plussahan sieltä tuli

Omista oireistani kerroinkin jo. Eli huimausta, huonoa oloa, vessassa ravaamista, väsymystä ja rinnatkin taitaa hieman turvonneet olla :)

23.7 olis ensimmäinen neuvola käyntikin.

Ensimmäinen raskaus meni tosi hyvin, joten en osaa jännittää tätä raskautta. Mikä on kyllä erittäin hyvä homma :)

Synnytyskin on ERITTÄIN tuoreessa muistissa, joten jos joku joskus asiasta haluaa kysyä.
 
mmj_, en kertonut uudelle työnantajalle raskaudesta. Työ on taas määräaikainen ja onhan se tavallaan tosi ikävää häntä kohtaan, mutta ei tässä muutakaan voi. Jos edellinen raskaus olisi onnistunut niin olisin jäänyt sopivasti äitiyslomalle vähän ennen kuin nykyinen määräaikaisuuteni loppuu. Mutta kuten huomasin, niin elämää ei aina voi suunnitella. Pakko vaan elää "normaalisti" ja hakea uusia töitä jos on pakko. Ja tiedä vaikka tässä raskautumisessakin olisi kestänyt, jos olisi taas alkanut liikaa suunnitella. Ja totuushan on että tämäkin raskaus voi taas keskeytyä ja töitä on tehtävä..

Nyt on sitten neuvola ja varhaisultra varattu peräkkäisille päiville. Neuvolassakin sanoivat etteivät näin varhaisilla viikoilla vielä ilmota eteenpäin tietoja (np-ultraa ym varten) eli vasta sitten kun menen sinne (rv 8). Vähän hirvittää kyllä. Viimeksi kävin kahdessa varhaisultrassa ja toinen oli rv 8 ja kaikki silloin hyvin ja melkeen heti sen jälkeen alkoi vuoto ja viikko siitä meni kesken. Eli ikävä kyllä ainakaan mun kohdalla toi varhaisultra ei tuonut kuin hetken helpotuksen. Nyt tuntuu etten edes oikeastaan halua nähdä mitään ennen np-ultraa. Jotenkin vähän sillai että huijaa itseään ettei vielä olekaan raskaana vaan vasta sitten 12-14 viikon jälkeen.. Mutta toisaalta on ehkä ihan hyvä nähdä kuinka monta on tulossa, missä kohtaa ja ettei ole mikään kohdunulkoinen raskaus.

Oireina tällä hetkellä edelleen: väsymys, rinnat turvonneet ja nännit arat, välillä kylmä.

Kerro vaan 2raskaus synnytyksestä jos haluat! Olen seurannut hs.fi sivuilla käytyä synnytyksen kivunlievityskeskustelua ja eilen alkoi aika tavalla ahdistaa, kunnes tajusin että sinne varmaan kirjoittaa ennen kaikkea ne keillä on ollut todellisia vastoinkäymisiä synnytyksessä ja suurin osa "tavallisista" tapauksista ei sinne ehkä kirjota. Joka tapauksessa olen tähän asti suhtautunut synnytykseen luottavaisesti ja uteliaana ja luotan että kätilöt ja lääkärit osaa asiansa.

Tieto lisännee tuskaa tässäkin asiassa??
 
*kittie, katso jos löydät jostain Suuri äitiyskirja, kirjoittanut Anne Deans. Aika kattava ja asiallinen, kivoja kuvia sikiöistä.

morsian, olen käyttänyt mm. "mulla on ollut jo kolme päivää pääkipeä", "olen autolla", tai olen juonut salavihkaa pommaccia sen suurempaa numeroa asiasta tekemättä. Myöskin alkoholitonta viiniä löytyy..
 
Hei vaan kaikille!

