Plussa vai ei?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja annsofi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Status
Not open for further replies.
Ohjeessa sanotaan että odota koskematta puikkoon maks. 5 min. Jos sinä.aikana näkee kaksi viivaa on tulos positiivinen. Ja sitä ei saa enää tulkita myöhemmin. Ainoa missä se jää näkyviin on Predictor. Olisipa täällä niitä myynnissä.

Joo, mutta myös pitää odottaa että se väriaine leviää. Kyllä sitä tulosta voi lukea testiajan jälkeen, mutta jos vasta testiajan jälkeen ilmestyy viivaa, sitä ei voi plussaksi lukea.

Nää kaikki kuvat on otettu testiajan jälkeen ja säilyi testissä niin kauan kun heitin roskiin (eli monen monta päivää..

IMG_20201123_080830.jpg

Muoks. Ja siis jokaiseen se plussa jää. Digiinkin. Predictoria saa myös tilattua netistä.

Mulla näky raskaus ovulaatiotestissä, mutta siis tosiaan näytti tältä. Haaleasta viivasta ovulaatiotestissä ei kai voi vielä sanoa mitään kun mulla ainakin oli aina jonkinlainen viiva siinä pitkin kiertoja.
View attachment 96376

No näin luin, mutta mulla taas ne ei koskaan näytä edes sitä viivan paikkaa kuin ovulaation aikaan ja sitäkään en saa tikutettua kuin pari kertaa vuodessa, eli tämä on poikkeus. Täytyy kuitenkin tehdä kohta oikea testi varmuudeksi

Joo, mutta myös pitää odottaa että se väriaine leviää. Kyllä sitä tulosta voi lukea testiajan jälkeen, mutta jos vasta testiajan jälkeen ilmestyy viivaa, sitä ei voi plussaksi lukea.

Nää kaikki kuvat on otettu testiajan jälkeen ja säilyi testissä niin kauan kun heitin roskiin (eli monen monta päivää..

View attachment 96385

Muoks. Ja siis jokaiseen se plussa jää. Digiinkin. Predictoria saa myös tilattua netistä.

Digistä mulla ainakin loppui patterit sen 24h tunnin jälkeen, kun sellasen ostin. Eli ei näkynyt kuin 24h. Luin Predictorista että tulos jää pysyvästi näkyville. Sitä saisi joo netistä ainoastaan, on kalliimpi kuin Clear Blue. No sulla on vahva hormoni sitten kun säilyy. :)

Digistä mulla ainakin loppui patterit sen 24h tunnin jälkeen, kun sellasen ostin. Eli ei näkynyt kuin 24h. Luin Predictorista että tulos jää pysyvästi näkyville. Sitä saisi joo netistä ainoastaan, on kalliimpi kuin Clear Blue. No sulla on vahva hormoni sitten kun säilyy. :)

Digissä positiivinen tosiaan säilyy niin kauan kun patteri kestää, mutta liuskat siellä sisällä on. Kyllä muillakin positiivinen tulos näkyy testiajan jälkeen ja kuivuttua, säilyttäähän monet niitä vuosia.
Ota kuva siitä tän aamun testistä ilman kuoria vaikka testiaika on ohi. Kyllä siellä jotain pitäisi näkyä jos plussan alku on!

Muokattu viimeksi:
Ainakin Clear Blue digitalissa negatulos katosi vuorokaudessa, plussatulos taas näkyi vuoden.

Ainakin Clear Blue digitalissa negatulos katosi vuorokaudessa, plussatulos taas näkyi vuoden.
Mulla oli viikkonäytöllinen kesäkuussa, josta tuli tulos 1-2 vko raskaana, se katsoi vuorokaudessa. Mulla ei ainakaan siis plussatulos säilynyt vuotta. Vaan sillai kuten ohjeessa luki, että säilyy näytöllä vuorokauden.

