Pitkään esikoista toivoneet kuumeilijat

Kuinka kauan yritystä on takana

• 10-12 kk

Äänet: 1 6.3%
  • 1-1,5 v

Äänet: 8 50.0%
  • Yli 1,5 v

Äänet: 7 43.8%

• Kaikki äänestäjät
    16
  • Poll closed .
Kiitos kaikille :Heartred

Törkeesti taas omanapailen. (oon kyllä lukenut kaikki viestit läpi, mutta on ollut niin kauheata hoppua, etten ole ehtinyt perehtyä vastailemaan mihinkään)

Meillä on ollut tässä maaliskuussa niin paljon kaikkea muuta jännättävää (mm. Islannin matka ja remonttia kotona ja töissä kaikenlaista), etten osannut uskoakkaan raskauteen tässä kierrossa :grin Näköjään mulla toimii taas tuo "ajatukset muualle"-taktiikka, kun tosiaan ekan raskauden alkaessa keskityttiin häihin ja tokan raskauden alkaessa keskityttiin meiän häämatkaan :happy: Kovin suuri luotto, että saadaan vielä joskus oikeasti lapsikin, mulla ei kuitenkaan vielä ole noiden keskenmenojen takia. Positiivista nyt kuitenkin on se, että mun myöhäinen ovis (kp21) ei ole este raskautumiselle ja ilman lääkkeitäkin näköjään voin vielä raskautua :wideyed: Olin jo ihan toivoni menettänyt, kun niille clomeille ei vaan tullut mitään vastetta.

Mutta nyt puhaltelen teille kaikille hirmuisesti plussatuulia ja pitäkää te kans peukkuja, että kolmas kerta toden sanoo ja me saadaa pitää tämä vauva :talk017

:signs003

LaraS, mulla on tosiaan myös kilpirauhasen vajaatoimintaa. Eli voi silläkin selittyä :banghead: no mut otan joo huomenna vielä puheeksi lääkärin kanssa, että mitä mieltä se nyt on noista kaikista..

Meille tuli nyt polilta tietoa.. Jatketaan letroilla elokuuhun asti, kun niin hienosti (kp10 folli 12,5mm) kasvoi ja verikokeenkin mukaan irronnut..

Tilasin ens viikolle yksityiselle gynekologille ajan KP14 eli 4.4 ja aion pyytää ultraamaan ja toista mielipidettä tähän meidän tilanteeseen. Mulla ei voimat riitä elokuuhun asti noita letroja pelkästään popsia ja toivoa. Must tuntuu että noiden lääkkeiden takia jäätävä päänsärky, väsymys ja mielialat heittelee maasta taivaisiin.

Polille saa laittaa viestiä, jos on jotain kysyttävää ja saadaan sitä kautta alkuraskauden ultraus.

Onnea Alina16! Jännä että sullakin raskaudet alkanut lomaillessa tai sit muuhun keskittyessä. Mulla nimittäin ihan sama; eka raskaus alko heti Thaimaan loman jälkeen, toka raskaus alko kesälomalla Tukholman reissussa ja kolmas eli tämä viimeisin on Dubain reissun tuliainen. Pidän sulle peukkuja että sullakin kolmas kerta toden sanoo kahden keskenmenon jälkeen. Taikauskoisena olen vakuuttunut että näin käy, koska ollaan muutenkin näköjään samiksii.

