Plussanneet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja iidda
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
NO NIIN, kirjoitin piiitkän tekstin ja sitte tää ei suostunu lähettää sitä, tai siis jotenki kyykkäs koko sivusto!

Miu, juu treffataan ihmeessä, mä oon ton pikkuriiviön kanssa hoitovapaalla joten anytime! 

Naistenklinikasta; oon ollu siellä harjoittelussa (en tosin synnärillä) ja mulle itellä jäi vähä kalsea kuva ko. sairaalasta. Toisekseen, jos et oo menossa julkisilla synnyttään, niin 1:1000 mahdollisuus saada sieltä parkkipaikkaa.. Kättäri on mun mielestä meille vähä liian hankalan matkan päässä, kun asutaan täällä länsi-Vantaalla Espoon kyljessä. Jorvi valikoitui näiden em. asioiden perusteella sillon esikoisen syntymäpaikaksi ja valinta meni kyllä nappiin! Aivan ihana henkilökunta lääkäreistä lähtien! Sisulla kun tuo maailmaantulo kävi vähän voimille ja keräsi ekan vrk:n syntymän jälkeen voimia valvontaosastolla, niin meidän vanhemmat otettiin aivan mahtavasti huomioon ja kaikki asiat selitettiin niin että ne meni perille, koko ajan oli varmuus siitä, että tilanne on hanskassa.. Ite sairaanhoitajana seuraan nimittäin aika tarkkaan tollasia juttuja ja luen rivien välistä asioita 

Noista Miun oireista tuli mieleen, että mulla on pukannu nyt pari hervotonta pattia naamaan, jotka on niin kipeitä! Väsymyksen laitan tuon pikkuherran piikkiin ja tuo ärtyneisyys on ihan omaa luokkaansa. Vedin eilen itkuraivarit miehelle, ku se sano ettei sitä huvita mennä nyt pojan kanssa ulos... Nälkä kasvaa iltaa kohden, voisin syödä iltaisin koko kaapin tyhjäksi.

Pitu86 kirjoitti:
 niin meidän vanhemmat otettiin aivan mahtavasti huomioon.

MEIDÄT vanhemmat.. :)

Heipä hei ja onnea taas uudet plussaajat :) Päivittelin taas tuota meitin listaa, mutta toi pieni täystuho tuli tohon jotain säätämään, niin en oo varma säilyikö kaikki mukana, jos huomaat itsesti puuttuvan niin ilmoo...

Täällä ei enää oo juurikaan oireita. Mitä nyt oon koko päivän joko raivonnu tai itkeny... Nyt taas vaihteeks v******a niin ettei veri kierrä ja valitettavasti tästä saa osansa myös tuo pieni poikani. Onneks nää menee noin kahen minuutin sykleissä. Pahoinvointi on tosiaan helpottanu aika tositosi paljon, joka mua vähän huolestuttaa. Se kun on ollut oikeestaan ainoo sellanen kunnon oire tässä raskaudessa (en tota mielialojen vaihtelua niin laske, kun oon niin ailahtelevainen muutenkin). Ei rintojen arkuutta eikä mitään muutakaan jota oli esikoista odottaessa. Toivottavasti kaikki on kuitenkin masussa hyvin ja vilkeri voi paksusti :) Vasta tosiaan 1.11 on se ultra. 

Brr, pakko mennä laittaa takkaan tulia, täällä ei oo vissiin taas ees kahtakymmentä lämmintä sisällä. Voikaahan hyvin :)

Vaikuttaa siltä, että meillä kaikilla alkaa olla enemmän tai vähemmän raskausoireita -mielialan vaihtelut mukaan lukien. Oireet ovat toisaalta ihania, raskauden tunteen varmistavia, toisaalta taas aivan kammottavia, loputtomalta tuntuvia. Ota niistä nyt selvää :)

Omien laskujeni mukaan olen menossa rv 5+5 ja olo alkaa olemaan sen mukainen. Tänä aamuna töihin lähtiessäni kuvotus ja huippaus oli valtaisa. Huippaus helpotti puolen tunnin jälkeen, mutta kuvotus säilyi koko päivän. Minun täytyy tunkea vähintään parin tunnin välein jotain ravintoa suuhuni, vaikka nälkä ei olisikaan. Näin yritän välttää oksentamisen. Alkuraskauden huono vastustuskyky on myös tullut huomattua, sillä kova flunssa iski viikonloppuna. Onneksi ei kuitenkaan ole kuumetta. Mielialani on ollut aika tasainen, suorastaan lauhkean leppeä. Alankohan tulla vanhaksi?  Ensimmäinen neuvola on 28.10. Se kuka meistä ehtii käymään ensimmäiseksi neuvolassa, voisi aloittaa uuden ketjun.