Täällä olis nyt ikäviä uutisia: Eilen illalla alkoi sitten pikkasen runsaampi vuoto...Aamulla terveyskeskuksesta lähetti suoraan Kätilöopistolle tutkimuksiin...Siellä katottiin ultralla, mutta kohdussa ei näkynyt mitään, lääkäri sanoi, että asukki on kyllä sen verran pieni, että ei näy vielä ultrassa, mutta suurempi todennäköisyys on, että kesken olisi mennyt[:(]
Pe uudestaan verikokeeseen, niin selviää, onko raskaushormoonit tuplaantunu tarvittavaa tahtia :/ Eli pe tietää, onko siellä mahassa enään ketään...
Nyt ei tule enään kuin lähinnä pissatessa, niin että pyyhkiessä huomaa "verta", on kyllä hassun väristä...Mutta kipuja on, osa menkkojen polttavaa kipua, ja osa sitä nippailua, mitä on ollutkin koko raskauden ajan...Oon kyllä jo varma, ettei mahassa ole enään ketään, koska olo on ihan hassu[:(]

Koko päivä on mennyt itkiessä kotona..Miten voi olla mahdollista, että kaiken maailman yhden illan panoista saa kyllä aikaan lapsen ilman ongelmia, mutta sitten vauvaa oikeasti haluavat joutuvat kärsimään?
 
Paljon vointeja kittielle!!!!

Silmu: Mielelläni kerron koko synnytykseni, koska on mukava jakaa kokemukseni ja itsekkin vähän pohtia minkä tekisi toisin :)  Mutta taidan sittenkin jatkaa aiheesta myöhemmin, kun saadaan raskaudet alkamaan kunnolla :)
 
Moi! Olen tuolta Tammivaaveista, ja olen lueskellut myös teidän kuulumisianne tiheään tahtiin!! [:)] Nyt oli pakko pistää jotain, koska 2raskaus pisti niiin ihanan kuvan lapsestaan!!! Ai että mie ihan liikutuin [:)]

Meinas pari kyyneltippaakin päästä.... että mie haluaisin jo oman käärön syliini, vaikka onhan sinne vielä tovi matkaa.. [:)]

Pärjäilkäähän kaikki, voimahaleja!!!
 
Moi! Olen tuolta Tammivaaveista, ja olen lueskellut myös teidän kuulumisianne tiheään tahtiin!! Nyt oli pakko pistää jotain, koska 2raskaus pisti niiin ihanan kuvan lapsestaan!!! Ai että mie ihan liikutuin


Kiitos [:)] Mukava että piristin edes yhden odottavan piiiitkää odotusta :)
 
Voi eii *kittie! [:(] Tedän ettei tämä toteamus nyt helpota oloasi, mutta jos tuo nyt olisi vain jotain muuta vuotoa eikä olisi mennyt kesken? Toivon todella että perjantaina hormonit olisivat tarpeeksi koholla! Voimia sinulle sylin täydeltä! Varmasti piinaavaa odottaa perjantaihin! [X(] Ja tuo tosiaan että niille jotka eivät lasta ole halunneet/suunnitteleet tulevat tietysti raskaaksi ja kaikki menee hyvin kun sitten taas niillä jotka todella sitä haluavat menee pitkään ennen kuin tärppää ja sitten tuleekin komplikaatioita.. [&o]
 
Silmu: Kai minäkin voisin sitten työpaikan vaihtoa suunnitella, jos ei muuta niin vois yrittää kattoo jotain määräaikasta.. Rupeaa tuo työpaikka todella ärsyttämään!
 
2raskaus: Ihana kuva! Voi kun pääsisi itsekin ensi maaliskuussa tuollaista nyyttiä pitelemään! Kerrohan juu sitten myöhemmässä vaiheessa siitä synnytyksestä! [:)]
 
Voi mmj, sitä mä todella toivon! Mutta oon jo niin varautunut kuulemaan huonot uutiset, mutta pe odotellessa[:@]
Luulin aina, että keskenmenoon liittyisi "oikeita" kipuja..? Koska itellä on ollu vaan niitä samoja mitä koko raskauden ajan...Paitsi että nyt on ollut enemmän "menkkakipuja", mutta ne on kuulemma ihan normaaleja kipuja.

