Pohjois-Pohjanmaan odottajat

Juu, nyt olikin jotain tuloksia tullut tuonne Omahoito-sivuille. Olis kai ne soittaneet jos jotain olis, niin saa olla huolehtimatta nyt. :) Itse en noista kyllä juuri mitään ymmärrä, mitä tuolla sivuilla näkyy.
 
Mulle oli Omahoitoon kirjattu tosi selvästi ne riskiluvut. Ja tosiaan soittavat kyllä jos jotain hälyttävää on ja seuraavassa neuvolassa vielä ainakin mulla merkattiin neuvolakorttiin nuita lukuja ja käytiin läpi vaikka kaikki oli ok.

Niin, että täällä yks Oululainen, toinen tulossa ja la 8.7 :) Oon käynyt täällä välillä kurkkimassa, kun tuolla meiän puolella ei ilmeisesti näin paljon Pohjois-Pohjanmaalaisia ole tai ainakaan kukaan ei ole myöntänyt:grin
 
Siis joo, oli siellä jotain lukuja paljonkin mutta kun en oo tutustunut mihinkään riskilukuihin tai rajoihin niin ei ne oikein sano mitään. Mutta pikaisen googlaamisen jälkeen selvisi että riskit taitaa olla ihan minimaaliset, ainakin nuiden lukujen perusteella. :)
 
Sinne tulee ne kaikki labratulokset. Muuhun en oo sitä käyttänyt, sitä kautta voisi ilmeisesti olla yhteydessä esim. neuvolaan viestillä ja varmaan muutakin. Oulussa on käytössä se, en tiedä onko muualla Suomessa eri systeemit.
 
Kempeleessä tosiaan ei labraan tarvinnut mennä vaan otti neuvolakäynnillä verikokeet. Ultran ostavat Oulun terveystalolta. Ja tuolta omahoito/kanta sivustolta näkee reseptinsä ja labravastaukset sekä sun epikriisit jos ovat kirjottaneet. Eli periaatteessa kaiken :)
 
Kiva kuulla noita mammavaateliikkeitä! Pitäisi käydä ostamassa ainakin jonkinlaisia uusia housuja, kun alkaa mahasta kiristää jo kaikki paitsi yhdet ja napit auki joutuu istumaan :grin Painoa ei kai juuri ole vielä tullu paljoakaan lisää. Masu vaan hieman paisunu eikä nyt viitti töissä pitää yhtään tiukkoja paitoja ennen ensi viikon ultraa, kunnes voi asian virallisesti julkistaa. Mulla on tällä hetkellä vaan kaksi paitaakin millä tän pömppiksen voi peittää, joten odotan siinäkin mielessä, että ei tarviis enää salailla. Jotenkin sitä ei vaan halua koko kansalle vielä kuuluttaa, jos nt-ultrassa ei olekaan kaikki ok. Mites muilla, onko maha alkanu jo kasvaa ja missä vaiheessa? Missä vaiheessa ootte julkistanu raskauden?
 
Minulla ei oo maha kasvanut ollenkaan niin että se ulospäin näkyis. :) Nyt taitaa olla 15 viikkoa kasassa. Tunnen kyllä itse että se on erilainen mutta ei onneksi pömpötä vielä. Kaikki tavalliset vaatteet käy hyvin vielä. Julkistettu ei olla vielä kenellekään paitsi molempien perheille.
 
Mulla on muutaman päivän ajan jo tuntunut tosi tukalalta tavallisissa vaatteissa ja tänään rv 14+2.. alussa oli vähän samanlaista turvotuksesta johtuen mutta nyt näkee ja tuntee et siellä on oikeesti pieni vauva kasvamassa eikä vaan ylimääräisiä mahamakkaroita :) :Heartred
 
Mulla on jonkin aikaa ollut ettei housuja pysty pitää ku mahasta ahistaa jo seisaaltaan niin paljon. Enkä aio ostaa oikeen mitään raskaus ajan vaatteita paitsi me&i housut koska menee raskauden jälkeenkin kauan ja ne on kestävät. Muuten aattelin pitää tunikoita kun niitä on omasta takaa. Oon niin nuuka/ronkeli muutenkin vaatteiden kanssa etten viitti alkaa lyhyeksi aikaa ostaa mitää.
Tosta mahan kasvusta en oikeen näe onko "kasvanu" vai ei. Maha pömpöttää mutta tuntuu kokoajan että ite pullistaisin sitä mutta ku koittaa vetää sisälle en saa sitä mitenkää littiin :D kai se sitte on vähän kasvanu ku housutki kiristää. Sitä on niin jotenkin skitso ton raskauden suhteen vieläkin. Pitää välillä oikee muistuttaa itteeni siitä. Viikkoja vasta kuitenkin 15+1.

