Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Onnea! Milloin se olisi laskettu aika sinulla?
KiitosOnnea! Milloin se olisi laskettu aika sinulla?
Kyllähän kaikissa noissa sun testeissä näkyy haamulaisia!Hätäisenä tein vielä parin tunnin pidätyksen jälkeen sen rsfun herkän testin.![]()
Itsellä ainakin näkyi haamulaisia muutamana päivänä ja viivat alkuun vahvistuikin (ei leffaviivoiksi, mutta näkyi kuitenki livenä/kuvassa toinenkin viiva), mutta viikon sisällä ekoista alkoi haalistumaan ja digi näytti ei raskaana!Täällä varmaan joku osaa vastata eli kemiallisia raskauksia mietin että miten niissä menee toi miten näkyvät testeissä? Eli näkyykö se ikäänkuin normiraskauskin mutta missään vaiheessa ei tule vahvaa testiviivaa vaan haalenee pois ennenku ehtii tummua? Milläköhän DPO-päivillä nämä tapahtuvat?
Itsellä ainakin näkyi haamulaisia muutamana päivänä ja viivat alkuun vahvistuikin (ei leffaviivoiksi, mutta näkyi kuitenki livenä/kuvassa toinenkin viiva), mutta viikon sisällä ekoista alkoi haalistumaan ja digi näytti ei raskaana!En osaa sanoa dpo:ta koska kierto sekaisin ja en ollut tikuttanut ovista! Yleensä kai nämä menee niin, että jos testaa ennen kuukautisten oletettua alkamispäivää, nii näyttää haamulaisia, mutta sitten vuoto alkaakin ajallaan tai muutaman päivän myöhässä eli yrittänyt jotain alkaa, mutta ei sitten kuitenkaan!
![]()
Mitä itse noista Kemiallisista ja varhaisista keskenmenoista olen lukenut, niin parasta olisi tehdä vasta silloin, kun kuukautisten pitäisi alkaa tai on jo pari päivää myöhässä. Ja jos silloin saa jo hyvän värisen toisen viivan testiin joka vahvistuu, niin ei ainakaan kemiallinen pitäisi olla.Eli voiskohan sit ajatella että jos testaa vasta sit kun menkat ois pitäny tulla (joku DPO 14?) niin todennäköisesti ei oo enää kemiallinen jos sillon näkyy?![]()
Kemiallisia on kaikki ennen 6+0 kesken menevät. Mutta kuten kaikissa keskenmenoissa, niin tietty alussa niitä tapahtuu eniten. Joillakin voi kuitenkin näkyä testissä viikkoja. Itse olen huomannut, että niin monta päivää kun viiva ehtii vahvistua, niin saman verran päiviä kestää ennen kuin vuoto alkaa sen jälkeen ku haaleampi testi havaittu. Ollut joka kerta menkat myöhässä ja testissä viel haalee plussa vuodon alkaessa.Täällä varmaan joku osaa vastata eli kemiallisia raskauksia mietin että miten niissä menee toi miten näkyvät testeissä? Eli näkyykö se ikäänkuin normiraskauskin mutta missään vaiheessa ei tule vahvaa testiviivaa vaan haalenee pois ennenku ehtii tummua? Milläköhän DPO-päivillä nämä tapahtuvat?
Mistä olet saanut tän ajan RV 6+0? En ole siihen itse ikinä törmännyt, ja mulla todettiin alkio vastaavan kokoa rv 5+6 mutta sain siitä kyllä merkinnän keskenmenosta. Kemiallisesta sitä merkintää ei vissiin saa?Kemiallisia on kaikki ennen 6+0 kesken menevät. Mutta kuten kaikissa keskenmenoissa, niin tietty alussa niitä tapahtuu eniten. Joillakin voi kuitenkin näkyä testissä viikkoja. Itse olen huomannut, että niin monta päivää kun viiva ehtii vahvistua, niin saman verran päiviä kestää ennen kuin vuoto alkaa sen jälkeen ku haaleampi testi havaittu. Ollut joka kerta menkat myöhässä ja testissä viel haalee plussa vuodon alkaessa.
Ja kemiallisissa yleensä se vahvistuminen on joo hitaampaa kuin onnistuneessa raskaudessa, mut kyl se voi vahvistua normaalisti ja silti mennä kesken.
