Plussa vai ei?

Mulla on ollu nii hirvee olo viimese viikon ajan et päätin testaa ja tuntuu jotenki siltä et noi on vaa jotku feikkiviivat

Mitäs sanotte 3 viivan rfsun herkästä testistä :smiley-ashamed004 + että testiviiva on viel ihan vinossakin jo valmiiks:woot:

Näyttää vialliselle testille, joita rfsu:lla riittää :/ Eka viivan näkönen on värikertymä ennen testialueen alkua toka viiva siinä kohtaa jossa viivan kuuluis olla ja sitten on väriekrtymää sen jälkeen :/ Toki voi silti olla plussa kuitenkin, ja toivotaan että on! :) Onko sulla lisää testejä joilla voisit testailla uusiks?

Nää on raskauskeijun raskausliuskoja. enkä oo koskaa aikasemmi saanu edes viivan paikkaa. Niin mietin että koska mulla oli ilmeisesti ovulaatio (tikutin) tiistaina. Niin voiko olla et nää näyttää haaleeta sen takia? Nois siis näkyy paremmi livenä mut hmm

Eikös se mene niin, että hCG voi aiheuttaa plussan LH-testiin, mutta LH ei voi aiheuttaa plussaa hCG-testiin? Muistaakseni liittyi jotenkin noiden hormonien molekyylirakenteeseen. Eli mun mielestä oviksen ei pitäisi tehdä raskaustestiin mitään viivoja. :wideyed:

Noku mulla oli menkat 10-14.8 ja sit siitä testasin oivisplussan 18 ja 19.9

Sulla tullu ovisplussa sit aika aikasin. limakalvo ei välttämättä oo hyvä jos tulee liian aikasin, se tosi riippuu kierron pituudesta mikä kellekin on lyhyt. Mutta jos ovisplus tullu 18.9. niin nyt ois dpo 4 tai vasta 3 jos eka ei vielä ollutkaan plussa. Eli ei voi näkyä mitenkään viä testissä, kun alkio kiinnittyykin aikaisintaan dpo 6-12 ja menee yleensä pari päivää sen äjlkeen että testi reagoi.

Eikös se mene niin, että hCG voi aiheuttaa plussan LH-testiin, mutta LH ei voi aiheuttaa plussaa hCG-testiin? Muistaakseni liittyi jotenkin noiden hormonien molekyylirakenteeseen. Eli mun mielestä oviksen ei pitäisi tehdä raskaustestiin mitään viivoja. :wideyed:

Ovis voi näkyä r testissä myös just sen takia kun hormonit lähellä toisiaan. :)

Ovis voi näkyä r testissä myös just sen takia kun hormonit lähellä toisiaan. :)

Mä muistelin, että r-testi lukee sellaista kohtaa siitä molekyylistä, joka on vaan hCG:ssa. Kun taas ovistesti reagoi sellaiseen kohtaan joka on molemmissa. Mutta voin kyllä muistaa väärinkin.

Tässä näitä rfsu testejä, ja tosiaan useempi puikkotesti näyttäny tollasia ja tosi monella tutulla myös, jopa erään lapsen pissasta otettu on ollu muka plussa. Että näihin en oikein luota, etenkään puikkoon.

Liitteet

• IMG_20171224_020450 (3).jpg
    IMG_20171224_020450 (3).jpg
    18.7 KB · Katsottu: 262
  • Screenshot_20180910-154055 (3).png
    Screenshot_20180910-154055 (3).png
    77.1 KB · Katsottu: 259
Mä muistelin, että r-testi lukee sellaista kohtaa siitä molekyylistä, joka on vaan hCG:ssa. Kun taas ovistesti reagoi sellaiseen kohtaan joka on molemmissa. Mutta voin kyllä muistaa väärinkin.

No mää en taas tiiä molekyyleistä mitään :grin mutta siis käytännössä ainakin on monella näkyny r testissä ovis, itelläkin on pari kertaa näkyny ja ovi ollut kyseessä kun ultrattu silloin.

Raskaustesti ei havaitse lh:ta, mutta ovulaation aikaan erittyy myös hcg:tä.

