Plussanneet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja iidda
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Joo noita oireita on kyllä ihmeen paljon.. Miehelle vitsillä tuossa heitinkin ettei olisi useampi tulossa kun näin aikaisin näin paljon ja voimakkaita oireita.
Mä vähän luulen että sitä keskenmenoa pelkää jollakin tasolla vaikka olis mitä oireita. Tai sitten pelkää tuulimunaa tms. Mutta eiköhän sielä masussa kuitenkin ole kaikki hyvin.

Tää väsymys on aivan kamalaa. Nukahdan noin vain ustuvaltanikin ja tuntuu olevan jopa suht syvää unta kun herätessä aivan pihalla. Saispa vaan olla kotona mutta ei kun töitä ja koulua päälle. Ei yhtään jaksaisi ja sitten kun on pahaa oloa väsymystä ja kaikkea muuta iinä sivussa niin yritäppä pieneltä töporukalta salailla asiaa... En kuitenkaan vielä haluaisi kertoa mutta luulen että kohta sielä jo joku arvaa ja sitten tietääkin kaikki..

Ei ole kyllä vielä yhtään sellainen olo että nyt ollaan raskaana. Välillä siihen aina havahtuu mutta sitten meneekin useampi tunti ettei sitä oikein käsitä vaikka sen muistaisikin. Aamulla olin aivan varma että olen nähnyt vaan unta

Täälläkin yksi eilen vahvasti plussannut ja LA olisi 12.6.2012 :) Eli rv 3+5 ilmeisesti menossa.. Aikamoisen tunnemyllyn sai plussa aikaan, mutta nyt uskallan olla jo iloinen :)

Yritystä oli takana vain 5 kiertoa ja miehen uutinen sai ahdistumaan. Hän ei voi uskoa, että näin nopeasti tärppäisi ja onkin ollut hyvin vähäsanainen asiasta :( Harmittaa kovasti, ettei hän reagoinutkaan toivomallani tavalla (eli olisi iloinen), vaan ennemmin hän on ahdistunut, mutta sanoi illalla, että ehkä tämä onkin hyvä asia.. Ihmettelen kovasti, koska yhdessä tässä ollaan ja yhdessä ehkäisy jätettiin pois.. Täytyy vissiin antaa vaan aikaa totutella ajatukseen??

Ensimmäinen lapsi siis kyseessä. Olen 23v ja mies 27v ja yhdessä ollaan 7 vuotta oltu, joista kihloissa 3v ja häät on talvella.. Saas nähdä mahdunko hankkimaani pukuun ;)

Tervetuloa KesäOnni :)
Toi on ihan normaali reaktio mieheltä vaikka olis kuinka suunniteltu ja toivottu raskaus ni sitte ku se onkin totta ni tulee varmasti pientä pelkoa että mitäs nyt sitten?
Niin monet asiat muuttuu, varsinkin kun kyseessä on esikoinen.
Miehet varmasti miettii miten pärjätään taloudellisesti?
Miten musta voi tulla hyvä isä?
Mitä kaikkea tää raskaus pitää sisällään?
Synnytys?
Nimi?
Yms :D

Mä sanoisin että epänormaalimpaa jos ei mene itteensä ja ala mietiskelemään, niin paljon muutoksia kuitenkin luvassa :)
Meilläkin meni mies aika hiljaseks vaikka yli vuos yritystä takana ja kaikkia pieniä vastoinkäymisiä niin pari päivää plussan jälkeen sanoikin että on toki onnellinen, yrittää vaan sisäistää ajatuksen että millasta se arki onkaan kahden lapsen kanssa ja mitä muutoksia tulee ja miten minä äitinä jaksan tämän.

Ja ehkä mies ymmärtää asian paremmin ensimmäisen ultran jälkeen kun näkee siellä pienen ihmisen alun jonka kädet viuhtovat tuhatta ja sataa ja sydän hakkaa <3

Näin todella toivon :) Mies lähti hetkisitten töihin (tulee vasta huomena kotiin) ja sai jonkun ihan ihme kiukunpuuskan olemattomasta, mutta laitteli pian tekstiviestiä perään ja pyyteli anteeksi. Ilmeisesti en ole "yksin" raskaana ;) Onhan tuo iso asia ja kaikki muuttuu, mutta itse olen jo asennoitunut niin että elämä vasta alkaa tästä. On vaikeaa ymmärtää toista varsinkaan jos hän ei halua asiasta puhua. Antaa minun höpötellä, mutta ei sano juuri mitään takaisin. On helpottavaa kuitenkin kuulla, että se on "normaalia" :D Ehkä tämä tästä kunhan saa mies hetken aikaa ajatella asioita. Itse lähden torstaina työmatkalle niin saadaan vähän molemmat omaa aikaa miettiä tätä. Neuvolan varasin jo ja se on 1.11 ja sitten täytyy miettiä haluanko varhaisultraan vai en.. Mitäs te muut olette meinanneet tuon varhaisen ultran kanssa?

