Plussan huumaa

Kuulostaa vaikealta saa, voimia päätöksen tekoon!
Mahtavaa vieläkö kerran; kyl ne tummat viivat lämmittää mieltä kovasti.:) tosin taas parin päivän päästä sitä miettii et vieläköhän ne on yhtä tummat ja vieläkö pitäis tehdä yks:rolleyes:

Lilli15 totta :D Onneks tuolla on viellä kaks ja ens viikolla pakko tehdä se digi ja sit saakin olla. Vaikka onkin jo kolmas raskaus, niin ei tätä tahdo uskoa.
Keskenmenojakin ollut ihan riittävästi näitä lapsia tehdessä :/

Onnea uusille plussanneille!

Mä vannon kyllä kantorepun nimeen.
Se oli esikoisella tosi kätevä, vaikkei meillä ulkoilutettavia lemmikkejä ollutkaan.
Uusi reppu tai liina on siis ostoslistalla. Pinnasänky ja hoitopöytä pitäis hommata. Niitä jo torista kattellukin. Uudet yhdistelmävaunut meillä on, keväällä ostin kun luulin tämän vuoden puolella jo talvivauvan saavani...
Mitään en kuitenkaan uskalla tällä kertaa oikeasti ostaa, ennenkun varmasti tiedän että vauva on tulossa. Vieläkin kun tuntuu siltä että ei tämäkään pääty hyvin.

Minä tykkään kantoliinasta enemmän kun kantorepusta. Mutta varmaan tulee hankittua kumpikin versio.

Mun oli pakko taad testata aamulla apteekin omalla testillä. Näyttää viivat vahvistuvan :) Jäljellä vielä yksi apteekin oma ja yksi viikkonäytöllinen digitesti.

Noh.meijän piti siis tehä jo 1,5v sit mut sit se jäi tjottailuks ku en ollu varma. Ja siis ollu ilman ehkäsyä siitä asti ja ei oo laskenu sisälle...nyt sit sillo laski ja iteki halusin ja ja.. Ja kylhä mä ehkä tän nyt haluan mut on vaa nii vaikee"päättää" jaksanko varmasti vaik kylhä tuo ukkeli mukana kaikessa ja hoitaa kans. En mä tiiä mikä mulle sit nii vaikeeta on/ois:( ehkä ku tuossa alussa tul alkomahooliaki otettua iha liikaa..pelottaa jos siel onki kaks ja ja ja...
Muttei se kai auta ku sopeutua tilanteeseen.. Oonhan mä välillä iha innoissani ja välil taas en...

Kyllähän sitä herää itelläki välillä tosi ristiriitaisia tunteita tästä raskaudesta. Varsinki huonoina päivinä sitä miettii et miten jaksaa sit ku näitä on kaks eikä pysty samalla tavalla nukkuu esim päiväunia. Taas pois työelämästä pienemmille rahoille yms. Mut asioilla on tapana järjestyä ja joka tapauksessa haluan tän lapsen ja esikoiselle sisaruksen.♡
Mutta ymmärrän siis jos epävarmuus yrittää iskeä, onhan se aina uus elämäntilanne, tsemppiä!

Ja komppaan Rouvaskaista ja Junibeaa, että kannattaa neuvolaan soittaa ja pyytää keskusteluapua!

Mietin ihan samaa ku mintukka, miksi lapsi on alulle laitettu jos tietoisesti raskaana ollessa sitte käyttää alkoholia ja miettii että keskeytys olis parempi.. Ei oo tarkoitus mitenkään pahalla, mutta en ymmärrä (eikä mun tarvikaan) kun itse on siinä tilanteessa että raskautta on toivottu melkein 2vuotta ja lopulta vasta hoidoilla onnistuttu. Kaikilla kun on niin eri lähtökohdat ja näkökulmat.

Testailuun, oon kans tehny jo niin monta testiä että hävettää :D yks digi on vie mutta sen teen vasta tyyliin viikon päästä, jos ollenkaan..

Esikolla mulla oli kantoliina ja olisin ite tykänny sitä käyttää mutta lapsi ei siinä viihtynyt sitten pätkääkään, niin jäi tosi vähälle se käyttö, saa nähdä mitä tulee nyt hankittua :)

Kyllähän sitä varmasti ite kenellekkin tulee välillä epävarmuus. Itekki huonoina päivinä mietin, et miks hitossa tein lapsia ja monta kertaa kironnu et enempää ei tule. Niin niitä silti vaan haluaa lissää. Nää hormoonit osaa olla välillä kenkkusia.
Muaki hirvittää miten sitä pärjää kahen vaippaikäsen kanssa, mutta asioilla on onneks tapana järjestyä. Jos mun äiti pärjäs aikoinaan kolmen vaippaikäsen kanssa niin kyllä mä pärjään kahen kanssa. :)

Hei oletteko tehnyt la ja viikkoarviot jonkun testin mukaan vai laskeneet itse? Mä tarvitsen nyt apua, koska noi testit näyttää jotkut vähän eri aikoja mulle. Mistä se johtuu? Mulla siis Vimpat menkat alkaneet 6.6 ja kierto noin 25 päivää.

