Plussa vai ei?

Minä siirryin primoluteja käyttämään, kun termiitit lakkas mulla toimimasta. 2018 tammikuussa söin normaalisti kuurin loppuun, meni viimeisestä terolutista viikko eikä vuoto ollu alkanut. Olin yhteydessä naistenklinikalle jos lääkäri kirjoittaisi reseptin primoluteille ja kirjoitti se. Söin toiset 10 päivää tätä uutta lääkettä ja 3 päivää taisi mennä viimeisen pillerin jälkeen kun vuoto alkoi..

Kyllä sinuna repisin jostain sen rahan millä saa raskaustestin ostettua, täällä Suomessa halvimmat on 2e-2,5e. Saisit sitten selvyyden onko kyse raskaudesta vai onko muuten vaan sitten myöhässä tai Terot ei toimi....

AZ, toivottavasti sullakin alkaa kierto, jos ei plussa sielläkään näy :Heartred
Jesbe, ei ole varaa testiin? paljonko ne oikein maksavat sitten siellä? ehkä terolutit pitkittävät sitä?

Mietin ihan samaa et jos pitkittää.. Asun Espanjassa ja mulla on oma yritys niin nollilla oon ku palkka tuloo torstaina niin en viitsi vikoja testiin laittaa ku ne on ihan yli kympin luokkaa. ei edullisia testejä ja ne on ihan paskoja suoraan sanoen.

Yleensä mulla alkanut seukki päivänä tai sitä seukkina. Viimeksi oli kolmas pv mut unohtui yksi pilleri välistá. Nyt söin kaikki 10 tablettia ja ku lopetin niin ei muuta kuin kostea koko ajan, vv runsas, rinnat painavammat ja turvonneet verisuonet pinnassa. Hitusen etovaa oloa mut varmaan johtunee kun ummettaa koko ajan. Voisi laskea raskausoireiksi mut ihmeen myöhään muka ovis sitte ollut.. Sanon vain et ootan et ne menkat kurvais niin pääsisi alottaan yrityskierron 3 avustetusti. Eniten pelottaa et limis on niin ohentunut että se vaikuttaa tohon. Ovis kuulemma oli tapahtumassa mut ei kai siinäkään kymmentä päiväá mene. Tosin testattu ei ole aamuvirtsasta, mutta nyt sit oottelen vika päivään ja jos ei vkloppuna ala niin maanantaina soitto lääkäriin. Ei nimittäin IKINÄ ole näin pitkittänyt vuotoa vaan runsas vuoto alkanut monena vuonna teroluteilla heti... siksi ihmettelen ja olen hämillään. Nokka on öisin tukossa eli klassisia oireita, on lämmöt koholla yms.. mutta niin. Turha tässä on arvuutella, koska mun mielestä en ole raskaana. Ei ole sellanen "olo". Sit jos teenkin positiivisen testin niin ilmoitan heti, nyt turhauttaa ja hitusen pelottaakin.. Anteeksi tämä kauhea omanapailu täällä, mut ei ikinä kokemusta tällaisesta eikä lääkäriin noin vain pääse täällä ku mulla pitää olla se oma ja tarkka syy ja aika ja blää

Minä siirryin primoluteja käyttämään, kun termiitit lakkas mulla toimimasta. 2018 tammikuussa söin normaalisti kuurin loppuun, meni viimeisestä terolutista viikko eikä vuoto ollu alkanut. Olin yhteydessä naistenklinikalle jos lääkäri kirjoittaisi reseptin primoluteille ja kirjoitti se. Söin toiset 10 päivää tätä uutta lääkettä ja 3 päivää taisi mennä viimeisen pillerin jälkeen kun vuoto alkoi..

Kyllä sinuna repisin jostain sen rahan millä saa raskaustestin ostettua, täällä Suomessa halvimmat on 2e-2,5e. Saisit sitten selvyyden onko kyse raskaudesta vai onko muuten vaan sitten myöhässä tai Terot ei toimi....

