Poksahteleva huhtikuu!

Hyi helv, oisin ihan kauhuissani hiiristä :D! Muistan muksuna ku meidän ullakolla hiiret rapisteli ja pelkäsin että ne syö reiän siitä villojen ja kattolaudoituksen läpi ja tippuu yöllä mun päälle :grin
 
tuli hiiristä muuten mieleen että tossa reilu vuosi sitte töissä yhellä lapsella oli zhu zhu pets lelupäivänä leluna. se sitte laitto sen lattialle liikkumaan mun jalkoihin ku kaikessa rauhassa tein viikkotiedotetta. ja huusi sitte että "hiiri". järjellä aateltuna tiiän ettei meidän päiväkodissa vois olla hiiriä mutta 0,00003 sekunnin reagoimisaikana ainoa mitä tein oli että potkasin sen hamsun helekuttiin. meni särki mut saatin onneks toimimaan ku annettiin vähä elvytystä :laughing002. ei muuten sen jälkeen zhuzhu petsit pyöriny mun jaloissa.
 
Ei täälläkään synnytellä, vasta sitten kuun lopussa tai toukokuun puolella.

Olen taas vaihteeksi kuumeessa. En ole enää edes pysynyt laskuissa perässä menosko kerta jo tämän vuoden puolella. Eilen aamusta alkaen oli sellainen inhottava tokkurainen olo ja tuntui, että otsalohko on täynnä räkää. Iltaa kohti nousi sitten lämpö ja olin varma, että se huitelee jossain 40 asteessa, mutta ei tuo ollut kuin himpan yli 37. Viime yö tuntui ihan älyttömän pitkältä, ihan kun aika ei kulkisi mihinkään. Nenä oli tukossa eikä tiennyt miten päin nukkuisi ja joko oli kylmä tai kuuma. Vasen olkapääkin kremppailee jotain kummallista, aina kun ojentaa tai nostaa kättä niin tuntuu, että joku repii sen irti olkapäästä. Sekin alkoi eilen kesken päivän, eli en ole ainakaan nukkunut sen päällä.

Eilen naureskelin miehelle noita minun turvonneita nilkkoja ja jalkapöytiä, että ne alkaa muistuttaa ihan hobitin jalkoja, joskaan ei ole yhtä karvaiset. Sellaiset pullukat kuitenkin. Onneksi tuo turvotus ei tunnu missään eikä sitä edelleenkään ole muualla kuin nilkoista alaspäin. Hirveän hankalaa kun pitäisi suolaa välttää turvottelun takia, mutta tekee ihan älyttömästi mieli sipsejä!

Sovittiin miehen kanssa, että en saa enää soittaa sille työpäivän aikana ellei ole tosi kysymyksessä, eli siis lähtö synnyttämään. Kun jos hän on palaverissa, niin tietää sitten että on PAKKO vastata ja hilpasee pois paikalta. Itselleni tuottaa ehkä eniten vaikeuksia muistaa, että laitan viestin sen sijaan että soittaisin. Ja kun soittaminen on kuitenkin aina nopeampaa ja helpompaa kuin näpyttely. Mutta pitää sitten vaikka naputella vaan, että soittaa kun ehtii.
 
Noista hiiristä. Meilläkin ne talvella kipittää tuolla välipohjassa (vai mikä yläpohja tuo onkaan tuolla katon ja talon välissä). Kissoilla on tietysti kivaa, kun hiiret rapistelee siellä ylhäällä ja saavat juosta äänen perässä. Minusta se rapina kuulostaa aina paljon isommalta kuin hiirin aikaan saamalta. Tuntuu, että siellä menee lähinnä rotta tai orava. Mutta hiiriä sieltä vaan on loukkuihin jäänyt. Ja sitten kun säät lämpenee, niin ne hiiretkin sieltä häviää. Ei ole onneksi tulleet sisälle saakka, mutta toisaalta meillä on kolme kissaa, jotka varmasti pitää huolen ettei ne tänne majoitu.

Tietokoneen hiirikin taisi järkyttyä loukuttamisesta, kun siitä lopahti paristo kesken kirjoittamisen. Piti lähteä etsimään uutta virtaa siihen :grin
 
Joo niin pitkään kun pysyisivät tuolla rakenteissa niin eipä niistä kai haittaa oo. Eikä toi lavuaarikaappikaan pahimmasta päästä ole, siis eivät onneksi ole jossain kuiva-ainekaapissa tms :eek: Nyt kunhan saa nuo loukutettua ja tuolta pois niin siivoan sen kaapin uudestaan ja yritän tukkia tuon reiän mitä kautta ne sinne tulee. Siis viemäriputken ympärillä kaapissa olevan pienen aukon kautta ne taitaa sinne vääntäytyä kun ei mitään reikiä oo kaappiin nakerreltu. Millähän sen sais kiinni niin että ne ei noin suoraan vaivautuis...

