Pitkään esikoista toivoneet kuumeilijat

Kuinka kauan yritystä on takana

• 10-12 kk

Äänet: 1 6.3%
  • 1-1,5 v

Äänet: 8 50.0%
  • Yli 1,5 v

Äänet: 7 43.8%

• Kaikki äänestäjät
    16
  • Poll closed .
Deb minäkin epäilen, että hoitaja ottaa papan labrassa; siellä tuskin lääkäreitä onkaan paikan päällä.

Triana, toi kp10 ultra kuulostaa aivan hyvälle, jos inssi teillä toiveissa!
Jos sillon näyttää hyvälle, nii pystytte sit siihen inssiin varautumaan. Mulla tosiaan viime kierrossa oli kp 12 pregnylin pistopäivä, eli tärkein tallettelupäivä myös ja samaa arveli tosiaan tähän kiertoon lääkäri. Jospa se paras päivä sattuis teilläkin siihen!! Mehän mennään nyt sun kanssa vielä samoissa kiertopäivissä, niin onkin kiva jännäillä yhtä matkaa :happy:

Deb, minä en valitettavasti nää tossa testissä mitään :sad001

Lara, toivotaan sinne vielä yllätyskäännettä :wink

Villisilmä, surku jos onkin menkat tuloillaan.... :sad001 toivotaan kumminki että vielä kurvaiskin muualle!

On: pitkästä aikaa en oo joutunu ottamaan vielä yhtään särkylääkettä menkkojen takia, yleensä nää pari ekaa päivää just kipuilua. No letroista sain viime kierrossa päänsärkyä vähän, nii katotaan onko nyt sit tupla-annoksella tuplasärky luvassa. Lääkäri kehotti nyt testaamaan tätä illalla lääkkeenottoa, jos ei oireet nii paljoa haittais menoa (vaikka ei nyt haitaksi asti yltynyt viimeksikään)

Kissankulta juu sinänsä tuo kp10 on hyvä aika ultralle, mutta en usko millään että saan ovisplussaa jo kp11 :sad001 Tosiaan kp12 on perjantai, niin mun tuurilla ovis on viikonloppuna. On kyllä kiva ku joku muukin jännäilee ihan samoilla päivillä! :p Ja hyvä ettet oo joutunu ottaa lääkkeitä. Mä oon ottanu panadol+burana ja yöksi panacod+burana. Mutta vaihoin buranan
800mg->600mg niin jospa ne mahdolliset haittavaikutuksetkin ois pienemmät. Kun eikö se voi jotenki ovikseen vaikuttaa, mut mietin sit että haittaako ees kierron ihan alkupäivinä :bored:

Kiitos kaikille myös vatsavaivakokemusten ja -neuvojen jakamisesta, on tää ihan huippupalsta! :) (Vaivat helpottaneet aika paljon jo onneks, varmaan siis tosiaan stressiperäistä.) On ollu niin kiireinen päivä ja nyt oon rättiväsyny, että en muista kaikkea, mitä piti kirjotella. Olen kyllä päivän mittaan lukenut.

LaraS, mikä on tilanne, onko täti yhä poissa? Voi kun meinais raskautta eikä sitä, että Terojen teho on menny, kuten mulla on tainnu käydä... Joo, ehkä jollain pistoksella vois sitten saada kierto vaihtumaan. Toivon, että joku keino kuitenkin on, koska en jaksa uskoa, että mulla ne menkat luonnostaan tulee...

Kissankulta, loistavaa, ettei tullu välikiertoa sinne! :)

Triana, muistelen, ettei kierron alkupäivinä otetut Buranat haittaa. :) Toivottavasti siellä nyt inssi onnistuisi!! :)

Bambi, milloin teillä onkaan seuraava IVF-käynti? Täytyykö molempien olla paikalla vai meneekö jotenkin vanhalla kaavalla? :)

Triana eikös se nimenomaan ollut ovisaikaan burana haitallista? :oops: minäkin oon ottanut kyllä muuna aikana, jos on ollut tarvis. Toki mun määrät on yleensä se 600mg 1tbl, joten kokonaismäärä jää vähiin. Ovisaikoihin (oletettuun) oon kerran ottanut selkäkipuun panacodin, buranan sijaan. Melkoista taiteilua tää kyllä on :confused:

Frozen ei oo vieläkään täti kurvannut. Yritän muistutella itteäni minimaalisista mahdollisuuksista raskautua tässä kierrossa, tsh-arvojen ym. suhteen. Toisaalta kai mulla oli loppuvuodesta se kemiallinen... Olisko ollut just nuo kilppariarvot se syy, miksi jäi kemialliseks eikä jatkunut. No, tää on vaan spekulointia, eipä sitä voi kukaan tietää.
Uskon, että sullekin kierto saadaan vaihtumaan jollain konstilla. Vai lähtisikö ne sitten jo mielellään ivf-hommiin?

