Plussanneita?! :)

Hei! Ehkäpä itsekin pari viikkoa sivusta seuranneena uskaltaudun tänne, vaikken oikein omasta tilanteesta tiedäkään missä mennään... eli ollaan miehen kanssa vuosi yritetty vauvaa, minulla edellisestä liitosta 2 lasta joista toinen sai alkunsa clomifen hoidolla. Minulla on todettu pco enkä juurikaan ovuloi ilman lääkitystä, niin saimme viime kuussa clomifen-reseptin taas käyttöön. Kävin hakemassa clomit eräänä torstaina, kun lauantaina piti kuukautisten alkaa (kierto säännöllinen 33pvää). Kuukautisia ei kuitenkaan kuulunut ja testailin viikon verran tukkupakkauksellisen testejä, toiset negoja ja toiset haamuja. Kp 43 tuli pyyhkiessä hieman verta. Verenvuoto kesti 3 päivää ja sitä tuli vain pyyhkiessä. Kolmantena vuotopäivänä testasin vielä iltapäivällä ja sain negan, joten päädyin ottamaan ensimmäisen clomifenin. Yksi testi jäi kuitenkin vielä ja tein sen seuraavana aamuna, niin yllätykseksi tulikin vahva plussa! Soitin paniikissa gynelle ja hän käski tulla varhaisultraan (kuukautisista laskettuna olisi ollut jo 6+jotain). Varhaisultrassa ei näkynyt mitään joten todettiin että olen ovuloinut myöhässä ja nyt on varmaankin 4+ vasta ja koska vuoto oli niin vähäistä niin kyse valekuukautisista. Seuraava ultra on viikon päästä tiistaina. Raskausoireita on ihan selkeästi, rinnat turvonneet ja arat, vatsa turvonnut ja pahoinvointia niin että muutaman kerran olen oksentanut. Kuitenkin tänään aamulla tehty uusi preckcheckin liuskatesti antoi vain todella haalean haamun (vahvasta plussasta viikko). En siis nyt tiedä onko kaikki hyvin tai mikä on meininki, toisen lapseni kanssa oli aikoinaan samanlaista säätöä kun hcg heitti alkuun miten sattuu selittämättömästi, mutta odottelen pelonsekaisesti seuraavaa ultraa... viimeiset kuukautiset olleet 13.2. Yritän uskoa että kaikki hyvin, kun kipuja tai vuotoja ei ole ja selkeät raskausoireet.

Nyt kyllä pelottaa! Koko viikonlopun tullut tiputteluvuotoa ja tooosi kovaa paineen tunnetta vasemmalla puolella alavatsassa. Siis ei mitään kipua mut tosi epämiellyttävä tunne kuitenkin.
Äsken juuri soitin neuvolaan ja sain heti tälle päivälle ajan gynelle, mikä on oikeesti suorastaan ihme pienellä paikkakunnalla kun gyne käy tyyliin kerran kaks kuussa täällä päin.
Itellä nyt jotenkin tosi vahva fiilis, että nyt ei oo kaikki niin kuin pitäis :sad001 No illallahan se nyt selviää, pitäkää meille peukkuja! <3

Tänään tein testin ja plussaa näytti, olen iloinen, mutta samalla peloissani. Soitinkin samantien neuvolaan ja siellä sanoivat mun olevan nyt rv 4+4 (menikö tuo oikein :D) ja laskettu aika olisi 14.12. huh, mulla menee kohta aivotkin sekaisin.
9f69cc98bc0958103f1bc0f7a2e1020d

Onnittelut, Rita29[emoji4] sama laskettuaika!

Kauheeta ku kokoajan semmonen pelko että entäjos raskaus meneekin kesken. Toivotaan parasta[emoji4]

Valitettavasti tällä kertaa omat tuntemukset oli oikeessa. Kohdun ulkoinen raskaus ja nyt taksissa matkalla TAYSiin tarkkailuun. Onneksi oli osannut jo vähän asennoitua siihen ettei kaikki ole niinkuin pitäisi. Nyt ei vaan ollut vielä meille tarkoitus tulla vauvaa.
Toivotan sydämeni pohjasta onnea matkaan teille kaikille! <3
Mekin jatkamme yritystä, kunhan tästä toivutaan niin fyysisesti kuin henkisestikkin :)

Valitettavasti tällä kertaa omat tuntemukset oli oikeessa. Kohdun ulkoinen raskaus ja nyt taksissa matkalla TAYSiin tarkkailuun. Onneksi oli osannut jo vähän asennoitua siihen ettei kaikki ole niinkuin pitäisi. Nyt ei vaan ollut vielä meille tarkoitus tulla vauvaa.
Toivotan sydämeni pohjasta onnea matkaan teille kaikille! <3
Mekin jatkamme yritystä, kunhan tästä toivutaan niin fyysisesti kuin henkisestikkin :)

Voimia kovasti. <3 JA onnea uudelle yritykselle. En oikein muuta osaa sanoa..

Plussasin viime torstaina Heti seuraava testi perään seukki aamuna ja molemmat vahva plussa. Menkat oli myöhässä 3vrk ollu aina täysin säännölliset. Nyt kauhea turvotus mahassa vähän laskee jo. Selkä hieman kipeä ja pientä nippailua ja menkkamaista kipua, nännit hieman kipeät ja vähän ollut pahoinvointia ja väsymystä. Jännittää hirveästi, la ois 12.12 toivottavasti kaikki menee hyvin ja vauva pysyisi mukana loppuun asti ❤️ esikoista odottelen, 20v

Voi tosi harmilliata KirsiK:sad001 Kauheesta, kun arvon sitä varhaisultraan menoa. Jotenki se vaan maksaa musta aika paljon. Sais sillä rahalla tehtyä muita hankintoja... mutta toisaalta siihen ekaan ultraan on niin pitkä aika:woot:
:nailbiting:

// Muokattu ylläpidon toimesta

Last edited by a moderator:
Otan osaa kirsik [emoji45]
Mä kanssa arvon ton varhaisultran kanssa. Tää on niin odotettu että haluan varmuuden että kaikki hyvin. Ylihuomenna olis mahdollista jo mennä mut en sit haluu liian aikaisin jos viikot onkin jäljessä tjtn. Oireet on melkein kokonaan kadonnut mitä nyt väsymys iskenyt ja tissit vähän arat. Pääkipua ollu pari päivää ja etovaa oloakin enää tosi harvoin. Oman mielenrauhan takia varmaan ens viikolla on pakko käydä siellä varhaisultrassa.

Mua huolestuttaa kanssa tän kaverin mukana pysyminen, jännästi päivästä riippuen menee fiilikset. Huomenna tapaan lapsellisia ystäviä joista yksi on raskaanakin ja en haluaisi vielä kertoa, mutta en tiedä kuinka osaan olla kertomatta...

Takaisin