Plussanneet..Fiiliksiä!

Hei. Neljänä päivänä haamuiltu ja tänä aamuna selvästi erottuva haalea plussa. Olo on levollinen raskauden suhteen. Otan kaiken ilon irti ja jos myöhemmin ilmenee ongelmia niin murehdin niitä vasta sitten. Väsymys on ollut järkyttävää. Esikoisesta nukuin kaikki muut ajat paitsi työajan. Mamma-vitamiineja oon syönyt vuodenvaihteesta lähtien. Silloin alkoi yritys. Lopu jo-sivustolta olen lueskellut vinkkejä raskauspahoinvoinnin ehkäisyyn. Mulla on asiakaspalvelu työ niin en pääse töissä yökkimään. Yrittäjänä taas ei mielellään piä sairaslomia.
Laskuteiden mukaan LA olis 27.10.

Sent from my GT-I9300 using Vau Foorumi mobile app

Täällä lauantaina plussattiin. Toinen lapsi kyseessä. Fiilis on vielä vähän hämillinen sillä viimeksi päätyi keskenmenoon. Oireita ollut paljon ja sekin hämmentää sillä esikoisen odotuksessa ei ollut mitään. Senkin vasta plussasin rv 6+ 6. Nyt on pahoinvointia,kipuja ja muuta. Tosin väsymystä ei ole vielä ollut samanmoisesti kun esikoisen aikoihin.
Levollisin mielen eteenpäin. Ja päivä kerrallaan.

Laskuri antoi La 23.10

En vielä virallisesti tule mukaan ryhmään, katsotaan sitten kun 12 viikkoa kulunut :) Keskenmenoja takana niin uskon asian vasta ultran jälkeen :) Epätodellinen onnellinen olo, mutta kauhuissani että keskeytynyt keskenmeno jälleen meidät kohtaa...

Hello kaikille!

Täällä yksi lokakuun lasta odottava. Nyt menossa rv 7+2. La olisi 4.10. Tänään kävin kurkkaamassa pikkuista varhaisultrassa. Siellä pieni sydän löi ja pieni oli viikkoja vastaavan kokoinen. Ihan kyynel vierähti poskelle. Pelkäsin niin paljon tuumuna-/kohdunulkoista raskautta.. Onneksi kaikki oli kunnossa.

Tsemppiä kaikille teille!

Hei kaikki. Liityn mukaan joukkoonne. Olen 35v. Plussasin 2.2 ja tämä on ensimmäinen raskauteni. Kaikki raskauteen liittyvä on uutta ja outoa. Pahaolo ei ole vielä alkanut ja epäilenkin että se alkaa varmaan tällä viikolla. Nettilaskuri näyttää lasketuksi ajaksi 14.10. Toivottavasti kaikki menee hyvin näin ekalla yrittämällä. Poikaystävä osti minulle ruusun plussauksen jälkeen:)

Onko kukaan käynyt hcg-verikokeessa? Ei ole normaalikäytäntö luomuraskauksissa.
Mä olin tänään 4+6 ja hcg oli 1100. Vahvasti raskaana, mutta vähentääköhän se yhtään keskenmenoriskiä..?
Minulle laitettiin 2 alkiota..nyt jännään olisiko molemmat kiinnittyneet. Kuvotusta on ja rinnat arat..ollut jo jonkin aikaa. Varhaisultraan pääsen 6.3...jännittävää! :)

Mää kävin hcg-verikokeessa, koska halusin varmistaa, että oon raskaana. Olin vasta niin alussa, että mulla näytti vaan 285. Mulla on nyt ollu jo 3 viikkoa tosi kuvottava olo, oksentanukin olen. Tänään sitten jäin 2 päiväksi saikulle, kun tuntu, etten jaksa enää. Onko muut ollu pahoinvoinnin takia saikulla?

Onnea uusille plussanneille :)

Oon tänään miettiny voiko raskauspahoinvoinnin takia jäädä saikulle, tänään nimittäin laatta lens asiakkaan nähden töissä :/ onneks oli ymmärtäväinen vanhempi rouva ja kysyikin ensimmäiseksi olenko raskaana :D nyt tosin ei voi olla poissa ko porukka kipeenä :( no viinirypäleiden ja marjakeittojen voimalla mennään tää :D

Hessu: Jää saikulle vaan. Raskaus ei ole sairaus, mutta ei ketään voi pakottaa olemaan töissä jos oksennus lentää.