"RESULTS: hCG levels were detected at LH peak in 84% of menstrual cycles. At this time, hCG levels paralleled LH values. The remaining menstrual cycles (16%) had significantly lower LH levels, suggesting lack of detection of hCG as a result of low concentration of LH or very dilute urines. We infer that hCG is produced in all menstrual cycles.

CONCLUSION: hCG is seemingly produced alongside LH in all menstrual cycles. hCG has a much greater circulating half-life compared to LH. It may function to extend the short, sharp LH peak in promoting ovulation or in promoting initial progesterone production by the corpus luteal cells." (https://www.ncbi.nlm.nih.gov/m/pubmed/19438167/)

Mulla reagoi raskaustesti yleensä ovikseen, mutta toiste päin enpä tiiä.
Muistan että olin saanut vahvaa plussaa esikoisesta, niin vasta sitten alkoi ovistestikin tummua. Mitenhän tää niin menee...

"RESULTS: hCG levels were detected at LH peak in 84% of menstrual cycles. At this time, hCG levels paralleled LH values. The remaining menstrual cycles (16%) had significantly lower LH levels, suggesting lack of detection of hCG as a result of low concentration of LH or very dilute urines. We infer that hCG is produced in all menstrual cycles.

CONCLUSION: hCG is seemingly produced alongside LH in all menstrual cycles. hCG has a much greater circulating half-life compared to LH. It may function to extend the short, sharp LH peak in promoting ovulation or in promoting initial progesterone production by the corpus luteal cells." (https://www.ncbi.nlm.nih.gov/m/pubmed/19438167/)

Aa okei, aina sitä oppii uutta. :happy: Muistelinkin ettei se näytä LH:sta väärää positiivista, mutta en tiennyt/muistanut ollenkaan että oviksen aikaan erittyy hCG:ta. :wideyed:

Jep! En muistanu tota mihin perustuu, sen vaan että näin on. Nytpä tiedän tämänkin :)

20180203_072614-1.jpg

Tossa himotestaajan saldo viime raskauden plussausviikolta, aikajärjestyksessä alhaalta ylös. Vihreä on ovistesti, siniset raskaustestejä. Eli ainakin mulla ovistestissä on jo selvästi väriä kun raskaustestiin tulee vasta ekat haamut, mutta ei se ovistestimielessä ole vielä positiivinen. 2 päivää aiemmin molemmat testit puhtaan yksiviivaiset. Ajattelin vaan laittaa kuvan, kun oli ainakin jossain viestissä puhetta myös tuosta raskauden näkymisestä ovistestissä.

View attachment 81431
Tossa himotestaajan saldo viime raskauden plussausviikolta, aikajärjestyksessä alhaalta ylös. Vihreä on ovistesti, siniset raskaustestejä. Eli ainakin mulla ovistestissä on jo selvästi väriä kun raskaustestiin tulee vasta ekat haamut, mutta ei se ovistestimielessä ole vielä positiivinen. 2 päivää aiemmin molemmat testit puhtaan yksiviivaiset. Ajattelin vaan laittaa kuvan, kun oli ainakin jossain viestissä puhetta myös tuosta raskauden näkymisestä ovistestissä.

Mul on tollaset ovistestit lähes aina :grin paitsi plussassa

Mul on tollaset ovistestit lähes aina :grin paitsi plussassa

Ai jaa. :grin Mulla taas on normisti loppukierrosta sellaisia missä näkyy pelkkä kontrolliviiva, siis ihan samannäköisiä kuin nega raskaustesti. Varmaan riippuu sit siitä LH:n perustasosta.

Moikka,

Miltäs näyttää? Kuva ensin testiajalla ja sitten kuivana.

Aivan aivan alussa olisi jos nyt olisi plussa tullut. Testi on Rsfu ja testasin keskellä päivää, mutta useamman tunnin oli edellisestä vessakäynnistä.

Moikka,

Miltäs näyttää? Kuva ensin testiajalla ja sitten kuivana.

Aivan aivan alussa olisi jos nyt olisi plussa tullut. Testi on Rsfu ja testasin keskellä päivää, mutta useamman tunnin oli edellisestä vessakäynnistä.

Minusta on punertavaa haamua :)

Aika jännä :D oppii aina kyl uutta näistä testeistä :grin

Takaisin