Pitkään esikoista toivoneet kuumeilijat

Kuinka kauan yritystä on takana

  • 10-12 kk

    Äänet: 1 6.3%
  • 1-1,5 v

    Äänet: 8 50.0%
  • Yli 1,5 v

    Äänet: 7 43.8%

  • Kaikki äänestäjät
    16
  • Poll closed .
Villisilmä, täälläkin on vähän tollasta joka toinen päivä -hommaa menossa, vaikka nyt ei yritetäkään tällä hetkellä. Toivottavasti siellä toimis!

Frozen, mulla on viimesen vuoden ajan ollu oikeestaan sellanen olo että se baareilu ei oo enää se paras homma, sitäpaitsi krapulat on aivan kamalia :dead: se on kivempaa kun siellä käy harvemmin, sillon se tuntuu että ottaa irti arjesta. Toki mun kaverit on kans sellasia jotka näkee kavereitaan lähinnä baari-iltojen muodossa, joten tulee silti suht paljon käytyä. Mutta ei enää houkuta juoda niin paljon, sitä haluaa olla seuraavana päivänä kuitenki siinä kunnossa että pystyy tekemään jotakin. Ja joo, aikuiseks oon joutunuki kasvamaan vähän liian aikasin, mutta se ei oikeestaan haittaa mua ollenkaan, se on tehny musta tällasen ku oon ja oon ihan tyytyväinen siihen mitä oon :) ja oon aina tuntenu itteni vähän vanhemmaks kun mitä oon. Mä tykkään mun elämästä, haluisin vaan yhden pienen (mutta ison) asian tähän lisää, sen oman pienen perheen kun sais aluilleen <3

ON: Mä en tiedä onko tää ihan normaalia, ei oo aiemmin ollu ollenkaan tällasta ku nyt; mulla ei menkkojen aikana loppunu ollenkaan rintojen aristus, ja mulla tulee välillä pientä huimausta. Lämmötkin on kokoajan vähän koholla, pistää miettimään että mitä jos oisinki raskaana menkoista huolimatta? Toisaalta taas, eiköhän ovistesti näyttäis selkeetä kahta viivaa jos oisin? Kannattaisko mun varmuuden vuoks tehdä raskaustesti et saisin poissuljettua sen vaihtoehdon? Välillä tuntuu että voisin ollakin, välillä taas ei.. tosi omituista tää on. Tai sit johtuu siitä et oli flunssa just ja vieläkin vähän nuhaa ja yskää. Tosin rintojen arkuutta ei voi sen piikkiin laittaa. Noh, eiköhän se selviä :angelic:
 
Deb, mulla oli ainakin pari kiertoa sitten rinnat arat vaikka kierto vaihtui. Se ei jostain syystä loppunut ollenkaan. Ei kyllä valitettavasti viitannut mihinkään erityisemmin. Jos sulla on ovulaatio just tuloillaan, niin hormonivaihtelut saattaa aiheuttaa millon mitäkin oiretta esim. just pahoinvointia tai huimausta. Niin ja kyselit ultrasta. Mä en oo uskaltanu vielä soittaa neuvolaan :D En oo uskaltanu edes liittyä tuonne lasketunajan ryhmään, kun pelkään, että tämä ilo loppuu taas lyhyeen.

Triana, otan osaa ♥ Tuli heti kyynel silmäkulmaan, kun ajattelin jotenkin heti omia serkkujani, joiden kanssa vietin lapsuuteni kesät, mutta näin vanhempana näemme paljon harvemmin, jos ollenkaan. Taitaa olla nää hormonit -_-

Frozen, toivottavasti kroppasi päättäisi yllättää ja kierto jäisikin sopivan lyhyeksi :)

tiiamariia, myöhäiset onnittelut täältäkin! :D ♥

Villisilmä, toivotaan teille tärppiä!! Olis mielenkiintoista lukea, minkälaisia lämpöjä olet saanut mitattua ja saitko oviksen bongattua lämpöpiikkinä? :)

ON, mä roikun täällä vielä lukemassa, kun en uskalla vielä siityä mihinkään plussanneiden ryhmään. Mitään oireita ei oikein vielä ole. Flunssa vähän vaivaa, mutta ei mitään sen kummempaa. Jotenkin kyl tää raskaus tuntuu jo heti erilaiselta kuin edeltävät keskenmenneet, mutta en uskalla vielä luottaa siihen tunteeseen. Ei auta kuin edetä päivä kerrallaan.

Alina 4+5
 
Triana, otan osaa suru-uutistesi vuoksi! <3 varmasti rankka paikka.