Mulle antoi neuvolan täti lasketun ajan kun ekaa aikaa soitin. Luultavasti se laski väärin, koska ei ees kysyny kierron pituutta. Oon kokeillut useampaa laskuria netissä ja niissä heittelee vaan parilla päivällä tulokset. Mutta maaliskuun alussa on LA, ei sillä nyt vielä niin väliä oo mikä päivä tarkalleen. Etuajassa mun vauva kuitenkin syntyy, jos syntyy.

Mullaki on ollu 3 vaippa ikästä yhtä aikaa... No jospa tää tästä tasaantuu nyt... :)

Saa90, suosittelen että soitat neuvolaan ja pyydät keskusteluapua tilanteeseen. Näin voisin jäsentää ajatuksia jonkun ammattilaisen kanssa ja miettiä mikä on teille ja lapselle paras vaihtoehto. Jos oikein ymmärsin, itse käytät/olet käyttänyt raskausaikana alkoholia reilusti, sekä ilmeisesti miehesi. Kannattaa miettiä onko fiksua saada lapsi siihen tilanteeseen, jos ette ole varmoja. Toki kaikille tulee odotusaikana erilaisia fiiliksiä ja pelkoja, se on ihan luonnollista.

Nyt on kyllä pakko kommentoida, vaikka saankin ehkä paskamyrskyn niskaan mutta... Ymmärrän toki että on eri elämäntilanteita ja "vahinkoja" sattuu mutta miten ihmeessä aikuiset ihmiset ei huolehdi ehkäisystä jos ei ole varma haluaako/jaksaako lasta? Eikö päätös pitäisi tehdä ensin ja sitten vasta jättää ehkäisy pois jos niikseen tulee? Ja sitten vielä pöyristyttävämpi asia: minkälainen ihminen oikeasti juo alkoholia tietoisesti ollessaan raskaana? Ei herranjumala sovi minun ajatusmaailmaani! Kyllähän nyt kaikilla on tiedossa miten vaarallista voi olla (alku)raskaudessa kun tärkeimmät elimet yms kehittyvät.
Myönnän että olen erityisen herkillä asian suhteen, kun omaa lasta joutunut vuositolkulla toivomaan ja lopuksi vasta ivf toi toivotun plussan. Mutta kyllä tällainen aina saa ajattelemaan että mikähän jonkun korkeamman voiman tarkoitus on kun "raskauksia ihmisille jakaa"... Ugh! Olen puhunut! Anteeksi suorasanaisuuteni!

Heippa!

Uskaltautuisikohan sitä mukaan tänne. Hakemaan jostain edes vertaistukea.
Olen lukenut koko viestiketjun läpi ja onnittelut kaikille :)
Olen plussannut maanantaina, nyt on menossa viikko 4+3 ja LA olisi 12.3.
Ensimmäinen lapsi siis tulossa, jos ei lasketa 5/12 ollutta keskenmenoa noin viikolla 10.

Minulla on hyvin ristiriitainen tilanne tämän asian kanssa. Olen yksin asian kanssa. Lapsen isä ei ole kuvioissa mukana (ei vielä edes tiedä asiasta) ja tämä on saanut alkunsa kahden ehkäisyn läpi. Vahinkoja ei ole mielestäni olemassa ja abortti ei missään nimessä ole ratkaisu.

Haluiaisin kuulla onko joku muu saamassa täysin yksin lasta?
Tai täysin yksin ja täysin yksin, mulla on ihan superi tukiverkosto, mutta siis ilman kumppania.

Hei :Namn, meillä on sama laskettuaika! Ja onneksi olkoon raskaudesta.

Morris! Mun on niin vaikea uskoa että kukaan tahallaan joisi alkoholia kun on raskaana. Sain tällä viikolla tietää että olen raskaana ja join juhannuksena 2 pientä kuohuviinilasillista fresitaa ja poden siitäkin omatunnontuskia vaikka en edes tiennyt olevani raskaana ja nyt on siis vasta rv4+4. Ristiriitaisia tunteita raskaudesta voi olla itsekullakin, itse pelkään ihan äärettömän paljon raskaana olemista koska takana on jo kaks keskenmenoa ja sitä ennen yksi keskeytetty raskaus (oli sikainfluenssa ja makasin sairaalassa, olin saanut lääkityksen sikainfluenssaan ja sen vaikutuksia sikiöön ei sillon tiedetty ja sitten mulla oli raskausmyrkytys).

Mä olen Morris sun kans täysin samaa mieltä asiasta. Silläkin uhalla, että se paska myrsy alkaa.
Ite oon aina ollu voimakas luonteinen ja sanon mielipiteeni aika suoraan yleensä. Itsekkin sain käsityksen et Saa on tietoisesti ottanu alkoholia kun on jo tienny olevansa raskaana. Se on mun mielestä aika anteeks antamatonta. Miks pitää mennä satuttaa tieten tahtoen pientä ihmisen alkua vaikka ei pitäisikään sitä. Kyllä siitä alkoholista voi sen aikaa olla erossa kun on keskeytyksen tehny.
Mulla myös pitkä yritys historia ja monen monta keskenmenoa takana. Ja mitä ehkäsyyn tulee, niin aina kun harrastaa suojaamatonta seksiä niin pitää itse tietää, että raskauden mahdollisuus on olemassa. Jos ei ole valmis saamaa lapsia, niin sillon kyllä ehkäsy on paikallaan. Abortti ei ole ehkäsy keino. Ymmärrän abortitkin tietyssä tilanteessa.

Takaisin