Eilen illalla tuli vähän epämiellyttävämpää raskausoiretta. Ekaa kertaa tän raskauden aikana oli niin huono olo et olin varma että oksennan. Piti laittaa tukkakin letille valmiiksi ja vein sangon vessaan - nimittäin kroppa tyhjensi molemmista päistä eikä meillä pöntöltä yllä lavuaariin, kiva sit siivota viel oksennusta tai paskaa lattialta jos niikseen tulee. Onneks ei lopulta tarvinnu oksentaa. Kiva keskellä yötä alkaa miettiä et onko mahatauti, ruokamyrkytys, joku saakelin tauti jo noiden hiirien takia vai päättääkö synnytys lähteä tällä käyntiin :grin En sit tiiä mikä oli mut ku tarpeeks tyhjensi niin loppui ja lakkas kiertämästä, huh.
 
Eipä täälläkään synnytetä. Valitettavasti. Eilen illalla otettiin kovat keinot käyttöön kahdella S:llä (vihje ei pitänyt sisällään siivoamista). ;) lisäksi lisäilin huolella ruokaani jalapenoja. Jätkä taisi naureskella mun häätöyrityksille, sillä yö piti sisällään ainoastaan vessaheräämisiä ilman ainoatakaan supistusta. Nyt haluaisin ajatella, että vatsa on laskeutunut, mutta se lienee turha toivo.
 
Mulla kroppa tyhjensi itsensä jo kolme viikkoa sitten. Olin sitä mieltä että nyt se synnytys sitten alkaa. Onneksi ylsin pytyltä lavuaariin tän mahan yli... Olen joskus jonkun kaverin luona arponut että kumpaa siivoaisin lattialta kun tuli kiire ja heillä ei yllä lavuaariin, en tosin sitten sillä kerralla kylläkään oksentanut. Mutta eipä se tosiaan alkanut, kuvotus on vain jäänyt päälle aika kokonaisvaltaisesti. Olisin kyllä ihan valmis synnärille, olisi kiva että pääsiäinen osuisi isyyslomalle niin tulisi siitäkin 2pvää pidempi! :)
 
Facebookin puolella osa on taktikoinut että isyysloma kannattais jakaa pääsiäisen ohitse kahteen pätkään niin lauantai on "bonusvapaa" kun se muuten on isyyslomapäivistä pois... :) No meillä se ei ole bonusvapaa, mies nimenomaan toivoo että pääsis synnyttämään ennen pääsiäistä niin ei joutuis lauantaina töihin vaan sais pitkän vapaan.

Ja joo ite oon onneks jo oppinu olemaan toivomatta kauheesti liikoja kun niin monta ennakoivaa oiretta tullut ja mennyt ilman että on synnytys käynnistynyt. Tiistaina tulee 2 viikkoa täyteen siitä kun limatulppa irtosi, sitä ennen oli hyvin kärsivällisyyttä ja sit sen jälkeen olin varmaa että "nyt kohta" varmaan viikon. Nyt taas mitä lähemmäs on laskettua aikaa päästy ni sen varmempi oon että menee reilusti yli. Kun ainoo mitä oon toivonu on että ei tartteis pääsiäisenä olla synnyttämässä niin miun tuurilla se on just silloin. No, tässä vaiheessa ei enää haittais sekään.
 
Juu, pääsiäinen ei synnytysajankohtana kauheasti innosta, eskari meni kiireelliseksi sektioksi ja neljän tunnin ikäisenä teholle, en tiedä kuinka paljon huonompi päivystysvalmius heillä on pääsiäispyhinä. Tai vk-loppua se kyllä oli viimeksikin, ja ihan hyvin meni.
 
Joo ensinnä syynä on just tuo että sekä neuvolassa että äpolilla (että synnärillä) on ollut nyt muutenkin tosi täyttä ja vaikea saada edes aikoja. Niin pyhäpäivät ja vähäisempi henkilökunta tähän Pohjois-Karjalan vauvabuumiin siihen päälle niin huh huh. Sit vielä miun äiti haluais kovasti tulla synnärille heti vauvaa katsomaan ja hän on pääsiäisen yli pois kaupungista. No, silti mieluummin aiemmin kuin myöhemmin jos se vaan tuolle tytölle sopii :)

Muoksis: Höh, PKSSK verkkosivut sanoo että synnytysvuodeosastolla saa käydä vain puoliso ja perheen muut lapset. Antaiskohan ne miun äidin käydä, ei se miestään tuo mukanaan tms. kuitenkaan että siellä mitään hälyä olis tai muille äideille haittaa. Pitää kysyä sit siellä varmaan lupa.
 
