Plussanneet joulukuiset

Liityn vihdoin joukkoon :happy:. Digillä varma plussa.

Yritystä viime marraskuusta, nyt eka tärppi. La kännysovelluksen mukaan 14.12, nyt on vkot 4+4. Hirvee tuulimunan ja keskenmenon pelko, jos mahaan ei satu niin ajattelen et se on kuollut ja jos sattuu niin ajattelen et nyt se menee kesken :hilarious:. Pitäis muka jaksaa odottaa vkolle 10 että pääsee neuvolaan (toukokuun 22 pvä) :rolleyes:. Eka raskaus ja kaikki ihan uutta.

Tissit on kipeet, hermo pinnassa, mahassa nippailee, pahiten vaivaa väsymys töissä.

Mullakin tuo keskenmenon pelko yhä vaivaa, vaikka kuinka yritän olla murehtimatta. Ja sama homma, kivut pelottaa mutta myös kivuttomuus pelottaa. :D Onpa sulla myöhään neuvola. Mulle gyne laittoi viikolle 10 myös, mutta vain, koska ei saanut aikoja aiemmin. Viikolle 8 olisi halunnut laittaa ajan. Vaikka siis neuvola laskee mun viikot muutenkin ihan väärin, omien laskujen mukaan meen neuvolaan viikolla 6. Mut täällä toi eka neuvola on muutenkin musta aika turha, kun siellä vaan jutellaan 1,5 tuntia. Ei ultrata lainkaan. Itse en ees ehdi varhaisultraan yksityiselle ennen ekaa neuvolaa, niin tuntuu todella turhauttavalta mennä, kun en edes tiedä vielä, onko alkio oikeassa paikassa ja normaalisti kehittynyt. Kiva siellä jutella ja saada äitiyskortti jne. ja sit pahimmillaan kuulla parin päivän päästä ultrassa, et ei täällä ketään ole elossa.

Mulla on vielä pitkät 2.5 vko ultraan. Äääh. Ja @Mallura useimmiten julkisella ei ultrata kun kaksi kertaa, niskaturvotus ultra ja rakenneultra. Toki tarvittaessa myöhemmin koko tai asentoarviota tai jos muuten on jotai poikkeavaa. Osassa kunnista on omassa neuvolassa ultra laite, ei yleensä mikään maailman paras, mutta kuitenkin jokin. Jossain kunnissa siis saatetaan jopa ekalla kerralla ultrata. Tämä hyvin harvinaista. Itse meen yksityiselle ultraan :happy:

Ihania uutisia teillä holle ja Nirppu1990! :HeartredJa onnea uusille plussanneille myös!

Mä en oo enää tehnyt testejä enää just sen takia, ettei ala niitä liikaa analysoimaan ja siten turhaan aiheuta itselleen enempää huolta, kuin mitä tässä jo ono_O. Tänään 6+0, tuntuu ihan hurjalle vielä viikkokausia odotella ensimmäistä ultraa. Toisaalta tekisi mieli mennä varhaisultraan, sitten taas se tuntuu turhalta, kun tässä voi vielä näin varhaisilla viikoilla käydä mitä vain, jos siellä sillä hetkellä olisikin kaikki ok ja tyyppi löytyisi. Mies on varmemmalla mielellä, itse ei vielä niin uskalla antaa itselleen lupaa innostua.

Etova olo on helpottanut viime päivinä, tosin väsymystä taas on ehkä enemmän. Rinnat ei ole niin pinkeän tuntuiset ja arat, kuin viime viikolla. Niin sitä vaan miettii jatkuvasti että onko tää oireiden väheneminen nyt huono merkki, vaikka oon lukenut että oireet voi vaihdella ja hävitä ja siltikin kaikki on ok. Sitten taas kaikki raskaussovellukset yms. kertoo, että seiskaviikolla ne oireet vasta alkaakin, eli ennemmin kai niiden kuuluisi tässä kohtaa lisääntyä kuin vähentyä. :confused2

Minä tein viime pe ja tulos oli 2-3 viikkoa. Tein uudestaan tänään ja tulos oli edelleen 2-3 viikkoa. Luulin, että olisi jo tullut 3+. Nyt vähän ahdistaa..

Tuon 2-3 viikkoa mittausraja on, 153-2753 IU/l. Eli kyllä siinä useampi päivä menee tason noustessa seuraavaan kategoriaan, varsinkin jos tulos on ollut alarajalla. Voi mennä jopa viikko.

