Pohjois-Pohjanmaan odottajat

Me joudutaan OYSiin mun BMI:n takia. Oulaskankaalle ei ois ku 20km matkaa ja OYSiin on 80km. Oulaskankaalla on se BMI-raja, että ne ei ota sinne jos se ylittyy. Viimeksi OYSisa oli kyllä ihanat hoitajat, vaikkakin ensimmäinen kätilö oli vähä tympiä, mutta siitä lähettiin sitte leikkuusaliin lopulta, nii kerkes unohtaa sen tympeyden kun pelko valtas mielen. Mutta ne muut hoitajat ja lääkärit oli tosi mukavia. Hyvä kokemus jäi kaikista piikkikammoista, leikkuupelosta ja ylipäätään sairaalapelosta huolimatta. :) Ja me mentiin sillon tarkistuskäynnille OYSiin mun verenpaineen takia ja pissassa oli joku plussalla. Sinne sitte jäätiinki samalla reissulla seuraavan päivän käynnistystä ootteleen. Poika kyllä päätti pysyä laskettuun päivään asti mahassa kahen päivän käynnistyksistä huolimatta. :D Toivottavasti menee nytki niin, että päästään joko etukäteen oottelemaan synnytystä tai sitte muuten keretään hyvissä ajoin.

Katjuliini79, jos on yhtään kiinnostusta tavata, niin ois mukava tutustua! :) Oon Pyhäjoella ite töissä. Vaikka sitten kun tuo uus kahvila avataan, jos haluat niin voitais tavata. :)

Ilman muuta käydään kahvilassa! Mukava ois kyllä☺
 
Heii, jos jotakuta Oulun seudulta innostaisi tutustua, olisin kiinnostunut ☺ Esim. Facebookin kautta tai livenä. Itselläni ei ole oikein ystäviä, jotka olisivat raskaana tai joilla olisi pieniä lapsia. Ja kun on ensimmäinen raskaus minulla, niin vertaistuki olisi tervetullutta ☺
 
Mardu, mulle kyllä passaa. Varsinkin kun äititysloma alkaa niin olis kiva löytää kahviseuraa, ettei jämähdä kotiin. Meillä tämä on kolmas lapsi. Esikoinen aloittaa koulun syksyllä ja kuopus on nyt kaksi. Nyt ennen äitiyslomaa aika on kortilla, kaikkien harrastukset vie kaiken vapaa-ajan :D ja kohta sitä on liikaa! Hassua
 
Ja tosiaan tolle kaks vuotiaalle pitäs jostain kehitellä leikkiseuraa, että jos jollain täällä olis vastaava tilanne niin saa hihkaista :wink
 
Heii, jos jotakuta Oulun seudulta innostaisi tutustua, olisin kiinnostunut ☺ Esim. Facebookin kautta tai livenä. Itselläni ei ole oikein ystäviä, jotka olisivat raskaana tai joilla olisi pieniä lapsia. Ja kun on ensimmäinen raskaus minulla, niin vertaistuki olisi tervetullutta ☺

Äitiyslomalla kaipaa kyllä kahvitteluseuraa, että saa puhua vauva-arjesta samassa tilanteessa olevian kans! :) Olis kiva kyllä viimeistään vauvojen kans tavata, mutta mikseipä jo ennen synnytystä, vaikka ku loma/äitiysloma alkaa kesällä. Itelläni jo kolmas lapsi tulossa, niin ei oo niin uutta enää, mutta silti kaikki tuntuu taas jotenki tosi jännittävältä :). Synnytys jännittää eniten nyt, ku kakkonen tuli niin vauhdilla.
 
Jellybean, mulla ei oo jostain syystä puhelimessa näkynyt sun viesti lainkaan. Mullakin esikoinen menee syksyllä kouluun :). Keskimmäinen on silloin jo 4,5 vuotias. Kiva, jos saadaan sovittua tapaamisia! :)
 
Supisteleeko muilla? Nyt reilu viikon supistellu satunnaisesti,ei kipeästi mut ahdistavasti :wink jospa huomenna neuvolan täti keksis hyvän selvityksen. Ja olishan tuo mukava jos lääkäri tutkis paikat varalta.
 
Mulla oli viime torstai-perjantai välisenä yönä kipiä supistus. Perjantaina vihlo usiasti. Mutta en osannu huolestua siittä, kun aattelin sen johtuvan jalkahoidosta keskiviikkona. Jouduin tekemään sen erittäin huonossa asennossa. :/ Eikä sen perjantain jälkeen oo vihlonukkaan enää.
Niin ja seksin jälkeen kohtu muuttuu kovaksi ja on hetken sellanen. Kai sekin supistus on. Ei käy kipiää ollenkaan, mutta onhan se vähä sellanen epämiellyttävän tuntonen. Anteeksi kun kysyn näin henk.koht. kysymyksen, mutta onko muilla samaa ongelmaa, että seksin jälkeen supistaa?
 
mietin jo synnytystä :D haave ollu aina veteen synnyttää. En muista enää miksei onnistunut toisen kohdalla.. suostuskohan kun kaksoisraskaus ? kokemuksia?
 
Ei oo kokemusta mulla. Mä taas haaveilen synnytyksen jälkeisestä ajasta :D tylsää tämä raskausaika..malttamaton kun oon..hah
 
Täällä kans yks kiinnostunu tosta vesisynnytyksestä ! Onko ees Oulussa mahdollista?
 
Itekki haaveilin jo esikoisen aikana vesisynnytyksestä mutta se jotenki jäi loppuvaiheessa unholaan. Nyt pistän kyllä toivelistalle sen! :)
 
Oyssissa ei mun mielestä pysty synnyttämää vedessä, mutta pääsee kyllä altaaseen avautumisen alkuvaiheessa kipuja helpottamaan.
 
Harmi jos ei oo mahdollista synnyttää vedessä. Tosin eihän sitä vielä edes tiedä miten se synnytys ees tulee etenemään.

Onko muuten jotain synnytysvalmennusta ja synnärille tutustumista Oulussa? Pystyis jotenki henkisesti valmistautuu koko "prokkikseen"
 
Oulaskankaalla ainaki on mahollisuus vesisynnytykseen... onko totta että eka kertalaiset ei pääse altaaseen synnyttää?
 
Harmi jos ei oo mahdollista synnyttää vedessä. Tosin eihän sitä vielä edes tiedä miten se synnytys ees tulee etenemään.

Onko muuten jotain synnytysvalmennusta ja synnärille tutustumista Oulussa? Pystyis jotenki henkisesti valmistautuu koko "prokkikseen"

Neuvolat järjestää perhevalmennuksen, mutta meidän mielestä ainakin se oli yhtä tyhjän kanssa, ei saatu sieltä oikeen mitään :/ Oysiin ei pääse tutustumaan synnärille, mutta PPSHPn nettisivuilla on esittelyvideo synnäristä.
Jos luonnollinen synnytys kiinnostaa, niin Aktiivinen Synnytys ry ja Kätilöpalvelu Käsi Sydämmellä järjestää ainakin hypnosynnytys-valmennuksia Oulussa :)
 
Takaisin
Top