Plussanneet..Fiiliksiä!

Moikka,
täällä mukaan ilmottautuu tänään plussannu :) tosi alussa ollaan eli laskurin mukaan 3+5 olis vasta menossa.. Pientä ruskeeta vuotoa löysin tänään housuista joten koitan hillitä intoani tämän asian kanssa.. :/ kolmas lapsi ois kyseessä, ikää mulla on 31 ja Savosta kirjottelen. :) toivottavasti saan pysyä mukana tässä ryhmässä.. :)

täällä ilmoittautuu eilen plussannut. olikin kyllä oikein kunnon ylläri! ehkäsy ollu käytössä mut tällä oli varmaan sit jokin tarkotus kun näin kävi :) ennestään meillä on juuri 3-vuotta täyttänyt ja 1v 9kk ikäinen joten kyllähän tässä vähän sulateltavaa on. kuitenkin ihan iloinen yllätys kunhan siitä alkujärkytyksestä toivuttiin :) tänää ois tasan 4vk joten pitkä matka on vielä. toivotaan että asukki pysyy kyydissä

Täällä eilen plussannut ilmoittautuu mukaan :)
Laskurin mukaan menossa 4+3 eli LA ois 8.10
Toinen lapsi ois tulossa, esikoinen nyt 2v.

Nyt vaan toivotaan että pikkuinen pysyy matkassa! :)

Moikka! Uskaltauduin itekin tänne mukaan, vaikka edelleen aika epätodellinen olo, eikä vielä oikein usko että olisi raskaana... Ensimmäisen plussan sain perjantaina 31.1. ja tänään tein toisen, plussa siitäkin tuli, vaikka ei sitä oikein meinaa silti uskoa... Ajatukseen tottuminen kestää, vaikka lapsi onkin tosi toivottu, yritystä takana kohta 2 vuotta.
Lasketun ajan sain laskurilla 8.10.
Terveyskeskukseenkin päin olin jo yhteydessä ja 1.neuvola-aika on helmikuun lopussa, sitä odotellessa :).
Täytyy vaan toivoa, että kaikki menee hyvin.

No nyt Irmelikin uskaltaa ilmoittautua mukaan! Tänään plussasin neljännen kerran, että eiköhän tää ala olemaan ihan selvä juttu :) Huomenna soitto neuvolaan ja tästä tää lähtee. Esikoista odotamme, olen siis 33v, ja pääkaupunkiseudulta. Ihanaa! Laskettuaika osunee +-2pv 10.10. Täyden kympin päivä :)

Mä varasin varhaisultran 21.2. Omien laskujen mukaan silloin on viikkoja 7+4, esikoisesta oltiin varhaiaultrassa viikoilla 7+5 eli ihan samaan aikaan. Uskoisin viikkojen aika hyvin pitävän paikkansa. Kai sinne neuvolaankin pitää soittaa, vaikka ajattelin ettei ole kiire. Haluan sellaisen ajan, ettei tarvitse olla pois töistä, niin ehkä ajoissa ollessa on paremmin varaa valita aikaa.. Mille viikoille te ekan neuvolan jo varanneet olette ajan saaneet?

heippa vaan. Täällä plussattu 31.1 yk 10 oli se onnistunut kerta! <3 nyt vaan toivon että pysyy mukana matkassa. Jostain syystä pelko on suurempi kuin aikasemmilla kerroilla ( kaksi poikaa 2011 ja 2013 syntyneet on jo) emmekä ole vielä kenellekkään kertoneet vaikka aikasemmat kerrat ollaan heti plussattua kerrottu. Saa nähä kuinka kauan pystymme olemaan hiljaa.. :)

Paljon onnea uusille plussanneille <3 ! ja tervetuloa joukkoomme :) toivotaan kaikille pikkuisille paljon tarrasukkia matkaan, että pysyvät matkassa mukana.

Täällä olisi yksi mamma joka teki testin lauantaina ja kuukautisten pitäs alkaa vasta tiistaina mutta ihan hento viiva ilmestyi apteekin testiin ;) huomenna maanantaina vielä teen uuden. Laskettuaika olisi laskurin mukaan 14.10. Minulla on ennestään jo 1wee ja 8kk tyttö. Ihan uskomatonta jos tämä kakkonen tulee näin helpolla että jätettiin vaan ehkäsy pois kun esikoista tehtiin kolme vuotta ja kaksi keskenmenoa oli. Jää nähtäväksi. Innolla odotetaan miten käy !

Tervetuloa uusille!

