Plussan huumaa

Mietin samaa.. viikonloppu lähestyy?:D mä oon ainaki ottanu aamulla jo parin tunnin päiväunet ku väsymys on valtava..

Joo siis on niin saamaton olo, mikään ei huvita. Lapsillekin kiukuttelen koko ajan.. Voi kunpa tästä piristyisi!

Kolme testiä takana ja uskottava se on että raskaana ollaan. :Heartred Ens viikolla soittelemaan neuvolaan aikaa kun saa työvuorot selville, töissä koitan pitää asian salassa mahdollisimman pitkään, pelottaa vaan toki vähän saanko jatkoa sopparille syyskuun lopussa... Nykyinen soppari loppuu silloin ja ennen kuin otan mahdollisesti uuden sopparin vastaan pitäisi asiasta sanoa osaston hoitajalle... Eikös se niin määräaikaisilla mene?

Liitteet

• IMG_20160701_141049.jpg
    IMG_20160701_141049.jpg
    53.4 KB · Katsottu: 48
Onnea Heiduska :)

Aivan tajuton uupumus on täälläkin. Onneks alkoi tänään kesäloma (jopa 1,5 viikkoa) niin saa edes hetken ottaa rauhallisemmin. Paitsi että tuo melkein 3-vuotias kyllä pitää huolen että äiti ei saa olla paikallaan minuuttia kauempaa :D

Hei, täältä ilmottautuu yksi lisää! Tänä aamuna clearblue testiin jäi sana "pregnant" :rolleyes: ihan satavarma en nyt oo millon on tärppi käynyt kun multa otettiin kierukka pois pari viikkoa sitten. Kaapissa odottaa vielä clearbluen digi jonka ajattelin tehdä parin päivän päästä.. on hieman epätodellinen olo kun en odottanu tärpin tulevan näin nopeasti.. toivottavasti pysyy kyydissä!

Ja nyt mää luen tän ketjun loppuun että oon ajan tasalla :joyful:

Kiitos Niia :happy: onkos muilla mitään oireita? Mulla on jo nyt ihan kaamee väsymys :dead: ja kahvi jää kuppiin.. mulla on ennestään kaksi lasta ja niistä tuli oireita josku 7+ viikolla. Ja niitä kestikin sitten puoleen väliin asti..

Mä kerroin jo mun siskolle.. :) äidille ja muille lähisukulaisille aattelin kertoo ekan neuvolan jälkeen, jos sinne asti päästään.

Heluna, täällä on jo viikon verran ollut ruokahaluttomuutta, ainainen makean himo katosi, menkkamaisia jomotuksia melko paljon alavatsalla ja vatsan väänteitä, käy ihan jumpen kipeää välillä tänään töissä piti lähtä vessaan hetkeksi ihan istumaan kun tuntui että tulee eväsleivät ylös. Pistää nuo alavatsan väänteet ja kivut vähän miettimään onko kaikki välttämättä sittenkään ok. Ilmavaivoja on paljon ja suussa maistuu metalli hampaita saa olla pesemässä melkein koko ajan. :confused: Esikoinen tämä pikkuinen olisi jos menossa mukana pysyy loppuun asti, joten ei mitään hajua onko oireet normaaleja vai pitääkö jostain huolestua. Ens viikolla tosiaan neuvolaan pitää soitella aikoja, jolloin saa varmaan vähän inffoa lisää asiaan. :happy:

Huomenna olisi tarkoitus kertoa hyvälle ystävälle, muut saa tietää sitten kun suurin keskenmenoriski on ohitettu, eli eikös se ole vko 12...

Mietin täällä, että miten muut joilla jo entuudestaan lapsia, jaksatte touhuta lasten kanssa näin alkuraskaudessa? Itellä meinaa verottaa tuo etova olo ja väsymys noita voimavaroja, mutta täytynee antaa mennä nyt omalla painollaan. Jospa tää olo tästä helpottuis.

Tuolla aikaisemmin oli puhetta alkuraskauden ultrasta, johon omalta kohdalta pitää sanoa sen verran, ettei se auttaisi millään tavalla. Huoli on varmasti itsellä mukana sinne viikolle 12 koko ajan mukana (ellei pidempäänkin), kun ensimmäinen raskaus päättyi joskus viikon 8+ aikana ja tästä sain tiedon ensimmäisessä ultrassa 11+4. Seuraava raskaus, josta lapsi selvisi mukana alusta loppuun saakka oli kauhea huoli koko ajan mukana ja laskin päiviä, kuinka kauan raskaus oli kestänyt. Sydänäänien kuuntelu oli mulle tuolloin suuri helpotus (oma doppler). Tsemppiä siis täältäkin kaikille keskenmenon kokeneille:Heartred

Tällä hetkellä osaan suhtautua kumman tyynesti koko raskauteen, ehkä en ole vielä tajunnut tätä kokonaan (raskaus oli pienoinen ylläri) tai sitten työkuvioiden järjestely vie enimmän huomion :)

Nyt vielä jaksaa touhuta mutta en sitten tiiä ku maha alkaa kasvaa tai tulee kunnolla pahoinvointia.

