plussahan sieltä tuli

Minäkin ilmoittaudun varovaisesti mukaan. Olen 31 ja mieheni 37. Takana lähes 6 vuotta lapsettomuutta ja tämä luomuraskaus yllätti meidät totaalisesti. Ikinä aikaisemmin ei ole tullut edes plussaa testiin, joten tämä tosiaan tuntuu suurelta ihmeeltä. Nyt on tietysti pelokas ja epäuskoinen olo kun pelkää että kaikki ei menekään hyvin. Yritän kuitenkin olla stressaamatta ja nauttia näistä ainutlaatuisista hetkistä. Esikoisemme laskettu aika olisi laskurin mukaan 5.3.2010. Varasin jo ajan yksityiselle alkuraskauden ultraan, mutta se on vasta 27.7. Siihen on vielä niiiin pitkä aika.

Luulin ensin että kyseessä on tavallista ärhäkämmät PMS-oireet. Sain itkuraivareita ja rinnat kipeytyivät heti alkuvaiheessa. Alussa oli tiputtelua joten luulinkin menkkojen alkavan. Kun niitä ei sitten kuulunut tein testin ja se oli heti plussa. Piti luonnollisesti vielä varmistaa muutamalla lisätestillä ;-) Väsymys on ollut aikamoinen. Onneksi kesäloma on mahdollistanut päiväunet joka päivä.. Mitenkähän sitä sitten töissä jaksaa. Pahaa oloa ei ole ollut havaittavissa, lievää päänsärkyä kylläkin. Alavatsaa on juilinut testauksen aikoihin kovastikin, nyt kipuilu on erilaista ja paljon vähäisempää.

Päivä kerrallaan tässä mennään..

-Omelia
 
onnea omelia! toihan on aivan mahtavaa, pidän peukkuja pystyssä et pienokainen pysyy matkassa!

varhaisultran odottaminen on yhtä tuskaa...onneksi se kuitenkin on jo viikon päästä niin ei tarvitse kauan enää kärvistellä. mut kyl tuntuu ettei se maanantai tule sieltä ikinä. [:@]
 
Aika moni tuntuu olevan menossa varhaisultraan. Itse en taida mennä. Maltan odottaa malttamattoma neuvolan ekaan ultraan, joka on täällä päin n. viikolla 12. Ja ensimmäinen raskaus meni niiiin hyvin, etten hirveen huolissani edes ole. ONNEKSI! Jaksan uskoa, että tämäkin pikkuinen voi hyvin ja syntyy maaliskuussa maailmaan <3
 
Onnea erittäin paljon omelia! Teillä on ollut pitkä taival takana ja tuo plussa varmasti oli teille erittäin tervetullut ja mukava yllätys! Onnea siis vielä kerran! [:)] Niin ja tervetuloa joukkoon! [:D]
 
Itsekin olen erittäin malttamaton! Varhaisultraankin aivan liian pitkä aika! Ja sitten jos kaikki ei olekaan hyvin? [&:] Edelleen hieman epäileväinen ja pelokas olo! Onko kellään muulla ilmennyt vuotoa? Olen itse joutunut nyt käyttämään taas jatkuvasti sidettä.. Inhottavaa kun viimeksikin alkoi vuoto, jonka jälkeen tulikin km. [:(]
 
Voi paska! Äsken vessassa kävin ja sieltä tuli paperiin kirkasta verta.. [:(] Täytyy huomenna yrittää soittaa lääkäriin.. :( Voi ei, jos tämäkin menee kesken!!! [:(]
 
Toivottavasti sinulla mmj on vain harmitonta vuotoa! Itselläni ei ole ollut minkäänlaista vuotoa tässä raskaudessa, eikä myöskään ensimmäisessä raskaudessa.
 
soitin naistenklinikalle ja siellä sanottiin että on normaalia siihen asti kunnes on yhtä runsasta kuin menkat. Ja että tällä hetkellä ei auta muu kuin odottaa. [&o] Täytyy nyt sitten päivä kerralla mennä ja seurailla vuotoa..
 
Kiitoksia onnitteluista [:)] ja onnea myös itsellenne!
mmj_ pidetään peukkuja että kaikki on hyvin. Jännittäviä aikoja elelemme..
 
