plussahan sieltä tuli

Sama juttu marrasmammoissa, liian moni putosi matkasta! [:(]
 
Silmu: Meillähän on sitten peräkkäin nuo varhaisultrat, en millään malttaisi odottaa sinne asti! Jännittää kovin paljon! [:o] Onnea uudesta työpaikasta. Pakko kysäistä, kun itsekin harkinnut paikan vaihtoa että kerroitko raskaudesta? Vai oletko määräaikainen?.. Olen niin hakusessa että mitä nyt teen! [:o] Vaikuttaakohan paljoki äippärahaan jos on työttömänä? Harkitsi että olisin irtisanonut itseni joulukuun loppupuolella ja jäänyt siitä suoraan äitiyslomalle eli kuukauden enemmän olisin. Sitten minulla ei vain ole vakituista paikkaa niin onko sitten korvaus pienempi? [8|] Hakisin joko kouluun tai uuteen paikkaan sitten loman jälkeen.
 
Hitsi, koitin tänään varata tuota neuvola aikaa niin meijän ekassa raskaudessa ollut neuvolatäti oli lomalla, palaa 13.7 että varmaan odotan sitten sinne tuota ajanvarausta.
 
jihuu, sain varattua varhaisultran. olipa vähän aikoja tarjolla, sai oikein ettimällä ettiä. mutta kahden viikon päästä eli 13.7 on sitten totuuden hetki [:D] [8|]

taidan soittaa neuvolaan vasta kun ultrassa on selvinnyt onko kaikki hyvin. niin ei sit taas tarviis varata aikaa ja sit soitella perään etten olekaan enää raskaana. meillä kun neuvolan täti vastaa puhelimeen tiistaisin klo 12-13. ei ole ihan helpointa saada aikaa tai sitä perua kun ei ole vastaajaakaan. hölmö systeemi!! mulla ainakin työt sellaset ettei välttämättä just silloin pääse puhelimeen, ainakaan vaivihkaa!!

uskaltaiskohan ton tickerin laittaa kehiin...? tosin la voi kyllä heittää aika paljon kun en tiedä tarkaan mistä päivästä laskis....
 
*kittie, loppuiko sulla se vuoto? sehän on kuulema aika normaalia, tai siis tosi normaalia. pidän peukkuja et kaikki on niin kuin pitääkin!
 
Voi kun minäkin olisin edes viikon aikasemmin saanu tuon varhaisultran, meillä päin tuo oma aikani oli ensimmäinen vapaa, että kiirettä vissiin pitää heillä päin.. Paljon teillä tulee nuo varhaisultrat maksamaan? 
 
Ja tosiaan itselläni oli viime raskaudessa koko ajan pientä vuotoa, välillä tarvitsi pikkuhousun suojia ja välillä pärjäsi ilman. Ja minulle lääkärit ja neuvola sanoivat että on täysin normaalia tuo alkuraskauden vuoto.
 
Hei ja onneksi olkoon kaikille <3


Täältä tuli ällistynyt uusi käyttäjä joukkoonne. En voi uskoa todeksi. Viivaa tuo testi näyttää ja laskuri näyttäisi lasketuksiajaksi 1.3.2010. Ohhhoh.

En olisi todellakaan uskonut, että näin nopeasti onnistaisi. Minua on varoiteltua, etten helpolla tulisi raskaaksi sillä hemoglobiini on aina ollut hyvin alhainen. Pillerit jätin pois jo alkuvuodesta, mutta konstit on ollut monet kunnes päätimme todella yrittää nyt viime menkkojen jälkeen. Nyt murehdin montaa seikkaa. Olen kesäkuussa joutunut niskakivun vuoksi ottamaan kolmiolääkkeitä ja join viime viikonloppuna pari saunasiideriä. Juhannuksena perjantai-iltana otettiin naapurissa viiniä (tuntui todella menevän päähän) ja lauantai-iltana kahdeksasta puoleen yöhön oksensin. Ei normaalia. Tällöin alkoi mietityttämään, että mitä jos... Nyt ei tunnu kivalta miettiä näitä taakse päin. Toivottavasti pienokainen ei näistä kärsi.

