Plussanneita?! :)

Tervetuloa Anskulainen ja onnea :) sama kombinaatio esiintyy täällä ryhmässä yhdellä jos toisella, ja varsinkin allekirjoittaneella :D

Milläs viikoilla te ootte tänää? Ja onko muilla semmosia pelkoja että entä jos tuleeki keskenmeno tai muuta? Mulla näyttäs rv 4+3

Mulla oman laskun mukaan 4+4, mut raskauslaskurit väittää jtn muuta kun ne ottaa kierron pituuden jotenkin huomioon joka mulla ollu nyt joku 33. Menkkojen ekasta päivästä kyl lasken itse viikot kuten aiemmassakin raskaudessa ja niin se musta meneekin. Tietääkö joku miten se kierron pituus sitten siihen vaikuttaa?

Täällä oltaisiin nyt viikoilla 6+0. ☺Ja ihan samat pelot täälläkin, ensimmäinen olisi tosiaan tulossa. Jotenkin sitä väkisin ajattelee, että jos kaikki olekaan hyvin, on kohdunulkoinen kyseessä tms. Varsinkin, kun ei ole mitään selkeitä raskausoireita, muuta kuin palelu, nälkä tulee nopeammin ja iltaisin/öisin janottaa, saa halailla yöt vesipulloa. Mutta ei päänsärkyä, pahoinvointia tms. Kai sitä pitää vain odotella ja katsoa mitä tuleman pitää. ☺

Mitä vitamiineja te muut syötte? Jos foolihappoa, niin kauanko ehditte syödä sitä ennen raskautta?

Mulla ois tänään 6+1 . Etovaa oloa edelleen pitkin päivää, ei väliä syökö vai ei. Väsymystä ja pientä pääkipua. Tissit aristelee mutrei yhtään niin paljon kuin aikaisemmissa raskauksissa. Neljäs siis tulossa.

Karoliina, periaatteessa raskausviikot on 4+0 päivänä jolloin kuukautisten olisi pitänyt alkaa. Ovis olis ollut noin 2 viikkoa aiemmin.

http://www.vau.fi/Laskurit/laskettuaika-raskauslaskuri/

Mä käytin tota laskuria :) siinä voi valita kierron pituudenkin tai jos tietää milloin raskaus on saanut alkunsa.

Neuvolassa lasketaan aina edellisistä kuukautisista ja 28päivän kuukautiskierron mukaan. Epäsäännölliseen kiertoon toi ei sovi.
Neuvolan laskujen mukaan mulla olis rv 6+6, mut mulla pidempi kierto, joten oon aika varma että nyt olis rv 6+1.

Menkoista jos haluaa laskea, niin menkkojen alkamispäivä on "rv 0+0". Viikko menkoista 1+0...
Tostakin aika helppo ja nopea laskea :)

Milma, mä en ennen raskautumista muistanu syödä vitamiineja. Mut heti rv 3+4 kun sain plussan aloitin mama-vitamiinit + foolihappolisän vielä lisäksi. Näitä nyt päivittäin syönyt :)

Menkoista minä kyllä aion laskea nytkin, minusta selkein tapa ja viimeksikin toimi. Nt-ultrassahan viikot kuitenkin sitten tarkentuu. :)

Foolihappoa sisältävää b-vitamiinivalmistetta oon syöny varmaan koko yritysajan (n. puoli vuotta), jonka lisäksi d-vitamiini.

Mä nyt kirjoittelen tänne vaikka periaatteessa ajattelen, että melko aikaista vielä. Tein viime viikolla plussatestin ja omien laskujen mukaan nyt olis 6+1. Kierto on kyllä ollut epäsäännöllinen, joten tavallaan haluaisin käydä varhaisultrassa. Jotenkin häiritsevää kun ei oikein tiedä missä mennään.

Mulla ollut foolihappo ja raskausmonivitamiini sekä omegat käytössä jo puolitoista vuotta. Extra D-vitamiinikin oli vielä lisänä.