Esikoista odottaessa kärsin jatkuvasta oksentelusta sainkin lääkäriltä diagnoosiksi silloin hyperemesis gravidarum.

Tsemppiä Hessu - kyllä se olo vielä paranee, vaikka nyt tuntuu pahalta.

Niian teillä onkin tulossa pieni ikäero lapsille, ihanaa :)

S1N1: aika tasan vuosi tulee jos kaikki menee hyvin :) Mä vaan en vielkää usko et kaikki menis hyvin, katotaan sit huhtikuussa :D

Tein plussatestin ystävänpäivänä "raskaana 2-3". Plussa oli melkoinen yllätys ja vieläkään en oikein usko että raskaana ollaan. Ensimmäinen lapsi kyseessä siis. Kovin mennään nyt varovaisin mielin normaalia arkea, sitten ensimmäisen ultran jälkeen uskaltaa ehkä ruveta odottamaan uutta tulokasta ja tehdä ensimmäiset hankinnat vauvalle :)

Minulla ei ole takana km:aa tai muutakaan, mutta silti tuntuu että vielä ei uskalla hehkuttaa. Pelottaa että onko vauva terve tai pysyykö se matkassa loppuun saakka.

Tänään vk. 5+0 menossa eli kovin alussa vielä ollaan.

Hei Mirar. Ihan samat fiilikset täällä ettei uskalla hehkuttaa vielä kun on niin alussa. Seuraavana maanantaina menen varhaisultraan ja sitten varmaan osaa jo käsitellä asiaa paremmin ja tietää eteneekö kaikki niin kuin pitää.Viime yönä oli aivan kauheat kivut alavatsassa niin mietityttää kestääkö tämä raskaus. Tiedän että omalla äidilläni oli monta keskenmenoa. Minulla on yleensäkin ihan kamalan kivuliaat menkat ja pyöryttää niin että olenkin kaatunut joskus keskellä päivää kadulle ja nyt tuli samoja tuntemuksia kun kävin vessassa. Auttoi kun nosti jalat sängyssä seinälle koska jotenkin jaloista oli mennyt verenkierto. Mietityttää vaan onkohan tämä normaalia oirehdintaa?Tänään olisi raskauslaskurin mukaan alkamassa 6 viikko, kai se sanotaan vk 6+0 ja ehkä tapahtuu niin paljon muutoksia kehossa että reagoin tällä tavalla. Kun mun ekat menkat alkoi 14 vuotiaana niin silloinkin tulin kuumeeseen ja olin ihan puolitajuttomana. Lämpöpullokin auttaa muuten näihin kipuihin.

Tsemppiä mustikka! Luultavasti kaikki muu on normaalia oiretta paitsi runsas verinen vuoto. Itselläkin ollut nyt iltapäivällä tosi kipeä vatsa, täytyy ilta ottaa rennosti ja levätä. Toisaalta on ihan kiva että edes joitain oireita löytyy, mutta liika on liikaa.

Googlasin "alkuraskauden kovat kivut" hakusanalla ja näyttää siltä että tämä on normaalia. Kivut eivät tosiaan ole jatkuvia ja se pahin oli yöllä. Epäilisin että tämä on kohdun kasvua. Minun vatsalihaksetkin on aika hyvässä kunnossa niin voi olla että paikat on liian tiukat ja siksi tekee kipeää kun kohtu kasvaa. Siitä olen tyytyväinen ettei muu pahaolo vielä ole alkanut. Olisi hienoa jos tämä raskaus menisi kerralla hyvin. On se aika iso prosessi jos pitäisi aloittaa taas alusta.

