Poksahteleva huhtikuu!

Täällä ollaan synnärillä odottelemassa saliin pääsyä.. Tulin polille vaan "pyörähtään" ku neuvolasta laittoivat tiistaina lähetteen korkean verenpaineen takia. Käynnistää meinasivat kunhan saliin mahtuu. Saattaa kuulema riittää kalvojen puhkaisu. Vähä jänskättää. Yhtään en varautunut tänne jäämään. Joko sää KAISA tuut?
 
Hannem, mutta kyllähän nyt on hyvä aika synnyttää! Tsemppiä sinne, toivotaan että tulee hyvä synnytyskokemus :)
 
Voi kun tulisinkin :) Jos vaikka tuun huomenna niin varaa sun huoneesta sänky mulle :wink
 
Tsemppiä paljon Hannem!

Mä nukuin poikkeuksellisen hyvin viime yön. Jokohan se enteilis et jotain alkais tapahtuu? Myös jokin, mikä saattoi näyttää limatulpan palaselta, jäi aamulla paperiin... Ja jomottelee selässä ja alavatsalla koko ajan. Vaikka turhaa toiveajattelua tää taitaa olla niinku kaikki muukin tähän mennessä :p
 
Onnea matkaan Hannem! Toivottavasti olis itselläkin sama homma maanantaina jos ei itekseen nyt lähe tulleen :D
 
Meillä oli eilen toinen perhevalmennus, aiheena vauvan hoito. Paikalla oli myös äiti 5 viikon ikäisen työn kanssa. Kylläpä se oli pieni! Ja samassa alkoi tuntua, että kaikki hankkimani vaatteet ovat liian suuria. Näin viime yönä untakin, että yritin löytää vauvalle päälle puettavaa niin se hukkui kaikkiin vaatteisiinsa :grin Sinänsä ei kyllä mitään uutta minulle tuosta valmennuksesta tullut. Netistä olen kuitenkin lukenut niin paljon juttuja ja kun työkseenkin lasten kanssa touhuaa, niin aika tuttua hommaa se lopulta on vaikkei töissäkään nyt vastasyntyneitä toki ole ollut.
Aiemmin olin ajatellut, että en hankkisi imetystyynyä mutta tuolla se vauvan kanssa ollut äiti kehui sitä älyttömän käteväksi. Aloinkin miettiä, että pitäisikö sellainen sitten kuitenkin ostaa. Oletteko te hankkineet imetystyynyä ja jos ette niin miksi ette? Meillä ei ole valmiinakaan oikein mitään sellaista isompaa tyynyä jota voisi asiassa hyödyntää.
Vielä ensi viikolla on viimeinen perhevalmennus jonka aihe on lapsivuodeaika ja imetys, siinä varmaan irtoaa lisäinfoa imetystyynyistäkin..

Tamikolle tervetuloa ja Hannemille tsemppiä (mikäli siellä ei olla jo vauva sylissä)!
 
Hankin esikoista odottaessa sellaisen kahisevan imetystyynyn, mutten osannut käyttää sitä. Tavalliset tyynyt toimi mulla paljon paremmin. Tuo on vähän sellanen mikä selviää kokeilemalla, joillekki on sitten tosi kätevä :)
 
Mul on kans sellanen kahiseva ja sit ihan "tyynymatskua" tollanen boppy tms. Käytöstä en osaa mitään sanoa vielä. Oon siis saanut molemmat, en olis muuten kahta hommannut...
 
mää ostin semmosen doomoo imetystyynyn,uskon että tuun käyttämään sitä:)
 
Mulla on semmonen kahiseva ja oli varsinkin esikoisen kanssa kovassa käytössä, kyllä tuon tokankin... Se ottaa hyvin painetta ja painoa pois hartioilta, jotka on muutenkin kovilla vastasyntyneen kanssa. Mul on molemmilla kerroilla mennyt hartiat niin tukkoon, et tunto ja voimat on käsistä kadonneet jonkun aikaa synnytyksen jälkeen.
 
esikoisen jäljiltä mulla oli alapää niin tohjona, ettei istuminen onnistunut, niin tuo istuallaan imettäminen jäi kokonaan opettelematta hänen kohdallaan. eli makuulla mentiin ekan vauvan kohdalla.