Onnellisia odotuspäiviä!

No niin, täällä on nyt sitten ollut pari päivä mahassa sellaista pientä etovaa oloa. Ei mitään pahempaa onneksi ja sen kanssa pystyy hyvin elämään, mutta ei se mukavaakaan ole. Tämä on mulle ihan uutta ja toivotaan vaan, ettei tavaksi jäisikään. Esikoisesta ei siis juuri liiemmin mitään oireita ollut ja toiveissa samanlainen helppo raskaus. Katsotaan nyt miten käy. 

Muuten tuo pieni tutkimusmatkailija pitää äidin kyllä kiireisenä. Saas nähdä, meneekö tämä raskaus kuin siivillä ja sitten tosiaan sitä havahtuu, että juu synnyttämään pitäisi lähteä. HEH! Onko täällä moni muu, joka on kotona lapsen/ lasten kanssa vai ootteko kaikki töissä/ koulussa päivät? 

Täällä ilmoittautuu yksi kotiäiti! Oon siis hoitovapaalla vuoden loppuun asti, sen jälkeen pitäis mennä töihin, jossa ei todellakaan tiedetä mun raskaudesta ja mietin koska muutenkaan kertoisin, työsopimus kirjoitetaan vasta ekana työpäivänä ja mietin mitä teen.. Oon silloin toivottavasti jo rv 19, joten ei sitä pahemmin voi salaillakaan! Tää on siis mun stressin aihe number one tällä hetkellä :(

Soitin äsken neuvolaan ja eka aika on 31.10, aika nopeasti kyllä viipottaa tää aika eteenpäin vaikka kotona olenkin! Aika pitkälti äitin pikku tuholainen pitää huolta siitä, ettei tuu vahingossakaa tylsää ;)

GUGGUU kaikille :) Olen uusi mamma joka tahtoo joukkoonne!
Mulla kolmas raskaus rv 8 mennään. Välillä on kyl nii etovaa olo, sellasta aaltomaista, monta kertaa päivässä.
Neuvolassa ensimmäinen käynti on ensiviikolla.
Varhaisultra mielessä mutta jokseenkin ei uskalla, itellä olo et kaikki ok masussa ;)
Jospa siellä neuvolassa kävis kääntymäs ja si kattoo jaksaako sinne rv12 odotella.
MUN LA olis sitte 1.6 <3

Täällä ollaan oireettomia, jotain epämääräisiä mahan tuntemuksia lukuunottamatta. Esikoisenkin aikana olin myös oireeton, lukuunottamatta mahan kasvua, ja kasvoin muutenkin useammalla kymmenellä kilolla :D Loppuajasta tuli turvotus ja ummetus. Saas nähä miten nyt käy, en oikein usko vieläkään että jotain kasvaisi sisälläni.

Mulla puhelimessa laski neuvolantäti la olevan 30.5 mutta musta tuntuu, ettei olla niin pitkällä, niin mielestäni liittäisin itteni enemmän tänne :) Neuvolaan tais aika olla 28.päivä ja musta on helpottavaa kun ultraavat siellä.

Kotona olla möllötellään täällä esikoisen kans, joka täyttää pian vuoden. Musta tuntuu, että mua jännittää enemmän nyt kun esikoisen aikana, että meneekö kaikki hyvin. Miten muilla?

Hauska kuulla, että muillakin mielialat vaihtelee. Itselläni ei onneksi mitään kovin pahoja tunnekuohuja (vielä...) ole ilmaantunut, mutta huomaa, että aika nopeasti muuttuu mieliala laidasta laitaan!
Pahoinvointia ei ainakaan vielä ole pahemmin ilmennyt, sen verran kylläkin, että mikäli ruokailuväli venyy turhan pitkäksi alkaa etomaan ja huimailemaan. Varsinkin töissä yövuoroissa huomaa, että useammin kuin normaalisti on pakko sännätä taukohuoneen jääkaapille ;)

Itse en ole vielä saanut aikaiseksi edes varata neuvola aikaa. Viikkojakin tosin vasta 5+6, joten vielä tässä ehtii...

