Plussa vai ei?

Joo, me yritettiin 3 vuotta vauvaa, siinä kerkes tulla 8 keskenmenoa. Jännä että tärppäs silloin kun ei yritetty enää. :)

Meillä kans esikoinen sai alkunsa just ennen ekaa inseminaatioo. Ehkä sitä osas sitten rentoutua. Nykyisessä yrityksessä oon ollu kyllä rennommin. Vasta nyt parin kuukauden ajan alkanut toivoon raskautta enemmän. Sitä ennen vaan ajattelin että tulee jos tulee. Ei silti ole näkynyt vielä. Jospa se tässä kierrossa tärppi kävis :D

Mulla ei enään tänään oo ollu maha kipeenä, mut aamulla tuli ihmeellisiä vihlasuja tonne alapäähän.
Nyt olis kp18/29, et aika kauan pitää vielä jaksaa odottaa et viittii testin tehdä. o_O

Ehkä vähän tyhmä kysymys mut lasketaanko mahdollinen ovispäivä dpo0 vai dpo1?:grin

Ehkä vähän tyhmä kysymys mut lasketaanko mahdollinen ovispäivä dpo0 vai dpo1?:grin

Menikö se niin, jotta kun plussan sai testiin oli -1dpo, sit seuraava pv dpo 0, dpo 1..jne..:angelic: joku voi korjaa, jos men mettää :sorry::nailbiting:

• Tykkään
Reaktiot: AZ
Okei, en oo tehny testiä mut luulen tietäväni päivän millon oli:rolleyes:

Minäkin mietin että jos eilen tuli plussa testiin ja aamuyöstä kivut niin onko tänään nyt sitten dpo 0 ja huomenna dpo 1 :)

Kehtaanko mä tänne tulla kyselee tuosta hcg:sta? Sain just tuloksen joka oli 8770. Onko se liian korkea vai sopiva jos se ultra piti paikkaansa ja sen 4+ ois? Tai 5+ huomioiden ettei mitannu ja miten sai näkyviin edes. Maanantaille on jo lähete valmiina.

Kehtaanko mä tänne tulla kyselee tuosta hcg:sta? Sain just tuloksen joka oli 8770. Onko se liian korkea vai sopiva jos se ultra piti paikkaansa ja sen 4+ ois? Tai 5+ huomioiden ettei mitannu ja miten sai näkyviin edes. Maanantaille on jo lähete valmiina.

Ei kait se liian korkea voi olla? Enemmän olisin huolissaan jos olisi matala. Äkkiseltään vois ajatella että tosi hyvä arvo kun noin korkea ja viikkoja se 4-5. Hcg arvot on vissiin tosi yksilöllisiä että miten nousee. Löysin yhden taulukon minkä mukaan 3viikkoa hedelmöittymisestä hcg arvo voisi olla yli 7000 ja sullahan vois kohta olla jo se 4viikkoa hedelmöittymisestä jolloin arvo voisi olla jopa 56500! Tuohan asettuis just siihen mihin voisi olettaakin.. ainakin minusta.

Edelleen musta tuntuu että sun ovis on ollu 8.10 :D ja sen mukaan nämä kaikki luvut ja ultrat plus raskaustestit sopis.

Kyll se siltä vähän vaikuttaa. Tää alun epätietoisuus on vaan aina niin raastavaa :/

Saini, minustakin tuo tuntuu sun tilanteeseen sopivalta.
Mulla on esikosta mitattu 4+3 vai 4+4 hcg 1.250 ja siitä laskien arviolta 2500 4+6 ja 5000 5+1 jne

Mitä ihmettä eilen ei tullu yhtään vuotoa vaan oli jo ihan kuivaa ja toissapäivänä siis ovisplussa. No tänään nyt jotain venyvää tulee taas ja vatsaan, lantioon ja selkää sattuu jomotellen? Niin tai siis vuoto on sitkeää mutta venyvää. Vähän niinku jotain geeliä. Sori kuvailu. Ovislima oli paljon juoksevampaa.

Muokattu viimeksi:
Näettekö tuossa mitään?
IMG_20181103_095940__01__01.jpg

Vähän jotain näkyy. Näyttää vielä ainakin vähän viivanpaikalta ja testi pitkään seisseeltä. Kauanko testamisesta kuvaukseen? Toivottavasti sieltä pilkistäisi haamu. Mikä dpo?