Tiedän kyllä ton kun mies ei puhu eikä pukahda :D
Yleensä mun mies on oikesti maailman ihanin ja paras isä meidän pojalle.
Keskenmenon jälkeen kuitenkin huomasin miten erilailla miehet ja naiset kaikkia asioita ajattelevat.
Mulle oli niin kauan vaikea paikka ennenkun tulin raskaaksi.
En voinut nähdä kavereita joilla samaan aikaan la, kokoajan oli paska fiilis kaikesta, mikään ei kiinnostanut ja itketti kokoajan.
Mies välillä kysyi mikä on ja vastasin että mikäköhän niin hän vaan "ai taas se km"?
Aaaarrrgggh!

No pakko kait se on niitäkin ymmärtää. Miehet vaan ajattelevat asiat niin omituisesti eivätkä kunnolla valmistaudu niinkun naiset ennen kun plussa ilmestyy testiin :)

Varhaisultran kanssa oonkin täällä jo kirjottanut että oon menossa ja muistaakseni iiddakin on menossa.
Mulla on aika ke19.10 (rv7+2) koska pe on duunin pikkujoulut ja haluan olla varma että pienellä kaikki hyvin ennenkun kerron töissä asiasta.

Onnea KesäOnni!
Varhaisultraan olis tarkoitus mennä mutta vielä en ole aikaa varannut. Voisi tällä viikolla soitella.

ninanina, Miehet kyllä ajattelee oudosti.. Ja onhan se ymmärrettävää kun lapsi ei ole heidän sisällään niin ei varmasti tunnu yhtä konkreettiselta. Tämä ei varmaan tarkota etteikö mihesikin surisi menetettyä vauvaa? jos hän vain ilmaisee tunteensa eri tavalla tai jättää kokonaan ilmaisematta?

Tänään sain varattua neuvolan. eli 17.10 jo kahden viikon päästä. Jännää!
Mies ilmoitti pääsevänsä mukaan joka on tosi kiva. Saa sitten omat tietonsa täytellä ja on tukena kun varmasti jännittää vaikka kuinka paljon :D
Vieläkään ei tunnu tämä tilanne yhtään todelliselta vaikka sitä ei oikein muuta ajattelekaan. Välillä hetkeksi unohtuu ja sitten taas muistaa.
Rinnat senkun vaan kipeytyy (miten on edes mahdollista?) Tuntuu kun rintojen tilalla olis jättisuuret mustelmat joita ei uskalla hipaistakaan.. Vähän oli etova olo tuossa aamupäivällä mutta nyt taas parempi olla. Saa nähdä miten illalla.
Neuvolan täti neuvo syömään kylmää ja juomaan paljon vettä että vois helpottaa.. Juotua kyllä tuleekin kun on jano koko ajan. Vatsa kovalla ja ilmavaivoja yäk :/ on tosi inhottavaa. Ja naamakin rupee kukkimaan :s tänään bongannut jo 4 uutta finniä naamasta kun yleensä on ehkä just se yks kerrallaan. Tästä se lähtee!
sitten kun rupeis edes masu kasvamaan ja liikkeitä tuntemaan niin vois keskittyä niihin :) en kyllä malta odottaa.

Sul on pari päivää ennen mua neuvola, epäreilua!! :D

Mulla on pientä "jomotusta" vai mikskä tätä nyt sanois vasemmalla puolella alavatsassa.
Sieltä puolelta on munis irronnu ja oon lukenu ku hullu netistä kaikkea niin jotkut on sitämieltä että saattais olla kohdunulkonen (mutta siihen pitäis liittyä kovia kipuja mitä mulla ei oo)
Ja jotkut taas että siellä on se keltarauhanen niin siitä voisi johtua, hmm. mene ja tiedä.