Pikaisesti omat kuulumiset, kun jäi viikonloppuna kirjoittamatta. Eli kävin pe siellä polilla vasteultrassa ja löytyi 25 mm folli, josta lääkäri arvioi, ettei oo kumminkaan vielä munis irronnut, koska kohdun limakalvo oli niin säännöllinen ja "kauniin kolmekerroksinen". Niimpä iskin Pregnyl-piikin vielä perjantaina ja talletteluja pe ja la. Tänään alkoi taas 2 viikon lugesteronikuuri ja nyt ei taas auta kuin odotella :rolleyes: pääsiäisenä sitten tarkistellaan, että onko yllätyksiä...
 
No nyt ehdin vähän lueskella ajan kanssa teidän kuulumisia!

Frozen, koitan puhallella mun seuraavan tädin sinne sulle päin :wink:grin

Deb, toivotaan että limis ehtisi kuitenkin kasvaa tarpeeksi, jotta ois mahiksia tästäkin kierrosta! Milloin sulla yleensä on ollut ovis/ovisplussa? Mulla oli muuten kans viime kierrossa tai tätähän kiertoa se oikeestaan oli, että vaikka menkat tuli ja meni niin pieni rintojen aristus jäi. Nyt on kyllä jo lähtenyt.

Alina, päivä kerrallaan kuulostaa hyvältä suunnitelmalta. Neuvolaan kannattaa varmaan olla yhteydessä piakkoin, kun eikös ne joskus ultraile vähän aiemmin, jos on taustalla useampi km? Joka tapauksessa paljon liimaa pienelle jotta pysyisi kyydissä :Heartred
Voisin yrittää liittää tuon ff:n lämpöchartin tänne keskusteluun sitten, kun/jos alkaa se lämmönnousu näkyä! Jännittää tosi paljon, että tuleeko sitä lämmönnousua ja kuinka nopeesti se alkaa näkyä :nailbiting:

Kissankulta kulostaa hyvältä! Toivotaan muniksesta kuoriutuvan ihana yllätys pääsiäiseksi :woot:

napaa: kp 13/27 ja ovistestien mukaan oletettavasti dpo 0. Nyt vaan jännätään, vahvistaako lämmöt oviksen tapahtuvaksi tässä joskus :shy:

Btw, oviksen jälkeen kun suositellaan sitä punkun nautiskelua, niin toimiikohan valkoviini tai omppusiideri samassa tarkotuksessa? :grin
 
Kiitos alina! <3 ymmärrän ettei uskalla liittyä mihinkään ryhmään. Ite oon pitäny sen linjan etten liity salaiseen ryhmään kun ne jää puhelinsovellukseen roikkumaan vaikka oiskin eronnut. Mulla siis näkyy joka kerta syyskuisten 2016 salainen ryhmä vaikka en saa auki kun en kuulu sinne. Yritin availla tota pitkään esikoista kuumeilevien vihdoin plussanneet ketjun mutta monikaan ei taida sitä seurata :)
 
Alina ihanat viivat :happy: paljon onnea ja napakat vyöt kyytiläiselle :love017

Triana otan osaa menetykseen :Heartpink

Tiiamariia synttärionnittelut täältäkin :happy:

Olin viikonlopun pois foorumilta, että pysyy ajatukset muissa asioissa. Hyvin onnistui :)
Tuli käytyä jäällä ahkerasti, saunottua ja istuttua iltaa kotosalla. Tulihan siinä otettua väkijuomiakin :shy: mutta silleen rauhallisesti.

Tänään on kp7. Aloitan o-tikkuilut lähipäivinä ja koitan malttaa testailla nyt pidemmälle kiertoon, että saisko o+ kerrankin kiinni :)
 
Alina, voi kyllä tosiaan johtua siitä, jos ovis on tulossa. Nippailee molemmin puolin siihen tahtiin että tuntuu kun follit kasvais sekä oikeella, että vasemmalla :D

Kissankulta, toivottavasti sinne tulis pääsiäisyllätys! Plussatuulia puhaltelen!!+++

Villisilmä, mä veikkaan että se punaviinin vaikutus tulee tanniineista, mut sit taas oon miettiny että onko se tosiaan niin, vai alkoholista ylipäätään, koska alkoholi nopeuttaa pintaverenkiertoo? Tai sit se on vaan punaviinissä niistä tanniineista jotenkin :D Niin, ja mulla on välillä ollu o+ kp12, välillä kp14. Varmaan eri munis asialla kun noin tarkkaan ottaa päivät.