Deb varmaan o-tikuttelu on hyvä, vaikka ultrattais tai kattosivat verikokeilla. (Täällä tosin hoitaja sanoi, että eivät määritä ovista verikokeilla. Kysyin eilen, voisko kattoa onko ollu edes ovista, kun ei menkat tule. Niin ei :bored:)
Itse oon miettinyt sitä sylkitestiä. Polilla kuulemma luottavat perus tikkuihin, ei edes oo ohjeistettu kuulemma tuplahormoni-tikkuja heille.

LaraS, onpa ikävää, etteivät suostu verikokeella katsomaan, onko ollu ovista! Mullahan ei kukaan lääkäri olis ilman progekoetta uskonu, ettei ovista ollu, kun johtofolli löytyi ja vielä pistettiin Ovitrelle. Onneksi siis vaadin sen. Tosin varmaan yksityisellä helpompi vaatia... Lapsettomuuslääkäri ei nyt maanantaina puhunu IVF:stä mitään. Toivon tällä hetkellä lähinnä rahatilanteen takia, ettei sinne tarttis mennä vaan saatais se perkeleen ovis nyt joko noilla Letroilla kuitenkin tai sitten piikeillä aikaseks! Kunpa sulla nyt pian täti kurvais, että pääsis uuteen kiertoon (ellet tietysti oliskin raskaana)! :)

Deb, minäkin kannatan tuota oviksen tikuttelua. :) Mä en ite meinaa sitä tehdä tässä(kään) välikierrossa, koska ultrassa ei ollu mitään viitteitä johtofollista, mutta sulla ovis ilmeisesti tulee, joten tikuttelussa on jotain järkeä. :)

Frozen Se hoitaja, jonka kanssa puhuin, ei tiennyt mitään verikokeesta, jolla oviksen vois todeta :eek: Sanoin, että eikö progesteroni-arvolla sen näe, niin sanoi ettei heillä verikokeella ole tapana katsella. En tiiä, mitä lääkäri olis sanonut, jos olisin juttusille päässyt. Yksityisellä sen varmaan sais, koska itehän niistä maksaa. Harkitsin jopa yksityisellä käyntiä tän takia.

LaraS, sen progesteroniarvonhan voi käydä ihan jossain yksityisessä labrassa, siis ilman mitään lääkärikäyntejä, en tiedä tarkoititko juuri tätä. Ite kävin joskus semmosen sote-koululla pyörivän labran kautta, olikohan valifinn. Muutaman kympin taitaa maksaa se s-prog koe.

Yön aikana oli tullut kuppiin jo ihan oikeaa punaista, alkaisivat jo oikeasti niin pääsisi uuteen kiertoon vatvomasta tätä vanhaa..

LaraS niin mäki muistelin että burana just oviksen aikaan ois haitallista. Onneksi mulla on pahoja kipuja yleensä vaan kp1-3, muina aikoina käytän pelkästään panadolia jos on tarvis.

Kp3 ja letrot alotettu, ei oo siltikään kovin toiveikas olo tän kierron suhteen.

Mietiskelin, että oisko ideaa tehä tuohon eka sivulle lista samaan tyyliin ku Ei tää voi olla näin vaikeeta -ketjussa? Eli nimimerkki, yritysaika, kemialliset, keskenmenot, plussaneet. Jos vaan LaraS haluaa alkaa siihen ja muokata sitä aina tarvittaessa, kun hän tän ketjun perusti niin siinä on hänen viesti ekana :)

LaraS, toivon kans että pian tulis joku ratkasu sulle sinne, etteikö tarvii pähkäillä ja elää epätietoisuudessa!

Villisilmä, voin lähettää mun tätimagneetin sinne (ei palautusoikeutta :D)

Triana, ymmärrän hyvin ton ettei jaksa olla enää toiveikas kiertojen alussa.. itellä se toiveikkuus herää kun ovistestiin pamahtaa plussa (tai aiemmin kun tunsin vaan oviksen), kun tekee talletteluja ja sit jokunen päivä sen jälkeen, ennen ku rupee taas odottelee tätiä.