Joo, yli kymppi menee testiin täällä.. se ärsyttää ku ne on niin kalliita. Terolut on miunsta vastaava tai Primolut, nimi on Progevera tms.. pitäá katsoa ja soittaa jo lekuriin ehkä tänään ja kertoa mikä on tilanne ku ei se arvuuttelemalla parane

Pöh, tein uuden testin äsken (malttamaton :facepalm:), niin näyttää vähän siltä, että viiva alkaa hävii. Kemiallinen näytti olevan :sad001

Pöh, tein uuden testin äsken (malttamaton :facepalm:), niin näyttää vähän siltä, että viiva alkaa hävii. Kemiallinen näytti olevan :sad001

Ei vissiin enää aamupissasta? Hormonin määrä virtsassa on aamulla korkeimmillaan, joten ei kannata vielä heittää kirvestä kaivoon. Myös virtsan vahvuus vaikuttaa :)

Ei vissiin enää aamupissasta? Hormonin määrä virtsassa on aamulla korkeimmillaan, joten ei kannata vielä heittää kirvestä kaivoon. Myös virtsan vahvuus vaikuttaa :)

Joo ei ollut aamupissasta.. Okei, toivottavasti aamulla tulos olisi toinen :nailbiting:

Ja juuri kun pääsin valittamaan niin eiköhän ruvennut vuoto sit eka pyyhkiessä ja nyt pikkuhiljaa hiipii täti kylään joten yk3 here I come!

Miksei tää tummu :(
Ylempi eilen iltapvä testattu ja toinen aamulla. Onko muillakin käynyt joskus näin, että tulee vaan tollaisia vaaleita plussia? Ja silti on raskaus jatkunut normaalisti jne..

Liitteet

• 03CE7B4B-D310-487E-801E-BCA217037EF1.jpeg
    03CE7B4B-D310-487E-801E-BCA217037EF1.jpeg
    602.9 KB · Katsottu: 358
  • BBFD300B-5335-4ADD-B371-BC8B21AAAB88.jpeg
    BBFD300B-5335-4ADD-B371-BC8B21AAAB88.jpeg
    956 KB · Katsottu: 356
Mä en henk.kohtaisesti tykkää noista liuskoista, koska tuntuu olevan arpapeliä niiden kanssa. Oon yleensä edullisuutensa vuoksi aloittanut niillä, mut ostanut myös apteekkarin testin (sellainen muovinen mihin tulee kans kaksi viivaa jos pos.) ja nyt kun plussasin niin hain vielä clearbluen plussatestin ja viikkonäyttötestin. Ihan vaan varmistaakseni että osaan lukea niitä oikein :grin:smiley-angelic006

Mingala:

Niin ja unohdin sit vastata sun kysymykseen, mutta joo keskimmäisen odotuksessa ei toi viiva juuri vahvistunut liuskoissa. Silloin seurasin myös viikkonäyttötestillä aluksi että eteni normaalisti. Ja ihana terve poika tuli.

Muistakaahan myös, että virtsaan ei erity niin paljoo hcg-hormonia, kun sitä todellisuudessa on. Mulla kerran oli hcg veressä 120, kun pc 25miu näytti vaan haaleeta plussaa samana päivänä.

Heippa hei, täällä kierron alkupäässä ollaan. Olin eilen koko päivän mökö, varmaan osaksi siksi että olin syönyt kilo karkkia ja epäterveellistä ruokaa mökötys-tiistaina mutta myös koska tuli kuukautiset taas. Sitten eilen tuli hyviä uutisia, kerronpa myöhemmin tänään lisää niistä kunhan ne varmistuvat!:joyful:

Moi, onko tää teiän mielestä positiivinen ovis- testi vai ei? Eilen kun katoin oli omasta mielestä selkee mutta äsken kun tein uuden, oli haaleempi vaikka olis pitäny vielä olla tumma joten etin tän eilisen kuvan ja huomasin ettei ehkä ollukkaan niin selkee. FF:n mukaan ovis olis pitäny olla jo maanantaina mutta sillon ja tiistaina oli selkee nega..