Meinasin tuota neuvola kysymystä myös esittää, en minäkään ole sinne vielä soitellut ja soittelen varmaan vasta ensi viikolla, kun tiedän työvuoroista enemmän..

ei sinne neuvolaan soittelu vielä ole mikään paniikki. Entisellä paikkakunnalla piti soittaa 5-7 viikon välissä, kun sillon soitin heti 5 viikon jälkeen ihmettelivät miks niin aikasin soitin. Tällä paikkakunnalla missä nyt asumme soitin heti plussattua jos ehtisin saada sen samaan aikaan kun 6kk neuvola esikoiselle sillon, sitä olin muutama päivä aiemmin tilannu. Nyt taas mennään huomenna 1 vuotis neuvolaan nuoremman kanssa joten siinä samalla kai sit otan asian ylös, neuvolatäti kun tietää jo että yritetään ja viimeks jo kyseli kuuluuko mulle jotain erikoista.. :D

Naapantuura ilmoittautuu mukaan tänne!

Plussa ilmeistyi testiin viime viikolla, ja kuten monella muullakin täällä, niin la olisi 4.10 <3

Lapsi on ollut tervetullut 08/12 lähtien, joten jonkin verran on enemmän ja vähemmän aktiivisia yrityskuukausia takana. Minulle tehtiin marraskuun -13 lopulla suolistoleikkaus epämääräisen kasvaimen johdosta, ja kyseinen kasvain osoittautui myöhemmin endometrioosiksi. Syy lapsettomuuteen selvisi, ja poistui samalla; heti ensimmäinen kunnon kierto leikkauksen jälkeen tärppäsi!

Fiilikset on vaihdellut intoilusta huoleen. Onni ja ilo tästä kauan odotetusta uutisesta ovat kuitenkin päällimmäisenä, ja minulla on vahva usko, että kaikki menee hyvin!!!

Plussasta heti seuraavana päivänä varasin ajan varhaisultraan. Pääsen sinne julkiselle puolelle endometrioosin/leikkauksen aiheuttamien kiinnikkeiden johdosta (kohdunulkoisen raskauden riski). Eka ultra on 14.2, ystävänpäivänä (kuten oli jollain muullakin :) ). Neuvolan varasin myös heti, ja se on viikko ultran jälkeen. Itse olin ainakin tyytyväinen, että soitin heti neuvolaan sillä sieltä sai jo puhelimitse opastusta, mm. foolihappojen määrää tuli minun kohdalla nostaa kroonisen sairauden johdosta kymmenkertaiseksi!

Oireista sen verran, että pian oviksen jälkeen oli jatkuvaa närästystä ja vatsan polttelua. Kiinnitysvuoto 11-12 päivää oviksen jälkeen oli ensimmäinen merkki, mistä aloin jo varovasti innostua. Vähitellen rinnat muuttuivat koko ajan aremmiksi ja nyt vatsallaan nukkuminen tekee jo kipeää, auts! Tajusin myös, että ehkei tämä minun ripuli johdu pelkästään tuosta leikkauksesta vaikka sitä siitä syytin, vatsa kuitenkin toimi jo normaalisti. Nyt lähes joka ruokailun jälkeen kaikki tulee paineella alas lähes saman tien. Luin, että vastaavaa oiretta on ollut muillakin "tervesuolisilla" alkuraskaudessa.

Niin, ja ikää minulla on 31-vuotta ja ensimmäinen lapsi tulossa.

Onnea odotukseen kaikille <3

Tein kaksi testiä tänään apteekin testejä taas ja aamulla oli jo hieman näkyvämpi viiva mutta haalea vielä ja nyt päivällä tuli haalea myös. Teen vielä keskiviikkona yhden testi ennen kun soitan neuvolaan;) tosi jännää tää. Toisaalta ihan fiilis että joo olen raskaana mut toisaalta jännittää!

Onnea uusille plussanneille täältäkin!

Eipä ainakaan täällä meillä ole kiire neuvolaan soittella, ekan kerran vasta 8:lla viikolla olis käynti, elikä meillä siis jo 20.2. :)

OIreista sen verran, että viime viikko oli aika tuskaa töissä, kun tauon jälkeen tuli ihan hillittömän paha olo, joka jatkui useamman tunnin. Totesin kyllä, että se johtui ihan siitä, että en syönyt tarpeeksi usein; aamulla puoli 6 maissa aamupala ja töissä sitten joskus 9-10 välillä seuraavan kerran jotain suuhun. Nyt kun on syönyt useammin, niin ei tule sitä pahaa oloa. :) Nyt vaikuttais siltä, että menee jo ohi tuo pahoinvointi, mikä on vaan hyvä, ja rintojen aristus. Muutaman viikon ollut todella kipeät rinnat ja viime viikko menikin oikeastaan urheilurintsikoissa, kun ei pystyny tavallisia pitämään.