Ja siis en valitettavasti näe noissa testeissä plussaa. Mutta jos olet itse varma että niissä plussa on, niin sitten voi lopettaa testailun ja siirtyä odottajien puolelle, eipä internetissä tarvitse kenellekään mitään todistaa, eikä sillä ole sinänsä merkitystä, näkeekö joku muu plussaa. :confused005

Muokattu viimeksi:
Mulla oli viikkonäytöllinen kesäkuussa, josta tuli tulos 1-2 vko raskaana, se katsoi vuorokaudessa. Mulla ei ainakaan siis plussatulos säilynyt vuotta. Vaan sillai kuten ohjeessa luki, että säilyy näytöllä vuorokauden.
Hcg tuplaantuu suunnilleen joka toinen päivä, joten kyllä olisi viivan kuulunut vahvistua jo tuossa ajassa edes pikkaisen. Olen kovin pahoillani isäsi puolesta ja sen, ettei raskaus tapahdu vaikka sitä kovin toivot. Ei ole kuitenkaan mitään järkeä tulla pommittamaan ihanaa ja postiivista ketjua täyteen vänkäämistä testeistä ja niiden viivoista. Suosittelisin nyt lopettamaan testailun ja katsomaan kierron lopussa uudelleen. Täällä kukaan ei kuitenkaan sinulle mitään pahaa halua, päin vastoin. Tsemppiä!

Lisään vielä kuvan viivojen vahivistumisesta mikä itsellä tapahtui viikon sisään. Pari päivää noista ja oli jo tasavahvat, mutta se ei tähän kuvaan ehtinyt.

Muoks. Katsoin tämän olevan eri ketjun alla siksi maininta ihanasta ja positiivisesta ketjusta :grin mutta pointti pysyy silti samana

Liitteet

• 20200726_094634.jpg
    20200726_094634.jpg
    34.2 KB · Katsottu: 446
Menkat saattavat olla erilaiset eri kuukausina. Niihin saattaa vaikuttaa ikääntyminen, hormonaaliset vaihtelut ja ovuloimattomat kierrot (niitä on jokaisella 1-2/vuosi,ikää tullessa lisää niiden määrä kasvaa)

Pakko kyllä korjata tämä väärä luulo, ei todellakaan ole kaikilla ovuloimattomia kiertoja 1-2 kertaa vuodessa.
Voi toki olla joskus ja olla siten ok/normaalia, mutta aina siinä joku vika / hormonaalinen vika on tullut siihen kiertoon, jonka tarvitse tarkoittaa mitään vakavaa . Eli stressi, uniongelmat, liikaliikunta, yli tai alipaino, ikä tms. Joka vaikuttaa hormooneihin. Muttei todellakaan ole mikään vakio, että naiset ei ovulois 1-2 kuukautena vuodessa.

Itse en oo 8 vuoden seurannalla saanut yhtään ovuloimatonta kiertoa, jos ei lasketa raskautta välissä ja keskenmenoon johtaneita raskauksia. Kun kierto käynnistynyt nii ovulaatiot on taas tullut vakiona.

Pakko kyllä korjata tämä väärä luulo, ei todellakaan ole kaikilla ovuloimattomia kiertoja 1-2 kertaa vuodessa.
Voi toki olla joskus ja olla siten ok/normaalia, mutta aina siinä joku vika / hormonaalinen vika on tullut siihen kiertoon, jonka tarvitse tarkoittaa mitään vakavaa . Eli stressi, uniongelmat, liikaliikunta, yli tai alipaino, ikä tms. Joka vaikuttaa hormooneihin. Muttei todellakaan ole mikään vakio, että naiset ei ovulois 1-2 kuukautena vuodessa.

Itse en oo 8 vuoden seurannalla saanut yhtään ovuloimatonta kiertoa, jos ei lasketa raskautta välissä ja keskenmenoon johtaneita raskauksia. Kun kierto käynnistynyt nii ovulaatiot on taas tullut vakiona.

Oletko käynyt kahdeksan vuoden ajan joka kuukausi ultrassa tarkastamassa, onko ovulaatio tullut? Aina lh-huippu ei takaa ovulaatiota.

Onko tää se tavallinen digi ( + / - ) vai viikkonäytöllinen. Mulla kyllä katosi viikkonäytöllisessä se positiivinentulos vuorokauden kuluttua.

Onko tää se tavallinen digi ( + / - ) vai viikkonäytöllinen. Mulla kyllä katosi viikkonäytöllisessä se positiivinentulos vuorokauden kuluttua.
Tavallinen. Olen molempien lasten kohdalla ostanut innosta soikeana digitestiä kun liuskassa on näkynyt haamu, ja molemmilla kerroilla ostin innoissani väärän digitestin, eli sen +/- näyttävän testin. Ja molemmat plussat säilyivät vuoden.

Oletko käynyt kahdeksan vuoden ajan joka kuukausi ultrassa tarkastamassa, onko ovulaatio tullut? Aina lh-huippu ei takaa ovulaatiota.

