En vaan tunnen ovulaatiokivut niin selkeästi ja kiertoni on päivälleen pysynyt tarkkana, joten ei ole ovulaatiohäiriöitä.
Ja olen osallistunut kyllä aikoinaan opiskelujen ohessa yhteen tutkimukseen missä seurattiin meidän osallistujien ovulaatioita, lh tasoja ym. ja elämäntilanteita ja sen vaikutusta. En tiedä löytyikö tämä tutkimus jostain netistä vielä, ku on aikaa kulunut niin kauan( n. 15v) itsellä jossain tallessa vielä paperiversiot tästä.
Ja itse olen siis sairaanhoitaja ja olen työskennellyt, niin naistentaudeilla kuin lapsettomuusklinikalla. Tällä hetkellä kätilöksi opiskelen. Nämä ovat tuttuja aiheita. Olen puhunut useankin gynekologin kanssa näistä aiheista vuosien saatossa. Ja tämä jo naiset olettavat ovulaatiohäiriön olevan normaalia elämää, nii voi pitkittää raskautumista ihan turhaan, kun ajatellaan että on normaalia jättää ovuloimatta. Mutta erityyppiset stressit on kautta aikain ollut suuri ongelma kuukautiskierroissa ja raskautumisessa.
Ja kyllä, voi olla ihan harmitonta, että ovulaatio jää välistä, mutta ei kannata tyydyttyä siihen kuitenkaan, saati jakaa muille tietoa että kaikilla olisi ovuloimattomia kiertoja, koska näin ei todellakaan ole. Voi olla harmitonta, että jää yks ovulaatio välistä, esim stressin tai flunssan(eli kehon stressin) takia, mutta ihan täysin ilman syytä ei sitä pitäs olla 1-2kertaa vuodessa. Koska siinä on aina jokin hormonaalinen vika jos ovulaatio välistä.
Enempää en aiheesta jaksa jankata, voit vaikka omalta gyneltäsi asiasta kysyä jos vielä jokin kaihertaa
Mutta ikinä ei pidä normalisoida ovulaatiohäiriöitä :)