Plussanneet joulukuiset

Sinne voit varmasti soittaa ja kysyä jos omakantaan ei ole kirjoitettu selvästi etkä muista. :)

Varovasti uskallan liittyä tähän ryhmään :) Vertaistuki tulisi enemmän kuin tarpeeseen! Olen 25 vuotias, ensimmäistä lasta odottava ja rv 5+0. Raskaus tuli yllättäen, mutta oli erittäin tervetullut. Miehen kanssa ollaan oltu yhdessä vasta puolisen vuotta ja tämän elämän muutos kyllä jännittää ja se miten käy parisuhteelle. Keskenmeno pelottaa, tuulimunaraskaus pelottaa, kohdunulkoinen pelottaa. Kun vatsaan sattuu on huolissaan ja jos ei ole mitään oireita niin silloinkin huolettaa. Voi tätä huolen määrää.

Sydämen syke alkaa kuulumaan dopplerilla aika myöhään... Katsoin vanhasta neuvolakortista et vasta 14rv olis kuunneltu ekan kerran neuvolassa. Ultrassa tosiaan syke alkaa näkymään tuikkimisena jo 5rvk tienoolla, hyvällä tuurilla.

Ja tuosta alkion koosta.. eikö se näin alussa tuplaa kokonsa joka viikko. Jos kokoeroja on, se selittyy ikäerolla. Näin alussa tämä kuukaudenkin ikäero sikiöissä tekee paljon, toiset näkee pikkuisensa jo ultrassa kun toisilla on vasta tikussa laiha viiva.

Tää tais mennä kesken :sad010tai sit tuulimuna.. Mulla vuotaa, niinku ois menkat alkanut. Menkkakipuja välillä, muttei pahoja. Mitä mun pitää tehä? Viikkoja ois ollu vasta 4+5.. Oon nyt töissä, tuntuu et raskausoireetkin on kadonnut

Tää tais mennä kesken :sad010tai sit tuulimuna.. Mulla vuotaa, niinku ois menkat alkanut. Menkkakipuja välillä, muttei pahoja. Mitä mun pitää tehä? Viikkoja ois ollu vasta 4+5.. Oon nyt töissä, tuntuu et raskausoireetkin on kadonnut

Oletko ollut vielä neuvolaan yhteydessä? Sinnepäin kannattaa soitella. Tai sitten terveysasemalle suoraan. Itsellä kun oli runsasta verenvuotoa alkuraskaudessa, niin lähettivät ultrattavaksi. Ultrassa sitten näkyi ettei raskaus ollut keskeytynyt, mutta epäselväksi jäi, että onko alkiota, koska viikkoja oli niin vähän. Piinaavat 2 viikkoa sitten odottelin enemmän ja vähemmän vuodellen kunnes pääsin seuraavaan ultraan, jossa näkyi elävä alkio. Raskaus meni loppuun asti ja syntyi terve vauva. Ja lähdet töistä pois ja sanot, että on kipeä olo.

Voi kurjuus tuota vuotoa, tsemppiä kovasti. :HeartredSamaa olin sanomassa kuin Han-nea, eli soita neuvolaan tai terveysasemalle. Oli tilanne mikä tahansa, niin hyvä se olisi ultrata - jos ei nyt ihan tänään, niin ainakin lähipäivinä.

Täällä myös pari päivää sitten plussannut :happy:

Varovaisesti olen myös liikkeellä aiempien keskenmenojen ja lapsettomuuden myötä, mutta tällä kertaa haluan ajatella, ettei positiivisista ajatuksissa voi mitään haittaa olla. Kolmatta odotellaan joulukuun puoliväliin, tuolla päiväunilla köllöttää 1,5v ivf-kaksoset :Heartred:Heartred

Tsemppiä kaikille alkuaikojen hermoromahduksiin, oireisiin ja oireettomuuksiin sekä erityisesti vuodoista kärsiville. On tää niin arpapeliä kuinka kellekin käy.

Tsemppiä Tindell! Toivottavasti vuoto olisi harmitonta kaikesta huolimatta! Ota ihmeessä yhteys neuvolaan tai terveyskeskukseen. :Heartpink

Ihana kuulla hyviä uutisia täällä.:love7
Millä keinoin te saatte hermot pysymään kasassa. Itsellä on 18.4 VU vasta. Hermot aivan riekaleina ja suuri paniikki että kyseessä tuulimuna. :smiley-angry017
7 vuoden jälkeen plussan saaneena pelko todella suuri. :smiley-ashamed004

Ihana kuulla hyviä uutisia täällä.:love7
Millä keinoin te saatte hermot pysymään kasassa. Itsellä on 18.4 VU vasta. Hermot aivan riekaleina ja suuri paniikki että kyseessä tuulimuna. :smiley-angry017

Onhan se välillä aika vaikeaa,mutta meillä niin hektistä aikaa tulevat viikot,että ei ehdi hermoilla. Miehen äidin perunkirjoitus ens ti ja lupasin lähteä henkiseksi tueksi,sekä varmaan viikko pari menee,että saadaan se kämppäkin tyhjennettyä.
Kovasti tsemppiä sinne!