En vaan tunnen ovulaatiokivut niin selkeästi ja kiertoni on päivälleen pysynyt tarkkana, joten ei ole ovulaatiohäiriöitä.
Ja olen osallistunut kyllä aikoinaan opiskelujen ohessa yhteen tutkimukseen missä seurattiin meidän osallistujien ovulaatioita, lh tasoja ym. ja elämäntilanteita ja sen vaikutusta. En tiedä löytyikö tämä tutkimus jostain netistä vielä, ku on aikaa kulunut niin kauan( n. 15v) itsellä jossain tallessa vielä paperiversiot tästä.

Ja itse olen siis sairaanhoitaja ja olen työskennellyt, niin naistentaudeilla kuin lapsettomuusklinikalla. Tällä hetkellä kätilöksi opiskelen. Nämä ovat tuttuja aiheita. Olen puhunut useankin gynekologin kanssa näistä aiheista vuosien saatossa. Ja tämä jo naiset olettavat ovulaatiohäiriön olevan normaalia elämää, nii voi pitkittää raskautumista ihan turhaan, kun ajatellaan että on normaalia jättää ovuloimatta. Mutta erityyppiset stressit on kautta aikain ollut suuri ongelma kuukautiskierroissa ja raskautumisessa.
Ja kyllä, voi olla ihan harmitonta, että ovulaatio jää välistä, mutta ei kannata tyydyttyä siihen kuitenkaan, saati jakaa muille tietoa että kaikilla olisi ovuloimattomia kiertoja, koska näin ei todellakaan ole. Voi olla harmitonta, että jää yks ovulaatio välistä, esim stressin tai flunssan(eli kehon stressin) takia, mutta ihan täysin ilman syytä ei sitä pitäs olla 1-2kertaa vuodessa. Koska siinä on aina jokin hormonaalinen vika jos ovulaatio välistä.

Enempää en aiheesta jaksa jankata, voit vaikka omalta gyneltäsi asiasta kysyä jos vielä jokin kaihertaa :wink

Mutta ikinä ei pidä normalisoida ovulaatiohäiriöitä :)

https://aijaa.com/Itdpcd

Meinasin et nyt saan laittaa ekan haamuni tähän ketjuun, mutta eipä tämä taida olla enää haamu. Mulla on siis dpo 10 tänään. Suositukset first responsesta! . Avena, kannattaa kokeilla tätä jos haluat selvää viivaa nähdä. Kallis on, mutta ulkomailta tilatessa saa vähän halvemmalla. Toki oma vaivansa löytää suomeen toimittava sivusto.

Tein myös pregcheckin ja se oli oikeestaan nega/viivanpaikan näköinen

Meinasin et nyt saan laittaa ekan haamuni tähän ketjuun, mutta eipä tämä taida olla enää haamu. Mulla on siis dpo 10 tänään. Suositukset first responsesta! . Avena, kannattaa kokeilla tätä jos haluat selvää viivaa nähdä. Kallis on, mutta ulkomailta tilatessa saa vähän halvemmalla. Toki oma vaivansa löytää suomeen toimittava sivusto.

Eikös tuossa sinun testissäsi ole selvä vaaleanpunainen viiva? Minä ainakin näen sen. Pregcheck ei ole mulla koskaan näyttänyt mitään ei edes haamua. Siksi ostan RFSU mieluusti. Ja tuo on hyvä varmastikin. Sitä meinasinkin kokeilla mutta on melko tyyris kyllä. ClearBlue on helppo ja niitä saa raskauskeijulta halvalla..

Myös ne hyvin varhaiset testit, jotka voi tehdä jopa 6 päivää ennen kuukautisia (Clearblue, Predictor) voivat antaa väärän negatiivisen jos testaa hyvin aikaisin. Se on myös paketissa sanottu. Tämä johtuu siitä, että hormonitasot ovat niin yksilölliset. Ei siis kannata masentua, jos tyyliin dpo 7 ei näy vielä mitään.

https://fi.clearblue.com/raskaustestit/raskauden-varhainen-testaaminen

Lisään vielä kerran oman kuvani 10 mIU testillä dpo 12. Edellisenä päivänä olisi tuskin näkynyt mitään. Viiva vahvistui ja raskaana ollaan edelleen toistaiseksi.