Hyvin.. hyvin hiljaista täälläkin suunnilla, tänän poksahti käyntiin 39+0
eikä merkkiäkään vielä poitsun tulosta. Ei ole tullut yhden ainoaa kipeetä supistusta,
tai saatika et limatulppa olis lähteny irtoilemaan. Vointi muuten ihan ok, paitsi tuo kävely
tekee tosi kipeetä jo kun painaa päänsä kanssa niin kovin alakerran luita, saa kirjaimellisesti
vaappua eteenpäin kuin ankka. Joka ilta mietin nukkumaan mennessä..et mahtaakohan sitä
joutua jo ens yönä lähtemään, mut eii.. vessaan korkeintaan vaan :grin
Mulla on alkanut pikkuhiljaa tulla jo semmoinen olo että tämä meidän asukas taitaa kyllä
asustella ihan vuorkasopimukseensa saakka, jollei jopa hieman ylikin.
 
Tajusinpa muuten että jos itsellä vain olo sallii niin kai ne ainakin antaa miun mennä kahvilaan vaikka äitiä tapaamaan jos eivät vuodeosastolle päästä? :)

Ny mietin täällä et oliko toi äskettäinen lirahdus valkovuotoa, pissaa vai lapsivettä. Vähän erilainen kuin yleensä. Ei kauheena kyl toivoja et ois vedet menny, ääh, sen verran vähän tota tuli. Oudon tuntuinen vaan ja meni heti alushousuista läpi toisin kuin toi nestemäinen valkovuoto... Tulikohan lirahdus pissaa housuun ekaa kertaa tän raskauden aikana.
 
Hmm.. Irtoaako vauva kiinnityksistä sillä että se vaihtaa selän toiselle kyljelle??? o_O Tää on ollu koko ajan rt1 ja nyt sitten päätti vaihtaa selän toiselle kyljelle eilisen aikana, niin rupesin vaan pohtimaan että miten ton kiinnittymisen kans mahtaa olla enää.. :confused004
 
Ei se sieltä enää irtoa jos on oikeasti ollut kiinnittynyt. Vauvathan kääntyy ja pyörii sit synnytyksen edistyessä joka tapauksessa. Miulla pysyy koko ajan oikealla puolella mut välillä on enemmän selkä kylkeä kohti, välillä selkä napaa kohti. Toivottavasti ei vaihda avotarjontaan synnytyksen ajaksi, pitää yrittää ite nojailla eteenpäin eikä lysyssä taakse mahd. paljon.
 
Mulle sanoi kätilö kun kysyin samaa, (että voiko olla kiinnittynyt kun vaihtaa kylkeä kuitenkin ja pylly pyörii puolelta toiselle) että ei se sitten enää vaihda puolta noin voimakkaasti kun on kunnolla kiinni. En silti ole huolissani koska lääkärikin sanoi viimeksi, että pää on niin alhaalla ettei hän saa sitä enää liikuteltua. Silti tämän lapsosen pylly tuntuu elävän omaa elämäänsä :wink
 
Mullekin th sanoi viimeksi neuvolassa että ei saa päätä enää yhtään pyörimään eli olettaisin että olis ollu jo hyvin kiinni, mut mene ja tiedä sitten tilanne..
 
Elmiina: Jos se oli lapsivettä niin sitä tulee kyllä lisää.

Jos mä olisin varma etten saa synnäriltä kuitenkaan sitä ainoaa ammehuonetta niin synnytys vois kyllä käynnistyä vesien menolla. Viimeksi mulla oli supistuksia (siis kunnollisia sellaisia) monta päivää enne kuin tajusivat sairaalassa vähän vauhdittaa asiaa. Pelkään että nyt käy samalla tavalla, kuvittelevat että on vain kovin kipuisa äiti eivätkä huomaa ettei vauva pääse omin avuin tulemaan. Jos menee vedet niin eivät ainakaan kotiin enää lähettäisi. Tietty kaikkein paras olisi ettei vaavi ole päättänyt käyttää napanuoraa benjiköytenä ja se pääsisi tulemaan ihan itsekseen..!
 
Joo sitä tuli jokunen tunti koko ajan valuen niin että side kastui iltapäivästä, mutta nyt ei tule mitään, eli lienee ollut vain tosi nestemäistä valkovuotoa sitten tämäkin. Vieläkin on sellaista valumisen tunnetta mutta tota tulee kyllä niin vähän että ei voi olla.
 
Miten mä muistelisin että mun lapsuudessa virpojien vitsat oli kyllä paljon näyttävämmin koristeltuja..? Aikamoisia tekeleitä näkyy olevan ihan kouluikäisilläkin lapsilla. Mua ei olisi päästetty ulos tuollaisten härpäkkeiden kanssa, vielä maksua niistä pyytämään. En siis tarkoita mitään pikkunaperoiden ihan itse koristelemia, vaan kouluikäisten kahdessa sekunnissa väsäämiä suklaanvonkaamisrisuja... Miten niin lasketun ajan ohittaminen on tehnyt minusta tavallista kärttyisemmän..? :wink
 
Takaisin
Top