Plussan huumaa

Mä yritän olla koko raskauden ilman karkkia. Painon takia mutta myös siksi kun viime raskaudessa oli hiiva pahasti riesana. Jäätelöä yms herkkua aattelin syödä. Karkit itsellä ongelma. Ja colajuomat myös, niistä aattelin että en juo kotona ollenkaan.. katsotaan miten käy. Viimeksi onnistu suht hyvin, mutta vauvan synnyttyä söin varmaan päivittäin karkkia koko imetysajan ja muutenkin ruokailu ja liikuntatavat ollut sellaset, että synnytyksen jälkeen lähteneet kilot tuli pikkuhiljaa takaisin. Eli painan 10kg enemmän kuin ennen ekaa raskautta. Vois tietty olla huonomminkin. Näillä mennään :)

Iltaa ja onnittelut plussanneille ! ((:

Varovaisesti jo huutelen tänne, vaikka tänään vasta dpo11. Eilen tein ensimmäiset positiiviset testit ja tänään vielä varmistelin. Melko kirkkaat viivat tuli jo (:

Kolmatta lasta odotan, ensimmäinen syntynyt 11/12 ja toinen 4/14. Molemmat tyttöjä.

Oireina etova olo etenkin aamuisin ja jäätävä väsymys.. X__X
Ja syödä voisi ihan koko ajan, mielellään kaikkea suolaista.. //:

Neuvolan ajattelin varata vasta ensi- tai sitäseuraavalla viikolla. Edellisissäkin raskauksissa ensimmäinen neuvola ollut vasta viikoilla 9-10. Ei siis kiirettä vielä (:

Sain luetuks nyt nuo aikaisemmat jutut :)

Ammatiltani oon elektroniikka-asentaja, niitä hommia en ole päivääkään tehnyt, vaan siivoojana rikkonut kroppaani... Varmaan ammattikorkea sitten kutsuu aikanaan ja energiapuolelle tai sitten ihan perus sähkäriksi opiskelisi.

Kestovaippailusta oli puhetta kans, meillä pyritään täyskestoiluun. Nyt meillä siis 7kk ikäinen vauva ja täyskestoilulla mennään, helpompaa, halvempaa ja hajuttomampaa :D Saas nähdä mitä tulee sit kahden kestopepun kans... Ite en käytä muutenkaan juuri mtn kertakäyttöistä, joten kestovaippailu on meidän juttu. N.150e mennyt nyt kestovaippoihin rahaa, seuraavalle ei mene sitten niinkään paljoa kun jää tältä pienet vaipat sitten.

En muista oliko tässä ketjussa hankinnoista, mutta meille ei kovin paljoa mtn tarvitse hankkia kun isommalta jää. Vaatteita varmaan kirpparilta ostelen ja tuplarattaat täytyy käytettynä ostaa :)

Edellisissä raskauksissa painoa tullut kymmenisen kiloa, en tarkalleen muista. Järkyttävistä pahoinvoinneista kärsinyt, viimeks meinas oksu lentää vielä synnytyssalissa... Liikun ja pyrin syömään terveellisesti, nyt vielä extraterveellisesti kun pitää myös masussa kasvavaa tyyppiä miettiä :)

Itellä ikää tuli viime kuussa 29v, mies vuosikertaa nuorempi. Just muutettiin saunalliseen neliöön, tarkoitus olis tässä muutama vuosi ainakin asua ja katsella josko sitä sitten oman talon ostais jostain syrjästä.

Mulla edellinen raskaus alkoi pahoinvoinnilla jo ennen kun menkkojen ois pitänyt alkaa, testin tein yli viikkoa ennen kun ois pitänyt. Eli ovis oli reippaasti aikaisemmin. Sama näytti olevan nyt, tiedän millon raskaus on saanut alkunsa, joten ovis ollut ainakin viikon ajoissa. Varmaan muutamalla päivällä "huijaan" neuvolassa edellisten menkkojen alun tai sit vaan sanon etten muista ja kerron tuon hedelmöitysajan. Tarkoitus olisi kuitenkin seuloihin osallistua ja en riskiä ota, että jää tekemättä kun raskaus onkin reilusti pidemmällä... Tuolla neuvolassa kyllä pääsee joskus ~8 viikolla ultraan, tai ainakin aikaisemmin päässyt. Edellistä raskautta edeltävä päättyi keskeytyneeseen keskenmenoon ja se todettiin just tuollein ~rv8, ei tarvinnut np-ultraan odotella huonoja uutisia... Jospa nyt menis ihan hyvin raskaus :)

Tässä nyt varmaan tuli kommentoitua suurimpaan osaan jutuista! :)

Muokattu viimeksi:
Kylläpä voi pelottaa ja ahdistaa, mulla ei vaan nuo viivat vahvistu ja menee jonku aikaa että edes näkyy se haalea.. vaikka täällä on sanottu että ei välttämättä vahvistu niin silti pelottaa että koska se näyttää negatiivista ku niin "kauan" menee että tulee esiin :(

Täälä aina vaan epätodellinen ja todella varovainen olo tämän raskaana olon kanssa... eilen testasin ovulaatiotikulla ja se viiva kyllä pamahti kehiin heti ennen kontrolliviivaa... mutta kun ei tosiaankaan oo muuta kuin nuo inhottavat repäisykivut kiusana ja ehkä väsymystä havaittavissa... niin ei kyllä oikein uskalla nauttia... juu tiedän että raskaudet voivat olla hyvinkin erilaisia, mutta en osaa asennoitua siihen kahden aiemman raskauden jälkeen. molemmat olivat oireiltaan täysin samanlaisia, luulin että ekassa raskaudessa pahointointi olisi ollut pahaa mutta toisessa se vasta paha olikin... ja ne hajut ja rintojen arkuus ja kaikki...stressaa vaan nyt tyhmänä koko ajan!