Suoranaisesti veetutus päällä,kun yks miehen serkuista tuumas mulle,että oon häpäissyt anoppini muiston kun kehtasin nyt jo raskaaksi tulla.. Toisesta korvasta sisään - toisesta ulos,vaikka aika pirun vaikeeta se on.

En pidä kasassa oikein millään. :D Olen jo monta kertaa aikonut varata tälle(kin) viikolle varhaisultran vain nähdäkseni, ettei ole kohdun ulkoinen (syke kun ei todennäköisesti näy vielä 5+5), mutta onneksi mies takoo järkeä päähän, että käydään vain kerran ja vasta ensi viikolla, kun sykkeenkin pitäisi näkyä. Tuo aika on siis jo varattu. Googlettaminen pitäisi ainakin lopettaa, mutta perhana kun on hankalaa. Se ei kuitenkaan koskaan auta mitään, koska aina samoilla oireilla osa on kokenut keskenmenon ja osalla on jatkunut onnellisesti loppuun asti.

@Aristokatti Täytyy sanoa että pää pysyy kasassa sillä että meillä on jo kaksoset. Heitä tehdessä ja odottaessa (2,5v +9kk) oli pää ihan hajalla, varsinkin onnistuneessa raskaudessa, jolloin olin niin jännittynyt että lopulta en saanut eräänä päivänä suuta kiinni kun oli leuan lihakset niin jumissa hampaiden pureskelusta :nailbiting:

Pitää vaan pakottaa itsensä keskittymään muihin asioihin ja odottaa ajan kulumista.

En pidä kasassa oikein millään. :D Olen jo monta kertaa aikonut varata tälle(kin) viikolle varhaisultran vain nähdäkseni, ettei ole kohdun ulkoinen (syke kun ei todennäköisesti näy vielä 5+5), mutta onneksi mies takoo järkeä päähän, että käydään vain kerran ja vasta ensi viikolla, kun sykkeenkin pitäisi näkyä. Tuo aika on siis jo varattu. Googlettaminen pitäisi ainakin lopettaa, mutta perhana kun on hankalaa. Se ei kuitenkaan koskaan auta mitään, koska aina samoilla oireilla osa on kokenut keskenmenon ja osalla on jatkunut onnellisesti loppuun asti.

Tuo on niin tuttua. Juuri totesin että pistän oman puhelimen käytön lakkoon. Kun koko ajan googlettaa oireita ja kaikkea muuta epämukavaa. Itse kans harkitsin että varaisko ajan yksityiselle mutta onneksi tilinsaldo ei anna periksi niin joutuu malttaa mielensä ja odottaa ensi torstaihin. :hilarious: ootteko te menossa yksityiselle siis varhaisultraan?

Täällä kanssa tänään hermoiltu kun on ollut lähes oireeton päivä. Kävin ostaan uuden viikkonäytöllisen testinkin ja näytti edelleen 2-3 viikkoa. Mikä tosin normaalia, kun nyt 4+6 menossa. Mutta silti alkaa ajatus laukkaan ikävissä asioissa. Todella piinaavaa tämä odottelu!

Tuo on niin tuttua. Juuri totesin että pistän oman puhelimen käytön lakkoon. Kun koko ajan googlettaa oireita ja kaikkea muuta epämukavaa. Itse kans harkitsin että varaisko ajan yksityiselle mutta onneksi tilinsaldo ei anna periksi niin joutuu malttaa mielensä ja odottaa ensi torstaihin. :hilarious: ootteko te menossa yksityiselle siis varhaisultraan?
Joo, yksityiselle. Toki vielä katsotaan, mitä ne maanantaina meinaa neuvolassa, kun mulla on todella epäsäännöllinen kierto. Mutten silti usko, että julkiselle päästäisiin varhaisultraan. :)

Apua! Kuukautiset nyt viikon myöhässä ja testit antaa edelleen haamua. Jopa ehkä vaaleampaa viivaa kuin mitä sain kun eka kerran testasin. Soitin aamulla neuvolaan ekaa kertaa ja mainitsin asiasta. Sain lähetteen hcg mittaukseen ja tulokseni oli 65! Nyt kuvaan astuneet myös kovat vatsakivut. Aika varmasti keskenmeno tulossa. Taas.

Apua! Kuukautiset nyt viikon myöhässä ja testit antaa edelleen haamua. Jopa ehkä vaaleampaa viivaa kuin mitä sain kun eka kerran testasin. Soitin aamulla neuvolaan ekaa kertaa ja mainitsin asiasta. Sain lähetteen hcg mittaukseen ja tulokseni oli 65! Nyt kuvaan astuneet myös kovat vatsakivut. Aika varmasti keskenmeno tulossa. Taas.

Voi ei Poppana24! ❤️ Onpa ikävä tilanne... Ihan hirmuisesti voimia!

Takaisin