Tiiamaria, täältä kans onnittelut <3

LaraS, hyvin saatu siellä rentouduttua! Mä toivon et mä onnistuisin siinä loppukierrosta, toisaalta nyt on niin sellanen olo että ei oo ollenkaan yritys päällä, niin enköhän osaa sit rentoutua ihan muutenkin :) o+aa yritän bongata ihan vaan sen takia että saan tietoon et ovis tapahtuu, ja sit et kuinka pitkä on kierto.
 
Kiitos Deb <3

Punaviinissä tosiaan antioksidantteja ja muutenkin tutkitusti ns terveellisin vaihtoehto alkoholille. Punaviiniin ei myöskään säädösten mukaan saa lisätä sokeria. En nyt ole varma mihin tää verenkierron parantuminen perustuu mutta paljonhan siitä on tutkimuksia nimenomaan punaviinin kohdalla :)
 
Deb ja tiiamariia, joo kun mietin just sitä, että perustuuko se vaikutus punaviinin antioksidantteihin vai lähinnä siihen vaikutukseen, että alkoholi lisää (kohdunkin?) verenkiertoa! En tykkää punaviinistä enkä oikeestaan haluais juoda sitä tähänkään tarkoitukseen, mutta mietin josko saunasiideri tai juuri lasillinen valkoviiniä ajais saman asian, siis jos se vaikutus tulee siitä alkoholi-osiosta :grin Toisaaltahan nyt on myös juttuja ollut siitä, ettei raskautta yrittäessä kannattais käyttää ollenkaan alkoholia. No aika vaikeeksi menee, jos pitää kokoajan elää niinku ois raskaana. Tästä onkin ollut jo puhetta täällä :shy:
 
Tuosta punaviinihommastahan on luonnollisesti lääkäreiden kommentti, että alkoholia ei pitäis käyttää raskautumisyrityksessä ja siitä ei ole mitään hyötyä kiinnittymisen suhteen. Tiedä sitten, mikä on totuus. Onko ne tarinat "punaviinistärpistä" vaan sattumaa.
 
Sattuman piikkiin varmaan menee suurin osa. Löysin myös googletellessa tämmösen jutun vuodelta 2009 http://www.laakarilehti.fi/ajassa/a...holinkaytto-vaarantaa-koeputkihedelmoityksen/ , jossa kyllä puhutaan koeputkihedelmöityksestä mutta uskon sen pätevän myös luomuraskautumiseen. Ja tuossahan sanotaan näköjään että valkoviini on kaikista pahin jostain syystä :eek:

Jaa-a, taitaa jäädä holit juomatta ennen seuraavaa kp ykköstä. Ostin tänään yhden siiderin, jospa sen uskaltaisi juoda pois oviksen jälkeen ja sitten antaa olla :shy:
 
Jep, hyvä kysymys, onko "punaviinitärpit" vain sattumaa, kun kuitenkin aika monen on kuullu niistä puhuvan... Mä oon vältelly alkoholinkäyttöä sillon, jos oon luullu, että mulla on ovulatorinen kierto (sellaisia ei tosin vuoden yritykseen oo mahtunu lopulta yhtään). Jos olisin ollu koko tän vuoden yritysajan juomatta niin eihän mun pää olis kestäny, ja muutenkin mua aina stressaa selitellä, miksen juo, kun esim. autolla ollessaankin voi mielestäni ihan hyvin yhden juoda. Mutta hyvä tietää tosta IVF-tutkimuksesta, eli kiitos Villisilmä, täytyy sit lopettaa kokonaan (ja mies myös), jos niihin hommiin päädytään...
 
Villisilmä hui! :eek: Mulla tulee just valkoviiniä yleensä otettua, jos juon. Apua! Täytyy lopettaa senkin juonti.
Menkkojen aikaan tulee monesti kyllä nollattua drinksujen merkeissä. Oon vähentänyt muuten alkoholin käyttöä, mutta varmaan mahdollisten hoitojen aikaan vielä tarkempi täytyy olla.

Tänään oli jo limoja, sekä vasemmalla kipuilee :eek: viime kierrossa kuvittelin näillä oireilla kp9 olleen ovis, mut tuskinpa oli kierron venyttyä 38 päivään. Aionkin tänään jo alottaa o-tikuttelun, kerran oireilee jo enteilevästi :wideyed: täytyy yrittää jatkaa sitä vaikka sinne seuraaviin menkkoihin saakka, edes kerran päivässä.
 
Kiitos kaikille osanotoista :Heartred

Kissankulta onpa ollu muhkea folli, täällä peukut pystyssä että teillä tässä kierossa onnistuis!