toista lasta odottaessa ostin ihan prismasta perusimetystyynyn, semmoinen kahiseva missä oli palleroita sisällä, "kanttisen mallinen", oiskohan ollut pikku piia-merkkinen. mutta vauvan kanssa sitten tuntui, että vauva tulee tosi korkealle, etten saa häntä tissille laitettua kunnolla... tissit jäi vähän niin kuin sinne tyynyn alle... en sitten tiedä olinko itse liian lyhyt käyttämään sitä (oon 162cm), että sen vauva takia tuli korkealle vai mikä oli ongelmana, vai enkö osannut vain käyttää sitä. :grin mutta siis aivan muutamaan kertaan jäi sillä tyynyllä imettäminen ja myinkin sen pois. ja pääasiassa tätäkin vauvaa imetin makuulta, se oli kaikista helpoin tapa. :)

mietein tämän kolmannen kohdalla, että en osta imetystyynyä, kun siitä ei ollut apua keskimmäisen vauvan kanssa. mutta löysinkin kirpparilta 15€:lla semmoisen pehmeän ympyrän mallisen imetystyynyn, niin sen sitten päätin ottaa mukaan. sen merkkiä en tiedä, kun siitä oli leikattu laput irti. se ainakin oli korkeudeltaan matalempi, niin ehkä sen kanssa imettäminen istualtaan onnistuu paremmin. tai ainakin toivon näin. :)

olipa hyvä, kun otettiin puheeksi, pitääkin muistaa pestä sen päällinen. vauvanvaatteet ja lakanat yms olen pessyt, mutta sitä imetystyynyn päällistä en ole muistanut pestä. siinä on vielä kirpparin pöpöt... :wink

mutta niin kuin tuossa jo moni sanoikin, että se riippuu ihan imettäjästä. :)
 
Mä imetin ekan pelkästään makuultein ku se oli helpointa ja vähä samasta syystä ku ninetsu..alapää oli täynnä tikkejä niin turhia ei tullu alkuun istuskeltua vaikka paraneminen olikin nopeaa. :) Tokan kans opettelin/yritin istuen, mutta se ei oikeen onnistunut eikä tuntunu luontevalta. Kolmannen kans sitte tuli varmaan eniten imetettyä istuen ja se meni vallan hyvin ja vauvakin tuntui tykkäävän enemmän siitä että sai olla sylissä kuin vieressä. Apuna mulla oli siinä imetystyyny (kahiseva) taisit vaan tavallista tyynyä/ vilttiä käärittynä jne.. Mitä sattui olemaan lähellä sillä hetkellä. :)
 
Mie epäilen kans et tulee lähinnä kyljeltään oltua jos se mukulalle kelpaa. Ihan jo sen takia et miulla on isot rinnat ja pitkä selkä ni en vaan osaa kuvitella tuolissa istumista millään lailla mukavana jos siinä menee pidempään. Vaikka "imetystuoli" makuuhuoneeseen onkin varattuna niin siinä on ehkä parempi röyhtäyttää tms. päiväaikaan. Imetystyyny houkuttais, se on kätevän oloinen, mut onhan tossa noita tavallisia tyynyjä vaikka kuinka monta mistä sitten kasata selän taakse ja vauvan alle jos tarttee ja hommaa sit vasta imetystyynyn jos näyttää että siinä tuolissa viettää aikaa. Sohvannurkkaan saa kivasti itsensä tuettua kanssa tolla peitolla ja tyynyillä :)
 
Mä imetin yleensä sohvan reunassa silleen että käsi oli sohvan käsinojalla ja tavallisella tyynyllä ja vauva siinä samaisella tyynyllä. On kanssa tuo kuppikoko normaalistikin sitä luokkaa että sellainen korkea imetystyyny ei olisi toiminut, ja kun varsinkin alussa rinnat oli vielä kuin puoskarin leikkaamat silikonit niin tarvitsin hiukan lisätilaa siihen hommaan. Makuultaan imetin myös paljon, lähinnä illalla ja yöllä.
 
Kyllä kohta poksahtaa!! väärästä päästä vaan.. :violent4 vitutuksen multihuipentuma taas saavutettu näin loppuraskauden riemuiksi..:mad::mad::mad:
 
Takaisin
Top