Aivan ihana kuva pienestä ihmeestä, tuli itkettyä sen nähtyäni[:D]
 
Voi kittie! Aivan kylmät väreet kulki selkää pitkin kun luin voinnistasi. Oikein paljon tsemppiä täältäkin suunnasta! Toivotaan, että kerrot meille hyviä uutisia perjantain jälkeen <3

Mieheni on nyt siis kertonut perheelleen jo odotuksesta. Tuntuu jotenkin kauheelta miten toinen uskaltaa olla onnellinen, kun itsellä kauhea pelko päällimmäisenä tunteena. Kovasti hääjärjestelyjä tehdään, vaikka pahoinvointia, vetämättömyyttä ja turvotusta oireina. Rinnat ei saa paisua enään milliäkään tai ei mahdu pukuun :) Saatteko muuten nukuttua kunnolla? En tiedä johtuuko mielessä painavista asioista, mutta vaikka olo tuntuu todella väsyneeltä yöunet jääneet vähäisiksi...

Aurinkoista loppuviikkoa, mikäli en ehdi ennen ensi viikkoa keskusteluun mukaan.
 
*kittie, olen todella pahoillani. Ehkä on vielä vähän toivoa, itse toivoin ihan loppuun asti kun minulle tuli se keskenmeno. Jotenkin sitä ei vaan halunnut luopua ajatuksesta ja toivosta. Minulla oli silloin myös noita polttavia menkkamaisia kipuja, mutta ei mitenkään ihan älyttömästi. Mutta jotenkin ne vaan erosi siitä tavallisesta "nippailusta" mitä raskauden aikana oli. Tuli vähän sellanen oli että jotain olisi pikku hiljaa revennyt ja kipu tuntui vähän sellasena polttavana tunteena. Ja olo ei vaan enää ollut samanlainen..

Voi voi, on tuo vaan niin kurjaa. Miksi niin monen pitää tuo kokea? [&o]

2raskaus, hyvä ajatus, jutellaan synnytyksestä sitten vähän myöhemmin. Ihana kuva, taitaa olla noille pikku tyypeillekin tuo syntyminen aika rankka kokemus [:)] joutuu pois lämmöstä ja tasasesta ruokavirrasta.

mmj_, kannattaa vaan hakea uusia töitä jos siltä tuntuu. Ehkä mä nyt vaan oon ihan hullun taikauskonen, mutta mitä enemmän pystyy elää normaalisti ja olemaan stressaamatta niin ehkä se raskauskin sitten sujuu paremmin.

Tänään oli muuten hesarissa, että kannattaa syödä sitä foolihappoa ja heti kun alkaa suunnitella raskautta. Itse aloitin nyt heti kun olin plussannut. Syön noita raskaus multitabseja 1 päivässä.
 
*kittie: itsekin silloin osasin varautua pahimpaan kun minulla alkoi nämä paakkuiset vuodot.. En halunnut liikaa elätellä toiveita, vaikka lääkärit vielä ennen km:n ultraakin totesivat että isotkin veriklimpit ym. saattavat olla raskaudessa normaaleja. Pieni toivonkipinä itselläni silloin nousi, mutta menehtynythän kaveri oli. [&o] Mutta toivotaan nyt sinulle käyvän paremmin! Tsemppiä! <3
 
morsian: minulla on myös ollut nyt univaikeuksia. Nukun katkonaisesti koko yön, heräilen aina välillä ja sitten aamulla olen aikaisin ylhänä kun ennen olen nukkunut pitkälle aamupäivään.
 
Itsekin luin tuosta foolihaposta ja osittain sen takia kävinkin ostamassa nämä tabletit. [:)]
 
ALKUPERÄINEN: Silmu
Tänään oli muuten hesarissa, että kannattaa syödä sitä foolihappoa ja heti kun alkaa suunnitella raskautta. Itse aloitin nyt heti kun olin plussannut. Syön noita raskaus multitabseja 1 päivässä.