Onnea Alina! Ekassa kuvassa haamu ja puikkotestissä selvä viiva! Tarrasukkia matkaan:)

Oon kyllä käynyt lukemassa ja tykkäämässä, mutta oma kirjoittelu on jäänyt vähemmälle kun ei oo oikein ollut kuulumisia.. tänään nyt oli sitten lapsettomuus polilla gynelle aika ja päästään suoraan toiseen ivf:aan:) pitkä hoitokaava eli punktio on vasta vapun jälkeen, mutta jarrun eli omaa hormonitoimintaa lamaavan lääkkeen aloitan jo nyt sunnuntaina. Munisten kasvattelupiikit alkaa sitten pääsiäisen jälkeen. Taas on toiveikas mieli kun on suunnitelma:rolleyes:

Alina, hurjasti onnea ja paljon tarrasukkia matkaan!! <3

Mievaan, hyvin toiminu noi Letrot, toivottavasti tärppäis! Harmi että ne aiheuttaa päänsärkyä.. ellei sit johdu jostain muusta? Mulla tuli yhdestä lääkkeestä jännityspäänsärkyä, eli siis hartialihakset meni jumiin ja alko sen takia särkee päätä. Helpotti ajan mittaan.

Tiiamaria, ei nyt näytä ainakaan Tapparan kannalta mitenkään hyvältä :nailbiting: en lähe vuoteen ulos jos Ilves pudottaa Tapparan :hilarious: Tääkin on yks hyvä muu asia mihin keskittyä nyt kun tiedossa ainakin kuukaus - kaks ennen hoitoja tai mitään tietoo siitä miks ei oo vielä saatu lasta. Kaikki muu tekeminen kelpaa kyllä nyt :)

Triana, voi miten kauheelta kuulostaa noi kivut :/ omat (menkka)kivut tuntuu olevan pientä, vaikkakin itelle tuskallista noihin verrattuna. Hienoo et oot saanu kuitenki löydettyä vertaistukee!

LaraS, jospa sun menkat on vaan niukemmat tässä kierrossa, pelkkää tiputtelua, ja sulla onkin oikeesti kp3 :D Hyvin voi mennä labroihin jo nyt, ei se oo niin justiinsa :p

Anteeks jos unohdin jonkun, jolleki piti jotain vastata mutta kauheesti tekstiä! :)

Te joilla on pco(s), mitä kaikkee oireita siihen liittyy tarkalleen? Ja mitä se liikakarvoitus tarkottaa siinä yhteydessä? Mä mietin kaikkia mahdollisia mitä vois omalle kohdalle sopia, ennen ku pääsen tutkittavaks. Kaikista ärsyttävintä olis ehkä saada diagnoosiks "selittämätön lapsettomuus", koska sitä on vähän hankala hoitaa.. :D tosin puhuttiin miehen kanssa eilen, että voidaan miettiä myös sitä, että kun saadaan tulokset ja tiedetään vähän enemmän, niin rahalla saa hoitoja yksityiseltä.. mies sano että kyllä se voi maksaa siitä että me lapsi saadaan aluilleen jos ei muuten tuu <3

Deb eipä se tepsin kannaltakaan eilen kovin hyvältä näyttänyt :D se on kyllä hyvä kun on asioita joihin keskittyä. Mulla on ollut tää koulu tässä nii saa jonkin verran ajatuksia muualle ettei ressaa koko ajan :)

• Tykkään
Reaktiot: Deb
Alina Jaahas, pitäiskö se mullakin alkaa miestä tyrkkimään alttarille, niin tulis se plussa suunnitellessa :rolleyes: varsinkin, kun mies sanoo että pitäisi olla stressaamatta (en kyllä mielestäni hirmuisesti stressaa, kun pystyn keskittymään muihinkin asioihin)... Niin sanoo sille, että mennään naimisiin niin on mulle muuta ajateltavaa! :hilarious:
Kävispä sulla kuten Jahtulla ja tosiaan kolmas kerta olis se kerta :happy:

Tiiamariia ihanaa, käy sitten kertomassa uktrakuulumiset, joohan :shy:

Kissankulta ai niinhän sulla olikin kilpparijutut myös. Kannattaa kysyä, niin saa ainaki mielenrauhan että on asiasta ottanut selvää :)

Mievaan joo, olis varmaan puol vuotta letrojen popsimista tuskaisen kauan. etenkin jos ei tuo yhtään tärppiä. Toivottavasti tärppää oitis kuitenkin! Ja syksyllä olisikin lääkäri- ja neuvolakäynnit jotain ihan muuta :happy:

Miten Jahtu sun vointi? Milloin oot nähnyt pikkuisen viimeksi ja milloin seuraava kerta? Sori, kun en muista :shy:

Bambi mahtavaa, että pääsette suoraan uuteen ivf-kiertoon eikä tarvinnut jäädä taukoilemaan :) Aktiivisuunnitelma antaa aina vähän uutta potkua ja toivoa :)

Deb niinpä, kun välillä on niukempia vuotoja ollut, niin ei voi oikeen jäädä odottelemaan et ne hanat kunnolla aukeaisi. Kävin labrat ja kai ne jotain suuntaa antaa kuitenkin :)
Tuosta pco-oireilusta, niin mulla on ohuet hiukset päälaella, muualla taas kasvaa liiankin kanssa karvaa (säärissä tosi pitkänä, leuan alla paksuja "partakarvoja", joita nupin pois, sekä häpykarvoja yläreisille ja ylemmäs häpykolmiosta kasvaa yksittäin, mut on ärsyttäviä - sanotaan että "esiliinamaisesti" kasvaa häpykarvat). Niitä hormonifinnejä on leuan alla / kaulalla riippuen kierron vaiheesta. Ja sellaisia ihonvärisiä "irtoluomia" vai miksi niitä sanoisin, kasvaa myös kaulalla. Ennettäin oli tosi runsaita menkkoja. Painonhallinta on hankalaa (kuten oon jokusen kerran ja märissyt täälläkin :hilarious:)...
Mitähän muuta... Verikokeissa on ollut myös hormoniepätasapainoa. Ja se kilpparin vajis nyt viimeisin löydös. Se ehkä selittää paljon väsymystä, ihon kuivuutta (atopiaa?), masennusta (johon siis on ollut lääkitys jo pari vuotta) jne.
Yritä sinä kuitenki keskittyä nyt muihin asioihin, nämä asiat selviää sitten tutkittaessa :happy:

LaraS joo tuun kertomaan sitten :) jännittää! Meilläkin vähän reilu vuosi aikaa tässä häihin. Suunnitelmat kyllä seisoo ja välillä ressaa että saadaanko mitään häitä ku ne on eri paikkakunnalla ku asutaan ja ei o vielä muuta varattu ku paikka. :D

Kiitos kysymästä LaraS <3 ihan hyvää kuuluu, menkat säännölliset ja nyt kp15/29 ja tänään sain ovisplussan ja tuntemuksetkin on sellaset et ovis on ihan näillä näppäimillä :) vielä ku saatas tänään se hyödynnettyä... Uutta yritystä mennään siis taas. :)

mievaan kuulostaa minunki mielestä pitkältä ajalta jatkaa pelkästään letroilla elokuuhun asti o_O Oliko teillä mikä diagnoosi, selittämätön? Sori ku en vaan millään muista.

Ei nyt oikeen ajatus kulje, päivän makoillu kivut seurana. Ei oo erityisen kovia kipuja, mutta ei tää oikeesti oo normaalia. Latasin eilen sen endoyhdistyksen Moona oirepäiväkirjan ja täyttelin sitä Womanlogiin laittamieni tietojen pohjalta. Syyskuulta alkaen kipuoireita keskimäärin 16 päivää kuukaudesta ja muita oireita 10 päivää kuukaudesta. Jotenki sitä tulee välillä "sokeaksi" tälle kivulle ja jos ennen lääkärikäyntiä on ollu vaikka viikko ilman lähes kivuton niin sitä ei jotenki enää osaa valittaa siellä.. Pitäs olla se pahin kohtaus päällä että osais kertoa missä tuntuu ja miten pahasti tuntuu. Sori tää jatkuva kipuhöpötys, jotenki vaan avasi silmät ku listasi kunnolla kaikki :nailbiting: Elisendallaki kannattais ehkä kokeilla tuota, tai muuten tarkasti seurata kaikki oireita, kun sullaki oli viitteitä endosta?