Ja kannatan kans tota ideaa et laitettais lista!

ON: täällä ei oo vieläkään alkanu tiputtelu, vaikka yleensä tässä vaiheessa kiertoo jo on alkanu. (Kp29/30, dpo13). Yhtäkään testiä ei ollu tälle päivälle, mutta ei oikeestaan haittaa. Odotan alkaako menkat vai ei, sit jos myöhästyy tai jää pois niin testaan uusiks. Alavatsalla jomottaa jo menkkamaisesti, samaan aikaan nenä kamalan tukossa ja aivastuttaa jatkuvasti, runsasta valkovuotoo, iskias tullu takasin (pitäs varmaan taas reenata selkää), ja väsymys on ihan kamalaa.

Mietin yhtäkkiä, että jos mulla oiskin 'hostal uterus', eli siis kohtu olis vihamielinen ympäristö siittiöille ja alkioille, se selittäis km:n ja kemialliset raskaudet, ja lapsettomuuden oviksesen tapahtumasta huolimatta. Spekulointia, kyllä sen saa pian tietää mikä täällä mättää :)

Muokattu viimeksi:
Triana ja Deb mietin sitä listaa jossain vaiheessa, mutta noissa allekirjoituksissa on kivasti nimimerkin ja viestin yhteydessä oleelliset tiedot :)

Mitäs muut ketjun kirjoittajat on asiasta mieltä?

Deb, kiitos! Perille tuli ja valitettavasti kramppien kera, eli ei jää ainakaan epäilyksen varaan :wacky: Tänään siis vihdoin kp 1. Lähden tästä apteekkiin etsimään mahdollisimman tarkkaa lämpömittaria ja taidanpa panostaa ovistesteihinkin ja ostaa ihan clearblueta vaikka kallis onkin. Siinä ei tarvi ainakaan arpoa että onko plussa vai ei :grin Musta on vain outoa, että cb:n ovistestit on ainoat jotka ohjaa ottamaan ekasta aamupissasta ja kaikki muut vasta päivemmällä o_O Lisäksi kaupasta äkkiä verigreippimehua, sen ansiosta(?) ollut kunnollisia limojakin jo viime kierroissa :shy:

Sitte pitäis vielä tsempata miestä siihen, että ovisaikaan oikeesti ois sitä toimintaa useamman kerran vähintään joka toinen tai joka kolmas päivä eikä vaan kerran koko mahdollisena aikana :sour:

Villisilmä, mä en tiedä miten mä onnistuin siinä, mutta kellistin miehen puolentoista viikon ajan joka päivä (kaks päivää jäi välistä vaan) kun tikuttelin, halusin maksimoida mahollisuuden tulla raskaaks :D sit tietää että jotain on pakko olla vialla, kun talletteluja, varmisteluja ja vielä niidenki varmistluja on tehty, ja ovuloi eikä raskaaks tuu.

Mä en osaa olla ollenkaan toiveikas nyt, vaikka ei oo mitään merkkejä mitkä viittais tädin tulemiseen ylihuomenna. Päinvastoin oikeestaan. Mut en osaa ajatella että oisin nytkään raskaana, ku en oo aiemminkaan ollu.

Ei hyvä luoja kun ei sit ehdi millään teille vastailemaan. Puhelimella on niin kömpelö kirjottaa ja koneelle en oo ehtinyt, mut tulin vaan kertomaan, että menkat alkoi tänään aamulla..

Pahoittelut menkoista mievaan :(

Onko täällä kaikki muut nyt alkukierrossa?

Täällä meneillään dpo 7 :p Vähän jännittää kuin pitkä luteaalivaihe mulla on nyt luomukierrossa, kun on joskus saattanut jäädä jopa yhdeksään päiväänkin. Toivottavasti ei nyt sentään noin lyhyt olis tässä kierrossa. Lämmöt oli kyl tänä aamuna 36.74 astetta, et kai se keltsi vielä ihan hyvin porskuttaa siellä :grin

Pahoittelut muille menkoista :sad001 Kunpa huhtikuu olisi meille kaikille suotuisampi.

Mä tilasin yhen mamin puikkotestin ku oli edullinen ja jos ei huomiseks ehdi niin pe viimestään :hilarious: katotaan kumpi ehtii ensin, täti vai testi!

Takaisin