Pitkään esikoista toivoneet kuumeilijat

Kuinka kauan yritystä on takana

• 10-12 kk

Äänet: 1 6.3%
  • 1-1,5 v

Äänet: 8 50.0%
  • Yli 1,5 v

Äänet: 7 43.8%

• Kaikki äänestäjät
    16
  • Poll closed .
Eltsi, ei ollu puhetta Teroista/Primoista, mutta joo, kyllähän kannattais tosiaan syödä niitä, jotta kierto pysyis tasasena... Hmm, taidan kysyä gynen mielipidettä, kun varasin ens viikoks (kp7) ajan sen takia, että haluan tietää, onko siellä edelleen se 20-millinen rakkula, koska yks gynen päätelmä oli, että se voi olla vanha surkastunu munarakkula. Ja myös kystan tilanne kiinnostaa, mutta eiköhän se siellä ole ja pysy. :( Sulla on vielä niin "vähäinen" dpo, että tuskin mitään pitäis tuntuakaan. :)

Debillä lupaavia oireita! :)

LaraS, toivotaan :D

Bambi, yk24 menossa, luomumenkat ollu kylläkin varmaan 19 kierron ajan, pillerit lopetin alunperin puolen vuoden hiivakierteen takia ja sen jälkeen oli jonkin aikaa kierto sekasin ennen ku tasottu. Nyt ollu viimeset muutaman kuukauden 28-30pvää kierto. Nyt on kyllä heiluteltu peittoja niin ahkeraan oviksen kohdilla (enemmän ku ikinä ennen, anteeks jos turhan yksityiskohtasta mutta lähestulkoon 2krt päivässä ennen ovista ja suunnilleen sen aikoihin 1krt kahtena päivänä :hilarious:), että sit kyllä vois johonkin ottaa yhteyttä jos nyt ei tärppäile.

Tervetuloa uudet mukaan.

Deb me mennää vielä luonnollisesti, mutta olen menossa gynelle hakemaan lähetettä kunnallisiin tutkimuksiin ja hoidon aloitukseen.

Omaa napaa: Edellinen kierto jäi taas liian lyhyeksi, kun eilen illalla alkoi menkat kierron ollessa 19/24-28. Aika hiljaiseksi vetää taas vaihteeks. Leuka rintaan ja kohti uutta pettymystä.

mauste kp 1/24-28

Mauste, täällä samanlainen "kohti uusia pettymyksiä" -fiilis. Koska ootte yrittäny "vain" luonnollisesti, niin aika varmasti jo pieni apu tuo teille toivotun tuloksen. :) Hyvä, että on gyne varattuna, niin saatte asiat sitten etenemään! Tsemppiä! <3

Frozen, totta, aikaiset päivät mulla on. Olin vaan varautunut haittavaikutuksiin, kun lugeista kuullut niin paljon huonoa. Ja nyt ei mitään! Ihan kuin olisi monta vuotta sitten, kun ei lasta yritettykkään! Samanlainen olo!

Deb, no nyt on ollu tallettelut!

Pahoittelut tädistä, mauste! Tsemppiä :)

Bambi pitää laittaa täti sinne, ellei ole vielä älynnyt kaahailla paikalle! Kumma, ettei se sillon kiusallaankaan tule, kun odottaa.. sit taasen, kun ei tartteis tulla niin kiiruhtaa paikalle :grumpy:

Deb Hyvin on uimareita teillä mestoille laitettu, toisipa toivotun tuloksen :happy:

Mauste pahoittelut pätkäkierrosta :sad001 hyvä, että pääset gynelle, niin asiat nytkähtää siltä osin askelen eteen päin.

Eltsi kuulostaa mahtavalta, että oot säästynyt inhottavilta oireilta :)

Omissa kuulumisissa ei juuri uutta... Ferti-polin mukaan jatkan vielä tän kierron teroilla ja maaliskuussa sit ne alkulabrat. Höh, olisin jo halunnut edetä asiassa :confused: kerkisin jo säikähtää, että tää kuukausi menee ilman mitään ja kierto venyy, mut onneksi ei tarvi olla ilman teroja tätä kiertoa :) hurraa, säännölliset kierrot! :happy090

LaraS kp2/27

Deb kuulostaa kyllä lupaavilta oireilta! Mekin ollaan menty ihan luomuna, ja toivottavasti nyt ei tarvi tutkimuksiin sitten lähteäkään. :Heartred

Bambi, ei kyllä huomattavasti mitään oireita, minkä takia vähän huolestuttaakin. Suurimmat on väsymys ja hengästyminen, ja sydänoireet (kova syke ja rytmihäiriöitä mutta ne todettu mulla ns hyvälaatuisiksi).