Triana, joko vuoto loppui? On kyllä viheliäinen kierto sulla!

Mievaan, kuulostaa kyllä pitkältä ajalta toi elokuuhun asti vapaa käyttö. :/ ehkä voit puolessa välissä ottaa polille yhteyttä ja pyytää tarkastuskäyntiä, jos mtn ei oo tapahtunut?

Bambi, eiköhän se pääsiäinen tule nopsaa ja pääset taas tositoimiin!

Täällä ensimmäinen piikki tällä erää pistetty. On kyllä jotenkin perhosia vatsassa, ihan eri tavalla kuin viime kerralla. Ihan kiva tunne :)

Bambi, hienoa, että taas on suunnitelmat selvillä! :)

Deb, mulla PCOS-oireina todella monirakkulaiset munasarjat, menkkoja ei tule luomusti, paino-ongelmat (tosin syksyn diagnoosin jälkeen oon saanu BMI:n 30:sta 27:een ja nyt se on jopa pysyny aika kauan siinä). Aknea ei ole ollenkaan eikä kai mitään järkyttävää hirsutismia (en oikein tiedä, mikä ois normaalia :D). Hiukset on kyllä tosi paksut, mutta se kai ei ole hirsutismia. Tosiaan lääkärissä noi sitten selviää, yritä keskittyä muuhun sillä välin. :) Ja kiva, että täällä on muitakin lätkää seuraavia; mä meen huomenna kattoo HPK-JYP-matsia. :)

Mievaan, myös mun mielestä 6 kk Letroja kuulostaa pitkältä ajalta, jos ei tule tärppiä... Muakin käskettiin syömään Clomeja 6 kk, koska ekalla kuurilla saatiin aikaan johtofolli (mikä ei sitten ilmeisesti johtanut ovulaatioon, koska en saanu ovisplussaa enkä esim. bongannu minkäänlaisia limoja). Onneks vaadin (yksityisellä toki helppoa koska itsehän mä tän lystin maksan) seuraavaan kiertoon ultraa, Ovitrellea ja progearvoa, joka sitten paljasti, ettei johtofollista huolimatta ovista tapahtunut. Kannattaa itse vain olla aktiivinen ja jopa vaatia juttuja! Hyvä, että sulla on toi gyne ens viikolla. :)

Triana, kuulostaa kyllä tosi kurjilta noi sun oireet. :( Ja jos kerran muillakin endolaisilla on tollasia, niin hyvin mahdollista, että sullakin se on. Selittäisi lapsettomuudenkin. En halua masentaa tällä vaan haluaisin, että saisit diagnoosin, jotta voitaisiin puuttua asiaan. Tsemppiä! ♡

Eltsi, olkoon tämä teidän kiertonne!! :)

ON: Nyt taas ihan masentunu fiilis. Se mun 40-vuotias läheinen, josta oon aiemminkin maininnut, sairastaa luultavasti vakavaa sairautta. :( Ja parin paremman päivän jälkeen tuntuu taas siltä, ettei mua saada ikinä ovuloimaan. Laskin, että tähän mennessä rahaa menny lääkärikäynteihin, lääkkeisiin ja testeihin yli 3000 e. Ärsytti, kun yks kaveri valitti, miten heillä menee lapsiin niin paljon rahaa (molemmat tärpänny ekasta yrityskierrosta ja se mun kaveri on tooosi ylipainoinen). Kaiken lisäks hän kehu sitä, kuinka hänen ja miehen vanhemmat kuitenkin onneks maksaa melkein kaiken (eihän siinä mitään, jos kerran ylimääräistä rahaa on, mutta pisti itkettämään tollanen). Voi kun mäkin olisin ton 3 tonnia täysin itse tienattua rahaa voinu käyttää muuhun kuin tähän mennessä tuloksettomiin hoitoihin. Mietin, olisinko siinä laukonu totuuksia mutta en sit viitsiny, eli oma vika toisaalta, kun annoin kaverini pahoittaa mieleni. Anteeksi (taas) vinkuminen.