Syy miksi ehdottomasti halusin näin pian tänne kirjoittaa on neuvojen pyytäminen. Ensiksi minulla on torstaina hyyyyvin tutulla fysioterapeutilla aika ja hän kehui antavansa minulle sähköhoitoa... Voiko sitä antaa raskaana olevalle? Keksinkö tekosyitä? Toinen kysymys, menemme naimisiin nyt lauantaina, miten salaan raskauteni kun muuten ilman muuta joisin skumppaa? Vielä pahempi on kun seuraavalla viikolla minulla on "polttarit". Ei ihan yksinkertaista olla juomatta ilman,että ystävät arvaa. Käääk... sata asiaa tulee mieleen, enkä osaa niitä ratkaista. Kertoisiko lähimmille ja uhmaisin taikauskoa?

Toivottavasti joku viitsii jotain vastata ja helpottaa oloani. [:)]
 
tulitikku: loppu se tiputtelu, ainakin nyt :) Tiedän, että se on ihan normaalia, mutta jotenkin iski kuitenkin heti "paniikki", että kuhan vauvalle ei mitään satu! Oon joissain asioissa ihan liian ylihuolehtiva [:D]
Kuitenkin kun niin alussa vielä mennään, toivoo vaan, että kaikki menee hyvin :)

Morsian: Onnea naimisiin menosta [:D] Ite oon käyttäny sellasta, että "mulla on antibioottikuuri"- selitystä :) Ollaan kyllä jo ihan parille kerrottu ;) Ja oiskos joku pommac tai sitten laimennettu omenamehu saman väristä kuin skumppa? Ite join kyllä puol lasia skumppaa pari viikkoa sitten...
 
Unohtu (taas[:D]) mainita, että koitan huomenna uskaltaa varata sitä varhaisultraa...Jännittää vaan ihan törkeesti "suunnitella" mitään vielä niin pitkälle!

Onko teillä kokemuksia vauva-lehdistä? Löysin sellaset kun: 9kuukautta ja vauva....Onko muita? Kaksplus tuntu olevan enemmänkin jo lapsellisille tarkoitettu...Olis kiva saada joku ihan vaan odottajille:) En löytänyt oikein kirjakaupastakaan mitään järkevää luettavaa koskien odotusaikaa..

Nauttikaahan tytsyt auringosta, tekee hyvää myös massuille[:D]
 
morsian, itse olin häissä joissa morsian oli raskaana mutta kukaan ei sitä tiennyt. kuulin itsekin siitä vasta jälkeenpäin. hänellä oli viiniä ja skumppaa lasissa ja oli juovinaan. joi sitten pommacia tms. hyvin onnistui huijaus [:D] Polttarit sitten ehkä vähän vaikeampi juttu. ehkä voisi yrittää samaa? siitä sähköstä en kyllä tiedä, toisaalta jos se tulee suoraan lihakseen niin en kyllä usko että siitä voisi olla vaaraa. voithan vaikka aluks kysyä paljon kyseisestä hoidosta ja esim kelle se käy ja ei käy. sit voisit päättää suostutko siihen vai et.

eikä noita juomisia kannate liikaa miettiä, alkio saa kuitenkin aluksi ravintonsa ruskuaispussista eikä siis ole yhteydessä äidin verenkiertoon kun vasta viikolla kuusi (ellen ihan väärin muista)
 
Kiitos kittie!
Varmaan alkoholiton kuohari pelastaa mun nahkani hetkisen... Antibiootti-kuuria käytän myös:)


Uskalletaan nauttia tästä vähän epätodellisesta tilasta :) Aloin itsekkin nyt miettiä tuota varhaisultraa... hmmm...
 
Huomenta kaikki!

Silmu: onnittelut sinulle uudelleen raskautumisesta, muistelen että kirjoiteltiin tuolla raskaus alkutekijöissään ketjussa yhtä aikaa. Toivon jarrusukkia sinulle ja muille, että pienokaisenne pysyy kyytissä loppuun saakka!

Morsian: en usko että sikiö vielä kärsii ottamastasi kolmiolääkkeestä ja alkoholista, koska vasta seitsemännellä viikolla muodostuu sikiölle verenkierto ja sydän alkaa pumppaamaan verta.

Ihanaa odotusta teille!
Maajo
 
Heippa kaikille!
 
Mullakin vähän samankaltaisia "pulmia" kuin täällä... Kaverin polttarit lauantaina ja täytyis jotain keksiä etten voi juhlia täysillä....
 
