Plussa vai ei?

Aamulla tehty rfsun herkkä ja pregcheck, onko nää nyt luotettavat plussat🥹🙈
Mikäänhän ei taida olla niin varmaa kuin epävarma, mutta onhan nuo selvästi positiivisia molemmat 😍 onnea plussasta! Mikä dpo?

Edit. luin edellisen kommenttisi eli ei tosiaan ollutkaan ovis selvillä. Muttapa eipä sillä niin väliä kun asiat selvästi rullaa muutenkin. ☺️

Onko kukaan saanut ovulaatiotestillä plussaa ennen raskaustestiä?

Tein aamulla Raskauskeijun onestep raskaustestin (pitäis olla 10mIu/ml), oli negatiivinen (okei testiajan jälkeen superhaalea viiva ehkä tarkasti tihrustamalla) ja äsken noin 3 tunnin pidätyksellä tein huvikseen pregchekin ovulaatiotestin, joka olikin yllätyksekseni positiivinen. Nyt ehkä dpo 14, olin Flon mukaan oletetun ovulaation aikaan kipeänä, joten voi olla että ovulaatio on ollut myöhemminkin. Koskaan aiemmin en ole saanut ovulaatiotestiin positiivista, vaikka olen 6kk yrittänyt ovulaatiota testeillä metsästää.

Ehkä pakko vielä illalla tehdä testi, kun ei malta aamuun odottaa 🥹 Tänään ollut alavatsalla hieman menkkamaista juilintaa, Flon mukaan menkkojen pitäis alkaa ylihuomenna, joten jännityksellä odotetaan 🙏

1000049875.jpg

Tein aamulla Raskauskeijun onestep raskaustestin (pitäis olla 10mIu/ml), oli negatiivinen (okei testiajan jälkeen superhaalea viiva ehkä tarkasti tihrustamalla) ja äsken noin 3 tunnin pidätyksellä tein huvikseen pregchekin ovulaatiotestin, joka olikin yllätyksekseni positiivinen. Nyt ehkä dpo 14, olin Flon mukaan oletetun ovulaation aikaan kipeänä, joten voi olla että ovulaatio on ollut myöhemminkin. Koskaan aiemmin en ole saanut ovulaatiotestiin positiivista, vaikka olen 6kk yrittänyt ovulaatiota testeillä metsästää.

Ehkä pakko vielä illalla tehdä testi, kun ei malta aamuun odottaa 🥹 Tänään ollut alavatsalla hieman menkkamaista juilintaa, Flon mukaan menkkojen pitäis alkaa ylihuomenna, joten jännityksellä odotetaan 🙏

View attachment 141627
Musta ainakin Pregcheck sanoi pakkausselosteessaan ettei HCG häiritse mittausta, mutten noista muista merkeistä tiedä.

View attachment 141627
Tuon ovistestin herkkyys oli varmaan 20-25mlu/ml, eli epäherkempi kuin tuo raskaustesti? Näin ollen en usko, että aidosti negalla raskaustestillä HCG olis niin korkealla, että aiheuttaisi positiivisen tuohon ovistestiin. MUTTA jos siinä raskaustestissä olikin jotain haamua, niin sit voisi näkyä tuossa ovistestissäkin. Ne Raskauskeijun herkät testit vahvistuu tosi hitaasti, eli en niinkään tuijottelis viivan vahvuutta vaan et onko ylipäätään toista viivaa.

(Ovulaatiotestin käyttämisestä raskaustestinä täällä: https://www.kotitesti.fi/i/ovulaatiotesti-info/118/#raskaustestina)

Varmuuden toki saa vaan vasta uusilla testauksilla. Joko testasit?

Onko muut huomanneet Pregcheckin testeissä, että värin leviämisessä kestää jotenkin tosi kauan? Mulla on nyt useamman testin kanssa käynyt niin, että saa useamman minuutin ajan odotella että väri leviäisi. Ja kastan kyllä ohjeen mukaan, mutta ilmeisesti pitäisikin kastaa ns yliaikaa. Tän päivän testi jämähti kokonaan tähän, kunnes kastoin testin vielä kerran ja levisi sitten kunnolla. Näkyi kaksi viivaa, mutta eihän se tietty enää oo luotettava tulos. 😐 Eikä tääkään oo…
IMG_0110.jpeg

Onko muut huomanneet Pregcheckin testeissä, että värin leviämisessä kestää jotenkin tosi kauan? Mulla on nyt useamman testin kanssa käynyt niin, että saa useamman minuutin ajan odotella että väri leviäisi. Ja kastan kyllä ohjeen mukaan, mutta ilmeisesti pitäisikin kastaa ns yliaikaa. Tän päivän testi jämähti kokonaan tähän, kunnes kastoin testin vielä kerran ja levisi sitten kunnolla. Näkyi kaksi viivaa, mutta eihän se tietty enää oo luotettava tulos. 😐 Eikä tääkään oo…
View attachment 141638
No onpa kumma 🤔 nyt en oo hetkeen tehnyt testejä, nii en tiiä onko joku kökkö erä liikkeellä vai mikä juttu?! 😑 Mutta ei ole koskaan käynyt itellä noin. Ehkä tekisin reklamaatiota jo, jos useassa testissä käy samoin ja ei pysty lukemaan tulosta tai luottaa siihen. 😬

View attachment 141638
Mä kastan noita niin kauan, että se väriaine alkaa nousta tohon testialueelle. Sitten vasta otan pois. Se ohjeaika ei kyllä riitä, ja käy just noin jos vaan sen aikaa pitää.

Mä kastan noita niin kauan, että se väriaine alkaa nousta tohon testialueelle. Sitten vasta otan pois. Se ohjeaika ei kyllä riitä, ja käy just noin jos vaan sen aikaa pitää.
Mä reilu vuosi sitten olin näiden vakkarikäyttäjä ja sillon ei ollu tätä ongelmaa, joten siksi vähän kummastuttaa 😅 Mut täytyy joo kokeilla tota, ja ostaa muiden merkkien testejä myös rinnalle.

Mä reilu vuosi sitten olin näiden vakkarikäyttäjä ja sillon ei ollu tätä ongelmaa, joten siksi vähän kummastuttaa 😅 Mut täytyy joo kokeilla tota, ja ostaa muiden merkkien testejä myös rinnalle.
Ja oikeastaan nyt kun mietin, niin oon kyllä kokeillut pitää pidempäänkin ja silti väri leviää jotenki tosi hitaasti.

Takaisin