Ja se on sit makuasia millon testaa. Jos ite olisin odottanut, että menkat myöhässä kun testaan, niin silti olisin ne kemialliset bongannut. Ja jos olis odottanut, että menkat runsaasti myöhässä, niin olis ollut vaan kauhee pettymys, kun menkat myöhässä, raskausoireita ja sit yhtäkkiä kuitenkin vuoto alkaa. Hyi, en halua sitä. Enkä sitä, et ku testaa myöhään ja sit on haalee testi ja ei sit tiiä onko se alkava plussa vai haalistuva plussa vai mikä. Täs ketjussa aika usein tulee sitä vastaan. Mielummin testaan sit ajoissa ja tiedän missä mennään, kolmenkin kemiallisen jälkeen.![]()
Mut kuten sanottu nää on makuasioita, et mikä sopii kellekin parhaiten. Mut mahdotonta niiltä kemiallisilta on täysin suojautua, ellei testaa vasta 6+0Mut toki jos odottaa, et menkat myöhässä, niin vähintään ne ihan superaikaiset välttää, missä testi vaan esim. yhden tai kaks aamua näyttää plussaa.
Onko tässä siis että vuoto pitää alkaa ennen RV 6+0? Mullahan km todettiin kuitenkin vasta vu:ssa joskus 7+jotain ja tyhjennettiin joskus rv8+joitain. Kun ei kukaan mun tapauksessa käyttänyt tuota termiä kemiallinen raskaus, mutta empä mä mitään tarkkoja termejä kysellytkään.Mäkin oon useissa eri epävirallisissa yhteyksissä nähnyt ton 6+0 kemiallisen "rajana". Soittelin neuvolaan tästä uudesta plussasta ja samalla kerroin, että edellinen raskaus oli kemiallinen ja vuoto alkoi 5+1. Terveydenhoitaja sanoi, että merkkaa tietoihin yhden aiemman keskenmenon.
No se on semmonen hyvin keinotekoinen raja. Varsinkin enkunkielisessä matskussa sitä käytetään. Sehän oikeesti on siis niin, että onko ultrassa todettavissa oleva raskaus vai ei, miten se määritellään. Sehän niitä aikoja alkaa vasta kunnolla näkymään ja sydän lyömään jne. Niin siihen 6+0 sit jossain lätkästy joku merkkipaalu. (Kun ei kaikki missään ultrassa siinä vaiheessa tai viel moneen viikkoon käy.)Mistä olet saanut tän ajan RV 6+0? En ole siihen itse ikinä törmännyt, ja mulla todettiin alkio vastaavan kokoa rv 5+6 mutta sain siitä kyllä merkinnän keskenmenosta. Kemiallisesta sitä merkintää ei vissiin saa?(Ihan siis sillä, kun kolmen keskenmenon jälkeen pääsee tutkimuksiin, että mistä voisi johtua).
Mulla oli mielestäni "selkeä kemiallinen" (viiva ei vahvistunut, muutaman päivän jälkeen alkoi vaalenemaan), vaikka vuoto alkoikin vasta 8pv myöhässä. Kipuja oli jo useampi päivä aiemmin.Oisko kemiallinen niin, että kuukautiset alkaa päivän pari tai korkeintaan muutaman päivän myöhässäja sen jälkeen vkm viikolle 12 asti
.
![]()
Näkyyhän siinä haamulaista!Uutena täällä laittamassa kuvaa tämän aamun haamulaisesta/viivanpaikasta. Testinä RFSU Raskaustesti testaa varhain.
Yritystä vuosi takana, ja dpo noin 11 (ovista ei tikutettu). Näettekö viivagurut jotakin?![]()
Mulla on ollu tällänen sekä nega että posi, en enää ole siksi kyseistä testiä ostanut koska näyttää usein todella räikee viivanpaikkaaUutena täällä laittamassa kuvaa tämän aamun haamulaisesta/viivanpaikasta. Testinä RFSU Raskaustesti testaa varhain.
Yritystä vuosi takana, ja dpo noin 11 (ovista ei tikutettu). Näettekö viivagurut jotakin?![]()
Tänään aamulla samanlainen räikeä viivanpaikka, joten en tiedä mitä tässä uskoa. Ajattelin mennä ainakin ostamaan jonkun toisen testin.Mulla on ollu tällänen sekä nega että posi, en enää ole siksi kyseistä testiä ostanut koska näyttää usein todella räikee viivanpaikkaatestaisin apteekin varhaisella
![]()