Plussa vai ei?

Mä reilu vuosi sitten olin näiden vakkarikäyttäjä ja sillon ei ollu tätä ongelmaa, joten siksi vähän kummastuttaa 😅 Mut täytyy joo kokeilla tota, ja ostaa muiden merkkien testejä myös rinnalle.
Mä oon jo luovuttanut sen osalta että muistaisin mitään minkään tikkujen omia ohjeaikoja, joten siks toimin aina noin kaikkien tikkutestien osalta (niin ovis- kuin raskaustestitkin) 😄 Mutta tosiaan käynyt kans jonkun kanssa noin ettei mene loppuun asti, niin senkin takia pidän sen aikaa, että alkaa nousta. Se tuntuu jotenkin myös vaihtelevan tosi paljon, että miten nopeasti se alkaa nousta.

Onko muut huomanneet Pregcheckin testeissä, että värin leviämisessä kestää jotenkin tosi kauan? Mulla on nyt useamman testin kanssa käynyt niin, että saa useamman minuutin ajan odotella että väri leviäisi. Ja kastan kyllä ohjeen mukaan, mutta ilmeisesti pitäisikin kastaa ns yliaikaa. Tän päivän testi jämähti kokonaan tähän, kunnes kastoin testin vielä kerran ja levisi sitten kunnolla. Näkyi kaksi viivaa, mutta eihän se tietty enää oo luotettava tulos. 😐 Eikä tääkään oo…
View attachment 141638
Mä kastan kanssa aina niin kauan, et se väri alkaa leviämään ja otan sit vasta pois. Välillä saa uittaa kyllä kauan 🤣

Ja oikeastaan nyt kun mietin, niin oon kyllä kokeillut pitää pidempäänkin ja silti väri leviää jotenki tosi hitaasti.
Periaattessahan sitä voi pitää siellä vaikka siihen asti, että on noussut melkein loppuun asti. Mutta jos silti jumahtaisi puoliväliin, niin ehkä voisi kyllä ihan reklamoida. Ja ehkä muutenkin, jos ei ohjeen mukaan tehtynä toimi kuten pitää.

Tuon ovistestin herkkyys oli varmaan 20-25mlu/ml, eli epäherkempi kuin tuo raskaustesti? Näin ollen en usko, että aidosti negalla raskaustestillä HCG olis niin korkealla, että aiheuttaisi positiivisen tuohon ovistestiin. MUTTA jos siinä raskaustestissä olikin jotain haamua, niin sit voisi näkyä tuossa ovistestissäkin. Ne Raskauskeijun herkät testit vahvistuu tosi hitaasti, eli en niinkään tuijottelis viivan vahvuutta vaan et onko ylipäätään toista viivaa.

(Ovulaatiotestin käyttämisestä raskaustestinä täällä: https://www.kotitesti.fi/i/ovulaatiotesti-info/118/#raskaustestina)

Varmuuden toki saa vaan vasta uusilla testauksilla. Joko testasit?
Testasin nyt aamulla uudestaan heti ekalla vessakäynnillä, ovulaatiotesti edelleen positiivinen mutta raskaustesti nega. On varmaan niin viivalasit päässä, että valon kanssa tihrustamalla saan jonkun superhyperhaalean viivan näkyviin, mut eiköhän tuo ole oikeasti puhdas nega. Eilen ei kaupassa ollut muita herkkiä testejä kun clearblueta, niin jäi sitten ostamatta, täytyy käydä tänään toisessa kaupassa tai apteekissa ja katsoa olisiko siellä..

Jos on ovulaatio niin tämä kierto on sit kyllä superpitkä, aiemmat kierrot nyt pillereiden lopettamisen jälkeen ollut 28-29 päivää ja nyt olisi menossa kp 30, huomenna tosiaan olisi pitänyt Flon mukaan alkaa menkat.

Hain apteekista testejä, meni hermot Pregcheckiin kun en näköjään osaa niitä enää käyttää 😅🙈 Kyllä sinne joku haamulainen tuli. 🤩 En saanut kuvassa näkymään yhtä tarkasti kuin livenä. Nyt vaan toivotaan että vahvistuisi…
IMG_0129.jpeg

Testasin nyt aamulla uudestaan heti ekalla vessakäynnillä, ovulaatiotesti edelleen positiivinen mutta raskaustesti nega. On varmaan niin viivalasit päässä, että valon kanssa tihrustamalla saan jonkun superhyperhaalean viivan näkyviin, mut eiköhän tuo ole oikeasti puhdas nega. Eilen ei kaupassa ollut muita herkkiä testejä kun clearblueta, niin jäi sitten ostamatta, täytyy käydä tänään toisessa kaupassa tai apteekissa ja katsoa olisiko siellä..

Jos on ovulaatio niin tämä kierto on sit kyllä superpitkä, aiemmat kierrot nyt pillereiden lopettamisen jälkeen ollut 28-29 päivää ja nyt olisi menossa kp 30, huomenna tosiaan olisi pitänyt Flon mukaan alkaa menkat.
Mulla oli ekassa raskaudessa niin, että ekalla vessakäynnillä tehty testi oli aina haaleampi mitä seuraavat 😅 Siks suosiolla tein testit vasta myöhemmällä käynnillä, niin pysty seuraamaan vahvistumista paremmin.

