Positiivisuusketju...

Nyt vauvan tulon jalkeen ovat omat shoppailuhimot pienentyneet huomattavasti. Olen ostanut vain pari uutta kevat/kesamekkoa, talvitakin alennuksesta ja pari halpaa t-paitaa 5 kuukauden aikana. Rahaa tosin palaa entiseen tapaan, mutta himojen kohde on kaantynyt vauvan vaatteisiin. :)
Ma en oikeastaan edes tarvitse uusia vaatteita, silla mulla on jo kaapit taynna vaatteita, ja nyt kun ei ole raskausmahaa, niin kaikki ennen raskautta kayttamani vaatteet, ihanat farkut ja trikoopaidat, tuntuvat kuin uusilta. :)
Varsinkin nyt kun olen kaivellut esiin kesavaatteitani kun meilla on jo aika lamminta, niin tuntuu hurjalle, etta oon kayttanyt samoja vaatteita viimeeksi kesalla 2012. Toisin sanoen ovat kuin "uusia".

Me käytiin eilen ex-tempore ravintolareissulla koko perheen voimin. Ihan siis kauppakeskuksen ketjuravintolassa, mutta kuitenkin. Ollaan kerran syöty Ikeassa kun poika oli n. kuukauden ikäinen ja kerran olen tainnut käydä jossain pojan kanssa lounaalla, mutta nyt oltiin ekaa kertaa ravintolassa koko perheen voimin.

Olin alkuun tosi jännittynyt, kun tiesin, että poika rupeaa olemaan nälkäinen ja tarjoilijakin vielä mainitsi, että odotusaika annosten saapumiseen on puolisen tuntia. Kävin odotellessa sitten imettämässä kauppakeskuksen hoitohuoneessa - asia, jota en ole aiemmin tehnyt ja sekin jotenkin jännitti, kun en tiennyt, millainen läävä se hoitohuone on. Huone olikin ihan ok ja poika sai syötyä, mikä rentoutti sitten minuakin ja sain nautittua omasta olemisestani. Ja pojasta olin tosi ylpeä, hän jaksoi olla kovin hienosti ja ihmetellä uusia maisemia ja ihmisiä :) Hassua huomata, että poika on jo niin iso ja helppo viihdyttää, ettei tarvitse laskea ravintolakäyntiään sen toiveen varaan, että toinen nukkuisi.

Eli positiivista on sekä se, että tuli lähdettyä ihan spontaanisti syömään jotain - varsinkin kun olen marissut, että en tee muuta kuin kusetan koiria ja vahdin päikkäreitä - että se, kun koko homma meni niin, niin kivasti! :)

Tajusin, että tiet ovat sulat ja ilmakin suht lämmin, joten puin meille ulkovaatteet päälle, otin vauvan Manducaan ja lähdin lähikauppaan. Ihan huippua! Ostosten kotiin kantaminen oli suorastaan helppoa, ja mikä parasta neiti oli ihan innoissaan. Onhan se jännää, kun niin monta asiaa näkee ensimmäistä kertaa kunnolla. :)

Meilla poika oli ihan innoissaan kun paasi vaunukopasta (jota ei saa muuta kuin makuuasentoon) yhdistelmarattaiden istuinosaan loikoilemaan. Poika on nyt 5kk ja ei viela istu, mutta tuon rattaiden istuinosan saa sellaisen puoli-istuvaan asentoon, jolloin vauva voi olla rennosti hieman selallaan ja samalla tutkia maailmaa.

Nyt poika on huomannut sitten myos toiset, omissa rattaissaan istuvat, lapsoset. Mitaan sen kummempaa reaktiota ei ole tullut, mutta aika pitkaan se saattaa tuijottaa toista lasta (ja toisaalta, joskus ei kiinnosta lainkaan). Jotkut vastaantulevat isommat (about 1-vee --->) hihkuvat pojalle meidan tullessa vastaan, huitovat kasiaan ja paat kaantyvat katsomaan kun mennaan ohi. :)

Mulla on ollut vapaa viikonloppu, ihan ensimmäinen kokonainen sellainen puoleen vuoteen! Mies otti pojan ja koirat matkaan ja lähti eilen aamulla meidän kotikonnuille ja minä jäin ihmettelemään että mitä sitä sitten keksis kun voi tehdä mitä vaan :) No, hetken tuumittuani hyppäsin junaan ja menin Helsinkiin viettämään päivää. Shoppailin ja lopuksi tapasin yhden kaverin joka sattui olemaan maisemissa eikä hänellä ollut muita suunnitelmia. Käytiin sitten syömässä ja vaihtamassa kuulumiset 1,5 vuoden ajalta. Illalla tulin takaisin kotiin, nukuin hyvät yöunet (ah autuutta!) ja aamupäivän lojuin sängyssä lukemassa kirjaa. Vielä olisi jokunen tunti ihan omaa aikaa tuhlattavana. Ja pojilla on mennyt kuulemma tosi hyvin; miksei olisi, tietty ne pärjää :) Kyllä nyt jaksaa lähteä uuteen viikkoon ihan erilaisella energialla!