Se neuvolan tätsky käski sitä foolihppoakin syömään ja aivan unohtanut koko mammavitamiinit... pitää varmaan kammeta tänään itsensä oikeasti pateekkiin!

äh, pitä saada itellensä tekemistä että aika kuluu näin vapaapäivän kunniaksi...

Onnea kaikille plussanneille ja tervetuloa!

Mima_ miten pitkällä ajalla olet testannut? Mä sain kanssa ihan haamuviivan vaan alkuun lähes viikon ajan. Ja sitä sai hetken myös odotella. Vasta kun oli mennyt yli viikko oletetusta menkkojen alkamispäivästä alkoi viivat näyttää vahvemmilta. Ja eilen piti huvikseen testata vielä, kun oli noita testejä jäljellä, niin siihen pärähti kyllä saman tien niin vahvat viivat, ettei epäilystäkään. Mulla siis menossa 6+4. Toivotaan siis, että siellä Mima_ kaikki kuitenkin hyvin, vaikkei vielä vahvoja viivoja näy.

Niin ja itse tosiaan työskentelen toimistohommissa, siisti sisätyö ja säännölliset työajat.

Kestovaippailusta minulla ei ole vielä mitään vahvaa näkemystä. En oikein tiedä, että mitä sitä tehtäisiin. Yritetäänkö kestovaippailua vai ollaanko suosiolla kertakäyttöisten käyttäjiä. Pitää vähän tutustua aiheeseen paremmin. Miten ne vaippojen pesut hoidetaan? Työnnetäänkö ne vaan suoraan koneeseen? Pahoittelut tyhmistä kysymyksistä, mutta ei ole hommasta oikein mitään hajua o_O

Ja tuo painonhallinta -ketju erikseen voisi olla hyvä ajatus :) Mielellään vaihtaisi ajatuksia siihen liittyen, sekä myös mahdollisia reseptejä ja kannustettaisiin toisiamme.

Viikon olen testaillu ja huomenna tulee viikko että olis kuukautiset pitänyt alkaa. Ompa ihana kuulla että voikin mennä nuin. Soitin kuitenkin tk niin ne halus ottaa tänään verikokeet varmuuden vuoksi. Jotenkin on vaan niin pelokas olo koko ajan :(

Hyvä juttu Mima_, että pääset verikokeeseen. Siellä luulis saavan varmuuden asiaan, niin ei tarvitse ainakaan turhaan pelätä :) pidän peukkuja, että siellä on kaikki hyvin!

Mä huuhdon kestot käytön jälkeen ja laitan sankoin odottamaan pesua. Pesen kaiken 60 asteessa pitkällä ohjelmalla, että normaalin pyykin sekaan vaipat. Meillä pyörii melkein päivittäin pesukone, että vaipat menee siinä samalla :) Voihan sitä miettiä sillein, että vaikka vaan yhden keston käyttäisi päivässä, on se kuitenkin jo 365kpl säästettyjä kertiksiä vuodessa!

Mä ite edellisessä raskaudessa pelkäsin tosi paljon keskenmenoa, tein paljon testejä, stressasin. Nyt en varmaan ole edes osannut vielä sisäistää kunnolla raskautta, että voisi stressata, eikä tosiaan mtn yritystä ollut päällä, vauvan vaan päätettiin antaa tulla jos on tullakseen, ekalla kerralla sit tärppäs. Pelkoihin ja stressiin ei oikein mikään auta, kai ne osaltaan kuuluu raskauteen.

Ite esikoisesta testasin vaan yhden testin ja heti oli tosi vahvat viivat niin varmaan siksi olen tämmönen vainoharhanen nyt :D mutta jospa verikokeet kertos hyvät uutiset ja vois vähän hengähtää:)

Ilmotteleha Mima sit verikokeen tuloksia :) toivotaan hyviä uutisia!!
Mua jotenki eilen häiritsi ku äidille laitoin linkin"tee ite:virkattu pehmoinen tuttiketju"laitoin et saa sit joskus tehä tollasen ja et saatetaan hakee loppu vkosta ilmanen pinnis..nii yks vaa siihe"joko se on varmaa?!?!" en tiiä jotenki vaa kiehahti nii yli...ihanku luulis ettei nuo testit oo luotettavia...kai se vaa oottaa et saan"lääkäriltä""varman" tiedon asiasta...blaaaah...ehkei ois kannattanu sillekää kertoo ennen neuvolaa :/ x(

Kiitos Warheart neuvosta! Tuohan kuulostaa kyllä riittävän simppeliltä, että onnistuis varmaan multakin :D Ehkäpä kokeilen alkuun muutamalla ja jos oikein innostuu, niin hankkii sit kestoja lisää.

Näkyy tossa"laskettu aika maaliskuu 2017" etusivulla on ketju missä on ohjeet siihenki:) kuinka pääsen mukaan salaiseen ryhmään nii siellä...

Takaisin