Pohjois-Pohjanmaan odottajat

Mulla tuli istukan synnytyksessä... veri lensi..koti synnytyksestä en ois selvinny. Kävi melko joutuin lääkäreillä ja hoitajilla homma. Kiitollinen henkilökunnalle
 
Mä oon nivalasta, synnärinä ois oas, jos sitä ei lakkauteta sitä ennen... muuten varmaan joutuu kokkolaan....
 
Ihana ku löyty tämmönen ketju! :) eli kolmatta ootellaan meijän perheeseen, ekavekara 02/09 ja toinen 04/10 ja tän kolmannen la (mun mukaan) 4.9. että saa nähä kumman kuun pyolella syntyy. Asun oulun likellä vähä pienemmälle paikkakunnalla ja ikää mulla tulee ens viikolla 32, mies muutaman vuojen vanhempi.
 
Hauska, huomasin tuota elokuisten listaa kattoesa, että 7.,8.,9. ja mun 10.8. olis OYSisa synnyttävillä LA. Eiköhän meistä joku/jotku ole yhtäaikaa sielä sitte. :D:woot:
 
Katjuliini: no huh! Ei ainakaan lisää mun kotisynnytyshaluja tuollaiset tarinat :wideyed: Kaksi ensimmäistä synnytystä sujui hyvin ilman kivunlievityksiä (kun ei ehtinyt antaa), joten ajattelin, että jospa se kolmaskin menisi. Mutta silti ei taida uskaltaa.

Olin esikoista odottaessa myös jollain foorumilla, jossa oli samassa kuussa laskettuja aikoja. Sen porukan kanssa tavattiin muistaakseni raskausaikana jo. Sitten yhden kanssa synnytettiin peräkkäisinä päivinä ja oltiin siis yhtäaikaa osastolla :) Se oli hauska sattuma! En muista milloin hänellä oli laskettu aika, mutta mun esikoinen syntyi lähes laskettuna aikana, pari tuntia yli.
 
Hei kaikille! Laskettuaika mulla on elo-syyskuun vaihteessa niin olen kirjoitellut tuolla syyskuisissa, kun kuitenkin todnäk syntyy syyskuun puolella:) Nyt vasta huomasin täällä tämän ketjun, ihana idea!
Eli kolmas olisi tuloillaan. Ikää minulla on 31, eli voihan tuo olla että tämä jää viimeiseksi lapseksi meidän perheessä.
Mehän tosiaan tästä porukasta ainakin joidenkin kanssa ollaan samaan aikaan osastolla. Olis ehkä asteen mukavampaa oleilla sielllä osastolla tuttujen seurassa :)
 
Täällä 23v toista lasta odottava☺ synnyttään meen oulaisiin jos sitä ei lopeteta ennen kun pieni syntyy, tai sit oys ☺ 26.7 la
 
Täällä 23v yhden 2/15 syntyneen pojan äiti. Toinen on toivottu vaikkakin ikäero ehkä vähän jännittää. Oulaisiin haluaisin uudestaan mennä synnyttään, toivottavasti eivät lakkauta sitä :) LA 19.8. Rv 11+2 tällä hetkellä :)
 
Hei miten muut, ootteko osallistuneet tuohon seulontaan? Miten ootte siitä saaneet tulokset, vai onko edes tullut mitään jos riskiä ei oo ollut? Mulle jäi se epäselväksi, kun mulla jostain syystä oli lääkärineuvola ennen ultraa jo.
 
Zeppeliinin metsolat liikkeessä on äippävaatteita myös. Onko kukaan käyny siellä vadelmatarhalla? Siellä löytyy vissiin kanssa äitiysvaatteita mut tosiaan on kirppari.
 
Osallistuin seulontaan ja ekalla neuvolakäynnillä otettiin verikoe kädestä jonka tulokset katoin oma kannasta ja otin np ultraan mukaan. Siellä se sitten mittas ja laski niistä tuloksista onko riskiryhmään kuuluva ja kun en ollut niin se jäi siihen.
 
Ohoh, onko käytännöt muuttuneet vai vaihteleekohan ihan neuvoloittain. Mun piti käydä labrassa verikokeessa ja sieltä viedä joku lappu ultraan. Sieltä sitten sanottiin että se lappu ja ultran tiedot menee Oysiin. Eikä siis oo mitään epäilyttävää tms vaan näin kuulemma aina toimitaan. En vain huomannut kysyä että tuleeko siitä sitten ees jotain tulosta mihinkään jos mitään epäilyttävää ei oo. Jos olis, niin sitten kai soittelisivat.
 
Pitääpä käydä katsomassa noiden liikkeiden tarjontaa. Vadelmatarha on kyllä kiva, viimeksi vaan kun kävin niin silloin edes osannut kuvitella tarvitsevani äitiysvaatteita eli en katsonut sen tarjontaa lainkaan.
Meidän neuvolasta lähetettiin myös labraan ja ultra on myöhemmin. Sieltä kyllä kuuluu jos jotain löytyy ja tarvitsee mennä jatkotutkimuksiin. Itse olen tainnut vielä kysyä myöhemmin neuvola tai lääkärikäynnillä että eihän ollut mitään hälyttävää. Mut postitse en muista saaneeni mitään tuloksia koskaan.
 
Meillä kävin eka labrassa verikokeissa ja siittä parin viikon päästä oli ultra. Ultratulokset kuulemma menee taas labraan. Seuraavalla neuvolakäynnillä sitte saan ite ne riskiarvot. Mutta varmaan ottasivat aiemmin jo yhteyttä, jos jotain hälyyttävää olis.
 
Hei miten muut, ootteko osallistuneet tuohon seulontaan? Miten ootte siitä saaneet tulokset, vai onko edes tullut mitään jos riskiä ei oo ollut? Mulle jäi se epäselväksi, kun mulla jostain syystä oli lääkärineuvola ennen ultraa jo.
Mulle sanottiin että ilmottavat henkilökohtasesti jos on jotain poikkeavaa. Jos kaikki ok, neuvolatäti sanoo.
 
Takaisin
Top