Pitkään esikoista toivoneet kuumeilijat

Kuinka kauan yritystä on takana

  • 10-12 kk

    Äänet: 1 6.3%
  • 1-1,5 v

    Äänet: 8 50.0%
  • Yli 1,5 v

    Äänet: 7 43.8%

  • Kaikki äänestäjät
    16
  • Poll closed .
Kohta pitää lähtee peliin (go Tappara!) ni ehin pikaseen omanapailee: vuoto hiipuu flunssan mukana pois, ja pystyn taas tekemään muitakin asioita kun tuijottaa greyn anatomiaa sohvalla maaten :D kaikenkaikkiaan hyvä ja rento olo! Ja ootan innolla salilla käyntiä kunhan kokonaan tervehdyn, samalla alkaa ruokavalion remontti :) mä aion pitää tän rennon fiiliksen, meiän labran sivulta luin että papanäytteen tutkimiseen menee jopa kuukaus, joten "välikiertoja", tai no mun tapauksessa tjottailua tiedossa vähintään kahden kierron verran. Oon jotenkin helpottunu jopa tästä 'lomasta' :p
 
Anteeks pikainen omanapa, mut voiskohan tuo olla haamulainen? Nuo kaupanpäällisliuskat on kyl ollu mulla aina ihan susia.
 

Liitteet

  • _20170329_171445.JPG
    _20170329_171445.JPG
    359.7 KB · Katsottu: 140
Alina, mun mielestä siinä on haamu!! :) Mikä sulla onkaan dpo ja mitä apuja teillä oli tässä kierrossa? Anteeks, oot varmasti kertonu moneen kertaan. Nyt vaan viivalle vahvistumista. ♡
 
Frozen, mulla on tänään dpo 14. Tämä kierto oli ns taukokierto eli mentiin täysin luomuna kun clomeille ei löytynyt vastetta, eikä gyne voinut määrätä letroja ☺️
 
Wou! Onhan se viiva! Onnea Alina!! Hienoa saada plussia ketjuun :) clomithan kertyy elimistöön, niin voi olla et ne on vielä buustannut tätä kiertoa.

Triana, olipa sulla tosiaan ihana hoitaja! Mulla on sama kuin sulla, et koen odottamisrn ja välikierrit paljon rankempina kuin lääkkeiden ottamisen yms. Oon malttamaton ihminen, niin odottaminen ei sovi mun luonteelle :wink
 
Frozen toivottavasti pääsette sitten pian jatkamaan pistoksilla jos letrot ei auta.

Onnea hirmuisesti Alina! :Heartred Toivottavasti on tarrautunut lujasti kiinni ja pysyy matkassa. Tuota samaa mietin ku Eltsi, että voi olla clomit buustannu kiertoa vaikkei edellisessä ollu vastetta.

Eltsi on, ja kaikkein oudointa ku sillon eka kerralla se oli mun mielestä jotenki tyly ja sen jälkeen se on ollu ihan huippu :p Mulle on pienestä pitäen sanottu että en oo ollu paikalla ku kärsivällisyyttä on jaettu, kaikki pitää olla hetinytjust eikä kohta.

Alkaa olla jo paljo parempi olo ku aamulla, ei tuu itku enää ihan joka kymmenes minuutti. Kai sitä jotenki jopa säikähti ku ei ollukkaa minkäänlaista vastetta ja niin innoissaan odotin sitä inssiä. Seuraava kierto kun alkaa pääsiäisen tienoilla, tulee puoltoista vuotta yritystä täyteen, ilman ainuttakaan hailuraista haamua.
 
Alina, tuosta ei voi erehtyä! Upeaa! ♡

Triana, mä niin ymmärrän (kuten toki varmasti kaikki muutkin täällä), kuinka p*skaa on, että kun on suuret toiveet kiertoon ja sit selviääkin, ettei lääkkeillä oo ollu mitään vastetta. :sad001 Mäki olin niin luottavainen yhden välikierron jälkeen Letro-kokeilun suhteen, ja putosin kyllä korkeelta, kun tulikin tavallaan toinen välikierto putkeen. Ja pelottaa, kun ei tiedä, saadaanko tätä nyt kiertoa moneen kuukauteen edes vaihtumaan että pääsis taas uuteen kokeiluun. Meillä tulee pääsiäisen aikaan vuosi yritystä ilman yhden yhtä ovisplussaa.

Hienoa, että nyt on hetken tauon jälkeen tullut plussia tänne, toivottavasti meille kaikille muillekin tulis niitä pian! :)
 
Alina, puikkotestissä selvästi näkyy toinenki viiva! Vahvistumista sille!

Triana, minäki mietin ihan ekan sun viestin luettuani, että voiko lääkärikään sanoa varmaksi ettei vastetta olisi, kun ei sun toista munasarjaa kuvissa nää?? Eli ehkä vaan teet vielä varuiksi kuitenki ne ovistestit? Harmi, ettei nyt kumminkaan sitä inssiä teille tähän kiertoon suotu :sad001 minuaki jo hiukan jännittää, että näkyykö ultrassa mitään tai mitä näkyy...

