Plussanneita?! :)

Meillä on ens torstaina varhaisultra. Jos kaikki on ookoo, niin mun vanhemmille ja sisaruksille kerrotaan pääsiäisenä. Varmasti kaikki arvais muutenki jos en lampaan kanssa viinilasillista ota :p
Miehen perheelle ja sukulaisille kerrotaan äitienpäivänä, eiköhän nekin arvais kun jäis viinilasillinen ottamatta :facepalm:
Oltais haluttu kertoa vasta myöhemmin, mutta ehkä näin on hyvä.

Pitäis keksiä vielä joku kiva tapa ilmoittaa asiasta :woot:. Ajattelin tilata esikoiselle jonkun "minusta tulee isosisko" paidan mut ei ne taida ehtiä alle viikossa perille :shifty:

Me ollaan kerrottu jo muutamalle sukulaiselle ja parille läheiselle ystävälle. Semmoisille ihmisille, joiden kanssa pystyy sitten myös jutella keskenmenosta jos sellainen tulee.

Esikosta kerrottiin mun vanhemmille isoisä ja isoäiti kahvikupeilla. Tästä raskaudesta kerrolliin aprillipäivänä :grin

Mä oon kertonut yhdelle ystävälle, jolle kerroin aikanaan myös keskenmenosta. Muille läheisille kerrotaan vappuna ja juhannuksena kun nähdään[emoji1]

Jokohan tänne joulukuisiin uskaltaisi tulla :happy:
Nyt omien laskujen mukaa rv 5+4. Puoli vuotta pikku kakkosta yritettiin kaikin tavoin ja pidin kuumeilusta hieman taukoa. Sillä oli positiivinen vaikutus ja plussa testissä yllättikin suuresti :grin

Epätodellinen olo on ollutja jostain syystä odotellut että kesken menee, mutta jospa nyt uskallan jo tänne joulukuisten joukkoon. Paljon onnea kaikille plussanneille!!

Olipa ihana yllätys, kun tänään kävin apteekista raskausajan vitamiinia hakemassa,niin sai paksun vauvan odotus (en muista oikeaa nimeä) kirjasen :happy: en vaan oo vielä uskaltanut alkaa sitä selailee,ettei isommat lapset nää,ku he eivät vielä tiedä vauvasta, ajateltiin kertoa vasta, kunhan on nt ultrassa käyty :happy:

Itsekkin mietin että olisi ihanaa äitienpäivänä kertoa omalle äidille ja muulle perheelle, mutta katsotaan.

Koska menette varhais ultraan?
Kun soitin neuvolaan, niin täti sieltä sanoi että turha mennä ennen vko 7, koska ennen sitä ei näe tarpeeksi hyvin onko kaikki ok.
Nyt siis itse 4+4.

Hei kaikki! Mietin, että uskaltaudunkohan tänne liittymään. Koko viikon ollut raskausolo, mutta tänään jo olin varma että kuukautiset alkaa. Tuli kuitenkin tunne, että teen vielä testin, ja viivahan siihen tuli! Miltä teidän mielestä näyttää? Teen aamulla uudestaan vielä :) Menkat ei vielä ole myöhässäkään.

Meillä tosiaan jo yksi jouluvauva vuosimallia 2015 löytyy. Nyt arvelisin lasketun ajan osuvan suunnilleen 18. päivään. Viimeksi la oli aattona, mutta tuli hieman aiemmin. Vertaistukea ois kiva saada muista mammoista!

Liitteet

• IMG_3823.JPG
    IMG_3823.JPG
    743.4 KB · Katsottu: 85
Muokattu viimeksi:
Karoliinaaaa90 mun mielestä tuo näyttää haalealta plussalta :) toivottavasti se niin onkin ja plussa pitää!
Mulla oli myös aika haalea viiva kun ekan kerran testasin ja seuraavana aamuna hieman tummempi. Toisen merkkinen testi ei näyttänyt samaan aikaan mitään moneen päivään!

Tervetuloa mukaan vaan Karoliina, plussahan se siellä :)

Mullakin ultra ensimmäisen kerran viikolla 8 (7+3) kun silloin näkee sitten mahdollisen sykkeen myös. Pitkää piinailua siihen asti...

