Pitkään esikoista toivoneet kuumeilijat

Kuinka kauan yritystä on takana

• 10-12 kk

Äänet: 1 6.3%
  • 1-1,5 v

Äänet: 8 50.0%
  • Yli 1,5 v

Äänet: 7 43.8%

• Kaikki äänestäjät
    16
  • Poll closed .
Deb, no joo, taitaa teillä(kin) raskautuminen lähiviikkoina olla aika kaukaa haettua. Kuulostipa kamalalta, kun kirjoitin sen tuohon auki, mutta varmasti ymmärrät, että toivon vain hyvää eikä tässä oikein halua turhaa toivoakaan valaa.

• Tykkään
Reaktiot: Deb
Ymmärrän kyllä, ja tiedän kyllä itekin että melkein olemattomat mahdollisuudet tästä on luomuna enää raskautua.. tiedä sitte missä se syy on, kun yks keskenmenokin takana joten raskaana oon ollu.

Mä purskahdin ihan yhtäkkiä itkuun äsken kun mies huuteli että se joutuu hetken istumaan koneella vielä ja tekemään töitä (??) :hilarious: osaan kyllä arvostaa omaa aikaa ja kiva että saan vaikka kattella sarjaa mitä mä katon ja se ei, joten nou hätä. Mut mä vaan pillitin varmaan kymmenen minuuttia :hilarious:

Pessimisti ei pety, kai nääkin on PMS-oireita. Tänään aiemmin pisteli ihan hassusti alavatsalla, ja nyt kyllä vähän samantyylisiä tuntemuksia, en muista et aiemmin ois tällasia ollu.. noh, pe pitäis alkaa menkat.

Voi kauheeta. Näin unta että menkat ei tullutkaan ja sain raskaustestiin leffaviivat. Nyt tuntuu sitte sata kertaa pahemmalta kun ne menkat oikeesti tulee.. :mad: (Vielä ei näy, mutta torstaina varmasti viimeistään myöhäisimmän ovisplussan mukaan)

Deb, ai niin, teillä on se yks keskenmenokin takana, en muistanutkaan! Se toisaalta tarkottaa sitä, että mahdollisuudet vois olla. :) Kunpa toi sun hassu alavatsapistely meinaiskin tärppiä!

Villisilmä, oispa toi kuitenkin nyt ollu enneuni ja menkat ei alkaiskaan! :) Kyllä tähän ketjuun niin toivoisi plussia! ♡

Triana aika jännä, että infektiokokeet ei kuulu alkuselvityksiin :eek: pelkästään hoitamaton klamydiainfektio voi olla lapsettomuuden taustalla. Lisäksi luin jostain, että hiv- tai c-hepatiittipositiivisille tehdään hoitoja vain Helsingissä.

Deb eikö teillä voi käydä labrassa ilman ajanvarausta, jonottamalla? Sillä tavalla saisit varmasti verikokeet jo hyvissä ajoin ennen klo 10 otettua. Ma ja pe on täällä tosin huonoja päiviä (paljon jonoa), kun on mummot ja papparaiset marevan-pitoisuuksia jonottamassa vkl ennen tai sen jälkeen :grin

Frozen negaksi jäi nyt aamun testit :confused:
Niin sulla varmaan kierto sotkeutui, kun letrojen aikaan tuli menkat :sorry: tuo on hyvä kuitenkin, että saat uusiksi kokeilla letrot. Toivottavasti kierto on sopivan pituinen ja tulis vielä luomusti ylläriovis!! :nailbiting: Niin, kaipa niillä on joku ässä vielä hihassa kierron vaihtamiseen, mikäli ei käynnisty itsestään. Kenties jollain pistoksella?

