Plussan huumaa

Mä heräsin vasta ysiltä. Mies laitto kuopuksen sängylle ja heräsin siihen.

Pientä etovaa oloa on ollut havaittavissa, jos ruokailuvälit pitenee ja nytkin yritän väkisin saada mansikoita alas. :/

Mikä ryhmä? :D osaako joku muuten kertoa, että miks mulla näkyvistä ketjuista muissa osioissa on tyylii vuoden-kaks vanhoja? :o

Nii siis siellä maaliskuisten salaisessa ryhmässä voi keskustella sit ilman et muut näkee paitsi jotka siinä ryhmässä on:) eka tänne 30 viestiä ja ollu kk ainaki liittyny nii sit pääsee salaseen kun laittaa liittymispyynnön:) toivottavasti selvensi ees vähän...

Aaa, joo selvensi ainaki mulla. Mistä mä tiedän monta viestiä mä oon lätissy? :D vähän ot.

Toivon et siihen salaiseen ryhmään asti pääsisin joskus vielä tässä ja että täällä keskustelu jatkuisi siihe saakka että kaikki on sielä salaisessa

No siis näissäki veriryhmä hommissa taitaa olla paikkakunta eroja. Kuopiossa ainaki kysyttiin. Enhä mä tiiä miten muualla, mut meillä näin. Eikä verenvaihto oo humpuukia. Oikeesti jos on pakko se vaihtaa niin se vaihdetaan, mut se on tietenki äärimmäisiä keinoja enää. Ihme vääntö tästä alko jos meikä vaan sano, miten meidän kohdalla on toimittu.
Ja tottakai ne tarkistaa ne vauvojen veriryhmät ennen syntymää jos on tarvetta ja piikit annetaan jne.
Mä jään taustalle kun ei oikein tunnu omalta ryhmältä. :) tai sit oon sen verran vähän täällä ollu et en pääse vaan mukaan. Oon melko kiireinen. :)
Mukavaa odotusta kaikille ja saatan välillä kertoilla kuulumisia mikäli kerkeän. :)

Meillä täytettiin jo ennen ekaa neuvolakäyntiä ne suvun sairaudet paperit eli siis esitietolomake, siellä ekalla käynnillä ne sit käytiin kaikki läpi, sit mies täytti siel käynnillä jotai alkoholi ja tupakkalapun ja sit oli viel yks joku muu. Sit mun paino ja pituus katottiin ja otettiin pissa näyte ja varattiin ultra, sokerirasituskoe, lääkäriaika ja uus neuvolaaika. Nii ja käytii ne ruoka-ainerajoitteet läpi.

Ja oltiin meki kovin yllätyneitä, että miehen veriryhmä testattiin. Tietysti sillon odotettiin esikoista, niin ei tiedetty muutenkaan mitä odottaa..
Kuinkas moni muuten joutuu sokerirasitukseen? :)
Hehe, nyt mulla jäiki sitä aikaa kirjotella :D

Diamante:siinä laskettuaika maaliskuu 2017 iha alussa pitäs olla se ohje keskustelu missä on ohjeet miten näät montako viestiä oot laittanu:) ja kyllä täällä löpinä jatkuu siihe asti et kaikki halukkaat on salasessa:)
Eläkä Mintukka mitään jää taustailee:) mäki meinasin mut koen et saan täältä nii paljo vertaistukee yms on kiva löpistä täällä ku ei muille viel kehtaa ja tuskinpa sittenkää tulee iha näi paljon muille höpistyä ku tänne :D

Mä luultavasti joudun sokerirasitukseen ainaki aiemmissa joutunu vaik painoo onki ny vähemmän mut eiköhä ne silti sen kato...

Alueellisiahan eroja on ihan hirvittävän paljon, siitä ei pääse mihinkää :)

Mä tuun taas joutumaan siihen, pelkästään jo iän puolesta, mutta myös ylipainon. :D viimeeks oli arvot normaalit ja toivon, että nyttenkin on.
Tosin en edelleenkää voi juoda vadelmapillimehua, kun siitä tulee aina mieleen se litku.

Taru meillä oli samantyyppinen eka neuvola, paitsi että me täytettiin ne sairaslomakkeet vastaanotolla. Meilläkään mies tuskin nyt tän kakkosen neuvoloihin pääsee edes työnsä takia mukaan, mut ultriin tulee. Meillä mies halus esikoisesta vaan omasta tahdostaan tulla myös neuvoloihin, koska hän itse on terveydenhoito alalla ja kiinnostunut näistä asioista. Ja varmasti myös siks, että meillä ennen esikoista on neljä keskenmenoa takana. Oli niin onnellinen kunvihdoin ja viimein raskaus menikin loppuun. Seki meni loppuun tukilääkityksen ansiosta.
Mäki joudun sokerirasitukseen ikäni puolesta. Esikoisesta ei vielä tarvinnu käydä. Mut täytin vähän aikaa sit 25 niin pakko käydä. Mulla ei ylipainoo ole eikä sukurasitteena radia onneks. Pitääki nyt tässä raskaudessa kattoo mitä suuhunsa laittaa ettei radia pamaha. :)

Mintukka verenvaihto nykyaikana johtuu vastasyntyneen hemolyyttisesta taudista, sen sijaan "verenvaihto" 60-luvulla tarkotti koko veriryhmän vaihtamista veren vaihdolla. Ja hemolyyttinen tauti on iha eri asia. Siinä lapselle annetaan hänen oman ryhmän puhdasta verta ja otetaan pois sitä saastunutta verta pienissämäärin molemmat. Ja se johtuu se hemolyyttinen tauti siitä että äidin vereen on muodostunut vasta-aineita ja se muksu jos se on plussa kun äiti on miinus ni voi sillon saada sen "verenmyrkytyksen" mut se on aika epätodennäköistä jos on ottanut kaikki rokotteet mitä on rh negatiivisille tarjolla, ku sillon niitä vasta-aineita harvemmin pääsee kehittymään. Ja rh negatiivisilla ne vasta-aineet tutkitaan joka raskauden alussa. Mut tosiaan jos yksikin rokote on jääny ottamatta, vaikka ekan lapsen ajalta niin silloin niitä vasta-aineita voi muodostua ja se aiheuttaa sen riskin hemolyyttiselle taudille.

Hei mintukka haluisiks jutella munkaa noist keskenmenoista? Mul on tosiaan pari takana ja tarvisin vertaistukea.. Ei toki pakko jos et halua puhua niistä :)

Itselle iskee paniikki kun lukee koko ajan näitä keskenmenojuttuja. Tulee sellainen olo et saako kukaan tätä ensimmäistä ilman murheita... pakko jotenkin vaan itse uskoa

Diamante on vaan niin vaikea ymmärtää välillä noit suuriakin eroja näissä asioissa miten ne missäkin hoidetaan :D

Taru tietysti voin jutella. Mullekki melko kovia kolahduksia ollut ja sanomattakin selvää, että vaikuttaa/vaikutti loppuun menneeseen raskauteenkin.

Takaisin