plussahan sieltä tuli

ALKUPERÄINEN: manni83

pitää ottaa selville et saako limsaa juoda.ny alan syömää mut jutellaa lisää.t.tanja



Pepsiä voi ainakin juoda ihan huoletta!! Mä olen fantaa välttänyt itse jostain syystä..... Pepsiä tulee juotua taas senkin edestä [:)]
 
Tervetuloa uusille! Ihanaa kun rupeaa porukkaa pikku hiljaa tulemaan lisää! [:)] Neuvolatäti sanoi minulle viime raskaudessa että kokis olisi sellainen juoma jota kannattaa juoda vain vähän tai ei ollenkaan. Muuten limuissa ei minun mielestäni ollut rajoituksia, tietty sitten energiajuomat ovat oma asiansa ja kiellettyjä! Ekassa neuvolassa sain ainakin minä listan kielletyistä ruuista.
 
Meillä neuvolatätini on lomalla 13 päivään saakka, joten varailen vasta sitten ekaa aikaa neuvolaan. Mutta kyllä sinne voi heti plussan jälkeen soittaa, siellä sitten katsotaan aika sopivan ajan päähän. [:)]
 
Tänään tuli hieman tuota rusehtavaa vuotoa.. Toivottavsti jää siihen eikä jatku. Viimeksi oli inhottavaa kun joutui koko aika käyttämään pikkuhousun suojia. [:@] Ja sitten kun noista vuodoista ei koskaan voi olla varma onko normaalia vai ei. [&o]
 
Hei taas!

Nyt on juteltu lääkärin kanssa, ja oli sitä mieltä, että ihan turhaan menisin enään huomenna sinne verikokeeseen, koska raskaushormonit oli eilisen kokeen perusteella niin alhaiset, että keskenhän se on mennyt[:(]
Vaikka varauduin jo tähän, olo on silti tyhjä ja suru aivan suunnaton..

No, nyt ainakin tietää voivansa raskautua, vaikka ei se tätä tunnetta helpota :/

Ja todella toivon, ettei yksikään teistä joudu tähän tilanteeseen! Siirryn tästä takaisin tuonne vanhan palstan puolella haaveilemaan, kuhan suru hellittää[:(]

Paljon onnea vielä teille jokaiselle plussan johdosta[:)]
 
Olen todella pahoillani *kittie! [:(] Miksi juuri heille jotka todella ovat ansainneet ja toivoneet lasta käy näin!? [&o] Voimia ja jaksamisia sinulle! Toivottavasti nopeasti tärppäisi uudestaan ja kaikki menisi siinä hyvin! <3
 
 
 
ALKUPERÄINEN: mmj_
 Neuvolatäti sanoi minulle viime raskaudessa että kokis olisi sellainen juoma jota kannattaa juoda vain vähän tai ei ollenkaan. Muuten limuissa ei minun mielestäni ollut rajoituksia, tietty sitten energiajuomat ovat oma asiansa ja kiellettyjä!


Pepsiä saa juoda ihan huoletta puol litraa tai litrankin päivässä! [:)] Mä en kokiksesta juurikaan välitä.... Tai muistakaan limppareista, kun ällöttää kaikki. Pepsiä sen takia, kun on ainut mikä pysyy edes jotenkuten sisällä. Minullehan tuo täti sanoi, että syö ja juo mitä vaan kunhan pysyy sisällä, ihan vaikka vaan pieniä määriä. Pepsistä ollaan juteltu, ja sanoi siitäkin, että ihan huoletta voi juoda pepsiäkin vaikka puol litraa / litran päivässä, kun tulee muutenkin juotua niin kamalan vähän. No, en nyt meinaa että se olisi mun ainut juomani, toinen on appelsiinimehu! Yks himo on kans paahdetut ruisleivät joiden päällä on paistettua kananmunaa :)

Heh.. oon kohta tänne kirjotellut enemmän kun tonne Tammivaaveihin....

Minun neuvolantätini on lomalla elokuuhun asti, joten sillon vasta seuraava neuvolakäynti. Ultra on toki ensiviikolla jo [:)]

Vieläkään ei pysy mikään sisällä, mikä on toisaalta "iloinen" asia ja toisaalta taas ei. Paino putoaa pienestä lähtöpainosta huolimatta, ihan kamalasti!! Se ei välttämättä ole sitten taas niin hyvä asia, mutta päivä kerrallaan, kai nuita kiloja sitten tulee, kun on tullakseen :)

Mukavia vointeja mammoille.
 
Ite kyllä tarttee juoda vettä vaan :) viime raskaudessa tuli 22 kg, joista 15kg on vieläkin jäljellä. Onneksi olin hoikka ennen raskautta. Tässä raskaudessa tarttee kyllä hieman katsoa mitä suuhun laittaa, ettei tulisi niiiin hirveesti kiloja. Karkki vaan on niin hyvää [:D]
 
Pakko munkin vähän huudella vieraisiin pöytiin...

