Plussa vai ei?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja annsofi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Status
Not open for further replies.
voiko ovulaatiotestillä saada poitiivisen raskaustuloksen ja onko luotettava? Minulla on kauhea kasa noita ovistestejä edellisestä raskaudesta, mutta vain 2 raskaustestiä joita en viitsinyt vielä tuhlata kun kuukautiset pitäisi alkaa vasta huomenna. Olin kuitenkin malttamaton ja testasin ovistestillä johon tuli selkeä haamu (ei viivanpaikka). Ovulaatio ei voi olla koska sen tikutin jo paljon aiemmin. Uskaltaako sitä siis nyt toivoa että plussaa tulee myös oikeaan testiin jos teen sen parin päivän päästä?

voiko ovulaatiotestillä saada poitiivisen raskaustuloksen ja onko luotettava? Minulla on kauhea kasa noita ovistestejä edellisestä raskaudesta, mutta vain 2 raskaustestiä joita en viitsinyt vielä tuhlata kun kuukautiset pitäisi alkaa vasta huomenna. Olin kuitenkin malttamaton ja testasin ovistestillä johon tuli selkeä haamu (ei viivanpaikka). Ovulaatio ei voi olla koska sen tikutin jo paljon aiemmin. Uskaltaako sitä siis nyt toivoa että plussaa tulee myös oikeaan testiin jos teen sen parin päivän päästä?

Ovulaatiotesti testiviiva tulee olla kontrolliviivan vahvuinen tai vahvempi, jotta se ehkä voisi merkitä raskautta. Täytyy myös muistaa, että loppu kierrossa voi vahvaa viivaa tulla ovistestiin ilman raskauttakin.
Haamut/haaleat viivat ovistestissä ei kerro mitään oviksestakaan, kun jokainen saa ympäri kierron jonkinlaista viivaa niihin.
Suosittelen siis raskaustestin tekoa.

Eikä vieläkään mitään. Kp 25/29. Nyt en enää tee yhtäkään testiä ennen ku menkat myöhässä, toivottavasti alkavat ajallaan. Harmittaa kyllä vietävän paljon.

Liitteet

• IMG_20201123_070308.jpg
    IMG_20201123_070308.jpg
    14 KB · Katsottu: 254

Mulla näky raskaus ovulaatiotestissä, mutta siis tosiaan näytti tältä. Haaleasta viivasta ovulaatiotestissä ei kai voi vielä sanoa mitään kun mulla ainakin oli aina jonkinlainen viiva siinä pitkin kiertoja.
20201123_070134.jpg

Eikä vieläkään mitään. Kp 25/29. Nyt en enää tee yhtäkään testiä ennen ku menkat myöhässä, toivottavasti alkavat ajallaan. Harmittaa kyllä vietävän paljon.
Huomenta!
Minä vuotelen edelleen tiptip ja siksi tein nyt viimeisen testin kaapistani.
Tässä kuva: kommentoisitko sinä?
20201123_045731~2.jpg

Voi hitsi :( en ois uskonut et pc antaa viivanpaikkaa :sour: :sorry: mitä sulla oli aiemmin

imgonline-com-ua-Negative-FSJRrkqw5Ay6.jpg
Laita kuva kun on tuo tausta kuivunut valkoiseksi. Rfsut tuppaa kerryttämään kastuessaan viivanpaikan kohtaan väriä, joka haalistuu hetken päästä.

Siis se väri ei haalistu sen annetun ajan sisällä mulla pois. Eli testiä ei saa lukea enää 5 minuutin jälkeen lukee ohjeessa. Siksi kuva on tuollainen eli tausta on punertava. Otin kuvan onneksi silti juuri 10 minsan kohdalla myös jossa tausta jo valkoinen mutta silloin on jo suttuisempi kokonaan.
IMG_20201123_072023.jpg
IMG_20201123_050159.jpg

Tässä valkaistu kuva. Ja otettu testiajan jälkeen.
IMG_20201123_073926-01.jpeg

Muokattu viimeksi:
View attachment 96380

Siis se väri ei haalistu sen annetun ajan sisällä mulla pois. Eli testiä ei saa lukea enää 5 minuutin jälkeen lukee ohjeessa. Siksi kuva on tuollainen eli tausta on punertava. Otin kuvan onneksi silti juuri 10 minsan kohdalla myös jossa tausta jo valkoinen mutta silloin on jo suttuisempi kokonaan. View attachment 96378 View attachment 96379

Tämä ei näytä valitettavasti vahvistuneen ollenkaan niistä ekoista kuvista mitä olet postannut foorumille noin viikko sitten. Ja jos sinulla on jo menkat olleet, niin jättäisin testailun nyt sikseen ihan oman mielenrauhan ja rahanmenon takia.

Menkat saattavat olla erilaiset eri kuukausina. Niihin saattaa vaikuttaa ikääntyminen, hormonaaliset vaihtelut ja ovuloimattomat kierrot (niitä on jokaisella 1-2/vuosi,ikää tullessa lisää niiden määrä kasvaa)

Tsemppiä tähän kiertoon. Kannustan aloittamaan testailut uudestaan loppu kierrosta taas:happy:

Tuo vaikuttaa juuri sellaiselta, mitä rfsu:n testeihin tulee usein. Näkyy tosi selkeästi kun väriaine leviää testiin ja haalistuu kun tausta muuttuu valkoiseksi. Muutaman kerran näiden kanssa luullut plussaksi. Sen takia nuo kannattaa jättää ostamatta.

Jos olisi raskaudesta johtuva viiva, se ei haalistuisi vaan vahvistuisi testiajan kuluessa ja pysyisi testissä testiajan jälkeenkin.