Helou!
Liityn varovaisesti joukkoon.. Torstaina (dpo 10-11) 13.2. tein ensimmäisen testin ja nega oli. Sunnuntaina oli hirveet menkkamaiset kivut ja olin varma et sieltä ne alkaa, mutta eipä näkyny. Eilen tein sitten testin niin haalea viiva ilmestyi ja tänä aamuna (dpo 15-16) samanlainen haalea viiva :) Kivut alavatsalla jatkuu ja on sellaista paineen tunnetta keskellä alavatsaa, vihloo välillä vasemmalta ja välillä oikealta puolelta (tai sitten säteilee kummasti vähän joka puolelle), päänsärkyä mikä menee itsestään ohi, palelua ja menkat nyt (vasta) 3 päivää myöhässä. Tein tossa päivällä taas testin ja haalea viiva oli jälleen. Oon tietysti eksynyt lukemaan juttuja kemiallisesta raskaudesta ja tietysti hirvee pelko nyt päällä miten tässä käy :sad001 Takana siis 2-3v yritystä/toivetta, tässä kierrossa nyt tikuteltu toista kertaa elämässä ja oviksen sain bongattua.. Toiveet on vähä turhankin korkealla, vaikka yritän valmistautua myös pettymykseen. Ku vois vaan olla ajattelematta asiaa nyt viikon verran ainakin ja rauhoittua! :D

Helou!
Liityn varovaisesti joukkoon.. Torstaina (dpo 10-11) 13.2. tein ensimmäisen testin ja nega oli. Sunnuntaina oli hirveet menkkamaiset kivut ja olin varma et sieltä ne alkaa, mutta eipä näkyny. Eilen tein sitten testin niin haalea viiva ilmestyi ja tänä aamuna (dpo 15-16) samanlainen haalea viiva :) Kivut alavatsalla jatkuu ja on sellaista paineen tunnetta keskellä alavatsaa, vihloo välillä vasemmalta ja välillä oikealta puolelta (tai sitten säteilee kummasti vähän joka puolelle), päänsärkyä mikä menee itsestään ohi, palelua ja menkat nyt (vasta) 3 päivää myöhässä. Tein tossa päivällä taas testin ja haalea viiva oli jälleen. Oon tietysti eksynyt lukemaan juttuja kemiallisesta raskaudesta ja tietysti hirvee pelko nyt päällä miten tässä käy :sad001 Takana siis 2-3v yritystä/toivetta, tässä kierrossa nyt tikuteltu toista kertaa elämässä ja oviksen sain bongattua.. Toiveet on vähä turhankin korkealla, vaikka yritän valmistautua myös pettymykseen. Ku vois vaan olla ajattelematta asiaa nyt viikon verran ja rauhoittua! :D

Aika uskomaton onni kohtasi lapsettomuustutkimusten yhteenvetopolilla. Raskaana. Spontaanisti. Luomusti. Hyvää ystävänpäivää. Olin riemuissani hetken. Vaan enpä kauaa. Valtava huoli ja pelko valtasi heti mielen. Tuleeko keskenmeno? Tuulimuna? Kukaan ei kertonut etten ehkä osaakaan iloita!
Minulla on reilun viikon päästä uusi ultra. Nyt viikkoja 5+5. Ehkä sitten voin rentoutua.
Nyt ei oireita ole. Paitsi menkkamaisia vihlaisuja. Rinnat eivät ole kipeät eikä paha olokaan vaivaa, ruokahalua ei oikein ole. Tänään oli pakko tehdä Clearbluen testi. Raskaana 2-3. Ostin niitä lisää. Epäuskon hetkellä pakko tehdä testi. Kuinka tästä pelosta selviää? Apua!

Täällä Saksassa ostin vaan sopivan näköisen raskaustestin, taisi maksaa 7 euroa apteekissa, en muista nimeä. Kun plussasin niin minua alkoi ihan naurattaa koska se testi kestää 3 minuuttia ja selkeä plussa joka näyttää suomenlipulta ilmestyi siihen alle minuutissa! Sitten kävin tutulla gynellä ja ne teki jopa siellä eka ultran jossa näkyi pieni piste kohdun seinämässä ja lääkäri sanoi että näkee myös selvästi että keltarauhashormoni on alkanut toimia. Yllätyin kun näin varhaisessa vaiheessa lääkäri jo tulosti ne kuvat, en tietty saanut niitä mukaan vaan jäivät kansiooni. Seuraavana maanantaina on varsinainen varhaisultra ja jännittää mitä siellä näkyy sitten. Toivon todella että kaikki menisi hyvin.

Takaisin