Täällä podetaan melko oireetonta raskautta. Ainoat merkit on pieni väsymys ja rintojen arkuus. Liekkö taas poika tulossa. Tosin sillon tuli hieman huono-olo, jos ruoka väli meinas tulla liian pitkäksi ja väsymys oli sanoin kuvaamatonta (tuli nukuttua monet aamun oppitunnit ohi). Nyt on ennemminkin pakko koittaa syödä vaikkei ois nälkä eikä unentarve sitä samaa luokkaa ole ku ekalla kerralla. :( Vähän pelottaaki ku kaikilla muilla löytyy oireita laidasta laitaan ja multa ne puuttuu.. taas. :(

Mulla tosiaan aika kuluu koulun penkillä. Viimeinen vuosi ois AMK:ssa menossa ja yhdestä harjoittelujaksosta jää nyt sitte valmistuminen kiinni, jos nyt oppari ehtään kirjottaan ennen sitä, ja jos täällä kyytiläinen on ja pysyy mukana. 

Luulen että tätä toista raskautta miettii paljon enemmän ku ekaa ainakin nyt alkuun jännittää.

Heissan kaikille! 
Hyppään tuolta toukokuusta tänne :)
Eli vappuvauvaa täällä odoteltiin mutta sain keskenmenon.
 Nyt sitten odotellaankin juhannusvauvaa jos laskelmat pitävät paikkaansa :) Keskenmenon jälkeen ei ehtinyt tulla menkkoja joten hiukan epävarmuutta lasketunajan kanssa on. Nyt ollaan varovasen toiveikkaina mutta tietenkin km takaraivossa paukuttaa...

Täällä kuvottavaa olo kokopäivän ollu, alkoi jo aamu kyökkimisellä mutta ei tullu mitään.
Aamupala jäi välistä, pikku jugurtti uppos hyvin :)
Taitaa meidän kauppareissu koostua tänään tuoremehuista ja jugurteista :) Väsymystä pukkaa, siitä o meidän perheen perjantai tehty :)

Laiskiainen mulla ihan sama että pelkään enemmän kun esikoisen aikana.
Onneks ens ke on ultra ja sit voi huokasta helpotuksesta.

Tällä hetkellä vituttaa niin että ihan itkettää!
Duunissa on niin helvetin ärsyttäviä akkoja osa ettei oo tosikaan!!

Äh, vielä 4½h pitäis jaksaa ja sitte vkl <3

Niin ja tervetuloa Puntsi tosi nopeesti sulla tärppäs km jälkeen!
Meillä meni puol vuotta..

Tähän iso liuta rumia sanoja. Mä olen niiiin väsynyt, että järki lähtee. Itkua tihrustan ja nauran samaan aikaan, kun ei oo enää mitään jakoa touhussa. Töissä tuijotan näyttöäni, enkä saa mitään aikaseksi. Tiedän nyt, miltä zombiesta tuntuu. Tämä on varmasti juuri se fiilis. Lasittunut katse, tahdottomat ruumiintoiminnot ja laahaava liike. Voi miksi miksi taas mä oon näin väsynyt. Olisi kelvannut se kuvotuskin paremmin oireeksi. Oksentelukin kävisi. Ei jaksa mitään/ketään..

Pitu, laita mul fb:s viestii niin päästään juttelee kunnolla ;)

Onnea uusille raskautuneille, mä oon niin pirteenä, että tääkin kuulostaa masentuneelta..

