Plussa vai ei?

Mun verikokeen tulokset tuli. En ole raskaana :( höh. Jotenkin arvasin noiden viimeisten neg.testien takia ja viimeistään kun ultrassakaan ei näkynyt mitään. Ois kiva saada lapset pienellä ikäerolla, mut kai tuo imetys ehkäisee mulla aika tehokkaasti.
 
Mun verikokeen tulokset tuli. En ole raskaana :( höh. Jotenkin arvasin noiden viimeisten neg.testien takia ja viimeistään kun ultrassakaan ei näkynyt mitään. Ois kiva saada lapset pienellä ikäerolla, mut kai tuo imetys ehkäisee mulla aika tehokkaasti.

En voi suositella pientä ikäeroa. Se on tosi raskasta.
 
njoo ei taida näyttää ei..onha tää raskasta meilki esikoine 4v ja kuopus 1v aika kovaa menoa välil on kuopus just oppinu käveleenki jne ^^ <3
 
Voin suositella pientä ikäeroa. Minulla on kolme alle 3 vuotiaista helmikuussa. Oon kokenut ikäerot vain hyvästä. Lapsista on tosi paljon seuraa toisilleen. :)

Hui :O kun meidän 3 lapsi syntyi oli isommat 2,5v ja 5v. En ois voinu kuvitellakkaan et ois ollu 1 ja 2 vuotiaat
 
Mikä sitten on kellekkin pieni ikäero.
Meillä 1v11kk ja koin juuri sopivaksi. Olisi ihana saada vielä kolmaskin suht pienellä ikäerolla! :)
 
Meillä 1 v 7 kk ikäeroo ja en suosittele nyt yritetään kolmatta ja ainakin 2 v 5 kk tulee ikäeroo... esikoisella oli 1 v 3 kk-2 v 10 kk iässä järkyttävä uhma. Pitkälle toista vuotta oli 2 vaipoissa jne.

Mrs Smith onnea! Vauvaliimaa ja jarrusukkia! Toivottavasti pieni pysyy kyydissä mukana!
 
Meillä 1 v 7 kk ikäeroo ja en suosittele nyt yritetään ja ainakin 2 v 5 kk tulee ikäeroo... esikoisella oli 1 v 3 kk-2 v 10 kk iässä järkyttävä uhma. Pitkälle toista vuotta oli 2 vaipoissa jne.

Mrs Smith onnea! Vauvaliimaa ja jarrusukkia! Toivottavasti pieni pysyy kyydissä mukana!

Kiitti mira! :)

Meillä ikäero 1v9kk ja on ollu raju! Sama tarina eli esikoisen uhma polkas just siihen pikkuvauva/univaje vaiheeseen :( olin erittäin loppu!

Mutta se on niin paljon kiinni äidistä! Toiset pärjää univelan ja hälinän kanssa paremmin ku toiset :)

Jos tämä raskaus jatkuu niin ikäeroa tulee 7v esikoiseen ja reilu 5v kuopukseen :) ja se kuulostaa taivaallisen hyvältä!
 
Kuulostaa hyvältä! Mua väsytti tänään ihan hirveesti niin oli aivan taivaallisen ihanaa käydä päikkäreille kun lapset leikki rauhallisesti lastenhuoneessa! :) edellisessä raskaudessa tätä mahdollisuutta ei ollut kun esikoinen oli niin pieni
 
Jos nyt heti tänne tulis kolmas, niin mitäs sitä tuliskaan ikäeroa... nelisen vuotta ja 6,5v. Kato, mulla on vieläkin ihan "vauvavuosiaivot" vaikka kuopus on runsaat kolme vuotta XD Itselle ois ollut vaikeaa pieni ikäero. Mut hei! Yksi kaveri pohti, et jos kolmas tulee, niin sillehän pitää sit leikkikaveri saada O__O Apuva :D
 
Niin mä oon kuullut tosi laidasta laitaan kokemuksia pienestä ikäerosta. Mun mielestä suht pieni ikäero on alle 2v. Eipä sitä oikeen voi tietää ikinä millasia lapsiakaan tulee, millanen elämäntilanne itsellä on jne. Meillä siis tosi elävä uusioperhe tällä hetkellä ja ollaan nuoria (nojoo 25v), aika spontaania elämänvaihetta eletään sen suhteen että muutto, opiskelu ja muutkin asiat on auki eikä se meitä sinäänsä haittaa. mut huomaan kyl omassa jaksamisessa välillä sitä et kaipaisin lepoa. Että joo kyl oon sitä puolta miettinyt pienessä ikäerossa, miten pärjää väsymyksen ja päällekkäisten kehitysvaiheiden kanssa. Mul on kyllä onneks ihana mies joka on hirmu hyvä lasten kanssa! :D
 
Muokattu viimeksi:
One Step 10miU... Dpo12. Tähän testiin en ole ikinä aiemmin saanu ees tihrustettua viivanpaikkaa.
ef1d3dc028e1c61865968140ad9695ec
 
Siihen kyllä vaikuttaa niin moni asia. Mikä sitten jokaiselle tosiaan on sopiva ikäero. Meillä on luoja kiitos aina olleet hyviä nukkujia noi 1 ja 2v. Vauvasta asti nukkuneet läpi yön. Väsymys vaihetta en siis itse ole koskaan vauva arjessa kokenut. Toki imetin toista lasta myös yöllä, mutta hän söi alusta asti vain kerran ja senkin muutamassa minuutissa. Pitää vaan toivoa, että tästä kolmannesta tulee samanlainen hyvä nukkuja. Eli sinänsä mulla ollut hyvää tuuria. :)
 
Mulla tulis ikäeroa 14 ja 11 vuotta ja se tuntuu just hyvältä tähän vaiheeseen :D Tuo vajaa 3 tuossa noilla kahdella oli jälkikäteen liian pieni. Mä haluan pesiä vauvan kanssa, ja keskittyä yhteen vaippaikäiseen kerrallaan.
 
Meillä lapsilla ikäeroa 1v3kk, ja sillon tuntu hyvältä idealta mut hullu olin. Nyt toki nautin ku ne on nii pienellä ikäerolla, koska ovat yhdes koko ajan, nyt ovat 2v10kk ja 1v7kk. Ahdistaa tulevaan kolmoseen (jos sellasen joskus saa) tuleva ikäero kun tulee olemaan päälle 2.5v, mut toisaalta haluaisin myös sitte 4 mihin mies ei suostu.
Meillä molemmat on tosi huonoja nukkujia ollu, nyt vasta oon saanu alkaa nukkua täysiä öitä, ja oon palannu heti töihin äitiyslomien loputtua, että välillä on jaksaminen ollu kortilla ku tukiverkostoakaa ei oo lähellä. Mut vauva-aikoina ollaan saatu perheohjaajalta apua, kun molemmat lapset on ollu huutosuolia ja huutanu ekan vuoden elämästään. Mut ajattelin niin että kaikkea kestää hetken, mieluummin kestin vajaa 3v putkeen ku ensi 2v ja vähä eroa ja taas 2v.
 
Takaisin
Top