En tiedä mikä dpo, tämä ensimmäinen kierto aikoihin kun en niitä ole jaksanut laskea. Vatsassa juilii, muita "oireita" ei ole eikä edes rintoihin koske. Kuva otettu n. 5-10min testin teosta. Luultavasti kuitenkin viivanpaikka, pessimisti ei pety

Annnns näkyykö livenä yhtään punertavaa? Viivanpaikat on kyllä ärsyttäviä kun tulee nykyisin joka testiin. Pitäis aina malttaa vaan odottaa sinne saakka että näkyy sitten kunnon plussa jos on näkyäkseen mutta eihän sitä malta.

Muokattu viimeksi:
ImageUploadedByVau Foorumi1541240699.445778.jpg
sori spämmäys mutta tässä vielä kollaasi miten kehitty tuo viiva. Ylin kuva illalla ennen plussaa, keskimmäinen seuraavan aamun plussa. Sitten olikin yks välipäivä mitä aattelin ovispäiväksi ja alin kuva tänään äsken otettu.

pitihän se vielä tehdä yksi ovistesti että näkee vähän mikä tämä juttu on. Negatiivinen tämä, eilen en testannut ja toissaivänä plussa. Ihmetyttää vaan kun sitä limaa tulee vieläkin ja vatsa kipee että tapahtuuko ovis sittenkin vasta tänään. Tänään kuitenkin varmaan viimeistään koska tuo testi on negatiivinen? Vai miten tulkitsisitte. Eilen aamulla puuhasteltiin eli oikeestaan varmaan olipa ovis eilen tai tänään niin ihan hyvät mahkut.. jos siis se munasolu nyt päättää ylipäänsä irrota..

Ainoo hetki kuukaudesta kun on pakko ottaa burana. Se on aina vaan sen hetken ja aina yhtä kova. Olen olettanut että ois se irtoaminen koska nytkin testiplussasta ois kulunut juurikin se aika kun vois hyvin irrota.
Älä ainakaan ota Buranaa oviksen kieppeillä jos raskaaksi haluat, koska ibuprofeeni estää ovulaatiota ja hedelmöittymistä.

Älä ainakaan ota Buranaa oviksen kieppeillä jos raskaaksi haluat, koska ibuprofeeni estää ovulaatiota ja hedelmöittymistä.

Apua tätä olen pelännytkin mutta kipu on niin kova etten kestä sitä. Tuntuu että taju lähtee. Panadol ei mulla auta mitään :(

Apua tätä olen pelännytkin mutta kipu on niin kova etten kestä sitä. Tuntuu että taju lähtee. Panadol ei mulla auta mitään :sad001
https://felicitas.mehilainen.fi/lapsettomuus/usein-kysyttya/

4. Voivatko särkylääkkeet vaikuttaa naisen hedelmällisyyteen ja ovulaatioon?

Naisella särkylääkkeiden jatkuva käyttö saattaa aiheuttaa ovulaatiohäiriöitä ja heikentää raskaaksi tulemista. Haitallisiksi ovat osoittautuneet varsinkin ne tulehduskipulääkkeet, jotka toimivat prostaglandiinien estäjinä. Näitä ovat mm. indometasiini, diklofenaakki, naprokseeni, ibuprofeeni ja ketoprofeeni.

On todettu, että prostaglandiineja tarvitaan normaalissa ovulaatiossa, jossa munarakkula puhkeaa ja munasolu pääsee kulkeutumaan munanjohtimeen. Ultraäänikuvausten perusteella on voitu osoittaa, että munarakkulan puhkeaminen jää tapahtumatta prostaglandiinien estäjälääkettä saaneilla naisilla.

Samaan ryhmään kuuluvat myös uusimmat tulehduskipulääkkeet, ns. koksibit, jotka estävät protaglandiinia tuottavan entsyymin toiminnan ja näin ollen vaikuttavat munasolun irtoamiseen. Ne voivat myös heikentää hedelmöittyneen munasolun kiinnittymistä kohdun limakalvolle. Edellä mainittuja lääkkeitä on markkinoilla parisenkymmentä ja niitä on saatavilla sekä käsikauppa- että reseptilääkkeinä.

5. Miten ehkäistä särkylääkkeiden vaikutus ovulaatioon?

Ovulaatiohäiriön välttämiseksi raskautta suunnittelevan naisen tulisi välttää turhaa tulehduskipulääkkeiden käyttöä. Ovulaation on todettu palautuvan normaaliksi heti lääkkeen lopettamisen jälkeen. Jos joudutaan jatkuvasti käyttämään voimakasta tulehduskipulääkettä, tulisi sen käyttöä välttää ainakin muutaman päivän ajan ovulaation aikoihin.

Takaisin