Sit melkein veikkaisin, et on oikeesti LH-nousu eikä HCG. Oliko niin et olit kipeenä oletetun oviksen aikaan? Jos se jäikin sillon tulematta ja nyt kroppa yrittää uudestaan, tai sairastaminen muuten pistänyt hormonit sekasin 🤔 Tai tiedätkö, miltä ovistestit näyttää sulla yleensä loppukierrosta? Joillakinhan ne voi aina olla aika tummia 🤔

Sit melkein veikkaisin, et on oikeesti LH-nousu eikä HCG. Oliko niin et olit kipeenä oletetun oviksen aikaan? Jos se jäikin sillon tulematta ja nyt kroppa yrittää uudestaan, tai sairastaminen muuten pistänyt hormonit sekasin 🤔 Tai tiedätkö, miltä ovistestit näyttää sulla yleensä loppukierrosta? Joillakinhan ne voi aina olla aika tummia 🤔
Niin minä kans luulen, että sairastelun takia voinut jäädä ovis välistä ja onkin vasta nyt. En oo siis koskaan aikasemmin saanu ovistestiin posia vaikka oon tikuttanu menkkojen lopusta seuraavien alkuun, toki viiva tummenee mut ei oo koskaan ollu vahvempi kun kontrolliviiva. Loppukierrosta ei oo enää ollut tummia. Noin 6kk yritystä takana, joten jospa nyt vihdoin ois oikeesti ovulaatio ja jos vaikka tärppäis tästä 🤞 aattelin kyllä vielä muutaman testin tehdä ennenku luovutan raskaustestien suhteen, kävin hakemassa muutaman herkän testin 🫣

Mä tein äsken huvikseni ovistestin, oli nyt positiivinen. Eilen taisin viimeksi tehdä ja ei ollu lähelläkään posia 😁 Ja tältä päivältä tosiaan myös toi haamulainen raskaustestissä.

Pitihän se äsken malttamattomana tehdä 4h pidätyksen jälkeen testi, alussa näytti että haalea viiva piirtyy (kuva) mutta hetken päästä sekin vähäinen hävis. Täytyy vielä tihrustaa kun kuivahtaa kunnolla. Jokohan luovuttas näiden kanssa ja testailis parin viikon päästä uudestaan jos ei menkat ala ennen sitä 😅
1000049939.jpg

Pitihän se äsken malttamattomana tehdä 4h pidätyksen jälkeen testi, alussa näytti että haalea viiva piirtyy (kuva) mutta hetken päästä sekin vähäinen hävis. Täytyy vielä tihrustaa kun kuivahtaa kunnolla. Jokohan luovuttas näiden kanssa ja testailis parin viikon päästä uudestaan jos ei menkat ala ennen sitä 😅
View attachment 141651
Mä en kyllä näe tässä mitään, mut en useinkaan näe niitä haamuja kuvista 😅 Mutta mun kokemus näistä on, et haamut näkyy selkeemmin kuin testi on kokonaan kuivunut, viivanpaikat voi näkyä just siinä kun neste leviää ja katoaa viimeistään, kun testi kuivuu 🤔

Moi, ensi kertaa tänne uskalsin laittaa viestiä. En tiedä siis onko tuossa kaksi vai yksi viiva. Jotenkin kyllä näkisin haalean toisen viivan tiedä sitten kun katsoin kännykällä otettua kuvaa että onko siinä vai ei. 😆 Näkeekö kukaan muu kuin minä siinä mitään?

Liitteet

• 20250220_092102.jpg
    20250220_092102.jpg
    1.1 MB · Katsottu: 119
Moi, ensi kertaa tänne uskalsin laittaa viestiä. En tiedä siis onko tuossa kaksi vai yksi viiva. Jotenkin kyllä näkisin haalean toisen viivan tiedä sitten kun katsoin kännykällä otettua kuvaa että onko siinä vai ei. 😆 Näkeekö kukaan muu kuin minä siinä mitään?
Nään kyllä haamun! 🤩

Mä alan nyt ehkä kallistua siihen että mulla onkin nyt ovulaatio. Tänään ovistesti vielä vahvempi mitä eilisillan, ja r-testissä nään jonkun hailuraisen mut ei mitään selkeetä vieläkään. Mutta jos nyt tosiaan on ovis meneillään niin sekin löytö on jo tosi kiva 🤩

Mä alan nyt ehkä kallistua siihen että mulla onkin nyt ovulaatio. Tänään ovistesti vielä vahvempi mitä eilisillan, ja r-testissä nään jonkun hailuraisen mut ei mitään selkeetä vieläkään. Mutta jos nyt tosiaan on ovis meneillään niin sekin löytö on jo tosi kiva 🤩

Onko kuvaa testeistä? :)
Ovulaationhan ei pitäisi näkyä rtestissä 🤔

Näkyy hailura kyllä 😊

Onko kuvaa testeistä? :)
Ovulaationhan ei pitäisi näkyä rtestissä 🤔
Tässä tän aamun testit. Ja joo samaa oon kuullut, mutta kyl mä ainaki näissä eilisen ja tän päivän raskaustesteissä nään selkeet hailurat 😅 Täytyy vielä tehdä rtestejäkin jos ne siitä lähtisi vahvistumaan.
IMG_0141.jpeg
IMG_0168.jpeg

IMG_3691.jpeg
Onks tää se kuuluisa rfsun viivan paikka? Menkkoihin vielä 4 päivää, mutta malttamattomana testasin näillä. Huomenna just menossa lääkäriin suunnittelemaan alkion siirtoa, että saataisiin pikkusisarus, mutta onko nyt luomuihme vai sekoonko vaan..

Takaisin