Pohjois-Pohjanmaan odottajat

no raahen synnäristä ei oo kokemusta muutako se että itse oon siellä syntynyt :grin lakkautettiin jo ennenkuin itsellä oli lasten hankinta ajankohtaista.. :p
 
Minä aijon mennä oulaisiin! Ihana kodinomainen pieni paikka ☺ensimmäinenkin syntyi sielä ja ei voi kun kehua.
 
Oyksiin minäkin suuntaan. Hyvin luottavaisin mielin. Turvallinen olo kun kaikki erikoislääkärit tarvittaessa lähellä. Viimeksi sain kun halusinkin tytön heti sylihoitoon ja vastan piiitkän ajan päästä katkaisivat napanuoran ja tekivät muut toimenpiteet. Oli kyllä ihana kätilö silloin synnytystä hoitamassa
 
Olen nyt kaksi synnytystä kokenut Oysissa ja hyvin mennyt. Tosin viimeksi eivät meunanneet uskoa, että vauva tosiaan on tulossa. Kotia oli vielä lähettämässä takaisin.10 minuuttia myöhemmin vauva oli ulkona. Sanoivatkin, että jos vielä kolmas tulee, pitää tulla kytikselle sairaalan pihaan hyvissä ajoin ennen laskettua aikaa. Vähän jännittää, miten nyt menee... :)
 
Oyssiin mennään mekin, siellä esikoisenki synnytin :) Muuten ehkä lähtisin Oulaisiin, mutta 100km supistuksissa on liian pitkä matka mulle ja Oyssissa on lastenosastot jne lähellä, jos ongelmia tulee :)
 
Totta että Oyksissa on kaikki tarvittava siinä lähellä :) itellä on matkaa Suurinpiirtein saman verran kumpaakin paikkaan.
 
Mulla esikoisen kans just kävi huonosti. Synnytys meni super ripeää ja hienosti. Sitten istukan synnyttämisen jälkeen lensikin kaarella 1.5 l verta.. sali täytty pika vauhtia lääkäreistä ja hoitajista...silmissä vilisi ja kerkesin jo aatella tämä oli tässä. Nopeesti saivat kuitenkin vuodon tyrehtyyn ja nesteytykseen. Seuraavana aamuna esikoinen joutuikin lastenosastolle..10 vauva, mutta kuume nousi. Ilmeisesti lapsivettä hörpässyt. Viikko meni sitten ab tipassa ja nenämahaletku ruokinnassa. Hoito oli kyllä 10+ ja päästiin sitten kotiin ☺ tämä kyllä sai ihmetteleen miten kukaan alkaa kotisynnytykseen kun hoitokin tarjolla.
 
Meillä kans olis käyny sillai, että jos olisin Oasilla synnyttänyt ja synnytys olis päättynyt samalla tavalla, niin poika olis laitettu suorilta lanssilla Ouluun ja mää olisin jäänyt Oulaisiin. Toki sitte perästä olisin päässy minäki vauvan luokse Ouluun, mutta erossa olisin joutunu olemaan vauvasta paljo pitemmän ajan :)
Mutta sinne Oasiinkihan kaavaillaan nyt sitä pientä lastenosastoa?
 
Heippa! Esittäydynpä minäkin. Olen 34- vuotias esikoisen odottaja Oulusta, la olisi 28.8. Mahan koosta kyseltiin: mä oon joutunut jo kuukausi sitten heittämään osan vaatteista pieneksi käyneiden pinoon, vatsan perusteella vois luulla että olisin pitemmälläkin. Tosin näyttää vaan makkaroilta eikä ollenkaan vauvamahalta :D Paino ei ole silti noussut. Ja närästys on jotain uskomatonta: oon juonu litrakaupalla piimää.. Seuloihin ei osallistuta, mutta ultrassa hoitaja kysyi, että saako niskapoimuturvotuksen mitata ja se oli normaali. Ke lääkärineuvola, vähän jänskättää, tuleeko lähete sokerirasituskokeeseen ku painoindeksi on 35.
 