Ynnäilin tuossa, että mikäli mulla on dpo väliltä 15-11, niin lempeilyt mahdollistaisi plussan, eikä välttämättä vielä näkyis r-testissä. Ainakaan tuo dpo11. Ainoa vaan, että estääkö terolut hedelmöitymisen :sorry: tosin onhan monella e-pillerin läpi raskaus alkanut...
Joo, todennäköisyydet on aika lähellä 0%. Mutta teoriassa. :shy:

On mulla ollut vaikka minkälaisia vatsatuntemuksia, mutta lähestyvien menkkojen piikkiin oon laittanut - mitä ne luultavasti onkin. Ihmeen kosteeta vaan on, kun tulee vv joka pv, vaikka normisti on rutikuivaa loppukierrosta.

mievaan, Mä oon kans jostain lukenut, että 15 olis se progen alaraja. Mulla oli aikoinaan 47, että vähän alhaiselta vaikuttaa tuo sun arvo, mut en osaa kyllä yhtään sanoa, että olisko se ovis nyt kuitenkin tapahtunut. Varmaan joku clomit/letrot tai lugetkin auttais jo saamaan paremman oviksen aikaan.

Voi Frozen, Uskon vahvasti, että masuvaiva johtuisi stressistä, koska sulla on ollut nyt niin kauheasti kaikenlaista taakkaa harteillas ja isäsi syöpäkokemukset varmasti vaan lisää stressiä entisestään :O Toivottavasti masu pian hellittää. Mulla oli just kuukausi sitten samanlaista vesiripulia, mut se oli joko pelkkää vatsatautia tai sit johtui macasta, kun kokeilin sitä ekaa kertaa. Mulla auttoi hapankorppu tuomaan vähän kuituja :) Rasvaista ruokaa kannattaa vältellä, koska se ei tee hyvää suolistolle, kun bakteerikanta ei ole kunnossa. Paranemisia sinne! ♥

Tänne kyllä niin kaivattaisiin vähän plussia tuomaan lisää toivoa!

Alina dpo 6

Lara klamydiatesti otettiin jo omassa tk:ssa ennen lähetettä oysiin, samalla kun kilppari ja prolaktiini. Ja nyt oysin kautta hiv ja hepatiitti.

Triana joo, virtsakokeet varmaan peruslabroissa :) siinähän oli klamydia ja tippuri muistaakseni.

Soittelin polille ja sieltä lääkärin ohjeet saan tänään tai huomenna, et mitä teen ellei ala menkat ja en oo raskaana. Varmaan terolutin aloitan sitten - tosin en näe siinäkään kamalasti järkee, jos sen teho on mulla jo mennyt.
Sillä välin elättelen toivoa raskaudesta :bag: :hilarious: hölmö minä :laughing005

Pikaisesti nyt vaan napailen aamun polikuulumiset: eli tänään tosiaan kp 2, ja polilla käyty nyt "kartoittamassa" alkukierron tilanne. Lääkäri ultrasi, todetakseen ettei mitään jämäfollikkeleja ole jäänyt ekasta letrokierrosta. Kroppani oli kerrankin tosiaan mun puolella, kun kierto alkoi vasta eilen, joten ehtii nyt tähän kiertoon vielä letrot aloittaa. Annostusta päätettiin muuttaa ja syön nyt tästä illasta alkaen 2 tbl/pvä viiden päivän ajan. Ensi viikon perjantaina kp12 on sitten vasteultra ja luultavasti sit pregnyl samana päivänä jos tilanne on hyvä.

Kissankulta, hienoa että pääset noi letrot alottaa nyt, ja toivotaan että tulis vaatetta!

LaraS, voi mennä jonottamallakin, mutta mun kannatti varata aika koska pitää se gyne käydä kans ni samalla sit kaikki. Ja kerran ku jonotin heti aamukasista eteenpäin, sain vuoronumeron 8, mutta olin silti labrahuoneessa vasta puol kympin aikaan.. mieluummin varaan :)

Frozen, tietenkin iteki toivon et ois tärpänny, mutta en usko että niin ois käyny.

Villisilmä, voi kun oliskin enneuni :smiley-angelic001

ON: Mä testasin tänään, enkä tiedä mitä se testi näytti. Olin havaitsevani toisen, hyvin haaleen viivan, mutta sit katoin lähempää ni se melkein katos niin ku kangastus aavikolla :hilarious:

IMG_20170321_140859.png

En tiedä pitäiskö vaan lopettaa tää testien kanssa leikkiminen ja odotella tätiä, jos jostain syystä se ny ei tuu ni voisin sit testailla uudemman kerran. Testitki näyttää vaan keskisormee :laughing002

Muokattu viimeksi:
Deb se on totta kyllä, että jonottamalla saattaa joutua odottamaan tosi pitkään. Kun väliin ottavat ne ajanvaraukset kuitenkin. Mulla lääkäri otti papan silloin lähetekäynnillä, niin oli vaan labrat otettava.
Näkyiskö jotain haitulaa sulla tossa... :bookworm:

Deb ootko varannut sen papa ajan labraan? Se ei siis välttämättä oo lääkäri joka sen näytteen ottaa, voi olla hoitajakin ja silloin ei kyllä varmaan mitään ultraa harmi vaan voi saada samalla.. vai ootko menossa johonkin eri paikkaan ihan gynelle?

