Meillä oli tänään tosi onnistunut isomummolareissu pojan kanssa kaksin. Käytiin katsomassa nyt minun toista mummoani eli pojan toista isomummoa, joka myös on ollut paljon sairaalassa viime aikoina ja nyt pitkästä aikaa kotona. Olin niin ylpeä pojasta, hän jaksoi hienosti vajaan tunnin bussimatkan mennen tullen (nukkui osan ja valvoi osan matkaa), viihtyi mummolassa ja pysyi hyväntuulisena, ei vierastanut ja malttoi jopa olla mummoni sylissä vähän aikaa. Ja mummo taas nautti ja sai kovasti lisää elämäniloa vauvasta :)
Ja kun on sukulaisten hyvistä neuvoista puhuttu, tämä mummo olisi mielellään tarjonnut pojalle KAHVIIN dipattua kuivakakkua
No, ilmeisesti se oli normaalia joskus sotien jälkeen... Mutta eipä siinä, en mä noiden ysikymppisten kommenteille ole mitenkään herkkä, ja mummotkin tietävät, että ajat ovat muuttuneet ja kunnioittavat minun tapaani hoitaa omaa lastani :) Ja siis, kun joskus kerroin samaiselle mummolle olevani raskaana, hänen ensimmäinen kysymyksensä oli, oliko lapsi ihan toivottu. Ja perusteli kysymyksensä sillä, että oli ajatellut ettei meille tule lapsia, koska minä olen jo niin
vanha Jonkun toisen suusta olisin ottanut tuon varmaan aika pahasti, mutta tuo mummo nyt on aikansa tuote, jonka mielestä jokainen yli 21-vuotias on jo vanha (ja jos naimaton, niin vanhapiika).