Positiivisuusketju...

Olin tänään töissä 4h ja tulin onnellisena takaisin kotiin joka ei ole koskaan ollut näin puhdas. Pyykkivuori oli muuntunut sängyn päälle siistiksi kasaksi tuoksuvia, silitettyjä vaatteita. Kaikki pinnat seinistä lattiaan kiilsi puhtauttaan, pölyt pyyhitty jne. Ja poika oli niin iloinen kun tulin kotiin ja nukahti parissa minuutissa ja vielä vähän naureskeli unissaan. Voi tätä onnen päivää :love017 Toivottavasti jatkuu aamuun :happy112

Ostettiin eilen lentoliput, ja keväällä mennään käymään vauvan ukin luona Romaniassa. Olin haaveillut Kreikan lomasta, mutta ihan ei rahat riitä, ja toisaalta nyt on vauvan kanssa helppo mennä ukkilaan, kun se ei vielä liiku niin paljon tai esim. karkaa isossa kaupungissa... Jospa vuoden päästä sitten perhehotelli jossain sopivassa turistirysässä. :wink Mutta onpa ihanaa päästä ulkomaille, ja itselleni uuteen maahan. :grin

Toissapäivä oli sellainen, jonka olisin voinut pyyhkiä maailmankartalta, jos mahdollista; niitä päiviä, kun mitään ihmeellistä ei oikeastaan tapahdu, mutta monta pientä asiaa menee pyllylleen. Mutta sitä seurasikin sitten ihan loistopäivä eilen; mies hoiti poikaa muutaman tunnin kesken oman työpäivänsä, jotta minä pääsin asioille ja lounastreffeille kollegojen kanssa. Sitten alkuillasta tuli vielä vauvakahveille sellainen ystävä, jonka kanssa emme kovin usein ehdi näkemään. Ihan parasta aikuis/kaveriterapiaa useampaan otteeseen saman päivän sisään! Kirsikkana kakun päälle, leipomani piirakkakin onnistui :)

Nyt on pakko kehua tuota miestä! Pikkumies ollut kauhean kiukku nyt pari päivää, panadolilla rauhottu joten epäilen hampaita... Mutta asiaan: auttanut mua kauheasti, kantelee poikaa, jututtaa tätä ja yrittää saada rauhoittumaan kun kiukkuaa. Osoittautunut myös aivan loistavaksi nukuttajaksi kun mulle vain poika kärttyää! :D En osaa oikeen selittää, mutta ollut hirveän mukava kun on osallistunut enemmän ja muutenkin kodin jne kans autellut :) Tokihan rahatilanteen puolesta olis helpompi kun ei joutuisi lomautuksella oleen, mutta kyllä minulle tällainen järjestely passaa loistavasti kun poika toistaiseksi tuntuu vaativan huomiota KOKO AJAN :D Nyt kun annettiin pikkuannos panadolia (sitä nestemäistä) viihtyi jopa jonkin aikaa lattialla yksinään, pitää vielä varulta mittailla iltasella lämpö ettei se olisi syynä.... Onneksi nukkunut yönsä kuitenkin kohtuullisesti :)

Thank God It´s Sunday! Vihdon tämä harvinaisen p*ska viikko on ohi. Miehen perheen luona sekoileminen, pojat ekat hampaat ja kaiken kukkuraksi alkoi menkat. Jos päätän tämän viikon positiivisuusketjuun niin toivotaan että se enteilee parempaa viikkoa :wink

Muokattu viimeksi:
Vaikka äiti on kuolemanväsynyt niin poika oikein kiljuu riemuaan sängyssä, niin hyvällä tuulella hän on tänään. Pakkohan sitä on itsekkin olla hyvällä tuulella :love7

En nyt viitsi kirota sitä, että tässäkö tämä talvi nyt oli (tervetuloa loskakelit taas...), vaan ilakoin siitä, miten valoisa aika on lisääntynyt :) Kohta on kevät(talvi)!

...Ja täältä! :)

Mä olin totta puhuen unohtanut koko ystävänpäivän. Mies kuulemma muisti, mutta oli päättänyt olla järjestämättä mitään ihmeempää kun ei ole kuulemma saanut mitään erityisempiä viboja siitä, että ystävänpäivä olisi mulle joku juttu. Hmmm. Näin romanttista meillä :D

Ei voi kyllä valittaa, itsehän unohdin viimeksi myös meidän hääpäivän...