Colajuomissa usein on kofeiinia, eikö Pepsissäkin? Lisäksi kannattaa vaihtaa light-malleihin, kun turhaa sokeria ei kannata hirveesti nauttia. Jotkut makeutusaineistakin ovat muistaakseni kiellettyjen listalla, mutta aspartaami ei!

Alkuvaiheessa, kun on huono olo, eikä oikeestaan tee juur mitään mieli, niin parempi kumota vaikka sit sitä sokerilimpparia, jos se menee! Myöhemminkin ehtii pohtia sokereita, suoloja, rasvoja ja muuta... :)

Onnea odotukseen!
 
No hei, olen kyllä nyt niiiiin sekaisin etten tiedä miten päin olisin. Tahtoisin muutamiin päätäni askarruttaviin kysymyksiin vastauksia. Elikkäs, sain keskenmenon 20.6 joka oli silloin rv10, ja joka oli samasella viikolla todettu ekassa ultrassa tuulimunaraskaudeksti, tai siis lääkäri sanoin että ehkä saattaa olla, mutta eipä siihen sitten kerenny mitää lisä tutkimuksiin mennä.

Kätilö sanoi, että ois odotettava ainakin 1 menkat ennen ku alkaa yrittämään uudestaan, mutta ei kuulemma maailmaa kaada jos nopeasti pomahtaisikin uudestaa paksuks. Ja että menat saattaa tulla vähän eri aikaa ku normaalisti. Miten tämä asia nyt pitäsi sit käsitellä, ku ei tidä oikeen tasa varmasti mistä päivästä alkaa laskemaan...

Noh minun kohdalla nyt sit kävi niin ettei me maltettu odotella sen koommin, nyt jo näytti testi plussaa. En tienny miten päin olisin, mutta kavereini sanoi että ne ehkä saattaa ne keskenmenon jäliltä olevat hormoonit näkyä siinä minun tän aamusessa testissä. Mitä olette muut mieltä? Minä itte vähän epäilen, koska vuotokin on loppunut jo aikoja sitten.

Vau:n sivujen laskettuaika mittarilla katoin, niin nyt ois menossa rv2+3, ja laskettu aika olis 25.3.

Noh kait se ois varmaa odoteltava viikko pari ja tehtävä uus testi ja sit vasta ilmotettava neuvolaan uudestaan, vai?
 
Lenox: Tuosta km:sta on aika vähän aikaa eli aika kummallista olisi, jos tässä välissä olisi jo ovulaatio ollut..??!! Mutta mutta.. Soita neuvolaan jo nyt ja kysästä sieltä ammattilaisten mielipidettä. Itselläni oli tuulimuna, joka hoidettiin lääkkeillä viime joulukuussa. Aika monta kk oli välissä ennen kuin uudelleen napsahti, mutta me ollaan niin erilaisia, toiset tulee raskaaksi heti, toiset joutuvat paljon treenaamaan ennen kuin onnistaa.

Toivotaan parasta! [:)]
 
SoHeRa: Nii i, ohan se aika outoa että näinkin nopeasti voipi hedelmöittyä. Pitää ottaa neuvolaa yhteyttä, nii näkee sit mitä ne sanoo. Onnellinen kyllä olisin jos tämä olis totta ja ei tulis nytten mitään ongelmia matkan varrella. :)
 
lenox, mä tulin heti km jälkeen raskaaski, plussasin  28 päivää km alkamisen jälkeen. mä tein negatiivisen testin pari päivää aikaisemmin joten mulla ei ainakaan pitäsisi plussan enää liittyä keskenmenoon. toivottavasti!
ota ihmeessä yhteys neuvolaan niin saat tietää mistä on kyse! toivottavasti olisit raskaana!!!!

minulle lääkäri muuten sanoi et heti voi yrittää uutta, ei tarvinnut odottaa kuukautisia väliin!
 
Hei kaikille! Siirryn tuolta vauvakuumeilijoiden puolelta tänne [:D] Perjantaina tein testin ja selvä plussahan sieltä tuli! Olin jo toivoni menettänyt tässä kierrossa, kun menkat muka jo alkoi alkuviikosta, mutta ei sitten kunnolla alkanutkaan ja loppui melkein heti [:D]

Itsestäni voisin kertoa, että ikää on 27 ja miehellä pari vuotta enemmän. Yhdessä ollaan oltu jo kymmenisen vuotta. Viime vuoden syyskuussa alotettiin vauvaprojekti ja joulukuussa tulinkin raskaaksi, mutta tammikuussa meni kesken viikolla 8. Useempi kuukausi tässä ehti vierähtämään ennen kuin tärppäsi uudestaan. Kyllä nyt on helpottunut olo, kun se plussa sieltä tuli!

Oireita itsellä ei vielä kauheasti ole, mutta rinnat on hirveen kipeet ja aivan mieletön väsymys vaivaa.

