Pitkään esikoista toivoneet kuumeilijat

Kuinka kauan yritystä on takana

  • 10-12 kk

    Äänet: 1 6.3%
  • 1-1,5 v

    Äänet: 8 50.0%
  • Yli 1,5 v

    Äänet: 7 43.8%

  • Kaikki äänestäjät
    16
  • Poll closed .
Triana, kannattaa ehdottomasti mennä työterveyslääkärille, jos mahdollista. Mä itse kävin esim. hormoniverikokeet työterveyslääkärin lähetteellä. Ainakin meillä kuukautiskiertoon liittyvät ongelmat kuuluivat ns. perusterveydenhuoltoon. Toivottavasti kivut hellittää pian!
 
Alina, varmasti tuskaista kuunnella tuollaista (turhaa) valitusta, kun tosiaan itse tekis mitä vain saadakseen sen lapsen. Kyllä huomaa, kenellä on oikeita murheita ja kenellä ei...

Elisenda, jep, ristinsä kullakin... Tsemppiä teille muuttoon! :)

Triana, mene ihmeessä työterveyteen, luulisi kuuluvan sinne! Ihmeellistä tuo vuodon pitkittyminen. Tsemppiä! ♡
 
_20170401_083359.JPG
_20170401_082851.JPG
Laitan tännekkin nyt tän aamuisen testin eli tänään dpo17:p opin senkin, ettei kannata yli 10sek liottaa sitä testiä, kun voi jo senkin takia jäädä hailakaks :banghead:
 
Alinalla kyllä hienosti vahvistunut viiva!

Triana toivon niin että saataisiin tutkittua niin että tietäisit onko endo vai ei. Se kuitenkin vaikuttaa hoidon valintaan ja muutenkin elämään jatkossa. Kyllähän sitä haluaa tietää mikä kipujen ja omituisten vuotojen syynä on. Itsellä ei endoa mut täältä foorumilta oon lukenut että usein endolaiset menee suoraankin ivf hoitoon ja letrot voi endoa pahentaa. Niin kuin Helinällä se endometrioomahan on kovasti kasvanut:sad001 pidän peukkuja että tutkivat kaikilla mahdollisilla keinoilla kun noin selvä epäily ja vaikuttaa kyllä merkittävästi hoitoihin.

Täällä luomukierto kp 20, ovista tikutin kp 17 saakka ilman plussaa ja lopetin kun tikutkin loppui. Gyne sanoi kp 18 ultrassa et limis näyttää siltä et ovis on jo tapahtunut ja oikeessa muniksessa oli 17 mm rakkula joka ehkä keltarauhanen. Mut nyt on toissapäivänä ja eilen jomotellut ja nyt limojakin et mietin oisko nyt vasta myöhänen ovis:rolleyes: tai sit on ovuloimaton kierto, ei varmaan olis mikään ihme ivf kierron jälkeen, onhan niitä 1-2 vuodessa normaalistikin. Pienessä toivossa silti elän:shy: huomenna pistän jarrupiikin seuraavaa ivf hoitoa varten. Sen vaikutus kestää 5(!) viikkoa et toivottavasti ei mitään kauheita haittoja tuu kun sitä ei sit millään saa pois:confused:
 
Bambi, mitä lääkettä se jarrupiikki on? Toivottavasti tosiaan ei tulis sivuvaikutuksia :nailbiting:

Me saatiin muutettua, ihan uskomaton urakka saada kaikki mahtumaan tähän uuteen kämppään :hungover: mä olen luonteeltani hyvin minimalisti, ja mies ihan älytön hamsteri.. läppärikin on vielä jossain laatikossa, pitää yrittää kännykällä käyttää nettiä kunnes se löytyy :grin

Mulla on kp14, mutta missä on mun ovisnippailut ja jomotukset? Limat löytyy kuitenkin. Tallettelut tais jäädä perjantain yhteen ainoaan kertaan, kun ei toi mies taas jaksa.. :shifty:
 
Bambi tsemppiä tulevaan ivf hoitoon. Toivottavasti selviät vähillä sivuvaikutuksilla

Triana toivottavasti lääkärit viimein ottaisi sinut vakavasti. Kuulostaa kyllä todella hurjalta sinun oireet.