Närästyksestä sen verta että sain lääkäriltä reseptin oikeaan närästyslääkkeeseen. Astetta lievempi ku neximum, mutta toiminu mulla tosi hyvin. Ennen närästi 24/7..sain myös 8vk kestäneen yskän sen takia. Kurkunpään poltti niin pahasti hapot. Lääkkeen pitäs olla turvallinen. Vuosien kokemus raskaana olevilla. Ei kannata kitua närästyksen kans!
 
Närästyksestä sen verta että sain lääkäriltä reseptin oikeaan närästyslääkkeeseen. Astetta lievempi ku neximum, mutta toiminu mulla tosi hyvin. Ennen närästi 24/7..sain myös 8vk kestäneen yskän sen takia. Kurkunpään poltti niin pahasti hapot. Lääkkeen pitäs olla turvallinen. Vuosien kokemus raskaana olevilla. Ei kannata kitua närästyksen kans!

Pitääpä kysyä siellä lääkärineuvolassa, josko se kirjoittais reseptin närästyslääkkeeseen. Pitää kysyä myös turvallisista allergialääkkeistä samalla ☺ Kuulemma tuota Losecia voi kans käyttää, mutta en oo sitä kokeillut.
 
Kannattaa kokeilla loseciakin..mulla ei tepsiny sekään. Mutta mieletöntä kun ei tartte kärsiä närästyksestä. Mulla ilman raskauttakin närästys jatkuvaa
 
Me joudutaan OYSiin mun BMI:n takia. Oulaskankaalle ei ois ku 20km matkaa ja OYSiin on 80km. Oulaskankaalla on se BMI-raja, että ne ei ota sinne jos se ylittyy. Viimeksi OYSisa oli kyllä ihanat hoitajat, vaikkakin ensimmäinen kätilö oli vähä tympiä, mutta siitä lähettiin sitte leikkuusaliin lopulta, nii kerkes unohtaa sen tympeyden kun pelko valtas mielen. Mutta ne muut hoitajat ja lääkärit oli tosi mukavia. Hyvä kokemus jäi kaikista piikkikammoista, leikkuupelosta ja ylipäätään sairaalapelosta huolimatta. :) Ja me mentiin sillon tarkistuskäynnille OYSiin mun verenpaineen takia ja pissassa oli joku plussalla. Sinne sitte jäätiinki samalla reissulla seuraavan päivän käynnistystä ootteleen. Poika kyllä päätti pysyä laskettuun päivään asti mahassa kahen päivän käynnistyksistä huolimatta. :D Toivottavasti menee nytki niin, että päästään joko etukäteen oottelemaan synnytystä tai sitte muuten keretään hyvissä ajoin.

Katjuliini79, jos on yhtään kiinnostusta tavata, niin ois mukava tutustua! :) Oon Pyhäjoella ite töissä. Vaikka sitten kun tuo uus kahvila avataan, jos haluat niin voitais tavata. :)
 
Täälläkin mennään OYSiin synnyttämään kun ei tuota omaa synnäriä enää meillä ole ollut vähään aikaan.. Toinen vaihtoehto olisi ollut Lshp Rovaniemellä mutta kilpparin vajiksen, diabeteksen ja verenpaineen takia katsoivat että OYS on kohdallani parempi vaihtoehto. Toivotaan myös että hyvissä ajoin pääsee odottelemaan koska tuota 200km matkaa ei olisi kiva kivuissa ja tuskissa ajella..
 
Täälläkin mennään OYSiin synnyttämään kun ei tuota omaa synnäriä enää meillä ole ollut vähään aikaan.. Toinen vaihtoehto olisi ollut Lshp Rovaniemellä mutta kilpparin vajiksen, diabeteksen ja verenpaineen takia katsoivat että OYS on kohdallani parempi vaihtoehto. Toivotaan myös että hyvissä ajoin pääsee odottelemaan koska tuota 200km matkaa ei olisi kiva kivuissa ja tuskissa ajella..
 
Jaahas tulikin kahteen kertaan tuo teksti eikä tämä jostain syystä anna poistaa ylimääräistä joten olkoonpa sitten :happy:
 
Takaisin
Top