Se helpotuksen tunne, kun flunssassa oleva, huonosti nukkunut väsykärttyinen vauva saa syötyä ja kakattua, puhtaan vaipan ylleen ja nenän puhtaaksi limasta, ja nukahtaa sitten yli kahden tunnin päikkäreille. On niin sydäntäsärkevää seurata vauvan lievääkin sairastamista, joten ihanaa, että saa nyt vähän levättyä! :)

Mies potee edelleen man fluta, mutta oma lentsu alkaa olla parempi; pojan nukkuessa löytyi virtaa valmistella vähän parempi päivällinen ja jälkkäriksi suklaavanukasta :) kun kerran unohdin eilen sen ystävänpäivänkin...

Juu, voittajafiilis myös täällä. Poika simahti harvinaisen nopeasti ja kiltisti. Mutta se oma aika!? Täällä pauhaa jalkapallo täysillä, mistään rauhasta ja hiljaisuudesta on ihan turha haaveilla. Mutta kun kerran on positiivisuusketju niin laitetaan että mies on lomalla koko ensi viikon ja SITTEN mä saan omaa aikaa. Jos vaikka jatkaisi ihokarvojen laserpoistoa jonka jouduin jättämään kesken vuosi sitten, ja sitten voisi käydä pedikyyrissä... Ja toivottavasti flunssa on parantunut niin pääsee taas lenkille :)

Nyt kun ollaan jonkinaikaa oltu aikalailla korvikkeella, alan löytämään asian positiivisia puolia: En enää ressaa maidontulosta, omasta juomisesta, syömisestä, lepäämisestä jne, vaan imetän sen mikä tulee ja lisäksi pukataan sitten pulloa perään. Hyvästi inhat ressit kahvittelureissuista miespuolisilla kavereilla ja kauhuntunteet abcllä/isommassa kaupassa kun tajuat että pikkumiehellä on nälkä ja itse olet juuri saanut ruuan/kahvin nenän eteen ja et jaksa lähteä etsimään hoitohuonetta. Saan käyttää taas normaaleja rintaliivejä, pukea päälleni mitä itse tykkään ja juoda kahvia sekä polttaa tupakkia niin paljon kuin sielu (+maha ja keuhkot) sietää! Joojoo, paska kemikaalimutsi röökin puolesta, mutta kahvi on elämäni eliksiiri, saatoin juoda ennen raskautta kolme pannua päivässä :D Lisäksi, voin ruveta taas rääkkäämään itseäni syömättömyydellä ja hullulla liikkumisella! ;) Rakastan nimittäin sitä tunnetta, kun vatsa on aivan typötyhjä ja lihakset huutaa armoa, tiedän että kuulostaa lievästi hullulta :laughing021
Ja vielä lisäksi! Tervetuloa takaisin ruokavaliooni valkosipuli, cyennepippuri, chili con carne ja muut ihanat herkut jotka olen jättänyt pois ihan vaan varmuuden varuiksi! :happy093Ja se tunne, kun uskallat taas vouhottaa pöhlönä pyykkien, ruuanlaiton ja siivoamisen kanssa ilman pelkoa siitä, ettet saakkaan poikaa ruokittua jos et makaa perseelläsi sohvalla! En tiiä saisko olla näin tyytyväinen asiaan, mutta..... :D Ja soittelin vihreästä kakasta neuvolaan, sanoi vaan että seuraile muutama päivä tilannetta rupeaako väri muuttumaan takaisin tai poika kipuilemaan, jos huonolta näyttää niin kokeilkaa vaihtaa korviketta :)

Pakko sanoa, että onpa mainiota kun voi katsoa olympialaisia kaikessa rauhassa (tai no rauhassa ja rauhassa... :) ) kotona eikä missaa mitään sen takia että pitäis olla TÖISSÄ kaiken sivistyksen ulottumattomissa. Ihan kivasti ajoitettu äippäloma siis ;)

Pakko sanoa, että onpa mainiota kun voi katsoa olympialaisia kaikessa rauhassa (tai no rauhassa ja rauhassa... :) ) kotona eikä missaa mitään sen takia että pitäis olla TÖISSÄ kaiken sivistyksen ulottumattomissa. Ihan kivasti ajoitettu äippäloma siis ;)

Sanopa muuta, vielä tälläisenä päivänä!

Takaisin