Tekis hirveesti mieli mennä jo lekuriin kattomaan tilanne, mutta ei näin aikasin vielä mitään näkysi :(
Pakko kait se on väkisin oottaa toi pari vk ja yrittää säilyttää mielenterveytensä :D

).( oireita ainoastaan väsymys, juiliminen vatsassa, ällöttävät ilmavaivat ja välillä vähän etovaolo jos on pitkä tauko syömisestä.

Toivoisin niin jo että pääsis ekaan ultraan näkemään pikkusen ni vois oikeesti huokasta helpotuksesta, kunnes tulis pelko että mitä jos nt-ultrassa näkyykin turvotusta? Ja sitte ku siitä on päässy ni sitte pelkäämään että mitä jos rakenneultrassa löytyy joku poikkeavuus? Ja sen jälkeen sitte saa jo hetken rauhassa olla ku tulee pelko synnytyksestä :D
(Vaikkakin esikoisen kanssa synnytys meni todella "kivasti"(voiko sanoa kivasti synnytyksestä? :D))

Yh, tänään olenkin saanut tutustua ystävääni pahoinvointiin oikein kunnolla... Vielä ei purjo lentänyt, mutta ei kaukana ollut. Ei ollu kiva yökkiä töissä, kun en siellä vielä mitään halua puhua. Saavat mokomat uteliaat akat huomata sitten issesseen :) Jouduin tänään kyllä kertomaan omalla osastolle yhelle työkaverille (on siis muutenkin kaveri) kun näki mun tulevan vessasta kalpeena ja selkeesti huonovointisen näkösenä. Samoin kerroin yhdelle toiselle kaverille joka kovasti ihmetteli mun tupakoimattomuutta. Mulla oli tarkotus muutenkin lopettaa kessuttelu eilen, ja nyt tuo testin haalea viiva vahvisti päätöstä :) Mutta on se kumma, kun ei nainen saa lopettaa röökin polttoa muuten kuin paksuna ollessaan...

Varhaisultran kannalle olen tässä kallistunut (vaikka kallis onkin). Nää oireet on tullu niin voimakkaina jo näin alussa, että pitää saada varmistus, että onhan siellä vain yksi... Ei kaksoset olis katastrofi, mutta mulla ei välttis olis voimia. Esikoinenkin vaatii vielä aika paljon.

Voih, meidän pienellä pojalla on vesirokko :( Onneksi ei paljoo kutise, mutta käy niin reppanaa sääliksi. Kovasti olis menohaluja ja kavereita ikävä, mutta minnekään ei voi mennä. Onneksi ehkä huomenna tai ylihuomenna tulee muutama kaveri käymään. Jos vaikka saatais heidät tartutettua :)

zeni toi on kyllä kumma miten onkin niin vaikea lopettaa ilman että on raskaana.
Itsekkin poltin, öö.. 5-6v(?)  ja pystyin lopettamaan vasta kun aloin venttaamaan.
Ja ymmärrän ton pelon kaksosista.
Mulla tokassa raskaudessa oli kokoajan sellanen fiilis että kaikki ei oo hyvin.
Sit mulle sanottii et voi olla et on tulossa eri sukupuolta tai kaks ku oli sellasii oireita ja itekki aloin jo miettiä et mikäköhän tuolla on ku niin hirveet oireet.
Olikin sitte kkm :(
MUTTA toivotaan ettei meillä kellään sellasta tule (eikä tulekkaan!! ;) )

Heippa!
Täällä ollaan plussattu 1.10, eilen vielä uusi testi varmuudeks ja plussaa tuli :))) ensimmäistä siis odotellaan, toukokuussa jätettiin pillerit pois, joten ihan suht nopeaan raskauduttiin :) tekis mieli huutaa koko maailmalle että saadaan vauva, mutta yritetään malttaa vielä vähän aikaa :D meillä oli tuparit juuri tuolloin lauantaina 1.10 joten silloin joutui muutamalle hyvälle ystävälle kertomaan, etteivät rupee ihmettelemään kun juhlien emäntä onkin selvinpäin :) mutta muutoin yritetään olla ihan `shhhh` noin ekaan ultraan asti... vaikeeta tulee olee :D
Neuvolaan soitin eilen ja terkkari laski et viikkoja ois n. 5 nyt. Ja LA ois 1.6. (tosin itse oon laskenu la:n johonkin n. 7.6. netin laskureilla...)