Moi taas [:)] Pitänee nyt kommentoida totakin!
Mä ihan joudun syömään noita 1-2krt päivässä, ja niiden lisäksi vielä semmoisia "Calcichew - D3" purutabletteja, vähäisen kalsiumin saamisen vuoksi. Mulla kun on laktoosi-intoleranssi, eikä toi laktoositon maito oikeen tahdo maistua, liekkö johtunee siitä, että kun se tulee ylös, on se todella pahaa.... [:'(]

Ja ihan selvennykseksi nyt tänne, mitä olenkin jo tuolla Tammivaaveissa kertonut: Mulla on ollut tää alkuraskaus tosi hurjaa! Olen oksennellut nyt yli kuukauden, ei mikään siis MIKÄÄN pysy sisällä. Sen takia olen joutunut syömään tabletteja ja vaikka mitä, että sitä vitamiinia ja muuta jäisi edes vähän sinne, vaikka ne sitten oksentaisi. Pari kertaa ollut semmoinen olo, että kohta pitää lähteä tippaan, kun ei meinaa pysyä pystyssä ja pyörryttää kamalasti.... Mun oma neuvolan täti sanoi, että ainakin voit olla varma, että sielä on joku.. [:D]

Nyt on alkanut kuitenkin hieman rauhoittumaan, kun on ruvennut hieman kauemmin pysymään jotkin asiat sisällä. Olen pilttejä ja makupaloja syönyt, ja ne ovat pysyneet ihan kiitettävästi sisällä [:)]

Täällä on ollut myös hirveät helteet, onneksi perjantaiksi luvattiin kunnon vesisadetta!!! On sitä odotettukin! Aamusin saa mennä heti herättyään viilentymään suihkuun tai parvekkeelle, kun siihen ei paista aurinko ennen kello kahta päivällä!! [:D]

Eilen oli kyllä tosi ihanaa, tossa iltasella, kun mun mies kysyi että onko minulla nälkä.. vastasin vaan että joo, kaippa sitä ois varmaankin! Sitten sen jälkeen menin vähin äänin parvekkeelle viilentymään, kun oli taas niin tajuttoman kuuma kämpässä.... sitten jonkun ajan päästä mies tuli pienen naposteltavan kanssa minun kanssani parvekkeelle istuskelemaan <3 [:)]

Tänään on taas käyty läpi samat suihku ja parvekerutiinit, ja nyt tässä istahdin sängylle kone sylissä selailemaan foorumeita.... Kivaa päivää ja heinäkuun alkua kaikille!! [:)]
 
Heippa hei!
Tein tuossa toissapäivänä testin ja plussaa näytti!
Olen 19 v ja mies 26 v, vantaalla asustellaan, esikoinen tulossa ja molemmat ihan intona sekä hermona.
Laskettu aika olisi 7.3.2010  [;)]
Ensimmäinen neuvolassa käynti 27.7.2009!

Mahan nipistelyä, huonoa oloa, HIRMUISTA nälkää ja väsymystä on ollut [:D]
välillä myöskin huimausta!

En tunne VIELÄ muita odottajia, mutta olisi kiva tutustua sellaisiinkin!
 
moi mullekin tulee eka maalis kussa.ootetaan miehenkassa innolla.millon muuten pitää varata eka neuvola käynti?miten teil muil odottajilla on sujunu.ne ketkä saa maaliskuus.oln 05 alueelta.
 
ok kiitti tietosta.tein koneella testin ni laskettu aika on 7.3 minkä lainen ruoka valio pitää olla?
 
manni83 mullakin laskettu aika 7.3

Hmm, muakin kiinnosstaisi toi ruokavalio [:)]
Oon kuullut ettei limua saisi juoda?
 
Heippa kaikki!

Ruokavaliota olette miettineet, niin suosittelen että käytte lukemassa:
http://www.espoo.fi/default.asp?path=1;28;11866;11404;10024;10156;10165;10170

ja eteenkin katsotte sieltä sitä listaa missä kerrotaan mitä ruoka-aineita tulee raskausaikana välttää.

Maajo
 
pitää ottaa selville et saako limsaa juoda.ny alan syömää mut jutellaa lisää.t.tanja
 
Takaisin
Top