Plussan huumaa

Voi just meinasin kans kysyä kaavoja.. Hirveesti himottas ommella muttaku en nyt nii kauheesti oo sitä harjotellu ja viimeks ku ompelin niin kone ei oikeen ollu yhteistyö halunen. Jotain leggareita taaperolle ja just jumppista tekis mieli kokeilla. Mistä hankitte kankaat ja millasta materiaalia ootte käyttäny ketkä ompelee? :) Syksyisin iskee itelle aina kutomis vimma ja silloin syntyy usein vauvantöppösiä ja sukkia. Yhden torkkupeiton trikookuteestakin oon tehny, tuli tosi kiva ja vois toisenki väsätä ku alkuun pääsee :happy:

Ja hei kaikista kivoista jutuista kuvia tulemaan, sais omaaki inspiraatiota ajatuksen tasolta eteenpäin :grin

Niin ja kaupan-alalla oon, cateringin-alan koulun kyllä käyny mutta töissä ennen esikoista kaupassa ja nyt siis edelleen hoitovapaalla. :)

Minä tykkään ommella joustavista kankaista. Tilaan yleensä netistä :) Valtava valikoima eri liikkeitä =D

Voi kun osais itekin neuloa hyvin. Perusjuttuja osaan tehdä.. mulla vaan menee hermot kun neulomalla tulee niin hitaasti valmista.

Mun pitäs jossain vaiheessa valmistua rakennuinsinööriksi. Vuosi opintoja jäljellä. Oon tällä hetkellä päällystelabrassa töissä.. hommat liittyy asfalttiin :)

Junibea, mun ensimmäistä villasukkaa ei oikein voinu villasukaksi kutsua hyvällä tahdollakaan. Meni kärjestä läpi varpaat että solahti. :hilarious: Mukavaa ja rentouttavaa hommaa.
Hitaastihan sillä taktiikalla paidat ja pöksyt toki tulee....

Puukässässä olin aina peruskouluaikana, ei silloin paljon tekstiilityöt kiinnostanu niin on joutunut nyt ihan itse opettelemaan kirjoista ja netistä perusteita.

Plussasin pari päivää sitten, LA 12.3. Olin tänä vuonna jo aiemmin raskaana, meni kesken rv 9-13 oli ultran ja lääkärin arvio, tärppäs heti ekasta kierrosta uus raskaus. 2 peräkkäistä keskenmenoa takana ja ensimmäinen lapsi tulossa. :) ehkä parempi onni tällä kertaa.

Heiduska89 mun mies tekee asvalttia työkseen eli menee ympäri suomea, ja välillä voi joutuu töihin tunnin varoajalla

Vieläkö kerran: mulla on mitteli joka ei jätä mua hetkeksikään vahtimatta, nukkuu nyt enintään metrin päässä, haukkuu vastaantulijoille, työntää kavereiden koirat pois mun läheltä... Edellisessä raskaudessa sama juttu, tossa mikä meni huhtikuun lopulla siis kesken.. Ja ei siis hauku muulloin ikinä kellekkään

mä plussasin toissapäivänä tikkutesteillä tosi vahvat plussat :) eilen sit tein clear bluen viikkonäyttö testin, nii sano että 2-3viikkoa :Heartpink takana kaksi km, joten nyt toivotaan että pikkunen pysyy matkassa loppuun asti :love7

Liitteet

• testit.jpg
    testit.jpg
    36 KB · Katsottu: 33
Huomenta täältä aamukaffelta!

Kiitos Ottobre-vinkistä, täytynee poiketa kirjastoon :).
Taidan laittaa saumurin hurisemaan pieniä vaatteita. Ja vaippoja täytynee myös tehdä. Onko muut kestoilleet / ajatelleet kestoilla? Mulla olis suunnitelmissa ainakin osakestoilu.

Ammateista on ollut puhetta.. mä olen tehnyt sihteerin töitä sairaalassa nyt muutaman vuoden. Aikaisempia ammatteja löytyy myös, mutta tätä tykkään tehdä nyt. Toisaalta kun ei ole vakkariduunia niin sitä ei sitten neljän vuoden päästä tiedä mitä tulee tekemään. Melko tylsää, olis niin mukava jäädä vauvan kanssa kotiin kun olis paikka mihin palata :).

Taas tullu uusia, kiva! Tervetuloa ja onnea kaikille:)
Ai vitsit ku ihailen kaikkia, jotka osaa tehdä itse kaikennäköisiä vaatteita! Mulla ompelukone ja langat menee aina heti ihan solmuun ja tuskastun samantien. :D onneks tuleva mummi neuloo kaikkea kivaa pienelle.♡
Täällä edelleen unettomuutta, illalla valvoin taas puolille öin ja aamulla viiden aikaa heräsin enkä oo saanu enää nukuttua. Mälsää.
Kestoilua en oo harrastanu edellisen kanssa, enkä varmaan kyllä seuraavankaan, jotenki se tuntuu niin paljon vaivalloisemmalta(vaikkei varmasti sitä olekaan)..

