Plussan huumaa

Ptjaa, taitaa sitten olla rahojen haaskausta. Jollei sitten miekkonen innostu ajatuksesta. Mulle riittää viivatkin :)

Ai rfsullakin on omansa. Näkyykö siinä sit viikkoja lainkaan?
Ei vitsit, mitähän kaikkea uutta on tullu vauvanhoitorintamalle sillä aikaa kun esikoinen on kasvanu isoksi. Hei ihanaa, meille tulee vauva :grin. Mä alan pikkuhiljaa sisäistämään :).

Joo niin on, mut siinä ei näy viikkoja tulee joko YES+ tai NO-.
Mut joo ite en oikeen usko tuohon clearbluen digiin ku sehän laskee viikot hcg pitoisuuden perusteella. Entäs jos sulla pitäis olla 3+ viikot ja se näyttääki 2-3. Eli jos pissi on liian laimeeta, niin se ei anna oikeeta tulosta.. Tiiä noista. Ehkä ultra on kuitenki luotettavampi. :) Ja siis mäki tein kyl edellisessä raskaudessa sitä digiä. Sit aloin vaan miettiä tuota.

Onhan se aika tyyris maksaa 3 minuutin jännittämisestä 15e... :wacky: Sillekkin rahalle ois ollut muutakin sijoituskohdetta. :hilarious: no ompahan kokeiltu.

Kävin eilen investoimassa villalankoihin, paljon olisi pienokaiselle ideoita neulottavaksi. Saa nähdä kerkeänkö kaikki toteuttamaan. :hilarious: Oon jo tuunannu äitiyspakkauksen makuupussin. Tuunausta/korjausta odottaisi vielä roskikseen hylätty sitteri, kankaiden kiinnitys remmi oli lähtenyt irti, muutoin se on kunnossa oleva. Kankaat vaatii vain pesua, tietysti jos sen päällystäisi erikankaalla joutessaan. :rolleyes:

Ai vitsit ko viitsit tuunailla, arvostan. Saisko tilata kuvia kun valmistuu?:grin
Meillä on remppa ihan kesken, mä toivoisin et saatais sitä tässä vielä tehtyä. Mut peiton kyllä kudon tai virkkaan talvivauvalle:love7.

Repo, tottahan toki saa. Meillä on taloyhtiössä roskakatoksessa sellainen "saa ottaa" hylly josta pelastin tuon sitterin. Oon yrittäny kovasti viljellä ajatusta kierrätys kunniaan vähän joka asiassa.

Oon minä jo pöksyt neulonut ja tähden mallisen peiton virkannut pahimman vauvakuumeen kourissa. :joyful: tuttavien lapsetkin on ristiäislahjaksi saanut virkatuista pehmoleluista lähtien jotain itse tehtyä.

Mä oon huono tekee ite :D käytettynä pitää varmaa suuri osa jostai yrittää sit hamstrata...ei vielä oikei kehtaa mitään hommailla vaik mieli jotain pientä tekis..varsinki ku kirppissivuilla halvalla näkee.. :)

Ompelemisessa oon huono, oon kyllä koneen huollattanu ja kankaita vauvan vaatteisiin ostanut. Pitäisi vaan alkaa opettelemaan. Neulonut oon jo monta vuotta ja sillä saralla osaan tehdä vaikka ja mitä. Isälle pitäisi neuloa villapaita joululahjaksi pakettiin.

itsekkin meinasin silmät auki pitää että jos jotain oikein halvalla löytyy ostan pois kuleksimasta. Sukkia ja tumppuja neulon menemään tässä joutessani kun en oo töissä. Isommat hankinnat sitten lähempänä kun tietää että nyytti on varmasti suurella tulossa syliin asti.

Mä taas tykkäisin ite tehhä kaikkee, mut en kerkee tuon esikoisen takia. Ite oon plajon saanu mun äidiltä mun vanhoja vaatteita. Esim mun vanha äippäpakkauksen pyyhe. Niillä on tunne arvoo.

Mä joudun hyppäämän reilusti helmikuun puolelle sanoi ultra :o Tsemppiä kaikille!!

Ohhoh Jaanuzka! Tsemppiä sullekki sinne puolelle :) voihan olla et iteki sinne joudun ku ultran aika on ku on just tossa rajalla... Mikä oli ultran la? Ja mikä oma/laskurin?

Mintukka, mikäs siinä jos on asiallisesti säilytetty ja tuuleteltu säilytyksen aikana. Minun vauva ajalta ei mahda olla juurikaan mitään muuta kuin pehmoleluja tallella. Vaatteet on jatkokäytetty pikkusiskoille ja muille perhetuttujen lapsille. Pitää se kuitenkin kysyä äidiltä onko tallessa jotain vanhaa ja käyttökelpoista kunhan raskaudesta uskallan vanhemmille sanoa.

Joo eipä sitä mitään tunkkasia hiirenkakkasia vaatteita annettaskaan meille. Äiti on ne säilyttäny juurikin sen takia, jos joskus saadaan omia lapsia.

Ite säästin ihan tarkoituksella esikoisen vauva-ajan vaatteet ja joitakin tarvikkeita, ettei tarttis kaikkea alusta asti hankkia uudestaan. Toki, jos on eri sukupuolta, niin garderoopi lienee menevän uusiksi :joyful:

Minä ompelin just työkaverin vauvalle jumppiksen. Kaukana se on täydellisestä, mut ihan kiva siitä tuli :)

Meillä on jonki verran vauvan vaatteita isommilta jäänyt mutta ne on lähes kaikki tyttömäisiä =D mun ja miehen vauva-ajan vaatteita on muutamia seassa. Tykkään sellasista oikeesti retroista vaatteista.

Junibea, onko sinulla antaa kaavoja perus potkariin, paitaan ja housuihin? Tai edes vinkkiä mistä ihan perusperus kaavan löytäisi. :happy:

Voihan hitsi.. Heiduska voin yrittää ettii mun koulupapereista potkuhousujen kaavan, jos on vielä tallessa. Opiskelin nimittäin pukuompelijaks. Ja sen jälkeen puusepäks.
Toi puusepän työ on enemmän mun alaa. Milläs alalla muut on? :)

Heiduska: minä ompelen paljon ottobren kaavoilla. Ottobren sivuilta voi ostaa irtonumeroita ja sieltä näkee myös mitä lehti sisältää :)

Niin ja usein noita ottobre-lehtiä voi lainata kirjastosta. :)

Mintukka, oi jos vain viitsit:Heartred

Junibea, kiitos vinkistä. Pitää sukeltaa sinne selaamaan myös.

Ammattiasiaan vastaan vielä että oon itse käynyt sähköasentajaksi mutta nyt vaihtanut alaa sairaanhoitajaksi. Valmistuin sh:ksi nyt tammikuussa ja töissä on saanu kyllä olla, toisin kuin sähkärinä. laughing7

Takaisin