Mua vähän ärsyttää kun kaikki oireilee ja minä en! Mutta ei ollut ekassakaan raskaudessa juurikaan oireita, niin ehkä voi olla vaan onnellinen. Mutta se ehkä edesauttaa sitä, että tuntuu kuin ei olisikaan raskaana! Että lähettäkäähän oireita mullekkin, joilla niitä on liikaa :)

Mulla meinaa olla ihan sama homma. Ei oireen oiretta. Vähän aikaa oli pientä unisuutta, mut nyt on sekin tiessään, eikä rintojakaan enää arista. En tiedä voiko oireeksi sanoa, mut ruokahalua ei taho olla ollenkaan, vaikka voihan seki olla merkki ihan mistä vaan. Minäkin mielelläni jakaisin oireita muiden kanssa. :D

Mullakaan ei juuri noita oireita ole. Vaikka on kuitenkin eka raskaus, kai jollain lailla aattelin, että ois sitäki kovemmat oireet. Väsymystä nyt tuntuu olevan kyllä ihan reippaasti (toisina päivinä) ja ehkä jotenkin ruoka ei aina maistuisi + rinnat kipeet mut siinähä nuo.. Ja toisinaan tuota alavatsaa vääntää menkkakipujen tyylisesti, mutta sehän ilm. kuitenkin tuota kohdun kasvua vaan..
Mut voipiha se olla että niitä oireita tai pahoinvointia sieltä vielä kerkee tulemaan :D

Varovaisen huojentuneena liityn tänne porukkaan mukaan =) Toista lasta ootellaan, juuri tunti sitten tein positiivisen testin, tai siis kolme =S mulla oli tossa jo vähän vuotoa ti-ke millon menkat olis pitäny alkaa, ja aattelin jo että tää kierto oli siinä! Mutta vuotopa kesti überniukkana vain päivän ja loppui sitten kun seinään. Nyt maistuu sit metalli suussa ja autossa istuminen taas vähän ällöttää =) pakko oli tehdä kaikki testit vuoronperään mitä kotoa löytyi ja kyllä, raskaana sitä nyt sit ollaan <3 la olis laskurin mukaan juhannuksena 24.6. !

Varhaisultraan haluaisin minäkin, kun tuota vuotoa kumminkin oli =/ täytyy ruinata jos neuvolan kautta pääsis kumminkin käväseen, pääsis varmaan vähän halvemmalla.

Ihan mieletön fiilis <3 mulla eka oire oli viime viikonloppuna alkanut "perhosia mahassa"-tunne ja semmoiset vahvat euforian aallot, oikein sydän heitti volttia rinnassa välillä! Tänään tosiaan huomasin että autossa olo tekee vähän ällön olon ja illalla tuli metallin maku suuhun. Alavatsaa juilii aika ahkeraan ja vahva painon tunne tuntuu koko ajan. Ihanaa <3 ja mun parhaista parhain ja rakkaista rakkain ystäväni oottaa myös, la kans kesäkuussa! Tää oli siis kohtalo =D

Onnea kaikille plussanneille emoticon

Omaa napaa: miten mä tunnen itteni näin turvonneeksi möhkäleeksi? tuntuu et kaikki vaatteet kiristää joka paikasta, ei siis pelkästään mahasta.. ÄLLÖÄÄÄ. Ja minä ku sain viime raskaudessa turvotuksista ihan tarpeekseni, nimimerkillä "hiihtelin koko kesän 2010 koon 42 crocseissa ja nekin puristi" Oon muutenki huomannu, et nää raskausoireet tulee iltaisin, viimesen viikon ajan iltasin juilinu mahaa ja selkää, välillä krampannutki kunnolla.. Lisäksi tää järjetön syömishimo, mikä siis myös iltaisin muhun iskee (mies tuolla tekee mulle just pyttipannua ja ranskiksia ).

Te jotka "nurisitte" oireiden puuttumisesta niin voin kertoa, että eka raskaus oli mulla todellakin oireeton -eiii mitään. Mä oon muutenkin niin vainoharhainen tälläsissä jutuissa, sillonki (niinku nytkin) olin varma et kyseessä ei voi olla normaali raskaus. Ymmärrän siis täysin teidän tuntemukset ja halut saada ees jotain oireita! 

Hauskaa viikonloppua kaikille! 

No löytyhän niitä vähemmän oireellisiakin :) Tää on vaan niin tyhmää, kun on muka raskaana ja ei tunnu sen kummemmalta, tosin kyllä sen sitten sisäistää kun alkaa liikkeitä tuntua :) ja ite oon vähän sellainen, että laitokselle lähtiessäkin mietin, että onkohan tää nyt aivan oikeesti totta.

Asiasta kolmanteentoista, millä testillä saitte positiivisen tuloksen?

Takaisin