Plussan huumaa

Minulla on hyvin ristiriitainen tilanne tämän asian kanssa. Olen yksin asian kanssa. Lapsen isä ei ole kuvioissa mukana (ei vielä edes tiedä asiasta) ja tämä on saanut alkunsa kahden ehkäisyn läpi. Vahinkoja ei ole mielestäni olemassa ja abortti ei missään nimessä ole ratkaisu.

Haluiaisin kuulla onko joku muu saamassa täysin yksin lasta?
Tai täysin yksin ja täysin yksin, mulla on ihan superi tukiverkosto, mutta siis ilman kumppania.

Onnea pienestä elämänalusta, ja tervetuloa tänne :).

Mä olin esikon kanssa 3kk ikäisestä yksinhuoltajana 9 vuotta, joskus oli raskasta mutta kannattaa pyytää ja huolia apua aina kun vain sitä on tarjolla! Hetkeäkään en silti antaisi pois. Koska aiot kertoa isälle? Varmaan aika jännittävää, että miten toinen reagoi..

Mikään muu tässä tilanteessa ei tavallaan jännitäkään kuin se kertominen, mutta kyllä se siitä.
Heti, kun hän palaa ulkomailta kerron, näitä juttuja ei kerrota viesteitse vaan kasvotusten. Uskon että aluksi hän järkyttyy ja ehkä suuttuukin, mutta pienellä sulattelulla hyväksyy asian. :)

Noh Hyvähä se o et asiat sanotaa suoraan.tiesin jo et valitustaha asiasta tulee mut noh. Kyl tässä jo on päätös tehty ja pistetty/pistetään elämä kuntoon.vaikeita hetkiä varmasti tulee(kaikille).
Anteeksi kun avauduin ja taidan jäädä sit taustalle kukkuilee tänne niin en ainakaan enempää pahaa mieltä muille aiheuta.vaik aionkin nyt viedä tän raskauden loppuun niin hyvin kun mahsollista...

Mä kerroin eilen miehelle vaikka itse tiennyt toissapäiväsestä asti.
Ei oo vieläkään oikein puhunut mitään omista tuntemuksistaan.
Eilen kysy illalla 5v esikolta, oisko kiva jos tulee toinen pikkuveli tai sisko, mutta siinä se.
En ite viitti lähteä utelemaan, vaan odotan jos mies itse tulee puhumaan asiasta. Ehkä hänellekin vähän sulateltavaa, kun nuorin täytti viikko sitten vuoden.

Tuli tänää muuten taas testattua. Räikyvän kirkas, melkein kontrolliviivaa vahvempi viiva. :D Tosin onko mikään ihmekään, kun rv6 menossa?

Joo olkaa kaikki vaan aktiivisesti mukana. Tääl on must vielä aika vähäistä keskustelua, toivottavasti meno kiihtyy

Mä soitin tänään neuvolaan ja sain ekan ajan vasta 9+4. Täällä kuulemma ekat ajat annetaan vast 9+ viikolle.. Hirveen pitkä aika odotella sinne asti. Jotenkin haluis varmistuksen et varmasti on joku kasvamassa ja että se ylipäätänsä se joku elää.

Namn: mut eihän siellä ekassa neuvolassa ultrata tms. Joten kyllä tässä jännitystä riittää aina rv 12 tienoille, jolloin eka ultra

Mulla tais kuopuksesta olla eka nla vasta rv 10-11. Toisaalta en kyllä koe nytkään, että tarvis aiemmin päästä kun asiat kuitenki tuoreessa muistissa.
Just mietin, että odotanko kuun loppuun, kun kuopuksella on 1v nla vai soitanko ensi viikolla aikaa. Meillä on kuitenkin sama täti äitiys- ja lastenneuvolassa, että sikäli varmaan riittäisi toi kuun loppukin, eri asia tietty miten sitten saa aikaa.

Mä muuten edellisessä raskaudessa kuuntelin dopplerilla kotona kuopuksen sykkeet. Vähän helpotti sitä jännitystä, kun edes ne sykkeet kuuli ennen rv12 ultraa. :)

Marppanen, en ihan tarkkaa muista, mutta joskus 10+ se oli. Meinasin nyt kans kokeilla samoihin aikoihin. Kuulu siis todella vaimeasti ja ihan pienen hetken.

No luonnollisesti. Itse pohdiskelen et jaksanko ekaa ultraan asti odottaa vai pitäiskö mennä varhaisultraan

Me käytii esikosta rv8 ar-ultrassa. Olihan se kiva, kun sai varmistuksen, että on oikeassa paikassa ja sydän sykkii, jakso ehkä vähän paremmin sinne np-ultraan odottaa.
Menisin ehdottomasti uudelleen jos yhtään olisi sellainen tilanne/olo, nyt en vain koe tarpeelliseksi.

Ei mulla nyt mitään sen kummempaa syytä epäillä etteikö kaikki olis hyvin mut jotenkin kun eka tulossa niin vähän kysymysmerkkinä kaikesta. Huomenna 5+0 vasta joten ar-ultra kannattais varmaan ottaa sinne heinäkuun viimeiselle viikolle

Mä tein taas raskaustestin vaik tiiän jo että oon raskaana on vaa nii epätodellinen olo että tärppäs heti ekasta kierrosta km jälkeen. Mun on varmaa pakko mennä ar-ultraan heinäkuun lopulla että saan mielenrauhan että kaikki on hyvin. Mulla on myös se kotidoppleri. Sen kaa on hauska kuunnella myös omaa sykettä ja poikakaverin sykettä. Meil siihen saa kahet kuulokkeet kii ja auxilla sen saa radioon/kaiuttimeen kiinni. Tääl Turussa eka neuvola on 6+ - 10 viikoilla.

Ja sillä dopplerilla kuuluu äänet paremmin kun kostuttaa vatsan pinnan ja youtubessa on videoita missä ohjeistetaan mistä kohtaa yleisimmin vauvan sykkeen voi löytää.

Takaisin