Poksahteleva huhtikuu!

Loratadin on aika hyvin tutkittu ja turvallinen :) Samoin cetirizin, ite oon syöny sitä koko raskausajan ja tarvii jatkaa imetysaikakin...
 
Joo eipä ollu mitään tehtävissä.. lääkärin sanoin "nää on näitä synnyttäneen naisen vaivoja" :( mitenköhän noi petipuuhat tulevaisuudessa :/ voi perse! Noin niinku nätisti sanottuna...
 
Siis mitä? Sitkö vaan kaikki kuitataan "synnyttäneen naisen vaivalla". Siis paikat muurautunut kiinni? Eikä niitä voi hoitaa mitenkään?
 
Jos tilanne on sama vielä jälkitarkastuksessa niin sinuna kinuisin ajan jatkotutkimuksiin tai marssisin tyynesti yksityiselle. Ei ”synnyttäneen naisen vaivoja” tarvitse ikuisuuksia kestää, kaikkeen on jonkinlainen hoito olemassa.
 
Siis miten muurautunut kiinni? Eihän ole vain niin turvonnut synnytyksestä edelleen? Kyllähän kropalla kuitenki ottaa oma aikansa palautua synnytyksestä :/

Nyt ku oon mooooonta päivää vaan mököttäny sisällä odottaen synnytystä enkä ole käynyt lähikauppaa pidemmällä niin päätin repästä ja lähteä kyläilemään huikean 8 km päässä taka-ajatuksena tietysti se, että synnytään, kun lähden vähänki kauemmas kotoa :grin
 
Olen kuullut myös, että synnyttäneisiin naisiin suhtaudutaan vähän noin: Ne kuuluu asiaan. Aijaa. Ettäkö kuuluu asiaan, että kaikki paikat on rempallaan. Kyllä synnyttäneillä naisillakin on oikeus saada hoitoa. Tässä pitää varmaan mennä suoraan yksityiselle... :(

Mä olen jo toista päivää levossa. Tänään piristi, kun kaveri kävi kylässä. Sen verran touhusin, että leivoin omenapiirakkaa. Mä en oikein tiedä, miten tämä lepo määritellään. Päätä alkaa särkeä, jos olen pitkään jaloillani, mutta makuuasennossa ei ole ongelmaa. Eilen kivisti hiukan mahasta ja silmät olivat valonarat, mutta mistä sen tietää johtuuko se kevätauringosta vai raskausmyrkytyksestä? :confused:
 
Hoitoa tai ainakin suosituksia, miten asiaa pitäisi hoitaa! Mut pitää vissii ite googletella ja ettiä hoitomuoto/lääke ja pyytää siihen reseptiä sit tarvittaessa. Näin se tuntuu menevän.
 
Marihanna kannattaa pimentää huone ja laittaa kaihtimet kiinni. Inhottavaa, miekin nauttisin mielelläni auringosta... Mut pakko on ku sit just ei tiedä et onko nyt myrkytysoiretta vai aurinko. Buu.
 
Juu näin mulle sanottiin. Lantionpohjalihas treeniä vaan... No piru vie en oo tässä muuta tehnytkään! :mad: Täytyy juu katsoa vielä jälkitarkastukseen ja sitten hermostua jos ei tuu apuja. :mad:
 
Meille mainostettiin ekan raskauden synnytysvalmennuksessa geishakuulia, voisi hiukan auttaa. Pitäisi saada apteekistakin nykyään.
 
mulla on koira- ja siitepölyallergia..omille koirille oon siedättyny niin hyvin etten tarvi allergialääkettä mutta just eilen hoksasin että kevät alkaa tehä tehtäväänsä ku kurkkua kutitti. Allergialääkkeenä loratadin. Vaihdettiin syksyllä siihen ku tahoin jonku joka ei aiheuta väsymystä sivuoireena.ja tosiaan raskaana olin silloin jo ja loratadinin sanoi lääkäri olevan turvallinen raskausaikana. Astmaki nmulla on ja koko raskausajan ottanu normisti hoitavaa lääkettä. Avaavaa ei oo tarttenu ottaa.onko muilla muuten mitään perussairauksia?
 
Mulla on aika paha refluksitauti ja kaupan päälle palleatyrä, mut en oo halunu raskausaikana syödä happosalpaajia, joten oon sinnitelly hyvin kyllä noilla miedommillakin avuilla. Normaalisti oon saanu apuja luontaistuotteista, mut nyt en oo saanu tietty lupaa käyttää niitä. Mut helpommin on menny oireiden kanssa ku mitä odotin!
 
Mulla on kans astma ja eläin- sekä siitepölyallergiat. Cetiriziniä oon tarvittaessa käyttäny jos oon eläinkontaktissa ollu mit astmalääkettä en ole juurikaan tarvinnut.
 
Loratadin on aika hyvin tutkittu ja turvallinen :) Samoin cetirizin, ite oon syöny sitä koko raskausajan ja tarvii jatkaa imetysaikakin...
Tarkoitetaanko tällä nyt Loratadin Ratiopharmia? Kun itse käytän tuota lääkettä normaalisti ja neuvolalääkärikin koneeltaan katsoi, että Loratadin olisi sopiva kun asiaa kysyin, mutta silti siinä allergialääkkeen ohjeessa sanotaan, että ei suositella käytettäväksi raskauden ja imetyksen aikana. En ole sitten käyttänyt sitä. Sain samaisella reissulla reseptin nenäsuihkeeseen (mikähän Avamys se olikaan) ja siinä luki, että ei suositella käytettäväksi ellei lääkäri toisin määrää. Sitä nyt sitten olen uskaltanut käyttää, kun lääkäri määräsi. Mutta nuo tabletit olen jättänyt toistaiseksi väliin.
 
Aika monen lääkkeen pakkausselosteessa kielletään raskaudenaikainen käyttö ikään kuin varmuuden vuoksi, vaikka niitä käyttää saisikin. Esim ibuprofeiini on sellainen, sitä kun voi käyttää toisella kolmanneksella muttei muuten (paitsi silloin tällöin jos Panadol ei auta). Allergialääkkeistä en tiedä kun omat ovat olleet ruoka-aineallergioita lukuunottamatta tauolla jo pidemmän aikaa.
 
Mä olen syönyt Loratadin ratiopharmia. Lääkärissä sanoivat, että sitä voi syödä sekä raskauden että imetyksen aikana. Apteekissa olivat kylläkin toista mieltä...
 
Takaisin
Top