Minäkin sain vauvan nyt vihdoin viihtymään Manducassa. Tai ainakin sietämään sitä, tästä se lähtee! :) Poika ei siis ole kamalasti vielä kantoreppuun lämmennyt, vaikka kotona suostuukin olemaan siinä lyhyitä aikoja. Tänään päätin, että nyt otetaan reppu ulkokäyttöön, puin pojalle ulkohaalarin ja lähdimme repun kanssa koiria pissattamaan. Pientä protestia tuli silloin, kun menopeli pysähtyi, mutta muuten poika jaksoi hyvin maisemia katsellen, kunnes nukahti :)

Mulla on vielä vähän logistista hienosäätöä tehtävänä (minne laitan avaimet, entä koirankakkapussit jne. kun reppu blokkaa pääsyn taskuihin), mutta ihan parasta, jos poika nyt alkaisi enemmän viihtyä repussa! :happy093

Tosi hienoa, herne. Meillä Manduca helpottaa nykyisin arkea tosi paljon, just toi ulkoilu on hirmu hauskaa ja nyt ollaan tehty pitempiäkin kävelyitä sillä. :)

Onks sulla herne semmosta kännykkäpussia tms, joka on mahdollista pistää kiinni vaikka hihnan lenkkiin? Mulla on semmoinen (Golla) käytössä välillä taskuttomana pikkusälälle. :)

Kiitos Murmeliini vinkistä - ei nimittäin ole mutta täytyy laittaa hankintaan! :) Tai sit hommaan sellaisen vanhanajan vyölaukun, sehän olis komee :laughing021

Eikos ne hieman stailimmat vyolaukut ole tulossa takaisin muotiin? :) Sellainenhan se pitaisikin hankkia korostamaan hyvin treenattuja vatsalihaksia.

Uh, nyt tuli mielikuva: vauva Manducassa, sen alla vyölaukku, ja siinä välissä toi edelleen kiinteytymistään odottava pullataikina... Hyi! Bigmamastyle 2014.

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Nyt alkaa olla lomaviikko takana. En ole tehnyt juuri mitaan hyodyllista, ollut vain vauvan kanssa, ja sehan se onkin parasta ajankulua. :) Poika ehti tavata myos nopeasti isovanhempansa, joita vierasti ihan kamalasti. Ehkapa sitten isompana onnistuu muodostamaan jonkinlaisen kiintymyssuhteen myos heihin. Nyt on viela aika hakusessa, koska ei kuitenkaan kovin usein tavata.
Ja mies porasi meidan taulu-tv:n seinaan kiinni (eihan siina mennytkaan kuin puoli vuotta asiaa miettiessa) ja nyt on mammalla yksi huoli vahemman. Tosin meidan kodissa on viela todella paljon epakohtia lapsen kannalta. Pistokkeet, kaapelit, irtotavarat, poydankulmat, laatikot, liesi, terassin ovi - ja varmaan paljon muutakin, mika nyt ei tule mieleen.
Mutta yks asia kerrallaan. :)

^^ Onneksi nuo naperot oppivat asioita vähitellen, niin me äiditkin ehditään suurin piirtein mukaan, myös noissa kodinturvallisuusasioissa :)

Ah, sain vihdoin siivottua! Enkä siis ole ollut vain laiska tällä kertaa, vaan meidän imuri on ollut rikki varmaan kuukauden päivät. Tyhmänä ei tajuttu viedä sitä heti liikkeeseen, kun kuvittelin, että voidaan takuun nojalla vaihtaa se uuteen tuotteeseen. No, kun vihdoin saatiin aikaiseksi se viedä, päätyi se takuuhuoltoon, jossa on nyt jo kolmatta viikkoa :mad: Vaikka päivittäin olen lakaissut lattialta pahimmat karvat, hiekat ja pölyt, voitte kuvitella, millaista on kurakeliaikaan kolmen koiran ja vaunujen valtaamassa huushollissa, kun ei kunnolla voi siivota. Ja miehestä en edes aloita tässä kohtaa :p

Anyway, koska tämä on POSITIIVISUUSketju, tässä se positiivinen: saatiin lankomieheltä toistaiseksi lainaksi imuri, ja se onkin ihan tosi hyvä peli! Ihanaa, kun sai kämpän siistiksi, imuroitua ja lattiat pestyä, vihdoin! Nyt voi laskea pojan möyrimään lattialle muuallekin, kuin leikkimaton päälle :)

3 viikkoa suomessa ja paino pysyi samana :happy093 Mulla kun on tapana tuoda kilo tai kaksi tuliaisia kun oon asunut vanhempieni luona pari viikkoa, siellä kun on koko ajan ruokaa ja herkkuja tarjolla. Niin, ja tulee sitä myös käytyä parilla kavereiden kanssa. Eikä siellä tule myöskään urheiltua. Mutta tällä kertaa jäi myös Makuunin karkit ostamatta :happy112

Nyt on enää kilo lähtöpainoon. Farkut ovat liian isot, joten se kilo taitaa asua tuossa löllerössä :grin

Meidän perhekerhoon tuli samanikäinen tyttövauva. :) Neiti oli todella kiinnostunut kaverista, ja innokkaasti ne juttelivat, kun kielikin on sama. Ja molemmat yrittivät vähän kädellä kokeilla toista, niin pitivät sitten toisiaan hetken aikaa kädestäkin. :rolleyes: Onpa kivaa, että sitten kun kasvaa on samanikäinen, jonka kanssa touhuta.:)

Yritin muuten urkkia oliko kyseessä joku teistä, mutta en saanut ketään kiinni. :grin

Eilen sain jonkun hiton hepulin ja siivosin 5h. Miehellä oli rapula, mutta väänti itsensä ylös pojan kans touhuileen, joten tyytyväinen siitäkin :)) Ja IHANA kun on ihan tiptop mökki! Ei se kauaa kestä mutta kuitennii... :D Sain jopa järkättyä pojan vaatteet ja laitettua haalarit sivuun, niitä ei enää tarvi. Kesä saa tulla!

Kaverini kommentti: "Sitten kun teidän poika pääsee ripille, niin säähän voit olla sillon raskaana". Niijoo, empä tullu ajatelleeks, että iltatähti tosiaan vois hyvin olla sillon vasta tuloillaan.. Hieman absurdi ajatus kyllä :D

Takaisin