No niin tämä Morsian on nyt sitten vaihtunut Rouvaksi ja ehtii tähän raskaus asiaan keskittyä enemmän (valitettavasti). Valitettavasti siksi, että jännittää ja pelottaa onko kaikki hyvin. Käväisin tänään kirppiksellä ja teki lujaa mieli ostaa jo joku potkupuku, mutta en uskaltanut :(

Sellaista haluaisin kysästä, että onko muut huomannut jo vatsan pömpötystä, vai olenko syönyt todella kahden edestä ;) Olen melko hoikka ja nyt tuntuu, että pariviikkoa sitten päällä ollut paita paljastaa nyt pömpöttävän vatsan jota ei saa vedettyä sisään... Äitini on voinut hirvittävän huonosti odottaessaan minua ja sanoi laihtuneensa miltei kymmenen kiloa, mutta huomanneensa välittömästi vatsan kasvua. Sekin ihmetyttää, että äiti on voinut järjettömän huonosti ja minun ei ole juurikaan tarvinnut oksennella ja kahvi maistuisi liian hyvin edelleen. (Neuvolan täti sanoi, että pari kuppia päivässä saa juoda, juotteko te?)
 
Itse ainakin kahvia tulee joutua. On niin kovaa väsymystä, että on pakko ottaa kahvia aina välillä. Meidän neuvolan lapussa lukee, että max 3 kuppia päivässä. Itse juon 2-3 kuppia. Koitan kyllä pikku hiljaa vähentää yhteen kuppiin. Vaikeaa olla juomatta kahvia, kun olen tottunut juomaan aikas monta kuppia päivässä.

Onnea Morsiammelle naimisiin menosta :)

Ja onnea KAIKILLE MEILLE raskaudesta :D
 
Hienoa sait sen :) En kyllä ole ihan varma, menikö se niin mitä ohjeistin...mutta pääasia, että sait sen :D
 
onnea morsian!!

mites mmj_, onko vuoto jo loppunut? toivotaan et se on vaan pientä, normaalia tiputtelua!! voimia!

Mulla ei kyllä vatsa pömpötä. tosin mulle yks gyne sanoi että luultavasti saan pienen mahan, joka näkyy myöhään koska kohtuni nojaa taaksepäin. en siis edes odota vielä mitään näkyväksi. toisilla näkyy tosi aikasessa. mun veljen vaimolla näkyi jo viikolla 4! tosin odottikin silloin kuudettaan, joten sillä voi olla osuutta asiaan [:D]

mulle on alkanut tulemaan finnejä. mites muilla?
 
Joo finnejä täälläkin. Ekassa raskaudessa vatsa alkoi näkymään aika myöhään ja oli mielestäni aika pieni loppu raskaudessakin. Mutta jälkitarkastuksessa lääkäri sanoi, että synnytyksestä on kohtu jäänyt etukenoon. Joten minulla voi tällä kertaa maha alkaa näkymään aikasemmin, kun viimeksi.
 
Mulla on ollut myös alavatsa turvoksissa, kireimmät housut on tuntunut kokoajan ikäviltä. Rinnat on jotenkin kasvanut kans, jotkut rintsikat alkaa olla pinkeitä. Ja kaikki oireet muutenkin tulleet nopeemmin ja voimakkaampina kuin ekalla yrityksellä. Etovaa oloa ollut jo useampi päivä. Näin iltasin on parempi olla, mutta aamupäivästä iltaan on öklö olo ja väsyttää. Joka päivä ainakin tunnin päiväunet ja yöllä ainakin 8-9 tuntia.. Karkkia ei tee yhtään mieli, vaikka yleensä syön joka päivä ja kokoajan tekee mieli. Tosi outoo, mut hyvähän se vaan on [;)] Toisaalta on jotenkin tosi tarkkaa sen kanssa mitä tekee mieli syödä ja yhtään ei voi änkee, jos maha täyttyy ennen kun lautanen syöty niin pakko jättää, tulee muuten öklö olo. Toisaalta jos maha on tyhjä niin myös öklö. Eli tää on nyt mennyt siihen että käyn kaupassa valikoimassa mitä millonkin mieli tekee ja syön vähän välilä jotain. rv 6+1 menossa. Nii ja finni tilanne on ollut kokoajan pillereiden lopettamisen jälkeen melko kauhea. Eräs ihotautilääkäri suositteli aurinkokylpyjä ja iho onkin nyt parempi.

mmj_ toivotaan parasta.. ja morsiamelle onnea.

mä en vielä "uskalla" laittaa tota tickeriä.. vaikka nyt alkaa kyllä näitä oireita olee niin paljon ettei paljoo enää voi teeskennellä ettei olis raskaana [&o]

omelia, yritittekö aktiivisesti 6 vuotta..?
 
Takaisin
Top