Liitteet

• DSC_0954.JPG
    DSC_0954.JPG
    20.7 KB · Katsottu: 310

Selkeä plussa! Onnea ja tarrasukkia!

Hyvin näkyy :thumleft ei tarvii tihrustella tai epäillä. Eilen olisi ehkä ollut vielä haamun puolella :laughing002 .

Palatakseni tuohon toiseen keskusteluun kuulin nyt ekaa kertaa, että olisi normaalia olla ovuloimatta pari kertaa vuodessa.

Muokattu viimeksi:
Eikös tuossa sinun testissäsi ole selvä vaaleanpunainen viiva? Minä ainakin näen sen. Pregcheck ei ole mulla koskaan näyttänyt mitään ei edes haamua. Siksi ostan RFSU mieluusti. Ja tuo on hyvä varmastikin. Sitä meinasinkin kokeilla mutta on melko tyyris kyllä. ClearBlue on helppo ja niitä saa raskauskeijulta halvalla..

Kyllä vain tämä on ihan selkee positiivinen. Vaikka vasta dpo 10 ja tuo antoi noin selkeetä ja pregcheck ei taas näyttänyt oikeestaan mitään. Okei, se on 25 ja nää first responset taitaa olla 7,5 herkkyisiä, että onhan ero aika suuri.
Mut jos testaa rfsu puikoilla jotka maksaa 3-3,5 € kpl ja tekee niitä 10 kpl nii maksaa 30-35€ ja tää on 16-17€/2 kpl eli 8-8,50€/kpl nii ei oo paha jos tekee vaan sen 2 kpl. 7, 5 herkkyydellä näkyy kyllä hitaasti kin nouseva hcg jos se näkyy jo rfsu 10 herkässä, jotka ei oo kovin herkkiä, kun itse en oo saanu niillä koskaan tasavahvoja, kuten en pregcheckin liuskoillakaan, ees kun digi oli 3+,pregcheckin puikolla olen kyllä saanut tasavahvat, ja seki on halpa ja hyvä. Sekä Medigoon herkät testit. 3-4€/2kpl.

Kiitos kaikille onnitteluista. Onneksi on vielä toinen tämmönen testi, nii testaan parin päivän päästä onko vahvistunut.

En vaan tunnen ovulaatiokivut niin selkeästi ja kiertoni on päivälleen pysynyt tarkkana, joten ei ole ovulaatiohäiriöitä.
Ja olen osallistunut kyllä aikoinaan opiskelujen ohessa yhteen tutkimukseen missä seurattiin meidän osallistujien ovulaatioita, lh tasoja ym. ja elämäntilanteita ja sen vaikutusta. En tiedä löytyikö tämä tutkimus jostain netistä vielä, ku on aikaa kulunut niin kauan( n. 15v) itsellä jossain tallessa vielä paperiversiot tästä.

Ja itse olen siis sairaanhoitaja ja olen työskennellyt, niin naistentaudeilla kuin lapsettomuusklinikalla. Tällä hetkellä kätilöksi opiskelen. Nämä ovat tuttuja aiheita. Olen puhunut useankin gynekologin kanssa näistä aiheista vuosien saatossa. Ja tämä jo naiset olettavat ovulaatiohäiriön olevan normaalia elämää, nii voi pitkittää raskautumista ihan turhaan, kun ajatellaan että on normaalia jättää ovuloimatta. Mutta erityyppiset stressit on kautta aikain ollut suuri ongelma kuukautiskierroissa ja raskautumisessa.
Ja kyllä, voi olla ihan harmitonta, että ovulaatio jää välistä, mutta ei kannata tyydyttyä siihen kuitenkaan, saati jakaa muille tietoa että kaikilla olisi ovuloimattomia kiertoja, koska näin ei todellakaan ole. Voi olla harmitonta, että jää yks ovulaatio välistä, esim stressin tai flunssan(eli kehon stressin) takia, mutta ihan täysin ilman syytä ei sitä pitäs olla 1-2kertaa vuodessa. Koska siinä on aina jokin hormonaalinen vika jos ovulaatio välistä.

Enempää en aiheesta jaksa jankata, voit vaikka omalta gyneltäsi asiasta kysyä jos vielä jokin kaihertaa :wink

Mutta ikinä ei pidä normalisoida ovulaatiohäiriöitä :)

Luotan edelleen enemmän gynekologiini kuin nettikirjoittelijaan. Mukavaa päivän jatkoa :)

Status
Not open for further replies.
Takaisin