Pahoittelut tädistä Lara S, mutta onneksi kierto on säännöllinen :)

Eltsi, hyvä, ettei negatiivisia haittavaikutuksia oo tullu sulle Lugeista. :) Otetaanko sulta vielä progearvo? Kehotan kaikkia "vaatimaan" sen oman kokemukseni perusteella, koska ilman mun epäilyksiä oisin jatkanu gynen määräyksen mukaan 6 kiertoa Clomeilla ilman mitään seurantoja ekan kierron jälkeen, koska ekassa löyty johtofolli ja menkat tuli. En halua pelotella, koska tää on ilmeisesti tosi harvinaista, mutta en vaan halua, että muille käy samoin. :)

Tiiamariaa, eihän läheskään kaikille tule juuri mitään oireita. Ja vielä niin alussakin, että ei huolta lisäoireiden puuttumisen takia, kyllä se kyytiläinen varmasti matkassa on. :)

Näinhän se on Frozen :) kokemusten perusteella vaan huoli tietty herää. Ja nyt mietin esim että uskallanko edes liikkua kun ei ite halua ainakaan edesauttaa sitä että keskenmeno tulee.... vaikka olen lukenut netistä kaikki artikkelit ja aiemmankin perusteella tiedän että saa ja kannattaakin liikkua :D mieli on kummallinen.

Tiiamariia, voin hyvin kuvitella ton tilanteen; oisin varmaan samanlainen, jos joskus plussan saisin. Ei vaan halua riskeerata millään tavoin. Mulla on monta kaveria, joilla ei oo ollu mitään oireita alkuraskaudesta. :)

Bambi, hienoa, niin asiat etenee! :)

Oon just lentokentällä, mennään miehen kaa pienelle viikonloppulomalle. Olin ajatellu olevani raskaana viimeistään nyt, mutta on tässä pettymyksessä hyväkin puoli, nimittäin se, että voin syödä ja juoda keskieurooppalaisen keittiön ja panimoiden antimia ihan huoletta. :)

Lara, kyllä se maaliskuu tulee nopsaa! Tsemppiä tähän kiertoon :)

Frozen, ei multa oteta progearvoa. Ei ole kertaakaan otettu. En mä usko, et sil tiedolla tekee mitään tässä tapauksessa. Nää lääkkeet vaatii kuitenkin joka kiertoon seurantaultrat ja sitten arvioidaan, koska irrotuspiikki pistetään. Arvioidaan, eli joskus voi olla et se irrotus tapahtuu liian myöhään ja follikkeli on jo surkastumaan päin. Jatkossahan on sit inssi, ellei osu vklp:lle, joten silloin lääkäri vielä ultraa 2 vrk irrotuksen jälkeen.
Kivaa viikonloppureissua!

Dpo 7. Eilen alkoi jäätävä väsy. Mut sehän nyt voi johtua vaan pitkästä viikosta. Joo, onhan se hyvä ettei lugeista oo haittoja tullut. Kaikilla lääkkeillä vaan on haittavaikutuksia, siksi koen, et jos joku haitta tulee niin lääke myös vaikuttaa.

Eltsi tuo on tyypillinen ajatus lääkkeistä ja usein pitää paikkansa. Onpa vaan niitäkin, jotka saa kamalat haittavaikutukset eikä mitään hyötyjä. Niin uskotaan, että saa hyötyjä myös ilman haittoja :)

Frozen hyvää lomareissua! Ihanaa, että "saat" nauttia ruuasta ja juomista huoletta. Ehkä ensi reissulla onkin jo rajoitteita :wink

tiiamariia onhan sulla jo nippu oireita! Nauti raskaudesta :happy: ja toivon tosiaan, että saat nyt pienen syliin saakka :Heartred

Bambi jännittävää :happy: Kerrothan, miten sujuu :)

Eltsi, kiitos! Joo, eipä tossa sun tapauksessa progearvo varmaankaan tuo lisätietoa, kun kerran ultria on ollu niin usein ja siellä on nähty, miten se folli kasvaa. :) Ehkä mulla vaan folli on tosiaan ollu siellä koko ajan surkastuneena. Sen takia tiistain ultra kp7 antanee lisäinfoa, kun aiemmin ultrattu vain kierron puolivälissä. Väsymys on lupaava oire sulla! :) Mullakin monin tavoin rankka ja vähäuninen viikko takana, mutta silti heräsin nyt täällä hotellilla 6 tunnin yöunien jälkeen eikä väsytä ja odottelen, että mies herää. No mutta mähän en ookaan raskaana, sinä toivottavasti olet! :) Tsemppiä piinailuun!