Huomenna ehkä jo soittelen neuvolaan ja aikaa varailen..ellen sitten jaksa odottaa loppuviikkoon. Pitäisi vähän yrittää hillitä omaa innostusta, kun viimeksi niin huonosti kävi. Toivon kovasti että tällä kertaa kaikki menee hyvin ja maaliskuussa on vauva kainalossa [:)] Laskurin mukaan laskettu aika ois 9.3. Menis vaan tää alku nopeesit niin sit vois "rauhassa" odottaa. Voi olla että yritän varhaisultraan päästä niin näkis melko pian jo onko kaikki kunnossa.

Positiivisin ja luottavaisin mielin eteenpäin [:D]
 
mimu, paljosti onnea!!! toivottavasti kaikki menee hyvin ja vaavi on sylkyssä sitten maaliskuussa!!
 
mimu:lle suuronnittelut plussan johdosta!! Kivaa kun tulee lisää ihmisiä tuolta "joko nyt onnistaisi" ketjusta :)

Mulla on nyt ollut pari viimestä päivää vähän sellanen etova olo melkeen kokoajan. Tavallaan nälkäkin, mutta sitten ei oikein tee mieli mitään. Ja sit kun syö niin vähän ajan kuluttuu tulee taas huono olo. Ja väsyttää ja on vähän sellanen puhti pois. Lomalla ollaan, mutta harmittaa kun ei oikein jaksa mitään tehdä. Toisinsanoen ainakin tänään taitaa olla pelkästään valitus-päivä [&o]
 
Kiitokset onnitteluista [:)]

Tänään on ihan urakalla ollut aikaa miettiä tilannetta ja ei meinaa paikallaan pysyä, kun niin innoissaan olen..vaikka miten yritänkin välillä itseäni rauhoitella. Soittelin neuvolaankin jo ja 28.7 olis eka käynti. Sinne tuntuu olevan niiiiiin pitkä aika! Jospa nää pari viikkoa nyt nopeesti menis.

Ihanaa olla raskaana[:D]
 
Tervetuloa mimu! Ja todella paljon onnea plussasta! [:)] 
 
Itsellä on myös veto kokonaan pois, kesken päivän rupeaa väsyttämään niin paljon ettei silmiä jaksa auki pitää. Oltiin viikonloppuna mökkeilemässä ja tänään aamusta lähdettiin ajelemaan takaisin sivistyksen pariin, koska itsellä oli töitä. 7tunnin yöunet nukuin ja silti väsyttää niin julmetusti! Silmät painaa kilon ja asiaa ei auta yhtään se että oikeassa silmässä on ollut kaksi päivää elohiiri joka häiritsee todella paljon kun koko silmä tärisee. Ärsytysaste on siis täällä tällä hetkellä suuri! Varsinkin kun töissä tilanne on erittäin huono! Työntekijöitä irtisanoutuu ja uusia ei saa palkata tilalle. Tuli puolen vuoden karenssi yt neuvottelujen takia. [:@] Asiakkaat ovat kiukkuisia sekä työntekijät.  Stressaava ympäristö tällä hetkellä! [&:]
 
Lenox, mulla todettiin km/tuulimuna 22.5. ja vielä 15.6. näytti raskaustesti plussaa vaikka vuoto (luonnollinen, en käyttänyt lääkkeitä) oli loppunut reilu viikko sitten. Tosin tästä seuraavana päivänä todettiin myös ettei kohtu aivan täysin ollut tyhjentynyt (keskeytynyt km) ja jouduin kaavintaan, joten se selittää plussan kohdallani. Kaavinnasta sain ohjeet käydä kuukauden päästä kontrollitarkastuksessa, jolloin otetaan vielä kerran raskaustesti. Eli ainakin tällaisessa tapauksessa raskaushormonia voi olla elimistössä pitkäänkin.

Mutta tietenkin toivotaan, että kohdallasi tilanne on toinen, ja siellä on jo uusi plussalainen tekemässä tietään tähän maailmaan!
Peukut pystyyn, mutta suosittelisin minäkin tarkistuttamaan tilanteen mahdollisimman nopeasti, koska keskeytyneessä keskenmenossa on niitä kaikenlaisia tulehdusriskejä ym..
Toivotaan parasta!!
 
Täällä kanssa hirveetä väsymystä. Päiväunet on joutunu joka päivä nukkuun. Onneksi poikani nukkuu päivässä vielä parit-kolmet päiväunet, niin saa itsekkin tarvittaessa levättyä.
 
celia:  Kiitos vastauksestasi, itelläni kun tuli tämä km, niin kävin päivystyksessa kun oli vkl ja sieltä kiikuttivat suoraan äitiyspoliklinikalle, ja siellä tekivät sisäisen tutkimuksen ja sano vaa että ei tarvitse etes kaavintaa harkita että on kaikki melkee jo kerenny tulla ulos että luonto hoitaa homman loppuun, eikä muka jälkitarkastukseenkaan tarviis mennä, mutta pitää khatoa mitä ne neuvolassa sanoo.

On kyllä ollu kauheaa väsymystä ja pahoinvointia, päänsärkykin on samanlaista ku ennen tätä tuulimuna/km...
 
Takaisin
Top