Ja eilen saatiin tarkennetut ohjelmat ja siellä olisi kaikille tankotanssitunti, jota ei suositella raskaana oleville, et silleen.... täytyy keksiä syyt miksi en voi juoda ja osallistua sille tunnille, kun en haluais vielä kertoa asiasta! Yksi kaverini asiasta tietää ja hän onkin ainut (osallistuu myös polttareihin) mutta muille en haluaisi vielä kertoa ennen elokuun ultraa.
 
Onko kellään hyviä ideoita, jotta en paljastuisi?
 
Heippa taas kaikille:)
täällä alkaa pikku hiljaa hymyilyttämään, kun alkaa todentua että jotain todella tapahtumassa:)
Sain juuri ensimmäisen neuvola ajankin ja se sijoittuu raskausviikolle 9. Olisin saanut viikkoa aikaisemminkin ajan, mutta toivoin tuolle viikolle kun olen lomalla. Ei tarvitse vielä alkaa keksiä selityksiä töihin, että mihinkäs sitä ollaan menossa:) Milloin te työssä olevat olette ajatelleet kertoa töissä tulevasta vauvasta?
 
Miten teillä muilla, onko tuleva isukki tulossa mukaan eka neuvolaan? Neuvolantäti sanoi, että isäkin on tervetullut, mutta mitään sen suurempaa ei tapahdu. Myöhemmillä kerroilla, jolloin nähdään / kuullaan "salamatkustajaa" isällekkin on käynnistä jotain konkreettista "muistoa" :)
 
Onnea morsian sekä raskaudesta että häistä ja tervetuloa joukkoon! [:)]
 
Itse en suosittele sähköhoitoja raskauden aikana. Opiskelin kosmetologiksi ´ja ainakin kaikissa meidän sähkölaitteissa oli kielto ettei raskaana olevalle saisi käyttää..  Alkoholista tuskin on ihan alussa tullut mitään haittaa, itse viime raskaudessa join ihan kunnolla juuri ennen plussausta kun en vielä tiennyt olevani.
 
Minä kerroin viime raskaudesta töissä kovin aikaisin, muistaakseni viikolla 8 ja sitten olikin ikävä kertoa että kesken meni. :( Tällä kertaa odotan vähintään sinne viikolle 13!
Meillä mies oli viimeksi mukana ekassa neuvolassa, kyselivät hieman hänenkin alkoholitottumuksia jne. Ja meinasin nyt tässäkin raskaudessa pyytää häntä mukaan!
 
Hei ja kiitos neuvoista!

Varasin kanssa ekan neuvola ja aika on raskausviikolla 9. Mies tulee mukaan ja hän onkin aivan innoissaan. Tänään kaupassakin kovaan ääneen jo puhui vauvajutuista ja on sitä mieltä että kerrotaan kaikille heti. Minä kerroin kanssa työkaverille joka yht´äkkiä tupsahti käymään ja ihmetteli kun meillä on hirvittävän sekaista. Ollaan juteltu just ennen lomille jääntiä syntyjäsyviä, joten kerroin mistä ne ajatukset sitten luultavasti kumpusivat. Todettiin, että katotaan mikä tilanne on lomien jälkeen ja hän on sellainen ihminen jonka kanssa on  "helppo" jutella sittenkin jos raskaus keskeytyy. Täytyy kyllä sanoa, että mua jännittää hirveästi. Olisipa tämä totta...
 
handra: toi on aika paha...Ei oo kokemuksia, mutta oliskos joku lihastulehdus/-revähdys.....? Mikä siitä sitten tekee ei suositeltavan raskausaikana? Luulis että noin alussa vois vielä kokeilla, saahan esim. vatsalihaksiakin tehdä......?

Kuinka paljon tiputteluvuotoa on normaalia? Tuli pieni sydänpysähdys tossa kun seksin jälkeen tulikin aika "paljon" vuotoa....[&:]Soittelen huomenna vielä neuvolaan, jos pääsisin johonkin tarkistukseen[8|]
 
Minulle lääkäri silloin sanoi että alkuraskaudessa voi tulla kunnollakin verta ilman että viittaisi keskenmenoon jne. Kun itsekin sitä vuotoa silloin säikähdin. Seksin jälkeen on normaalia että verta tulee, ainakin itselläni tuli ihan kirkasta verta hommien jälkeen.. Mutta kannattaa soittaa aina jos itse epäilee jotain..!
 