Eltsi ei loppunut kokonaan :arghh: Vieläki tulee vähän joka vessassa käynnillä ja ilman pikkuhousunsuojaa ei pärjää. Mulla oli viime vuonna lopputalvesta/keväällä kaks tämmöstä kiertoa, toinen niistä piti stopata primoluteilla. Ei tietoa mistä johtui.
Mä niin toivon että tää ois teidän kierto, jouluvauvako sieltä sitten tulisi :rolleyes: :smiley-angelic001

Frozen joo on se parempi tietää ku elää tietämättömyydessä, vaikka tuo sairaus onki aivan kamala. Aika moni tuolla ryhmässä jääny lapsettomaksi :sad001
Oon pahoillani sun läheisen puolesta, toivottavasti teillä on kuitenki vielä aikaa yhdessä! Tuo on kyllä hurja summa mitä sulla on jo menny rahaa :eek: Ja tiiän tuon tunteen ku joku valittaa, miten lapsiin menee rahaa... Toisilla menee rahat, aikaa, mielenterveys ja paljo muuta sitä odotusta odottaessa :mad: Ihan rupes suututtamaan!

Triana, kiitos, toivottavasti nykylääketiede pystyis kuitenkin jotenkin auttamaan, 40-vuotias on kuitenkin vielä niin nuori... Niinpä, tässä menee rahat, aika ja mielenterveys - ja mikä pahinta, se kaikki voi olla turhaa. Tiedän, että oltais julkisella selvitty halvemmalla, mutta kun yksityisellä saa sentään vaikuttaa niihin aikoihin paljon paremmin niin on töiden kannalta helpompaa (ja toki pääsee nopeammin). Eikö monella endopotilaalla leikkaus ja IVF usein kuitenkin auta? :) Voi kunpa siellä polilla nyt otettais sun endoepäilyt tosissaan!!

LaraS, toimii varmasti :grin Alttarille mars! haha. Mä oon kans miettinyt tuota hirsutismia, kun en yhtään tiedä mikä sitten on normaalia. Mulle tulee navan alle sen pari-kolme mustaa karvaa ja nänneihin kans :woot: Myös sisäreisiin tulee just sen pari kolme mustaa karvaa, mut onko se kuitenkin vielä ihan normaalia? Mulla on kyllä tosi paksu tukka ja vahvat kulmakarvat, että jospa se on vaan geeneissä? Mulla on kans tuota kuvailemiasi hormoninäppyjä leuassa ja kaulalla, mut ne ilmaantuu yleensä just kans tiettyyn aikaan kuukaudesta. Yleensä yhdistän ne estrogeeniin. Mulla muuten vielä viime viikolla naama kukki kuin kevätniitty, mut nyt ei oo oikeestaan oo enää mitään näppyjä. Raskaushormoni selkeesti sopii mulle :p

Triana
, voi vitsi, onpas inhottavaa tuollainen pitkittynyt vuoto ja vielä ärsyttävämpää, kun ei löydy syytä sille.

Frozen, toivottavasti läheisesi tilanne paranee pikimiten. Nuo tuommoset valittajaystävät on niin ärsyttävi. Mulla on eräs ystävä, joka tuli vahingossa raskaaksi ja kun sai tietää asiasta, hänen ensimmäinen ajatus oli, ettei halua pitää sitä. No hän kuitenkin päätti jatkaa raskautta ja sitten hän valitti, että jos hän ei saa tyttöä, niin hän ei varmastikkaan pidä lapsestaan yhtään ja nyt kun hänellä on se lapsi, niin hän valittaa, että 12h on ihan maksimi aika mitä hän voi viettää tämän lapsen kanssa tai muuten hajoo pää :shifty: Oo siinä sit vieressä seuraamassa, kun tekis itse mitä vaan saadakseen sen oman lapsen.