Mä en aatellu kestoilla ku en kestoillu esikoisenkaan kanssa. Me laskettiin miehen kans, että se ei meillä tulis halvemmaks ollenkaan. Meillä maksetaan vedestä ja sähköstä jne... Ja en jotenki jaksa sitä vaipparallia ku meillä esikoisella ainaki tuli sitä maitokakkaa niin paljon, että tunnin sisään sai olla vaihtamassa vaippaa. Ei ois muuta vaatetta kerenny pestäkään ku vaippoja.. Me siis mennään kertakäyttösillä. :)

tervetuloa ja onnea uusille plussanneille! :)
mä oon ammatiltani tarjoilija ja myynnin ammattitutkinto löytyy myös.tällä hetkellä siis työtön.vaikee saada kunnon työtä kun ei oo työkokemusta hirveesti ja keikkahommiin en lähe.
en aatellu kestovaippailla mäkään...
kivaaa,puhelin levis illalla nii nytpä joutuukin koneella täällä vähä väliä käymään kurkkimassa uutta :D :D blaah...aina joku levii sillon kun ei tarviis... :(

Huomenia kaikille!
Ja onnittelut kaikille uusille plussaajille!

Aamu alkoi taas perinteisesti. Nukun yön hyvin, mutta aamulla herään aikaisin eikä uni tule kyllä enää millään.

Itse olen opettaja ammatiltani. Haasteita on luvassa, koska mies on lähdössä syksyllä opiskelemaan. Onko mulla tällaisia kokemuksia? Voiko tästä selvitä....

Mä olen kokki ammatiltani mutta alanvaihdos on käyny mielessä..en vaan oo saanu aikaseks hakee mihinkään ja en oikeestaan edes tiedä mikä mua kiinnostas.

Mun piti kestovaippailla nuoremman kanssa mut se jotenkin sit jäi vaikka muutaman kestovaipan hommasinkin :grin taidetaan tälläkin kertaa mennä kerttiksillä..

Onnittelut uusille! Tavallaan tosi lohdullista että täällä saa vertaistukea myös keskenmenotaustasta. Kaikki peukut pystyyn että tällä kertaa lykästää meitä kaikkia! :)

Nyt huomasin tämän ketjun, niin voisin tänne liittyä jos sopii.

Täällä plussattu 27.6, LA on laskureiden mukaan 4.3. Pitkään yritystä takana ja nyt vihdoin tässä tilanteessa. Nyt siis menossa viikot 5+4.

Ei tätä vieläkään oikein usko todeksi. Rinnat on todella arat ja ei ihan joka päivä mutta alavatsassa nipistelee ja polttelee. Olin jo varma ettö nyt tulee keskenmeno, mutta kai se on ihan luonnollista.

Täällä puhuttiin kestovaipoista. En usko että tulemme käyttämään kestovaippoja, hienoa jos joku jaksaa sen pyykkirumban käydä. Itse koen sen jotenkin kovin työlääksi, voi olla että olen väärässä.

Ammateista oli myös puhetta, työskentelen sosiaalipuolella.

Oletteko jo ostelleet uudelle tulokkaalle mitään? Miten muuten oletteko kertoneet plussasta?

Mulla on ar-ultra kahden viikon päästä. Sen jälkeen varmaan kerrotaan vanhemmille ja osalle ystävistä. Parille ystävälle oli pakko kertoa, kosk juuri plussauksen jälkeen meillä oli sovittu illanistujaiset jossa oli tarkoitus nauttia kuohuviiniä. Koin helpommaksi kertoa kuin valehdella.

Meillä on ennestään jo 6kk ikäinen poika, niin häneltä on tavaroita jääny seuraavalle. Ei tartte siis hommata oikein mitään muuta kun kuluvaa tavaraa eli vaippoja. Tuttipullojaki on vaikka millasia kun pitkään etsittiin millasen esikoinen hyväksyy.

Me ollaan kerrottu mun ja miehen vanhemmille. Miehen vanhemmat ei niinkään ilahtuneet asiasta. En tiiä miks.. Mut mun vanhemmat on niin mukana ja innoissaan toisesta.

Mulla on laskettu aika 3.3 ja ar ultra viikon päästä. Nyt siis rv 5+5.

Täälläkään ei lämmetä kestoilulle, kertakäyttö vaipat tarkoitus ottaa käyttöön.
Varsinaisia vauvantarvike ostoksia ei olla vielä tehty. Ruetaan tekemään niitä sitten pikkuhiljaa kun tiedetään onhan kaikki hyvin.
Esikoinen kyseessä täällä joten melkolailla nollasta lähdetään. Toki sitten kunhan kerrotaan tuttaville voisi kysellä vanhoja joutilaita vaatteita jne. jos tutut haluaa niistä luopua.

Raskaudesta ajateltiin kertoa vasta julkisesti rv12 jälkeen jolloin keskenmenoriski on pienempi. Ennen sitä koitetaan tässä vaan salassa pitää, olis juhlimisiakin tiedossa. Pitää varmaan tukeutua siihen lääkekuuri syyhyn. :grin

Takaisin