Plussan huumaa

Juu no eiköhän täällä tuu höpöteltyä:) kuitenki kivaa vertais tukea jotka yhtä aikaa raskaana:) kiva kuulla toistenki tuntemuksia yms miten matka menee:) kyl ei jaksas millää oottaa ekaa neuvolaa.vielä 10päivääää.. :D

Oon käyttäny ihan liukkaria/perusrasvaa/mukana tullutta geeliä, mut en usko, että noilla viikoilla voi ton paremmin saada kuuluviin mitä kuopuksesta sain.

Oletettavasti on kuitenki niin pieni alkio kyseessä, että sillä on tilaa liikkua kohdussa miten sattuu. :)

Mä sain esikoisesta sykkeen kuulumaan 9+ viikolla just navan alapuolelta luulen kyllä että se tuli kaikuna jostain, mutta tunti meni että löytyi

Nii en mä sitä olettanutkaan että jos neuvolakäynti ois aiemmin että se jotenkin maailmaa mullistais. Haluis vaan saada varmistuksen jotenkin muutenkin kuin r-testillä. Ja jos joku muu sen sanois niin ois jotenki ehkä uskottavampaa.

Mun mielestä oli jotenkin tosi tökeröä kun se neuvolatäti sano että "isä sitten mukaan ekalle käynnille, ootteko avioliitossa vai avoliitossa" sit ku sanoin että ei olla yhdessä niin täti tokaisi että "no kai silti pidät lapsen vaikka lapsen isä ei sitä haluaisi"... Hirveitä olettamuksia. Mä nyt en oo niin herkkä että yöuniani menettäisin mut luulis että nykypäivänä ei ihan noin karkeesti oleteta lapsia syntyvän vaan avio- tai avoliittoon :D

No just! Tosi inhottavaa Namn :/
Meillä ei kuopuksen aikaa kertaakaan käynyt mies nlassa ja se oli fine tädille.

Mulla ee mies pääse ekalla kerralla mukaa eikä varmaa ekaan ultraankaa ku ei saaha pojille hoitajaa ku ei oikei kellekää kehtaa viel sanoo eikä varmaa muutenkaa saatas:( tosi paljo haluis mukaan kyllä:/

Minä vähän veikkaan ettei oma ukko pääse töiltä/halua tulla äitiysneuvolaan mukaan katsomaan painon, verenpaineen tai pissanäytteen antoa. Ne asiat mitä siellä keskustellaan voi keskustella kahden kotona miehen kanssa. :joyful: toki asian vielä kysyn että onhan varma omasta päätöksestään olla tulematta mukaan... Ei tosiaankaan minua haittaa vaikkei mies mukaan tulisi ollenkaan.
Kun äiti odotti pikkusiskoja olin mukana itse neuvolassa lapsena eikä isämme koskaan mukana ollut. Mitäpä se siellä olisi joka kerta peukaloitaan pyöritellyt. :wacky:
Ultraan oma mies aikoi omien sanojensa tulla mukaan ehdottomasti, oli työpäivä tai ei. :grin

Ekassa neuvolassa vaan yleensä pyytäävät miestä tulemaan, koska tarvitseevät tietoja miehestä ja miehen suvustakin. Esim jos löytyy jotain perinnöllisiä sairauksia tms.. Siis jos odottaa esikoista, muiden lasten kohdalla tuskin tarvii enää jos on sama isä kun isästä siellä tiedot jo ovat.

Ei kyllä neuvolan täti miestä mukaan pyytänyt ottamaan eikä itse asiassa maininnutkaan koko asiasta mitään aikaa varatessa. Ja esikoinen täällä kyseessä.

Sukurasitteet minä tiedän mieheni suvun puolelta joten sekään tuskin on ongelma jos mies ei tule neuvolakäynnille niitä itse kertomaan. Osaan kertoa miehen terveyden tilasta, päihteidenkäytöstä jne... Ainut ongelma taitaa olla miehen veriryhmä jota en tiedä, en kyllä muista tietääkö mieskään omaa veriryhmäänsä jos sitä tietoa tarvitsee.

Mun mies sit taas haluaa tulla kaikkeen kun pääsee vaan. Edellisessä ei päässyt ultraan mukaan kun oli töissä mut ihan hyvä vaan kun silloin todettiin taas keskenmeno, jotenki itselle helpompi niin ja en itkenyt yhtään niin paljon kuin mitä olisin itkenyt jos hän olis ollut mukana.

Mä mietin tässä kuumeisesti että millonkohan sitä neuvolaan edes soittelis kun on kesä ja kaikkee.. mä en edes tiedä kuinka ovat neuvolassa lomalla.. äää.. ihan oon pallo hukassa. Toisaalta tiiän ettei näillä viikoilla edes oo kiire eikä mitään edes selviä neuvolassa vielä joten voipi olla että vasta elokuussa varailen aikaa.

Onks teil käyny koskaa nii et luette tääl viestin, rupeette kirjottaa siihe vastausta mut hups se vastaus meniki väärään ketjuun? kävi just äske niin

AnnaKatriina, itse tykkään olla ennemmin ajoissa kuin myöhässä. Soitin neuvolaan paripäivää plussauksen jälkeen. Terkkari sanoi että hyvä kun ajoissa olin liikkeellä. Tuntui siitä huolimatta lääkäriajan saaminen ainakin olevan tiukassa oikealle raskausviikolle juurikin lomien vuoksi. Ei ollut oikein vara mistä valita aikoja vaan piti ottaa minkä sai. :joyful:

Mä varasin ajan varhaisultraan, ens viikon torstaille sain, jolloin ois sit 7+1. Muistan kyllä olleeni suht oireeton myös esikoista odottaessa, nyt kaipaa varmistusta onko siellä elämää. Toki, esikoisen kohdalla pääsin kans varhaisultraan neuvolan kautta kun ei ollu tietoa kuinka pitkällä olin, kun ei ollu ollu ensimmäisiä menkkoja pillereiden lopettamisen jälkeen.

Ja tuo doppler mulla oli esikoista odottaessa, oon vaan ehtiny sen jo myydä pois. Toi kyllä mielenrauhaa, ja jumputuksia oli kiva kuunnella :)

Neuvolassa tarkistaavat myös miehen veriryhmän jos mies ei sitä ite vaikka muistakkaan.

Juu ei meilläkään ole isän veriryhmää selvitetty n. 2v sitten. voi lysti tätä väsymyksen määrää.. :mad: Esikoisen kanssa oli sitä luokkaa että nukuin 2/3s osaa vuorokaudesta. Nyt tuo reilu vuoden ikäinen pitää huolen että enää ei nukuta :D

^sama vika. Tosin mies on tän kuun lomalla, joten oon nyt hyödyntä sitä ja nukkunu ahkerasti aamulla pitkää tai päiväunet. :D

Takaisin