Liitteet

• 4237F92F-1561-4BB9-AE26-403CF9ADC96C.jpeg
    4237F92F-1561-4BB9-AE26-403CF9ADC96C.jpeg
    961.5 KB · Katsottu: 262
Ja osaako joku selittää paremmin miksi raskaustestissä haamu on plussa mutta tässä ei ? :wideyed: Eikö nää toimi samalla tavalla että testiviiva reagoi hormoniin?

Ja osaako joku selittää paremmin miksi raskaustestissä haamu on plussa mutta tässä ei ? :wideyed: Eikö nää toimi samalla tavalla että testiviiva reagoi hormoniin?
Sitä ovistestin havaitsemaa LH hormoonia on kokoajan kehossa. Sitten kun se viiva on tasavahva tai vahvempi niin on se hormonin huippu. Joka aiheuttaa ovulaation käynnistyksen. Raskaushormonia ei ole kropassa kokoaikaa sen vertaa että testit havaitsisi sen. :)

Moi, onko tää teiän mielestä positiivinen ovis- testi vai ei? Eilen kun katoin oli omasta mielestä selkee mutta äsken kun tein uuden, oli haaleempi vaikka olis pitäny vielä olla tumma joten etin tän eilisen kuvan ja huomasin ettei ehkä ollukkaan niin selkee. FF:n mukaan ovis olis pitäny olla jo maanantaina mutta sillon ja tiistaina oli selkee nega..
Teitkö testiä sunnuntaina? Ovistesti on plussa eli lh-huippu niin ennen ovulaatiota ja usein laskee ovulaatiopäivänä ei enää välttämättä oo plussaa testissä

Ite mittaan myös lämpöjä, mulla ei riitä että viivat on tasavahvat vaan testiviivan oltava vahvempi kuin kontrolliviivan. On henkilökohtaista mikä lh määrä on ovuloidessa. Toki siis myös testejä on eri herkkyyksillä että voihan toi sun testi ollakin plussa vaikka tossa testissä ei oo tasavahvat niin herkemmässä testissä ois jos sun oma lh taso on matalampi kuin esim mulla ni ovulaatio voi tapahtuu

Lämmön tarkkailu testien rinnalla on kyllä hyvä. Positiivinen testi ei ole ovulaation tae. Lämmöt jos on koholla 1-2 päivän jälkeen, niin voi ajatella ovuloineensa.

Miksi näihin pc testeihin tulee nykään tällänen "viivanpaikka"?:meh: vähän meinasin innostua kun sain taas aamulla mut ku kävin ostaa uuden eri testin ja tei ni ei mitään:sad001
Pc testi aika kuivunut kuvassa kun en saanut märkänä kuvaan viivanpaikkaa vaikka näky kyllä sillonkin.

Liitteet

• IMG_20190131_121410.jpg
    IMG_20190131_121410.jpg
    803.6 KB · Katsottu: 471
  • IMG_20190131_121659.jpg
    IMG_20190131_121659.jpg
    883.3 KB · Katsottu: 395
Hei kiitos paljon Laura! Nyt menee munkin päähän :hilarious:

Deedee, tein myös sunnuntaina ja lauantaina, pelkkä yks viiva tuli molemmilla. Eli saattais ollakkin plussa :) Seurailen vielä pari päivää tuleeko vahvempana ja mahdollisesti herkempi testi ens kierrossa.

Mittasin lämpöjä viime kierrossa mutta kahtena päivänä unohdin ni se taulukko meni sekasin (ja sitten harmitti kun oli negatiivinen raskaustesti) niin lopetin mittaamisen. Pitää kyllä alottaa uudestaan.

Takaisin