Aamulla olisin kirjoittanut vielä ihan toiseen ketjuun.. Koska vaikka tyttö söi eilen ihan älyttömästi, se heräili koko yön tunnin, parin välein ja alkoi jo kuudelta huutaa ja kitistä, eikä mikään auttanut!
sit aamupuuro (päätynäsoseella) oli niin taistelua, että mun piti välillä lähtee ite jäähylle, etten ois kiehahtanu.. Vatsaan meni annoksesta 1/5, lautaselle jäi 1/2 ja loppu oli suun ympärillä, otsassa, korvassa,nyrkeissä, housuissa, ruokalapussa, paidassa, syöttötuolin joka ikisessä sopukassa ja puolentoista metrin säteellä ympäri keittiöö, mut mukaanlukien. Ja aikaa kului 45 min.. En päässyt siivoon ennen päikkäreitä, kuten oli tarkoitus, tuli vaan lisää sotkua.
MUTTA SITTEN yhdeksän aikaan tytsy nukahti päikkäreille ja kun olin itekin vähän poikki, niin aattelin nukkua hetken. Nukuinkin jotain reilun tunnin yhteensä. Teki eetvarttia. :)
Yhdentoista aikaan nousin ja aloin sit yrittään saada pientä järjestystä aikaan tälle katastrofialueelle. Ihan suht pitkälle sainkin, vaik jäi kyllä näkymään, että täällä asuu lapsi ja äiti, jolla on vain kaksi kättä.. Imuroinnin tein loppuun vieraitten jo tultua.. Ihan sama.
Tyttö heräs virkeenä 12.15 ja 12.25 mun kaveri vauvansa kanssa tuli käymään. Erotuksena edellisistä kerroista se poju oli hereillä ja jopa sosiaalinen ja makoilivat lattialla tyttäreni kans toisiaan tuijottaen, jutellen ja viihtyen ennennäkemättömän hyvin.
Ruoka-aika tuli kummallekin yhtaikaa ja siinäkin motivoivat toisiaan, melkein kilpasyömistä oli. Eli ihan eri meininki verrattuna aamupuuroon, jolloin piti vaihtaa kaikki vaatteet ja käydä pesulla.
Noilla naperoilla on reilu 2 kk ikäeroo ja nyt alkaa tasoittuun suurimmat erot, eli niistä oli ihan oikeesti seuraa toisilleen. Eikä tarvinnu vielä erotella tappelua. :D Jopa me äidit pystyttiin ite juomaan kahvit siinä sivussa, kun mukelot "keskusteli". Ja syötiin pullaakin. Elämä risaseks.
Ku se diettihän alkaa vasta 6 pv päästä..! Ü
Sit väsymyskin iski ihan yhtaikaa, jolloin vieraat lähti ja mä pistin tytön nukkuun. Nyt se tua koisaa ja mulla on tunti omaa aikaa ennenku alkaa seuraava hälinä. Oh yeah!
Toinen kiva, kerroinko? Ylihuomenna lähdetään mun vanhemmille tuonne 350 km päähän. Ja kun autossa istuminen on tytölle ihan myrkkyä, varsinkin iltaisin ja aurinkoisella säällä, niin joustettiin (mies jousti) sen verran, et me lähetään kahdestaan junalla. Jännittää, mut uskon sen olevan paljon parempi ja helpompi tytön kannalta. Eikä tarvi ottaa muuta kuin turvakaukalo ja hoitolaukullinen tavaraa mukaan, kun porukoilla on KAIKKI.
Maanantaiks ostin lipun takas. Saadaan siis olla extra 1,5 pv, kun ei tarvii miehen työjuttuja miettiä.
*fantastic mood*!