Toiveissa, lupaavat lähtötilanteet siellä :) Toivotaan nyt muhevaa tärppiä!

tiiamariia, se on jo aika paljon jos on sentään juhlapaikka jo valmiina :grin Tuleeko teille siis kevät- vai ihan kesähäät?

Jahtu, selkeästi matkailu auttaa rentouttamaan mielen ja kehon sopivasti raskaudelle suotuisaksi :p

mievaan, hienosti oot jo pudottanut painoa! :) mut tottahan se on että ylipaino joissain tapauksissa haitaa raskautumista, joten siitä eroon pääseminen olis niin hyvä. Ja myös oman itsensäkin kannalta. Toivottavasti ei tarvi puolta vuotta koittaa letrojen kanssa, toivotaan että tulis plussa pian :happy:

LaraS, mua ei juurikaan haittaa nyt että mun paino on jumahtanut, koska oon syöny herkkuja ja muuta roskaruokaa, niin onneks ei oo tosiaan noussu! ja parasta on se, että ei oo enää sitä ahdistusta liikakiloista, mikä oli ennenku aloin laihtua. Pilkkiminen on ihan parasta! :happy: Mut hyvä että paino on kuitenkin pikkuisen edes laskenut, ja tosiaan senttejä voi lähteä vaikka paino ei muuttuiskaa. Yks hyvä laihdutuskeinokin on suosia sellaisia ruokia, jotka ehkäisee kehon hiljaista tulehdusta, ja välttää niitä, jotka aiheuttaa. Netistä löytyy aika hyvin tietoa. Mä rupean nyt entistä enemmän kiinnittämään enemmän huomiota noihin, koska se voi jonkun lähteen mukaan hillitä endoakin!
Harmi juttu että terot on menettäneet tehonsa :sad001

Triana, kiva että jatkossa nyt tieto kulkee tk:n ja oysin välillä! Jospa nyt alkaisi asiat sujumaan :happy: Tsemppiä kipujen kanssa, ilman muuta pyydä sitä magneettikuvaa, kun noin paljon on kipupäiviä sulla! Mä oon merkannut ylös kivut ja muut oireet, mutta kovia kipuja mulla ei oo monena päivänä kuukaudessa loppujen lopuks. Pahoinvointia ja väsymystä eniten.

Frozen, toivottavasti läheisesi toipuu sairaudesta :Heartred pienet on murheet joillakin, jos harmittaa että lapseen menee rahaa, mutta kuitenkaan ei omasta pussista tarvi maksaa :angryfire tekee kateelliseksi ja itkettää. Mutta ristinsä kullakin kannettavanaan..

Hitsi en nyt ehtinykkään tässä aamukahvilla kaikille kirjottaa, pitää rueta muuttohommiin! Toivotan kaikille voimia ja iloisia ajatuksia, palaan tänne kunhan selvitään tosta muuttorumbasta!

Elisenda on toi pahoinvointi ja väsymyskin varmasti pitemmän päälle raskasta. Toivotaan ettö siinä olisi jotain lievempää kuin endo taustalla :)

Vuoto jatkuu.. Ällövaroitus! Yöllä ei juurikaan tuu mitään, mutta ku nousee ja menee suoraan vessaan niin oikeen lirisee pönttöön. Äsken tuli jotain verilimaa jonku verran. Kiukuttaa :mad: Jos vielä viikonlopun oottelisi ja maanantaina varmaan soitella terveyskeskukseen että mitä tehdään. Vai voiskohan tän takia käydä työterveyslääkärillä? Ei viitsis päivystystä kuormittaa tämmösen asian takia jos kivut on näin "helpot" tällä hetkellä.

Takaisin