Pientä jännitystä on meilläkin (tai ainakin mulla) sinne viikolle 8+2, kun edelllinen meni kesken silloin. Sitten kun menee sen yli, niin uskallan ehkä enempi iloita ja rentoutua. :) Vaikka aika hyvä fiilis on nytten, kun on erilainen olotila kokonaan. :)

Onnea miunkin puolesta kaikille plussanneille!! :)

Eihän tässä mikään kiire oo neuvolaa varata mutta tulihan sekin varattua jo! Raskausviikolla 8+6 :) eli maaliskuun ekalle viikolle osuisi tuo.

Itselläni ei vielä pahemmin oo edes oireita, aavistuksen on rinnat arat mutte vielä haittaa nukkumista eikä häiritse rintsikoissa olo :) heikkoa oloa on hieman mutta sekin kestää vaan n. 5-10min kerrallaan. Väsymystä ja huippuausta on ilmassa, äskenkin tuli nukuttua esikoisen kanssa päiväunet :) mut huippaus voi myös johtua miun matalasta verenpaineensa. Mutta kun muistelee ekaa raskautta niin ei miulla alkanu oireet heti plussan jälkeen varmaan joku reilu viikko sen jälkeen. Saa siis nähdä pääsenkö yhtähelpolla kun viimeksikin ;) en nimittäin oksentanut kertaakaan, hieman heikkoa oloa oli vaan silloin.

Miulla on vieläkin jotenkin epätodellinen fiilis, mutta samalla todella onnellinen :) huomaan jossain vaiheessa vaan hymyileväni ja silitteleväni omaa massua jo :D

Muokattu viimeksi:
Moikka!

Täällä ensimmäinen positiivinen testi tehty jo viikko sitten, yritystä takana kuukausi, ja vähän vitsillä tein testin kun oli rinnat ollut sen verran herkkänä (tosin monesti ovat kuukautisienkin aikaan..) Epäluuloisena laitoin testin testipurkin reunalle ja valmiina lukemaan negatiivisen tuloksen, kun tikkuun alkoikin hahmottua hento viiva vahvan viivan viereen! Olin ihan äimänkäkenä.. Toisen testin tein seuraavana päivänä, siitäkin haalea plussa. Tein vielä VARMUUDEN vuoksi digitestin, josta sain tulokseksi Raskaana 1-2 viikkoa, joten täytyy uskoa että totta se on! <3 Toista pienokaista odotellaan, tällä hetkellä laskurien mukaan 4+1 viikot menossa ja la ois 12.lokakuuta! :wink Tissit on vaan entistä kipeemmät ja turvonneet.. Vähän kyllä pelotti kun menkkamaisia kipuja oli tuossa kuukautisien aikaan, mutta nyt heti helpottanut. Toivotaan että kaikki menee hyvin. :smiley-angelic005

Kyllä kaksi plussa testiä, joten kait se on uskottava :) no ehdittiin tätä plussaa jo puoli vuotta haaveilemaankin, joten iloinen oli yllätys. Kuitenkin hiukan vielä on epävarma olo, että voiko olla totta ja pelko tietysti että meneekö kaikki hyvin. PCO:n takia kun ei raskaaksi tuleminen ole aivan itsestään selvää... Meille tämä on toinen lapsi. Ensimmäinen tulikin heti kun jätin pillerit pois niin häntä ei tarvinnut kyllä haaveilla sen enempää.

Täällä myös eka haalea plussa tehtiin 31.1. Eilen tein myös plussan.
Silti vaikea vielä uskoa ja jotenki pelko kokoajan päällä... Ennestään on jo kolme lasta. Poika 2004, tytöt 2006 ja 2011.
Nyt oli yrityskerta 5. Kaksi kertaa(loka-ja marraskuu) sain ilmeisesti varhaisen keskenmenon koska silloin yhden kerran testissä oli haaleaviiva joka katosi.
Nyt jos pikkuinen jaksaa pysyä matkassa niin laskurin mukaan LA olisi 3.10.

Täällä plussattu tänään. Olo on epäuskoinen. Teen aamulla uuden testin. Esikoistyttö on 1v5kk. Ehkäisyä ei ole ollut synnytyksdn jälkeen ollenkaan ja olenkin kärsinyt ovulaatio-ongelmista. Viikko sitten päätettiin miehen kanssa lopettaa yrittäminen toistaiseksi. No mites siinä sitten kävikään.. :) Laskuri näyttää laskettua aikaa 6.10. Odottelen kuitenkin suosiolla ultrassa tehtävää arviota. Niin ja mulla ikää 28 ja tosissaan pikkukakkosta odotellaan matkassa pysyväksi. JEE!

Takaisin