Täällä taas menkat alkoi yöllä eli kp 1. Pääsen aikani kuluks taas testailee ovista, kun oottelen simppanäytteen tulosta. Lähete Naikkarille on enään puhelinsoiton päässä, kun näyte on tutkittu. Mahtaisiko sitä ennättää vielä kesäkuussa ensikäynnille vai meneeköhän se syksylle?

mauste kp 1 / 24-28
 
Onpas täällä taas paljon keskustelua, mä täällä vähän enemmän taustalla lueskelen nyt :)

Alina, aivan upeet viivat <3 kaikkee hyvää raskausaikaan! Koska sulla on ar ultra?

Elisenda, muuttaminen on kyllä raskasta hommaa, ite tuun suurperheestä ja me muutettiin mun lapsuuden ja nuoruuden aikana 14 kertaa isän työn perässä :D jospa se ovis tulee sulla sit silleen yhtäkkiä, niinku mulla viime kierrossa et pomppas LH yhtäkkiä tappiinsa. Edellisenä päivänä näytti melkein olematonta, seuraavana testiviiva oli vahvempi kun kontrolliviiva. Sit ku tulee ni kyl sä saat miehes kellistettyä ;)

Bambi, toivottavasti ei tuu kauheita haittoja siitä jarrupiikistä.

Triana, alkaako helpottaa kipujen kanssa?

ON: Mä oon kokoajan jotenkin ärtysellä tuulella ja väsyny, vaikka yleensä alkukierrosta oon hyvällä tuulella ja tosi energinen. Nyt oli normaalin pituset kuukautiset, 5pvää (viimeks oli 3pvää), mikä on hyvä merkki koska ei varmaan oo limis mikään hyvä jos kestää vaan 3pvää. Mä nauroin itekseni että eikö greippilonkero ajais saman asian ku greippimehu (mitä piti ostaa ihan vaan senki takia ku nuha ollu ja nyt on ihan kuiva nenä, auttaa siihen)? :hilarious: Oon suunnitellu jo kaikkee mukavaa päänmenoo tähän tuleville kuukausille ennen hoitoja :)

Dep kp8/29-30 (tai no tiedän vasta oviksen jälkeen, ku luteaalivaihe on aina sen 14pvää mulla).
 
Jaahas, täällä on aikanen ovis ja lyhyt kierto tiedossa, ei varmaan mitään mahkuja raskautua tästä kierrosta, otan siis rennosti senki takia :)

Kp8 ja viimestään huomiselle voin oottaa o+, nyt näytti tältä:

IMG_20170402_155852.jpg
 
Oikealla puolella vatsassa ja kyljessä on koko viikonlopun ajan ollu sellanen pieni paine ja jomotus, ei niin paha että edes lääkettä tarvis ottaa mutta ei tämmöstä silti jaksais ku huolestuttaahan se ku ei tiedä varmaa syytä. Vieläki on tuhrutellu, tänään ollu kyllä vähenemään päin, jospa loppuis pian..
Aloin uudestaan miettii tuota, että ehkä mun ois järkevin eka soittaa Oysiin jos tää jatkuu. Kun jos se työterveyslääkäri ei oo yhtään tietonen lapsettomuushoidosta, niin sehän voi vaikka määrätä mulle jotain sellasta lääkettä mitä se Oysin lääkäri ei määräis ja sotkee koko kuvion o_O Jotenki näin yritin nyt järkeillä tätä.