Raskaudesta meillä ei tiiä vielä ku mun vanhemmat ja sisarukset ja mummu ja paappa. Miehen vanhemmat ei oo tietosii vielä mistään kun sovittiin miehen kanssa että molemmat ilmottaa omille. Niin tuo yksi ei oo oikeen saanu aikaseks vielä. Kavereille ja tutuille en aio ees ilmoittaa asiaa. Näkee jos näkevät oonko raskaana.
 
Mullla on pitänyt jo vaihtaa housut mammaversioiksi eikä tätä kyllä millään enään salailla..olenkin harrastanut välttelystrategiaa :D Vaikka viikkoja on vasta 10+ jotain niin ihan selkeesti paksuna ollaan, oisko se että on kolmas raskaus? Onko muilla vastaavia kokemuksia? Toki olen nyt hoikemmassa kunnossa kuin aikaisemmissa että eron huomaa ehkä helpommin. Tahtoisin kuitenkin odottaa nt-ultraan kunnes kerrotaan sukulaisille. Onneksi se on jo ensi viikolla, muuten alkavat ihmetellä kun eipä ole meitä näkyny kylässä :wink Töissä olen kertonut jo kaikille, suoraan jo kaikki kyselevät niin mitäpä siinä kiertelemään.
 
Oon jo valas...rv 15+ 4...oon ollu jo useamman viikon. Paino ei nouse mutta maha kasvaa. Toki kaksoset tulossa. Äitiys uikkaritkin jo hankittu
 
Olipa muuten hankala löytää se oikea Oulun keskussairaala ja ultraus paikka! Vaikka puolta tuntia ennen lähdin etsimään paikkaa niin silti myöhästyin 5min! En käsitä.. Kuulemma todella usein väki ihan hukassa. Ajattelin laittaa vinkki viestiä kaupungille, että voisko laittaa vaikka edes kuvan siitä rakennuksesta nettiin tai vaikka lapun ulko-oveen.
 
Niin, mekin oltiin ihan hukassa eka kerralla. Ja kun se ei oo edes keskussairaala, vaan kaupungin sairaala. :) Vaikka ei nuiden nimien perusteella mihinkään siellä osaa suunnistaa. Kerran kun löytää oikeaan paikkaan niin osaahan sitä sitten, mutta myöhässä mentiin mekin kun ei oikeaa paikkaa aluksi löytynyt.
 
Aa niin. Oliki! Kuulemma tosiaan kaks rakennusta siellä joissa kaupingin sairaala kyltit..todella hyvää opastusta. No ens kerra osaa perille
 
Jopa minä kävelin ensin siihen viereiseen tutumpaan 2B-rakennukseen, vaikka oon siinä 2A-talonkin pihassa käynyt. Ei vaan jotenkin hoksottimet toiminu siinä vaiheessa, kun karttaa tutkaili :grin Jos jollain siis vielä ekaan ultraan meno, niin kannattaa varata aikaa.
 
Heippa kaikki!

Täällä kans yksi Oululainen äippä ilmottautuu mukaan jutteluihin!:happy: Olen syyskuisissa, mutta eihän se haittaa mitään? Alunperin olin tässä ryhmässä, mutta sain km viikolla 5+2, mutta onneksi tärppäsi heti uudelleen.

Mulla on nyt viikkoja kasassa 10+4, mutta äitiyshousut ollu käytössä jo kolme viikkoa. Maha on ihan valtava ja kaikki tän jo näkee. On jo kolmas raskaus ja selvästi sen huomaa, miten maha joka kerta nopeemmin tulee esiin. Mutta kivempi näin nyt ku kaikki töissä tällä viikolla sai tietöä. Eipä tarvi enää esittää mitään.:joyful:
 
Onneksi näillä näkymin Oulaskangas saa jatkoaikaa niin pääsee sinne taas synnyttään :) täällä taitaa kaikki olla menossa Oyksiin?
 
Pyhäjokinen, mutta oyssissa kaikki ennenkin tehneenä, sinne nytkin. Kaksoset vielä niin, sinne kyselemättä. Ite liputan oyssin synnäriä. oulaskankaasta ei tosin kokemusta. Raahessa en koskaan ois halunnu synnyttää..synnärilääkäri silloinen täys hölömö
 
Takaisin
Top