Täällä on nyt viikkoja 4+6, huomenna uudelle luvulle :)

Jostain luin, että raskaushormoni lisääntyy joka toinen päivä? Voiko olla niin että oireetkin menee samaa kaavaa. Mulla tänään ihan veto poissa ja etovaa oloa ym, mutta eilen oli ihan täysin erilainen ilman huonoa oloa tmv. Ollut aiemmin tällä viikolla sama kaava. Hassua... :)

Mulla 6+3 :) Hitaasti tuntuu alkuraskaus menevän.. mulla ei ole nyt kauheasti pelkoja esim keskenmenosta, koska niin vahvat raskausoireet, tiedostan kuitenkin että mitä vaan voi vielä tapahtua, mutta toivon että kaikki menee hyvin. Esikoista odottaessa olin ihan hysteerinen :woot: Itse söin foolihappoa koko yritysajan eli n. puolivuotta ja heti plussattuani raskaus monivitamiinia:)

Mä oon menossa laskurin mukaan 5+4. Mä oon syönyt multi ihan raskaus&imetys vitamiinia siitä asti kun esikoisesta plussasin eli 25.1.2016 :D Aattelin nyt syödä ne vaan pois purkista kun en enää imetä mut nyt niitä tartteekin ostaa lisää kohta :)

Mä oon nyt rv 5+4. Syön foolihappoa, d vitskua ja c vitskua. Omegat just nyt loppunut. Mites ootteko liikkuvaa sorttia? Miten suhtaudutte liikuntaan raskausaikana?:happy11 Ja se on totta, että aika menee jotenkin inhottavan hitaasti:sad001 Te joilla ei ole vaunuja ennestään, ootteno ajatellut jotain tiettyä jo?

Mulla foolihapot, rauta, maitohappo, raskausvitskut jne olleet kuvioissa jo aikamoisen ajan jo hoitojen vuoksi ja niillä jatketaan :)
Liikuntaa jatkan niin kauan kun mikäkin tuntuu hyvälle, fillarointi, jumpat jne. Sen ihmeellisempää en siis harrasta.
Meille tulee Bugikset. Olleet esikoisen aikana ja hyväksi todettu. Kerittiin just vaihtaa kärryt matkiksiin kun tuntui niin epätodennäköiseltä tää raskaaksi tuleminen.

Muokattu viimeksi:
Liikuntaa ajattelin harrastaa jatkossakin, tosin tietenkin oman tunteen mukaan. Muutama päivä ennenkun plussasin, olin jo täysin menettänyt toiveeni raskaudesta ja olin jo hankkinut uuden projektin jotten jäisi liikaa murehtimaan. Liityin nimittäin Fitfarmin fitbelfie ryhmään joka tosiaan alkoi samalla viikolla kun plussatestin sitten viimein tein :) No pitihän se arvata että kun alkaa jotain suunnitella niin käykin toisin :) Tosin tässä tapauksessa kävi enemmän kuin hyvin. Aion silti käydä tuon treenin loppuun jos vaan hyvältä tuntuu.

Joo tuo tavarat ja hankinnat ketju vois olla ihan hyvä, meillä ensimmäinen ja ei oo tietoa siitä mitkä on esim hyvät vaunut ja muuta

Minulla on nyt menossa 4+4 laskureiden mukaan, kierto on ollut 33 päivää. Jos menkoista laskisi, niin minun mielestä pitäisi olla 4+2. Eipä siinä iso heitto ole, oli kummin vain.

Itsellänikin pelottaa välillä, että mitä jos menee kesken ja onko kaikki hyvin ja pieni kunnossa... Toinen on tulossa ja ennen esikoista oli kkm, joka huomattiin 12.viikolla, oli kesketynyt jo viikolla 7. Ihan jo tuon takia käydään alkuraskauden ultrassa, vaikka eihän sekään mitään takaa eikä varmista, mutta saa ainakin hetken mielenrauhan.

Mama-vitamiineja aloin syömään jo yrittäessä ja se ehkä auttoikin omalta osaltaan raskaurumaan nopeammin, kun on elimistö aavistuksen enemmän tasapainossa.

Tervetuloa vaan mukaan kaikki uudet!

Takaisin