Elikkä kp14/23-28 menossa, en sitten tikuttanu ovista ollenkaa ku tuntuu että silleen saan jätettyä loppukierron piinailun pois :shy: Mies eilen vitsaili että jospa se meidän tuleva muksu onki niin lystikäs että se just nyt ihan toivottomassa kierossa aprillipäivänä saa alkunsa, hah :hilarious:
 
Bambi, oispa siellä ollu myöhäinen ovis ja oiskin tärppi käyny välikierrossa! ♡ Jarrupiikki siis pistetään kesken edellisen kierron? Muakin kiinnostaa, mitä ainetta se piikki on. Toivotaan, ettei tule sivuvaikutuksia! :)

Mauste,
pahoitellut kp1. ♡ En osaa sanoa yhtään tuosta Naikkarin aikataulusta valitettavasti, toivotaan että pääsette mahdollisimman pian ensikäynnille! :)

Elisenda, ei kai mitään ovistuntemuksia välttämättä aina ole, ja yksikin yhdyntäkerta riittää, joten toivotaan, että oiskin tärpänny nyt! :) Tsemppiä tavaroiden purkamiseen, itsellä ainakin on usein käyny niin, että laatikot seisoo nurkissa kuukausikaupalla. :D

Deb, ei kai aikainen ovis sinänsä mitään mahdollisuuksia vie? :) Voi kunpa teillä käviskin luomutärppi tässä tutkimuksia odotellessa! ♡

Triana, joo, toisaalta hyvin järkeilty tuo, että lapsettomuuteen perehtymätön lääkäri saattaa määrätä jotain sellasta lääkettä, joka ei ole tässä tilanteessa hyväksi... Soita ihmeessä huomenna Oysiin, jos vain ehdit! Kuten moni muukin on kirjotellu, pitäishän tuollaisten oireiden perusteella tutkia se endon mahdollisuus perusteellisesti, koska niin kovasti vaikuttaa siltä, ja tosiaan osais sitten suunnitella hoitoja sen mukaan. Heh, oispa tosiaan hauska, jos lapsi oiskin saanu alkunsa aprillipäivänä "toivottomassa" kierrossa. :)

ON: Kp22, eli periaatteessa viikon päästä vois alkaa menkat, mihin en kyllä luota kovin paljon, koska eipä ne tunnu alkavan mulla nykyään oikein millään. Ja siis raskautumismahdollisuudet on tässä kierrossa täysin nollassa, koska munikset oli täynnä pieniä rakkuloita. Ois vaan niin kiva päästä uuteen kiertoon ja yritykseen. Olin eilen pitkästä aikaa baarissa pilkkuun asti, tuntuu niin nähdyltä se homma, vaikka toki sinänsä mukavaa puuhaa onkin. Olisin vaan jo niin valmis kääntämään uuden lehden elämässäni, kun tuntuu, että nyt on "junnannut" niin pitkään samoissa kuvioissa: elämän vakiintumisesta (vakituisen kumppanin löydöstä, valmistumisesta ja asunto- ja autolainojen otosta) on jo vuosia. Tänne siis vaan kaikki tädit, kiitos. Vajaan 3 viikon päästä pääsen onneks soittamaan klinikalle, että miten saatais kierto vaihtumaan, jos ei oo vaihtunu ennen sitä.
 
Frozen toivottavasti täti tulee sinne pian! :rolleyes: En osaa ees kuvitella miltä ne tosi pitkät kierrot tuntuu ku itellä just päinvastanen tilanne että on turhan lyhyitä. Mäki olin perjantaina baarissa pilkkuun asti ja joinki ihan reippaasti ku välikierto periaatteessa. Eikä tosiaan aina jaksa olla ja elää niinku ois jo raskaana vaikkei oo. Oli ihan kiva tyttöjen kans pitkästä aikaa tanssia, mutta kun näki siellä semmosia tuttuja/kavereita joilla on tosi pieniä lapsia, niin aattelin vaan että mä antasin mitä vaan että ois niitä lapsia joiden kans olla kotona. Toki käyn itekki varmasti baarissa sittenkin kun on lapsia, mutta tuntuu että monet on siellä tosi usein :eek: Vaikka eihän asia mulle kuulukkaan. Täytyy alkaa lyömään nyrkkiä pöytään lääkärissä tuon endon tutkimisen suhteen, oon vaan niin huono vaatimaan mitään ja tuntuu että ne alkaa pitää heti hankalana jos kertoo liikaa omia näkemyksiään.