Onnea riksuke!! :) Hassua, meillä oli myös tuparit 1.10 ja plussasin sitten 3.10 :) Minkä ikäinen olet ja mille synnärille menet?
Mies tuli hetkisitten kotiin ja on niin innoissaan nyt vauvasta :) Se paniikki kesti 2 päivää, mutta ilmeisesti yö erossa (mies oli siis töissä) antoi aikaa miettiä itsekseen asioita ja sulatella :) Oih, olen niiin onnellinen! Sovittiin juuri että en puhu töissä mitään ennen kun on eka neuvola/lääkärikäynti takana ja saan todistuksen raskaudesta. Teen ns.erikoistyötä mistä jäädään mammikselle jo viim RV20 ni täytyy erikseen mennä lääkäriin hakemaan todistus, jotta saan töihin mennä.
Mulla ei mitään oireita ole ollut muuten ku tota pissalla juoksemista ja iltaisin närästää, mutta johtuneeko raskaudesta vai ei? Eikö närästys yleensä tuu vasta myöhemmillä viikoilla.
Nyt ihanaan syys-säähän lenkille :)

Lähetin jo yhden viestin, mutta mihin lie bittiavaruuteen hävinnyt, kun ei tullut näkyviin.. :o) Toivottavasti tämä näkyy!

Uusi kesäkuinen odottaja olisi liittymässä keskusteluun. Olen 30v, ja esikoista odotetaan. Kokemusta lapsista ylipäätään on aika vähän, sisaruksilla kun ei ole lapsia, ja "lapselliset" ystävät  jäivät muuton myötä kauas Etelä-Suomeen :o) Lapsi on tosi toivottu, vuoden verran on yritetty, ja nyt vihdoin tärppäsi. LA on nettilaskurin mukaan 7.6., mutta ehkä tarkentuu aikanaan neuvolassa.

Onnea tytsy ja tervetuloa meidän joukkoon!
Kiva kun porukkaa alkaa tulla kokoajan lisää :)

Onnelikin liittyy kesäkuun odottajiin. Tein testin eilen ja arvioitu laskettu aika on 8.6.2012. Minulla on jo entuudestaan 5- ja 6-vuotiaat vauhdikkaat pojat. Kolmatta siis odottelen. Ensimmäisten lasten aikana tuli pyörittyä eräällä toisella keskustelupalstalla, mutta nyt päätin vaihtaa maisemaa. Ensivaikutelman perusteella Vau tuntuu mukavalta foorumilta.

Kahden ensimmäisen raskauden aikana voin todella pahoin rv 12 saakka. Oksensin lähes joka ilta. Nyt jäänkin jännityksellä odottamaan, miten tämä raskaus etenee. Oireet ovat olleet vielä vähäisiä rintojen aristusta ja pientä etovaa olova lukuun ottamatta. Neuvolan ajattelin varata huomenna.

Ihanaisia odotuspäiviä meille kaikille!

Myös muille uusille onnea ja tervetuloa minunkin puolesta :))

KesäOnni: Hauska sattuma noi tuparit :D Oon 21v. (tässä kuussa tosin täytän 22v) ja tähän HUS:n alueeseen kuuluun, tarkemmin siis Hyvinkäällä synnytän (jos sinne asti päästään, vähän pelottaa vielä kun on niin aluillaan raskaus).. Mites sinä?
Mä oon kovasti ihmetelly "oireiden vähäisyyttä", ainoastaan vihlontaa/särkyä alavatsalla, kohdun seutuvilla ja ehkä iltaisin oon ollu enemmän väsyny.. Pissalla ravaan muutenki tosi usein :D Tänään tosin on rinnat ollu hyvin arat mutta edelleen voisi nuo oireet ihan liittyä johonki kuukautisten alkamiseen :( toiv. ei. Menkat on siis nyt n. viikon myöhässä.. Mutta sit taas toisaalta, kaveri joka odottaa toistaan, sanoi samaa ettei alkuun ollut mitään oireita, mutta niitä tuli pikkusen myöhemmillä viikoilla. Ja vaikka hullulta kuulostaa, niin jollain lailla "kaipaan" niitä oireita, pahoinvointia ym, että olisi jotenki enemmän konkreettista tää raskaus :D

riksuke: Asun Riihimäellä eli ihan tässä vieressä ja synnäri tulisi olemaan sitten Hämeenlinnassa. :) Hassulta tää kyllä minustakin tuntuu, kun ei oireita ole yhtään, mutta ehkä nekin sieltä ilmestyy ajallaan..