Pää lyö tyhjää vaikka kaikkien jutut luin ja vieläpä kahteen kertaan, ei vaan mee perille asti vissiin :grin Kauhee väsymys ollu tänään, töissäki oli ihan puhti pois.. Vuoto taitaa oikeesti vihdoin loppua, tänään tullu enää ihan minimaalisesti. Johan se täti tuleeki takas jo pääsiäisenä niin ei tässä kauaa saa olla rauhassa. Jotai kummalisia nipistys/kouristus kipuja ollu tänään, on tainnu ennenki olla samanlaista. Kp15/23-28.

Onko tällä viikolla kellään piinailua/testailua? :rolleyes:
 
LaraS, meinaispa toi että siellä on muheva folli kasvamassa! :) Toivon niin luomuplussaa teille ennen tarkempia tutkimuksia! :)

Triana, joo, meillä on todellakin päinvastainen tilanne, kun toisella on täti melkein koko ajan kylässä ja toiselle se ei tuu vaikka kuinka yrittää kutsua ja houkutella. Voi kunpa sun nipistykset ja väsymys meinaiskin raskautta! ♡

Siis miten tää voi olla mahdollista?! Tänään on todettu uus syöpätapaus lähipiirissä. Eikä kyseessä ole edes se 40-vuotias, josta oon aiemmin täällä kertonut, vaan tää on täysin uus juttu, ei mikään vanha ihminen tämäkään. :( Eikä mun kroppa suostu tuottamaan ovista, että sais näiden surullisten uutisten vastapainoksi jotain positiivistakin.
 
Huh huh, kun taas on tullut paljon viestejä. Kaikki oon lukenut ja elänyt tilanteissa mukana. Arki ollut sen verran aktiivista, etten oo ehtinyt kirjoitella. Täälläkin päässä tuli suru-uutinen. Kauan odotettu, kun isoisä elänyt jo jonkin aikaa jatkoajalla. Mutta suru on aina suru. :( Samoihin aikoihin siskoni sai toisen lapsen. Sitäkin käyty tervehtimässä. Voi kumpa meilläkin joskus oisi pikkuinen, jota ystävät ja sukulaiset tulisivat kilpaa katsomaan..

Frozen, pahoittelut sinnekin suru-uutisista. Kyllä sua nyt koetellaan! Toivottavasti sun onni kääntyisi pian :)

Triana, suuret osaanotot! On se aina hirveämpää, kun nuorelle käy noin. Ei vielä ole nuorten vuoro. Tsemppiä! Hyvä, et vuoto alkaa loppumaan. On sullakin ollut punainen alkukevät..

Lara, tsemppiä oviksen metsästykseen!

Villisilmä, en mä usko et yks siideri mitään haittaa tee. Siis ihmisiähän tulee kokoajan raskaaksi, ilman et mitenkään ees yrittää ha jättää alkoholia yms pois..

Alina, joko olet neuvolaan soittanut? Onko sulla alkuraskauden ultraa?

Kissankulta, onpas sulla ollut jättifolli!! Tsemppiä piinapäiviin!!

ON: täällä on pistely sujunut hyvin. En ymmärrä, miten siihen voi "tottua", vaikka oon todella neulakammoinen. Pyörtymiset ja pahat olot on kyllä haudattu nyt - ainakin tältä erää. Nyt kp 9 ja folliultra huomenna. Ehkä. Aivot lyö tyhjää, et oliko se ti vai ke.. kuinka voi olla näin hölmö??!! Pitää huomenna soittaa heti aamulla naikkarille. Niin noloo.. "onko mulla se aila tänään vai huomenna?" Aina ollu kp 10, mut hoitaja sanoi puhelimessa, et nyt on kp 11. Mut silti puhui tiistaista. Kai...
 
Tiiamariaa, kiitos. ♡ Toivottavasti syöpä ei ole ehtinyt levitä; se selviää lähitulevaisuudessa.

Eltsi,
osanotot sinnekin! ♡ Kuolema on aina surullinen, vaikka olisi odotettua ja kyseessä iäkäs ihminen. Mä oon vollottanu 70-vuotiaan setäni ei-yllättävän kuoleman takia yllättävän paljon (tosin osa johtuu varmasti näistä sairastapauksista sekä lapsettomuudesta). Kyllä teilläkin varmasti on vielä oma vauva, jota tullaan ihastelemaan. En tiedä, miten itse suhtautuisin, jos mun sisko tai veli saisi lapsen... Tuskin osaisin täysin rinnoin iloita, jos itse olisin yhä lapseton. Ja et varmasti oo eka, joka on menny ajoissa sekaisin. Tsemppiä ultraan, oli se sitten huomenna tai ylihuomenna, toivottavasti on muhkea folli jo! :)
 
Takaisin
Top