Mietin itse kanssa tuota ultraa. 70€ maksais.. Pitänee soittaa neuvolaan, että ultraako ne sillon ekalla käynnillä ollenkaan. Jos en ois ikinä sekaantunut mihinkään vauvapalstoihin, niin olisin varmaan vailla huolen häivää , nyt ei vaan pysty.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
3mm alkio ja vastas viikkoja, tänään menossa 6+1.Mikä teillä oli crl mitta ja mitkä päivämäärät antoi?
Paljonko maksanu teidän varhaisultrat?
Paljonko maksanu teidän varhaisultrat?
kävin juuri varhaisultrassa ja siellä näkyi sikiö & sydänkin löi :) Kyllä helpotti oloa
3mm alkio ja vastas viikkoja, tänään menossa 6+1.
En muista oikein muuta kun jännitti niin paljon
Näkyyköhän tässä paremmin..
Näkyyköhän tässä paremmin..
ota tuosta kulmasta kuva, siinä näkyy!
Sen takia ne on siellä äitiysneuvolassa että niiltä kysellään ja että niille kerrotaan huolista ja että ne tukee sua sun raskauden aikana ja kattoo et kaikki on hyvin! Tietenkin ensikertalaiset (ja muutkinvarmasti) kyselee paljon, ei sitä kannata hävetä... Kaikki on kysellyt ja joutunut ottaan selvää ja varmasti kaikilla pyörii aika samankaltaisia kysymyksiä päässä.Kiitos tsemppauksesta! Helpottaa kun edes täällä kehtaa avautua..
Ekasta ultrasta ei oo vielä hajuakaan.. Mä saanut kuin ekan neuvola-ajan joka on 18.4.. Tyhmän pitää siellä kysellä miten toi ultrahomma menee. Tuo hcg-kontrolli vois olla kyllä jees.
Ja mä nään ihan selkeän viivan tossa sun testissä,ei tarvinnut edes laseja käydä hakemassa päähän.
Siellä täytellään mm. neuvolakorttia johon kirjataan sun ja sun miehen tiedot. Rokotustiedot kannattaa ottaa mukaan ja samaten jos haluaa niin oma neuvolakortti koska multa ainakin kysyttiin asioita joita äitini ei ollut kertonut, mutta ei ne tiedot ollut mitenkään ylitärkeitä, ite en osannut vastata eikä maailma siihenkään kaatunut. Sitten se kertoo kaikkea yleistä ja valitsette otatteko tarkemman syynin (niskaturvotus) vaiko meettekö hieman pienemmällä tutkimuksella. Kannattaa siis etukäteen miettiä etiikka ja elämäarvot selviksi kun pitää valita tutkitaanko onko vauvalla kehityshäiriö ja jos on niin keskeytetäänkö raskaus (mitä ei tarvinnut valita tietenkään vielä). Kuulemma eivät painosta keskeytykseen koskaan mutta sellaisiakin kokemuksia olen lukenut... Ite valitsin tarkemman tutkimuksen vaikka abortti ei ollut vaihtoehtona meillä, koska silloin oltaisiin saatu tietää ajoissa myös raskaammat uutiset eikä vasta synnytyksen jälkeen. Mitäs muuta, varailette aikoja ja se saattaa ottaa hemoglobiinin. Se on sellanen sisäänkirjautumis- ja tutustumiskäynti. En tiedä kuunnellaanko sydänääniä muissa kaupungeissa, meillä normaalisti ei aloitustapaamisessa ei kuunneltu (sen kerran kun ehdin siellä käydä).Täällä kuulemma on käytäntö että se eka käynti on vkolla 10. Eikä se kertonut ees mitä sillon tehdään tai antanut mitään muutakaan ohjeita, mikä on musta outoa, kun eka kyseessä . Kai siellä sitten vaan jutellaan, kun on just se 1.5h aikaa
70€ ultrasta on vähän. Täällä maksaa 150e. Kannattaa mennä kuitenkin vasta tyyliin vkolla7 jolloin näkyy jo sikiö ja syke. Liian aikaisin ei kannata mennä koska se voi olla niin pieni että on vaikea löytää (esim mun vauva on 1-3mm pitkä vasta ens vkolla :D ) ja eiks kohtu oo joku tyyliin nyrkinkokoinen (arvaus!) ? Sijainti vissiin näkyy ennen sykettä tietenkin, mutta kannattaa soittaa ja kysyä koska kannattaa tulla. Ja sit kannattaa muistaa et koska se on niin pieni niin niska-perä-mittaustarkkuus voi olla vähän huono ja hedelmöittymishetki voi olla hieman eri kuin oletettu. Tiedän että on vaikea olla murehtimatta mutta se ei auta mitään...Mietin itse kanssa tuota ultraa. 70€ maksais.. Pitänee soittaa neuvolaan, että ultraako ne sillon ekalla käynnillä ollenkaan. Jos en ois ikinä sekaantunut mihinkään vauvapalstoihin, niin olisin varmaan vailla huolen häivää , nyt ei vaan pysty.