Plussan huumaa

Tyhmä täällä kyselee että miten sinne salaiseen ryhmään pääsee?
Kovasti tekisi jo mieli kertoa tutuille ja isovanhemmille, mutta yritän pidätellä ensimmäiseen ultraan saakka (Meillä siis ensikäynti/varhaisultra vielä lapsettomuuspoliklinikan puolella ennenkuin siirrytään normi nla seurantaan). Pari kaveria ja oma äiti tietää, muut tuskin epäilevätkään...
Onko täällä muita joille okisi tehty sektio? Eka syntyi siis kiirellisenä leikkauksella kun sydänäänet heikkenivät (kaikki hyvin kuitenkin).
Tai onko muita joille jääny pelko synnytyksestä? Itse päätin etten sitä ressaa "jos vain raskaus alulle saadaan", mutta kyllä ne kivut edelliskerrasta kovasti kummittelevat mielessä...

Se vaa on nii vaikeeta lopettaa :( nyt taas tressi "elämässä/parisuhe elämässä"/kaikessa muussa painaa päälle...mitä tän kanssa tekis...ja kerroin äidilleki.eikä helpottanu yhtäää.... En tiiä mitä teen :( ehkä paras vaihtoehto.........

Voiei saa90:( tsemppiä mihin ikinä päädytkin! Kuuntele itseäsi mikä tuntuu parhaalta!♡

Tuossa meijän listan alapuolella on kerrottu siitä salaisesta ryhmästä ja ehdoista. Oisko ollu et 1kk pitää olla rekisteröityneenä ja 30viestiä kirjottanu omaan lasketun ajan ryhmään. En saa puhelimella linkattua sitä..
Varmaan kannattaa jo ekassa neuvolassa alkaa puhuu synnytyspeloista, että pääset johki pelkopolille käymään sitä vielä läpi!

Jokohan uskaltais ilmottautua mukaan, haalea plussa tehty su ja eilen vielä uus, oli jo selkeä :happy: Yksi poika/2015 löytyy ennestään mutta nyt vasta sain aikaiseksi liittyä tänne :D

Kiitos! Ja onnea myös muille plussaneille :cat: edellinen synnytys itselle positiivinen kokemus kaikin puolin vaikka ponnistusvaihe vähän pitkä olikin, 1h30min :smiley-ashamed004

Tyhmä täällä kyselee että miten sinne salaiseen ryhmään pääsee?
Kovasti tekisi jo mieli kertoa tutuille ja isovanhemmille, mutta yritän pidätellä ensimmäiseen ultraan saakka (Meillä siis ensikäynti/varhaisultra vielä lapsettomuuspoliklinikan puolella ennenkuin siirrytään normi nla seurantaan). Pari kaveria ja oma äiti tietää, muut tuskin epäilevätkään...
Onko täällä muita joille okisi tehty sektio? Eka syntyi siis kiirellisenä leikkauksella kun sydänäänet heikkenivät (kaikki hyvin kuitenkin).
Tai onko muita joille jääny pelko synnytyksestä? Itse päätin etten sitä ressaa "jos vain raskaus alulle saadaan", mutta kyllä ne kivut edelliskerrasta kovasti kummittelevat mielessä...

Mulle tehtiin kiireellinen sektio 32+4. Itse sektio/synnytys ei ahdista mutta raskausaika.

Harmi vaan kun ylläpidon lisäilypäivä on vasta huomenna.. Saattavat ne silti tänäänkin lisäillä jos ehtivät!

Hahaa, jes! Siellä nähdään siis.:D meen taas illaks töihin ni huominen on sit ihan jees. Toivotaa ettei ainakaa ihan iltaan mee..

Tuolla aikaisemmin puhuttiinki jo vitamiineista... syökö kukaan mitään omega/öljyvalmisteita? Itse käytän siis tuota multivitan raskaus ja imetys ja lisäksi vehnänalkioöljy... mietin vaan kun nythän on tullut multivitan omegalive raskaus kalaöljykapselit, että pitäisikö vielä se aloittaa/vaihtaa vehnis siihen? Multitabsillakin on taas (lopetettiin jo jossain välissä) myös omega valmiste, eroaakohan kuinka tuosta multivitasta?

En ole koskaan raskausaikana syönyt omega valmisteita kun ei niistä erikseen ole neuvolassa mainittu. Syön kyllä kalaakin jonkin verran. Mutta pitäisi kai nyt harkita aloittamista. Eihän neuvolassa aiemmin jokaiselle suositeltu näitä vitamiinejakaan, vain d:tä tai tehostettuun tarpeeseen monivitaa. Nythän tän vuoden alusta suositellaan kaikille monivitamiinivalmistetta. Omega ei kai vielä kuulu tähän ryhmään. Eipä se pahasta olisi jos sitä söisi..pitää harkita :)

Omegat pitää vaan sit naiset muistaa lopettaa muutama kk ennen synnytystä, veri ei hyydy kunnolla jos joutuu leikkaukseen tai synnytykses vuotaa paljo. Mä en uskaltais syödä ollenkaan kapseleita ruokavalion lisänä, tiedä miten aikasin joutuu laitokselle...

Toi on kyllä totta Jaanuzka! Tiedä mitä matkan varrella sattuu..ja kaipa se on viisaampi aina jutella neuvolassa kaikesta ennen kuin aloittaa omin päin mitään.

Tääl ollu ihme paineen tunnetta ylämahassa tänää...voi tietty olla et vähä huonosti syöny/juonu... :/ muute iha jees...maha vaa turpoo ja turpoo

Mulla käytössä myös noi raskaus/imetys monivitamiinit.. Tuota omegaa kans mietin mutta niin, ehkäpä sitte nla käynnillä vois kysyä kannaataakokaan alottaa.

Takaisin