Mievaan, mulla on nyt toinen letrokierto menossa, ekassa kierrossa oli letrojen lisäksi pregnyl-pistos ja lugesteronit loppukierron tueksi. Toivotaan, että sulla nyt kans toimisi letrot ja tulosta tulisi :)

Ai kamala, kun ootte tuosta pco(s):stä keskustelleet, ja nyt vasta luin tuostakin hirsutismista tarkemmin ja jäin vaan miettimään, että itselläni on kyl pelottavan paljon noita sopivia oireita. Ultrassa ei oo kyl koskaan kukaan gyne sanonu, että munasarjoissa näkyis mitään siihen viittaavaa. Mut siis hirsutismia jollain asteella on, hiusten ohenemista, ylipainoa, kuukautiset ei oo aivan sekaisin, mutta todistetusti niitä ovuloimattomia kiertoja on ollut välillä useampia ja pientä heittelyy 27-35 kp välillä on ollut... :confused: mutta pco on kai niitä vaivoja, jotka munasarjoissa kyllä näkyis, vai?? Taidan kyllä perjantaina kysyä vielä lääkäriltäkin asiaa.
 
Lisäyksenä, että ehkä nää oireet mun kohdalla vaan yhdistyy sit johonkin muihin hormonihäiriöihin.. Mut kolahti vaan niin moni vaiva tuolta listasta!
 
Kissankulta, kyllä PCO(S) mun käsittääkseni näkyy aina ultrassa. On kyllä jännä, että muut oireet täsmää sulla niin hyvin! Kysy ihmeessä perjantaina lääkäriltä!
 
Triana Ihana hoitaja sulla ja mahtavaa, että asiat nyt paremmin kahden paikan välillä hoituu :happy: olisko sun hoitajalla ollut sattumoisin vaan huono päivä eka kerralla ja siksi ollut tylyn tuntuinen. Toki omat jutut ei saisi heijastua työhön, mutta moni varmaan tietää kokemuksesta, ettei siinä aina onnistu.

Alina hui, miten jännää!! :nailbiting: varovasti onnea! Ja toivon niin, että pysyy kyydissä syliin saakka :happy: napakat vyöt kyytiläiselle!

Eltsi ja Triana tunnistan tuon kärsimättömyyden myös itsessäni :shy: Siksi tämäkin on niin vaikeen tuntuista välillä. Odotella vaan kuukaudesta toiseen seuraavaa tipuaskelta eteen päin. Kääk! Tän päiväsistä miehen labroista siemennesteanalyysiin menee 2vk ja siitä vielä ainakin 2vk ennen eka käyntiä! Taaskin ainakin kuukaudeksi keksittävä jotain...

Kissankulta voisithan puhua niistä oireista ja kysyä, voisiko verikokeilla sulkea senkin pois? Mulla oli vapaa testosteroni koholla, mikä on jo ilman jatkuvaa monirakkulaisuutta yks pco(s) kriteeri. Lisäksi se hirsutismi ja epäsäännölliset kierrot, ovulaatiota en oo saanut tikuilla kiinni. Ja nyt tuokin kilpparin vajaatoiminta... Niin, olikos sulla kilpparit ok? Samaisia oireitahan on osin siinäkin.
En muista, montako rakkulaa mulla on minimissään ollut, mut kuulemma välillä melko normaalikin tilanne ollut. Silti oireet on muilta osin hyvinkin tyypilliset pco(s).

Hiiteen varovaisuus, tänään sanon olevan kp3 ja käyn ne alkukierron labrat! :hilarious: Meinasin käydä huomenna, mutta liikuntaa pitäisi välttää vuorokausi ennen verikokeita ja tänään pitää päästä pilkille! Kyllä siinä kairatessa yläkroppa saa sen verran treeniä, että menee urheilusuorituksen puolelle :grin

Näin ollen
LaraS kp3/???
 
Kissankulta en oo vielä päättäny alotanko tikuttelun huomenna vai pidänkö taukokierron ja lähen pitkästä aikaa viettämään tyttöjen iltaa viinin merkeissä. Toivotaan, että sulla ois tullu hyvä vaste! :)

Lara saatteko varata ajan ensikäynnille heti kun mies käy antamassa näytteen? Toivottavasti se on pian! Me saatiin aika muistaakseni noin 6 viikon päähän lähetteestä, se oli mun mielestä tosi nopee ku aattelin että menee monta kuukautta.

Kipuja kipuja.. Oikealla puolella koko ajan voimistuvat juilinnat, jotka välillä tuntuu kylkikaaressa asti ja hartiapistoskin tuikkii hetkittäin. Vuotokaan ei oo kokonaan loppunu ja nyt on jo kp11 :hungover: Uskaltauduin vihdoin liittymään Facebookissa Endometrioosittaret -ryhmään vaikka mulla ei vielä diagnoosia ookkaan. Ihan itku tuli illalla ku niin tutun kuulosia tarinoita ja oireita. Ehkä mä joku päivä oon oikeesti tarpeeksi vahva ja osaan vaatia sitä magneettikuvausta, vaikka lääkärit on tyyliin "ei se dg oo tärkeä" niinku eräs lääkäri mulle.. :shifty:
 
Takaisin
Top