LaraS, kiitos! :) Joo, jospa ens reissulla sitten... Kuten Eltsikin sanoi, maaliskuu tulee nopeasti; onneks helmikuu on lyhyt kuukausi. ;) Vaikka joo onhan se turhauttava odotella, ihan kuin sitä ei olisi jo tarpeeksi tehnyt...

Frozen, pakko luottaa, et lääkärit osaa asiansa :) eiköhän ne aika tapauskohtasesti määrää labrat, seurannat yms.
Nyt nauti siellä olostasi! Oot varmasti pikkuloman ansainnut! :) Meillä on maaliskuussa reissu tulossa, joten, jos nyt ei tärppiä oo käynyt niin pidetään välikierto ja huhtikuussa jatkuisi nämä hoidot.

Ensinnäkin tiiamariialle onnittelut plussasta! [emoji173]

Deb, luomuna mekin ollaan vielä menty, mutta koska mulla alkaa ikä painaa päälle (täytän siis 37 kohta :( ), niin aion mennä pyytämään lähetettä tutkimuksiin/hoitoihin tässä kevään aikana.

Frozenille ihanaa minilomaa! :)

Ja sitten on... täällä nyt menossa kierron loppuvaihe. Päivistä en tiedä kun tässä kierrossa en kurkkinu kalenteria :) Alkuviikosta kaiken järjen mukaan pitäis tädin tulla poikkeileen. Mielikuvitusoireita on paljon, mutta jostain syystä mä oon jo niistä kovin onnellinen :D Johtuu siis siitä että pariin kiertoon ei oo ollu mitään oireita ennen menkkoja ja ainakin mulla rintojen arkuus on ollu merkkinä kierroista joissa oon ovuloinu. Eli jos se pitää kutinsa niin pariin kiertoon en oo ovuloinu ollenkaan ja tottahan mieli on ollu sen takia maassa.

Deb: tervetuloa mukaan.
Ihanaa reissua Frozen!! :)
Eltsi: täällä samat dpo.t ja ei mitään oireita lugeista. eikä kyllä oireita muutenkaan.

Hyvää reissua Frozen!

Anannaa: toivottavasti olis just niitä oireita ;)

Tiiamaria, onnittelut plussasta!

On: täällä kp17, dpo4-6 en oo oikeestaan varma kun en tikuttanu. Paleltaa varsinki aamusin ja on kuumeinen ja tukkonen olo. Ruoka ei meinaa välillä maistua ollenkaan. En kuitenkaan osaa kuvitella että olis tärpänny nytkään kun ei oo kahteen vuoteen tärppiä tullu (yhtä keskenmenoo ja paria kemiallista lukuunottamatta). En toivo liikoja, seurailen kalenteria mutta lähinnä silllä ajatuksella että eiköhän se täti kurvi kylään sit ajallaan vaikka talletteluja onki tehty ahkeraan tässä kuussa.

Helinäkeiju, ehkä se oireettomuus on hyvä juttu? Ainakin toivon niin..

Perjantaina alkoi pikkuset vatsan nippailut, erittäin lievää menkkamaista jomotusta. Sitä välillä on, välillä ei. Kuvittelua? Viime yönä suu alkoi kuivumaan. Luget? En oo ikinä kärsinyt kuivasta suusta. Nyt tuntuu, et pitäisi kokoajan juoda vettä.. Enivei, mahdolliset väsy, kylmyys, mahan jomotukset on niin helppo kuvitella. Siinä varmasti jokainen on täällä ihan sankari! Sanoinkin miehelle, et kaiken paitsi mahdollisen kiinnittymisvuodon voi kuvitella xD eikä semmosta oo näkynyt! Musta oikein tuntuu, et haluan ja tartten kuvitelmia, ku niin moneen kuukauteen ei oo ollut mitään mahdollisuuksia tärpille. Seuraava viikko tulee olemaan pitkä!!

Eltsi dpo 8

Eltsi: purkka tai pastillit tms auttaa kuivaan suuhun, veden juonti kuivattaa vielä lisää. Itelle varsin tuttu vaiva kun on sellaset päivittäislääkkeet (Concerta ADHD:hen) jotka kuivattaa suuta aika-ajoin.

Takaisin