Heipat!

Mulla oli omituinen puhelu neuvolan tädin kanssa. se meni ihan sekasin kun olin tullut heti keskenmenon jälkeen raskaaksi eikä sen takia tiennyt mistä päivästä laskisi la:n. se sopersi ja ihmetteli ja tuli lopulta siihen tulokseen että olisin vasta viikolla 2 tai 3!!! mutta eihän sen olisi pitänyt sit vielä näkyä plussana testissä?! vai mitä mieltä te olette? eihän se sit olis suurinpiirtein kiinniittynytkään vielä jos olisin viikolla 2. musta tuntuu et sillä meni pahasti pasmat sekaisin. onneksi on se ultra kahden viikon kuluttua! sitten on vähän viisaampi! vähän alkoi kyllä ottaa se täti päähän kun se ei saanut tilannetta haltuun, nyt mulla onkin sitten eka neuvola vasta elokuussa. tyhmää. mies tulis neuvolaan mukaan jos se olisi sellaiseen aikaan että töiltä ehtisi. tulee kuitenkin varhaisultraan mukaan!!! innoissaan [:D]

mä kerroin jo toiselle työkaverille, ihan sen takia kun piti tänään soitella sinne neuvolaan enkä halunnut olla liian salamyhkäinen. lisäksi hän on parhaimpia ystäviäni! toiselle kerron sit viikon 12 jälkeen ellei jostain syystä muuten tule ilmi. pikkuveljelle 13v kerroin kans koska hän oli niin innoissaan viimeksi kun kuuli tulevansa enoksi! mies ei kai ole kertonut kenellekään eikä varmaan kerro. hän ei tiedä että olen kertonut joillekin mutta ei kyllä suutttuisi vaikka tietäisi. tietää että mulla tarve kertoa jollekin [:D]

*kittie, käy tarkastamassa toi tilanne. vuoto seksin jälkeen ihan normaalia mutta mulla alkoi km seksin jälkeisellä vuodolla. luulin että vuoto oli ihan normaalia mutta ei ollut. en halua säikäyttää sua mutta kannattaa ottaa selville mistä johtuu. pidän peukkuja et kaikki on hyvin!!!!
 
Heippa kaikki!!

Täällä on yksi uusi maaliskuussa lasketun ajan omavaa, pienen lapsen (6,5kk) äiti (23v). Haalea plussahan sieltä tuli, kun testin tein. Samoja raskausoireita oli kyllä, kuin ensimmäistäkin odottaessa. Huimausta, huonoa oloa, vessassa ravaamista. Ilo on erittäin suurin uudesta tulokkaasta, vaikka rankkaa tulee varmasti olemaan kahden pienen lapsen kanssa. Ja vauva oli oikein toivottu! Vointeja kaikille ja toivottavasti kaikilla lähtee raskaus hyvin sujumaan!!!
 
Onnea plussasta 2raskaus! Ja tervetuloa joukkoon! [:)] 
 
Tänään kävin kaupoilla ja tulipas sitten apteekista ostettua tuota ladyvitaplus valmistetta, joka siis on suunniteltu raskaana oleville ja imettäville. [:D] Näin sitä pikku hiljaa rupeaa taas hössöttämään.
Äsken tuossa kävin lueskelemassa toukokuussa synnyttäneiden viestejä ja tuli sitten jo haaveiltua tulevasuudesta vauvan kanssa. Hitsi, toivottavasti tämä raskaus päättyisi onnellisesti lapsen syntymään. [:)]
 
Millaisia oireita teillä tällä hetkellä on? Itseäni huimasi eilen ja tänään on myös ollut hieman hötö olo. Sitten välillä lievää, todella lievää, etomista, väsyttää välillä niin ettei silmät pysy auki ja joskus pienen pieniä nippasuja alavatsassa. Rinnoissa en ole huomannut suurtakaan eroa, hieman ovat ehkä turvoksissa mutta eivät kyllä yhtään arista .. Välillä tulee taas epäilyksiä että olenko edes raskaana [:-]
 
Takaisin
Top