Minä kävin esikoisesta varhaisultrassa. En silloin 4vuotta sitten halunnut lapsia ja jotenkin tarvitsin jotain näyttöä siitä et oikeesti olen raskaana (raskaustestit ei riittäny :hilarious:).. ja se kyllä helpotti kun näki sen pienen pisteen ruudulla :shy:

Tervetuloa ja onnea uusille!
Onhan se välillä vaikeeta jaksaa mut pitää vaan keksiä ei niin liikkuvaista tekemistä.:D

Noniin, ilmoittaudutaan mukaan. :happy8
Elikkä meillä ennestään 1.4.2014 syntynyt poika ja nyt saatu plussa uudesta tulokkaasta.:Heartred LA ois 1.3.

Vaikka raskaus on vielä tosi alussa, niin aika suuret pelot on jo vallannut mielen, mitä en edes muista esikoisen ajoilta suuremmin miettineeni... En tiedä onko syy siinä, että esikoisen kohdalla kaikki meni kuitenkin suhteellisen hyvin, ilman mitään suurempaa ongelmaa. Ehkä sitä pelkää, että nyt sitten ei meniskään niin hyvin.. Onko muilla pelkoja ?

Ja oireita ei ainakaan täällä suunnassa kummemmin ole.. tai ehkä se että ei suuremmin tee mieli mitään sokeri-suklaa-herkkuja tai muutakaan epäterveellistä.. mitä normaalisti himoitsee enemmän tai vähemmän :D
Turvotusta on ja tissit aavistuksen arat.. Että niitä oireita odotellessa? :eek:

Mulla ei toisesta ollu mitään pelkoja. Nyt taas on.. sitä ajattelee, että onko sitä niin onnekas et tämäkin raskaus ja synnytys sujuisi ongelmitta.

Päällimmäisenä pelkona on se keskenmeno. Sitten jos raskaus etenee pidemmälle niin alan pelätä uutta raskausmyrkytystä ja hepatoosia.
Näitä alkuraskauden pahoinvointeja ym en niin pelkää. Sanoinkin yhdelle kaverille että jos oksennan niin teen sen hymyillen koska sillon tiän että kaikki on hyvin. :happy:

Keskenmeno se suurin pelko onkin. Nyt lähipiirissä niitä hiljattain sattunut useita. En itsekään pahoinvointia pelkää, vaikkei sitä edellisestä ollut. Sitä ehkä eniten just että kestääkö pikkanen matkassa loppuun asti ja onko kaikki hyvin.

Täällä myös yksi yksi palstaa taustalla seuraillut ja maanantaina plussannut. Oon ollut niin järkyttynyt plussasta että vaati hieman ajattelua ja sulattelua...
Meillehän ei siis pitänyt enää todellakaan tulla yhtään lasta, koska heitä on jo kolme (plus kolme viikonloppulasta). Mutta luonto näköjään päätti varoittamatta toisin ja tässä ollaan. Lisäksi kolmen sektion jälkeen neljäs sektio pelottaa, että kestääkö kroppa.

Oletettavasti laskettu aika on maaliskuun alussa... Hui. Mutta onneksi kaikkeen tottuu, myös tähän ylläriin❤️

Onnea kaikille muillekin plussaajille ja tarrasukkia kaikille!

Lili15 ja Heluna^: Mulla tosiaan 1,5-vuotias lapsukainen ennestään, joka tällä hetkellä kiipeää kaikkialle ja on kiinnostunut kaikkien kodinkoneiden tutkimisesta. Kovin luova saisi olla, että saisi joskus rauhassa vaikkapa kokata :sad001 Sitten kun on se rauhallisempi hetki, niin meinaa ite nukahtaa..

Onneksi ei vielä ainakaan tuo pahoinvointi ole oksennusasteella, vaikkei tässä lähes kokoaikaisessa pahoinvoinnissakaan mitään kehumista ole. Mutta kyllä tämän kanssa pärjää! :) Ja saisi nämä oireet kestää mielellään pitempään, ekassa raskaudessa loppuivat siinä 8+ viikon jälkeen kuin seinään, josta itellä ihmetystä heräsikin.

Takaisin