Mievaan mäkään en muista mitä progen piti olla et ovis on tapahtunut mutta reippaasti yli tuon viitearvon alarajan kuitenki. Koska saat lääkärin kommentin asiasta?

Frozen harmi kun nyt on odottelua odottelun perään, mut ehkä tosiaan on hyvä kokeilla ne letrot vielä uudestaan kun ei tässä kierrossa mennyt ihan oikeaoppisesti. Tsemppiä vatsavaivojen kanssa myös!

Kissankullalla jännä kierto tulossa:wink

Lara toivoa on vielä!:rolleyes:

Debin tikussa en nää mitään, mutta oonkin huono tiiraamaan noita tikkuja. Omaa uskoisin vasta sitte kun näkisin viivan siristelemättä :shy: Päätinki jo yrityksen alussa että testaisin vasta menkkojen ollessa myöhässä, tästä tosin muutaman kerran jo lipsunut.. :grin

Tuosta progesteroni verikokeesta, löysin tämmösen sivun http://www.synlab.fi/laboratoriokasikirja/tutkimuskuvaukset/progesteroni/ . Tuon mukaan Progesteroniarvot yli 25 nmol/L seitsemäntenä päivänä oletetun ovulaation jälkeen ovat ovulatorisen kierron tunnus.

Mulla ei tainnut olla enneuni eikä varmaan tarvii tuhlata rahojaan raskaustestiin. Aamulla tuli nimittäin vähän punaista tuhrua pyyhkiessä. Viimeiset puoli vuotta se on tarkoittanut sitä, että täti saapuu oikeasti huomenna tai ylihuomenna. Surkuttelen siis jo valmiiksi vähän, ja laitan uudet ovistikut tilaukseen ekana kunnon vuotopäivänä. Ja jos tätiä ei näy kunnolla perjantaihin mennessä, sitten ehkä saattaisin uskaltaa testatakin.. :bored:

Bambi, ihan labraan mutta sinne oli eri ajat ku verikokeisiin tms niin voisko olla et lääkäri tekee?

Deb no varmaan käytännöt voi vaihdella paikkakunnittain niin kuin tuntuu monessa muussakin asiassa olevan, mut veikkaan et on ehkä kuitenkin hoitaja. Kaikki hoitajat ei osaa ottaa papaa ni siksi ehkä erillinen aika. Olis voinu se terkkalääkäri ottaa sulta papan jo valmiiksio_O en siis haluu masentaa mut ajattelin et jos oot sit ihan täpinöissään menossa lääkärille ja et sais ultran ja onkin ihan muu henkilö vastassa niin tulee iso pettymys.. me kun saadaan joka kuukausi pettyä ihan tarpeeksi muutenki..:oops:

Kissankulta toivottavasti teillä tärppäis tästä kierrosta! :) Kuulostaa ainaki hyvältä tuo hoitosuunnitelma.

Mä sain omaan terveyskeskukseen ultran kp10, harmittelin ku kp11-12 ei onnistunu. Sitten soittelin polille, niin olivat sitä mieltä että se kp10 on hyvä ja että sillon kp12 voitas jo tehä inssi.. Sanoin että viime kierrossa en varmaa ovisplussaa saanu, mut oli sitä mieltä että tää kierto katotaan vielä tällä annostuksella ja jos ei plussaa tule niin sitten tehään muutoksia. Mulla ois ehkä mahis saaha tuo ultra siirrettyä kp12, jos päivystävä lääkäri suostuu ultraamaan. Muttamutta, jos nyt tuleeki nopeammin vastetta ja se inssi oiski mahollinen kp12, niin menee taas yks kierto hukkaan. Ärsyttää ku tämän pitää olla näin vaikeeta :arghh:

Takaisin