Minäkin sain sitten eilen suru-uutisia, mun kans samanikäinen serkkuni menehtyi perjantaina, ollu vähän haikee fiilis nyt. Lapsuus/nuoruus kasvettiin ja vietettiin yhdessä, viime vuosina ei juurikaan oltu tekemisissä, mutta ois tietenki silti toivonu että asiat ois menny toisin :Heartred
 
Frozen, mä luulen et mulla on limis ylipäätäänki niin heikko koska on ollu niitä kemiallisia, ja mietin sitä että jos ovis on aikasin niin ehtiikö se siitä kehittyä tarpeeks? Oishan se ylläri jos plussaiski ennen hoitoja, mutta ei oo sellanem yritys päällä enää ennen niitä, en aio piinailla enää vaan keskityn muuhun. Toki se on mielessä että tulispa, mutta en kauheesti jaksa uskoo siihen :) Peittojen heilutteluunki tullu enemmän mieltä kun ei tee sitä sillä mielellä että nyt tehdään lapsi :D

Mä ymmärrän ton että menny maku siihen et käy baareissa ja elää sellasta elämää, vaikka oon vasta 22 niin mullakin välillä sellanen fiilis et mitä iloo tästä nyt sit on. Sen takia mä keskityn nyt elämäntaparemonttiin ja salilla käymiseen, toki käyn baareissa ja pidän hauskaa, mutta tarviin harrastuksen :D
 
Triana lämmin osanotto <3 Kamalaa.

Täällä kans menny jo maku baareihin ym. oon aikamoinen kotihiiri, ja ikää tuli just 25v.
 
Triana, suuret osanotot. ♡ Aivan kamalaa etenkin, kun kyseessä on nuori ihminen! Ja joo, ei todellakaan voi koko ajan olla syömättä ja juomatta tiettyjä juttuja siltä varalta, jos on raskaana. Jos mulla ois ollu ovis (parina päivänä tikuttelin huvin vuoks tässä kierrossa, mutten edes muista päiviä, oli niin negoja), niin sit en varmasti olis juonu niin paljon eilen, mutta ku on taas kerran välikierto, niin en jättäny iltaa vaan yhteen siideriin. Ja joo varmasti minäkin kävisin joskus baareissa, vaikka olis lapsi, mulla kuitenkin suurin osa kavereista on (vielä) lapsettomia ja usein tulee istuttua iltaa, vaikkei varsinaisissa yökerhoissa enää tule juuri käytyä. Kuitenkin vaihtaisin mieluusti pubeissa istumisen vauva-arkeen. Ja mä oon myös tosi huono vaatimaan mitään ja ajattelen myös noin, etten halua olla kovin hankala potilas, mutta yritä vaatia nyt tutkimuksia ton endon suhteen! :) Paljon tsemppihalauksia sinne, sulla on ollut nyt liikaa koettelemuksia! ♡

Deb, niin joo, voihan se olla, ettei limakalvo oo vielä tarpeeks paksu, mutta hyvin voi ollakin. :) Ja mulle yks gyne sano, että rakenne on jopa tärkeämpää kuin paksuus. :) Mä olin sun ikäisenä vielä menossa jos jonkinlaisiin opiskelijarientoihin ja aina valmis jatkojen jatkoille, vaikka olin just valmistumassa sillon. Hienoa, että sä oot noin aikuinen jo tuossa iässä, koska nyt kun miettii, niin eipä niissä bileilloissa juuri mitään uutta koskaan ollu, vaikka sillon tuntu mahtavalta. :)

Tiiamariaa, myöhästyneet synttärionnittelut. :) Mäki oon alkanu viihtyä yhä enemmän kotona, kun ikää on tullu lisää, vaikken (vielä?) kotihiiri voi sanookaan olevani. :) Hyviä vointeja sinulle ja pienelle! ♡
 
Triana otan osaa :Heartred

Lueskelen teidän juttuja tarkemmin huomenna, huikkaan vaan sen verran napaa että tänään (kp 12/27) ovisplussa sekä clearbluella että tavistikulla. Eilen ja tänään oon löytänyt himpun verran eggwhitea. Nyt vaan koitan pitää huolta että tää meidän joka toisen päivän taktiikka jatkuu edelleen siihen asti että lämmöt toivottavasti nousee merkiksi oviksesta :rolleyes:
 
Takaisin
Top