Tämä ei näytä valitettavasti vahvistuneen ollenkaan niistä ekoista kuvista mitä olet postannut foorumille noin viikko sitten. Ja jos sinulla on jo menkat olleet, niin jättäisin testailun nyt sikseen ihan oman mielenrauhan ja rahanmenon takia.

Menkat saattavat olla erilaiset eri kuukausina. Niihin saattaa vaikuttaa ikääntyminen, hormonaaliset vaihtelut ja ovuloimattomat kierrot (niitä on jokaisella 1-2/vuosi,ikää tullessa lisää niiden määrä kasvaa)

Tsemppiä tähän kiertoon. Kannustan aloittamaan testailut uudestaan loppu kierrosta taas:happy:

Siis viiva ei ollut selvä edes ei läheskään näin tumma testiajalla viime tiistaina. Ja hCG hormonin nousu on yksilökohtaista.
Tähän asti on sanottu että on negatiivinen mutta itse pidän tälläistä viivaa positiivisena. Sinun pitäisi osata katsoa sen pinkin alle joka on testi-ikkuna... Siitä se vahvuus katsotaan ei sitten kun testiaika mennyt ohi,joka on 1-5 minuuttia. No oma on mielipiteesi. Ymmärrän.
Tässä on erot. 5 pv sitten ja nyt...
IMG_20201123_074837.jpg
IMG_20201119_090230~2.jpg

IMG_20201123_055051~2.jpg

Huomenta!
Minä vuotelen edelleen tiptip ja siksi tein nyt viimeisen testin kaapistani.
Tässä kuva: kommentoisitko sinä?
View attachment 96377

Hmm. Kummallisen näkyvää viivanpaikkaa/varjoa antaa. Mitäs jos odottaisit nyt että vuoto loppuu, ja teet sitten vielä uuden testin, esim apteekin ultran? Näitä rfsun en vaan voi käsi sydämellä suositella kenellekään. Uskoisin myös että viiva olisi jo vahvistunut jos olisi kyseessä normaali raskaus. Kemiallinen tai varhainen km voi kai näkyä tasan niin kauan kun vuotoa on? :)

Hmm. Kummallisen näkyvää viivanpaikkaa/varjoa antaa. Mitäs jos odottaisit nyt että vuoto loppuu, ja teet sitten vielä uuden testin, esim apteekin ultran? Näitä rfsun en vaan voi käsi sydämellä suositella kenellekään. Uskoisin myös että viiva olisi jo vahvistunut jos olisi kyseessä normaali raskaus. Kemiallinen tai varhainen km voi kai näkyä tasan niin kauan kun vuotoa on? :)

Tuota samaa mietein että teen Apteekki Ultran. Se on melko varma.

Siis viiva ei ollut selvä edes ei läheskään näin tumma testiajalla viime tiistaina. Ja hCG hormonin nousu on yksilökohtaista.
Tähän asti on sanottu että on negatiivinen mutta itse pidän tälläistä viivaa positiivisena. Sinun pitäisi osata katsoa sen pinkin alle joka on testi-ikkuna... Siitä se vahvuus katsotaan ei sitten kun testiaika mennyt ohi,joka on 1-5 minuuttia. No oma on mielipiteesi. Ymmärrän.
Tässä on erot. 5 pv sitten ja nyt... View attachment 96384 View attachment 96382
View attachment 96383

Osaan kyllä lukea raskaustestejä, mutta se on vaan fakta, että vaikka kuinka hitaasti noususi hcg, viiva olisi selkeä jo viikon kuluessa. Kuukautisvuoto saattaa myös reagoida r-testiin.
Parempi onni ensi kerralla:)

Kyllä sen puikon kuoren voi avata ja ottaa kuva viivasta, koska siitä saa paljon selkeämmän kuvan kuin puikon muovin kanssa.

Positiivinen tulos jää selkeänä näkyviin testialueelle ja pysyy siinä.

Osaan kyllä lukea raskaustestejä, mutta se on vaan fakta, että vaikka kuinka hitaasti noususi hcg, viiva olisi selkeä jo viikon kuluessa. Kuukautisvuoto saattaa myös reagoida r-testiin.
Parempi onni ensi kerralla:)

Sorry mutta hCG hormoni on aiemmin raskauksissa nousdut hitaamman kaavan mukaan. Esim. 2v sitten plussasin vasta rvko 6+. Ja jokainen ihminen on erilainen ja raskaus on erilainen. Et voi noilla perusteilla väittää tietäväsi oikein. Mutta parempaa onnea sullekin. Kiitos mielipiteestäsi, niitähän kaipaankin.

Kyllä sen puikon kuoren voi avata ja ottaa kuva viivasta, koska siitä saa paljon selkeämmän kuvan kuin puikon muovin kanssa.

Positiivinen tulos jää selkeänä näkyviin testialueelle ja pysyy siinä.

Ohjeessa sanotaan että odota koskematta puikkoon maks. 5 min. Jos sinä.aikana näkee kaksi viivaa on tulos positiivinen. Ja sitä ei saa enää tulkita myöhemmin. Ainoa missä se jää näkyviin on Predictor. Olisipa täällä niitä myynnissä.

Sorry mutta hCG hormoni on aiemmin raskauksissa nousdut hitaamman kaavan mukaan. Esim. 2v sitten plussasin vasta rvko 6+. Ja jokainen ihminen on erilainen ja raskaus on erilainen. Et voi noilla perusteilla väittää tietäväsi oikein. Mutta parempaa onnea sullekin. Kiitos mielipiteestäsi, niitähän kaipaankin.

Olen jo onnellisesti raskaana kiitos vain! Mutta jos olet myös sinä niin varaahan neuvola-aikaa pian, onnellista odotusta:smug:

Status
Not open for further replies.
Takaisin