Täällä kuulemma on käytäntö että se eka käynti on vkolla 10. Eikä se kertonut ees mitä sillon tehdään tai antanut mitään muutakaan ohjeita, mikä on musta outoa, kun eka kyseessä :sorry:. Kai siellä sitten vaan jutellaan, kun on just se 1.5h aikaa

Tindell, tää on nyt yhtä odottamista näillä viikoilla, siellä neuvolassa varmaan ajatellaan, että ekalla kerralla sitten selitetään kaikki juurta jaksain. Mulle suositeltiin foolihappolisää ja d-vitamiinia aloitettavaksi heti.

Omakustanteisesti (jos ei ole jotain kunnalliselta puolelta oikeuttavaa syytä) voi käydä varhaisultrassa, taisi sydän alkaa lyömään jo viikolla 6.

Lynmi, kyl ne oireet saattavat hävitä ja vaimeta ja koveta ihan oman reseptinsä mukaan. Mitä olen eri naisten kertomuksia lukenut tässä vuosien varrella, niin varmaa on vain, että mikään ei ole varmaa. :pompus:

Stressi ei ole pienelle vaavinalulle hyväksi, joten yritetään olla liikaa huolehtimatta. Iloisia ajatuksia, ommm. Suloisia suunnitelmia, ommm.

Mut toki niistä huolista pitää tänne kirjoittaa, että menevät pois. Hus huolet.

Paljon onnea plussanneille! :smiley-bounce012

View attachment 77330 Mulla näytti perjantaina tämmöstä, ku oli 4+1. Seuraavana päivänä taisin tehä toisen ja samanlaista näytti.

Lähes samanlainen mulla 4+1 ja sama sofin testikin Sen jälkeen tummeni vielä ennen viikkojen vaihtumista 5+

Alempana testit mitä tuli tehtyä, viimeistä uskon :grin

Liitteet

• IMG_20190407_064143.jpg
    IMG_20190407_064143.jpg
    13.2 KB · Katsottu: 21
  • IMG_20190405_221634.jpg
    IMG_20190405_221634.jpg
    15.9 KB · Katsottu: 24
Muokattu viimeksi:
Ihania uutisia teillä holle ja Nirppu1990! :HeartredJa onnea uusille plussanneille myös!

Mä en oo enää tehnyt testejä enää just sen takia, ettei ala niitä liikaa analysoimaan ja siten turhaan aiheuta itselleen enempää huolta, kuin mitä tässä jo ono_O. Tänään 6+0, tuntuu ihan hurjalle vielä viikkokausia odotella ensimmäistä ultraa. Toisaalta tekisi mieli mennä varhaisultraan, sitten taas se tuntuu turhalta, kun tässä voi vielä näin varhaisilla viikoilla käydä mitä vain, jos siellä sillä hetkellä olisikin kaikki ok ja tyyppi löytyisi. Mies on varmemmalla mielellä, itse ei vielä niin uskalla antaa itselleen lupaa innostua.

Etova olo on helpottanut viime päivinä, tosin väsymystä taas on ehkä enemmän. Rinnat ei ole niin pinkeän tuntuiset ja arat, kuin viime viikolla. Niin sitä vaan miettii jatkuvasti että onko tää oireiden väheneminen nyt huono merkki, vaikka oon lukenut että oireet voi vaihdella ja hävitä ja siltikin kaikki on ok. Sitten taas kaikki raskaussovellukset yms. kertoo, että seiskaviikolla ne oireet vasta alkaakin, eli ennemmin kai niiden kuuluisi tässä kohtaa lisääntyä kuin vähentyä. :confused2

Mä haluan tietää, että siellä on joku. Viime raskaus oli tuulimuna ja oli kiva tietää se aikasin, ettei sit sinne rv 12 luullut odottavansa vauvaa.

Mä haluan tietää, että siellä on joku. Viime raskaus oli tuulimuna ja oli kiva tietää se aikasin, ettei sit sinne rv 12 luullut odottavansa vauvaa.

Totta, onhan siinä tuo puoli myös. Täytynee vielä itsekin pohtia asiaa.. Milloin oot Koirankorva ultraan menossa?

Mä meinasin eilen varata varhaisultraan yksityiseltä ensiviikolle, kun en jaksais odottaa kahta viikkoa julkiselle puolelle:rolleyes: Totesin kuitenkin lääkärin olevan sama kuin julkisella ja totesin etten ehkä kehtaa kuitenkaan mennä yksityiselle kun näkee sieltä koneelta kuitenkin julkisetkin ajan varaukset:IMG:
Joten ei auta kuin odotella, eniten hirvittää tuo väliin jäävä pääsiäinen kun joutui vain odottamaan.

Takaisin