Tein uuden testin nyt aamulla ja viiva siihenkin ilmestyi. Myös ovistestit näyttävät positiivista, mikä viimeksi paljastikin ensimmäisenä raskauteni. Silti haen apteekista lisää testejä, viimeksi taisi kulua 5 ennen kuin uskoin :D Olisi tämä niin toivottu vauva, puolisen vuotta yritystä takana.

Kuuluuko teillä normaaliin raskausajan seurantaan kunnissanne tuo varhaisultra? Minä pääsin Oulussa viimeksi vasta nt-ultraan noin 12+6(?), ja sen jälkeen rakenneultra elokuussa ja siinä ne ultraukset sit olivatkin :o

Varhaisultrat ei kuulu ns normi ohjelmaan ilman erityistä syytä. Itselläni se on edessä kun raskaus saatettu alulle lapsettomuushoidoilla.

Karoliinaaaa, ei varhaisultra yleensä kuulu :) sen voi saada jos kierrot on todella epäsäännölliset eikä tiedetä milloin raskaus on alkanut. Tai jos on lapsettomuushoidoissa ollut, niin niihinkin kuuluu.
Muuten täytyy mennä yksityiselle varhaisultraan, jos haluaa :)

Meillä ei ehtinyt alkaa ivf-hoidot, mutta naistenklinikka olisi silti tarjonnut meille varhaisultran :) harmi ettei aikataulut sopinu yksiin ja oon malttamaton, niin mennään sinne yksityiselle kuitenkin.

Itse olen menossa yksityiselle varhaisultraan. Työpaikan puolesta saadaan käydä kerran vuodessa erikoislääkärillä ja ehdottomasti käytän sen gynekologin vastaanottoon. Esikoisen kanssa kävi hyvä tuuri, neuvolassa oli sopivasti lääkärin käyttämä ultrauslaite vapaana ja mentiin tarkistamaan tilanne. Silloin taisi olla just vko 8.

Moi kaikille ja onnea plussista. Liityn minäkin joulukuisiin ja omien laskujen mukaan tänään olis 4+6 mutta digi näytti tänään 3+, viikko sitten perjantaina (3+5) näytti 1-2, joten mitkähän lie nuo todelliset viikot? Mielipiteitä saa esittää :p

Varhaisultrassa yksityisellä se reilun viikon päästä varmistuu ja toivottavasti saadaan tämä meidän kolmas lapsi, pikku joulutonttu jouluksi kotiin :)

Koska menette varhais ultraan?
Kun soitin neuvolaan, niin täti sieltä sanoi että turha mennä ennen vko 7, koska ennen sitä ei näe tarpeeksi hyvin onko kaikki ok.
Nyt siis itse 4+4.
Minulla on nyt 4+3 menossa ja tuolla 7. viikon tienoille varaan ultran. Ei sitä aiemmin kannatakaan mennä, kun ei välttämättä vielä sydän syki ja turhaan pelästyttää sitten.

Kuuluuko teillä normaaliin raskausajan seurantaan kunnissanne tuo varhaisultra? Minä pääsin Oulussa viimeksi vasta nt-ultraan noin 12+6(?), ja sen jälkeen rakenneultra elokuussa ja siinä ne ultraukset sit olivatkin :eek:
Ei kuulu normaaliin seurantaan. Esikoisesta kävin Meri-Oulun neuvolassa varhaisultrassa, maksoi silloin 55€. Käydään tästä Kakkosestakin samassa paikassa, nyt näytti hinta olevan 60€.

Heippa!! Hyvin varovaisena hiippailen tänne teidän joukkoon kaiketi viikoilla 4+0. Pari tikullista plussia ja hurja ilo/paniikki/onni/järkytys-kombinaatio. Viime kesästä asti toista yritetty, et ei mitenkään yllätys, mutta tuli siinä vaan tikku kädessä mieleen, et riittääkö sittenkään rahat, mahtuuko autoihin istuimia, mites mun yritys, ei kai vaan tulisi yhtä karmea raskaus/synnytys kuin ekassa... No, viimeksi panikoin ihan kaikkea viikolle 37 asti, et ei tässä kauaa enää ole. :D

Takaisin