Täällähän on jo ihan mukavasti ihmisiä turisemassa ja varmasti lisää tulee, kun tekevät testin. Onnea vain kaikille tasapuolisesti.

Itse plussasin eilen ja jotenkin epätodelliselta tämä vielä tuntuu. Miehen kanssa on viime aikoina ollut aikamoista vuoristorataa ja siksi onkin vähän sekava olo. Kuitenkin onnellinen raskaudesta. 

Toista odotellaan, esikoinen nyt 1v2kk. Mitään oireita ei ole, muttei niitä ollut esikoisestakaan. Itse en osaa pelätä että jotain vialla olisi enkä siis ole tässäkään raskaudessa menossa varhaisultraan. Neuvola on varattu loppukuulle.  

Tervetuloa kasvattamaan massua meidän joukkoon! :)

Mä en myöskään esikoisenaikana osannu pelätä/murehtia mitään eikä silloin käyty ar-ultrassa.

).( Me kerrottiin eilen miehen veljelle ja hänen tyttöystävälle uudesta tulokkaasta<3
Oli ihanaa päästä jakamaan tätä asiaa tärkeiden ihmisten kanssa.

Pyydettiin heidän meille syömään ja siellä oli meidän poika "isoveli" paita päällä <3

Ootteko muut miettineet miten kerrotte raskaudesta?
Me aiotaan tosiaan siis toi paita päällä mennä meidän vanhempien luokse ja he saavat itse huomata.
Töissä varmaankin sanon vaan suoraan että raskaana ollaan kun ei sitä paljoa voi kierrelläkkään..

Muille kavereille ajattelin kertoa naamakirjassa laittamalla kuvan missä on pullat uunissa ja siihen teksti "pullat uunissa" ;)

Me kerrotaan luultavasti ihan siten, että sitten ku on ekat ultrakuvat kädessä, niin mennään vanhemmille/sukulaisille käymään ja isketään kuvat pöytään :D järkytetään niitä :D ei vaa..
Tosi hauska toi "isoveli" paita homma :)

Onnea ja tervetuloa kaikille uusille :)

Virallinen testipäivä ja vahva viiva piirtyi testiin jo ennen kontrolliviivaa :D Mä oon ollu tässä vähän huolissani kun niin aikasin tuon testin tein, että jos menkat alkaakin tänään tai huomenna, mutta nyt voin ehkä vähän hengähtää :) Jotenkin muutenkin stressaan tästä raskaudesta paljon enemmän kuin ekasta. Meillä on ollut viimeaikoina paljon keskenmenoja lähipiirissä, ja jollain tapaa koko ajan odotan, että koska se meille tulee. Etenkin kun mulla on ollu aika koviakin kipuja välillä alavatsalla joita en esikoisen odottamisesta muista. Varailinpa siis itselleni varhaisultran :) Se on kyllä vasta 1.11 rv 7+5 jos nyt oikein laskin. Neuvolakin on varattu, mutta se on vasta 15.11! Kauheen myöhään teihin muihin verrattuna, tai siis se on joku rv. 10-11! Esikoisesta mun piti käydä rv 8. Mutta samapa tuo, kerkiääpä siellä sitten taas ravata :)

Mä kerroin jo omille vanhemmilleni raskaudesta ja varmaan puolison vanhemmille kerrotaan sunnuntaina kun heitä nähdään. Muille asia ei sitten kuulukaan ja annetaan heidän huomata itse :) Tai no, ehkä muulle perheelle (isovanhemmat, sisarukset) kuitenkin voidaan sanoa...

Mitähän muuta... Esikoinen alkaa olla jo parantunut tuosta vesirokostaan, eli huomenna pitäs mennä sitten töihin ja pojan päiväkotiin. Yök! Mua ei töihin huvittais mennä kun kumminkin yökkäilen vaan koko ajan ja ravaan vessassa. Onneks ei vielä pissaralli oo kuitenkaan pahana. Vitsi, mä en jotenkin malttais ollenkaan odottaa, et maha kasvaa :D Vaikka koko tän 1v7kk on halunnu pienentää sitä :D Helpompihan se on töissä olla ilman kumpua, mutta silti. Jotenkin vielä innokkaammin odotan mahan kasvua kuin ensimmäisestä.

Takaisin